PC reboot spontaan

Gestart door RonG, oktober 17, 2011, 09:49:08

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Heb je al bij Azerty nagevraagd of die niet toevallig achter een UPS werken. Kan ik me namelijk voorstellen voor het geval de bliksem inslaat ofzo terwijl ze bezig zijn met installeren bijvoorbeeld.
Dat zou al direct een verschil zijn in jou situatie en die van A.

EJ

Kerkrade is te ver weg (Utrecht). ;)

Ik heb een keer een vergelijkbaar geval onder handen gehad, dat bleek de cd speler te zijn... Waarom dan rebooten? Nou, windows installatie was brak (fouten tijdens installatie vanaf de cdrom). Ook rebooten op onverwachte momenten, vooral tijdens belasting.

RonG

Citaat van: Christiaan S op november  3, 2011, 20:21:24
Heb je al bij Azerty nagevraagd of die niet toevallig achter een UPS werken. Kan ik me namelijk voorstellen voor het geval de bliksem inslaat ofzo terwijl ze bezig zijn met installeren bijvoorbeeld.
Dat zou al direct een verschil zijn in jou situatie en die van A.

Nee, heb ik (nog) niet gevraagd

Citaat van: EJ op november  3, 2011, 20:30:57
Kerkrade is te ver weg (Utrecht). ;)

Ik heb een keer een vergelijkbaar geval onder handen gehad, dat bleek de cd speler te zijn... Waarom dan rebooten? Nou, windows installatie was brak (fouten tijdens installatie vanaf de cdrom). Ook rebooten op onverwachte momenten, vooral tijdens belasting.

Toch bedankt voor je aanbod :thumbs-up:

RonG

Heb een UPS kunnen regelen, een APC Back UPS CS 650 welke ook gebruikt wordt voor onze workstations.
Straks maar weer eens testen.

Hanky Panky

Het begint zo onderhand uit te groeien tot een 'we MOETEN weten waar het aan ligt' verhaal.

Volgmodus aan, ben best benieuwd naar de uitkomst.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

RonG

Nu kan ik nog veel zelf doen maar bv de overbuurman van bijna 70 zou toch gewoon de pc gerug geven en zeggen, hij doet het niet???

Hanky Panky

Citaat van: RonG op november  4, 2011, 12:44:31
Nu kan ik nog veel zelf doen maar bv de overbuurman van bijna 70 zou toch gewoon de pc gerug geven en zeggen, hij doet het niet???

Speelt die ook Battlefield 3 dan  ?  :D

Hanky Panky

Trouwens al eens geprobeerd om alles wat je niet nodig hebt om te starten los te koppelen en dan op zoek te gaan naar de fout door telkens 1 component er bij aan te sluiten ?

Oftewel: de stresstest met een zo kaal mogelijk systeem draaien?

Zo kwam ik er achter bij mijn vorige pc dat er een geheugenplankje net niet recht moet hebben gezeten want na memory eruit en er weer in waren de errors voorbij (wilde na 18 maanden gebruik spontaan niet meer opstarten).

RonG

Citaat van: Hanky Panky op november  4, 2011, 13:00:32
Speelt die ook Battlefield 3 dan  ?  :D

Lol, nee, denk het niet ;D

Citaat van: Hanky Panky op november  4, 2011, 13:03:59
Trouwens al eens geprobeerd om alles wat je niet nodig hebt om te starten los te koppelen en dan op zoek te gaan naar de fout door telkens 1 component er bij aan te sluiten ?

Oftewel: de stresstest met een zo kaal mogelijk systeem draaien?

Zo kwam ik er achter bij mijn vorige pc dat er een geheugenplankje net niet recht moet hebben gezeten want na memory eruit en er weer in waren de errors voorbij (wilde na 18 maanden gebruik spontaan niet meer opstarten).

Ik heb de stresstest zo kaal mogelijk uitgevoerd, ookal mijn HDD's verwijderd. Enkel de BR speler nog niet.

Maar ik heb net Prime95 laten lopen voor ongeveer 2 uurtjes en de pc bleef stabiel. De pc is gevoed via de UPS.
Nu ga ik weer testen zonder UPS

Raphie

JBL PRX Power!

rbormans

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad waar het uiteindelijk aan een defect in de voedingskabel lag (waar de leverancier bij testen de PC telkens aan hun eigen kabels plugde).

Heb je al eens getest met een andere voedingskabel ?

RonG

Citaat van: Raphie op november  4, 2011, 14:54:59
told u so  ;)

I know
Citaat van: Raf (B) op november  4, 2011, 16:36:51
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad waar het uiteindelijk aan een defect in de voedingskabel lag (waar de leverancier bij testen de PC telkens aan hun eigen kabels plugde).

Heb je al eens getest met een andere voedingskabel ?

Nee, kabel is van de andere pc welke nooit problemen gaf. Ik kan het natuurlik altijd proberen.

jowi

Wat voor display heb je en hoe is die aangesloten? Kleine kans maar misschien geeft je monitor of kabel problemen na zoveel tijd en slaat je videokaart op hol en daarmee de pc... vergezocht ik geeft het toe maar er blijft weinig over zo te lezen. Ik neem aan dat ze bij azerty getest hebben met hun eigen kabels en monitor namelijk...

VlisChris

Je zou eigelijk de testomstandigheden bij Azerty "moeten" weten en dat proberen na te bootsen en dan stuk voor stuk teruggaan naar je eigen situatie. Je loopt vanzelf stuk op het een onderdeel.

RonG

Azerty heeft niet met een UPS getest, dat hadden ze mij gezegd.

Ik heb een 24" LCD van samsung, ik denk niet dat dit een issue is, ook de GPU niet gezien de tests geen probleem gaven.
Straks de ultieme test. Moet zo weg en dan start ik prime95. Zie vanavond wel wat het resultaat is.

Morgen dan de test weer zonder UPS.

Erik

Jij hebt wel een zeer uniek probleem dat is zeker :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Tja aangezien azerty het probleem niet krijgt met ik neem aan een andere muis, ander toetsenbord en een andere monitor, zou ik die drie dingen inderdaad ook vooral niet testen :wacko:

jantje112

Even uitgaande van de goedheid van, maar Azerty staat niet bekend om hun garantieafhandeling. Weet je zeker dat ze wel wat gedaan hebben met je pc? Het aangemelde pakket bij TNT betekend overigens niets anders dan dat zij het hebben voorgemeld bij TNT, maar dat het nog niet bij hun is afgegeven (dit is een onderdeel van zakelijke pakketservice) Je zou niet de eerste zijn waar het zogenaamd allemaal vervangen is etc etc.

http://nl.hardware.info/forum/threads/245509-Azerty-garantie-klacht
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=96070&start=0
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1458276/0

RonG

Toen ik de pc terug kreeg stond er het programma furmark op, dat hebben zij geinstalleerd. Ik ga er van uit dat ze wel degelijk mijn pc onder handen hebben genomen.

RonG

Even een update,

Ik heb het hele weekend getest en met de UPS valt de pc niet uit.
Conclusie is dan toch dat de voeding een defect heeft. Snap alleen dat er een probleem is met de stroomtoevoer, nergens in het huis ergens last van, ook mijn oude pc nergens last van. Denk dat het echt toch gewoon de voeding zelf is. Waarom het bij azerty niet opgetreden is is een raadsel.

Ik heb bij azerty om een vervangende voeding gevraagd.

RonG

Azerty gaat de voeding vervangen, moet ik wel eerst de defecte toesturen alvorens zij de nieuwe toesturen. Hopelijk is dat dan "The End"

svmnb

Ik had er in dit topic al twee keer op gewezen. De problemen wezen overduidelijk op een brakke voeding.
Mooi dat de oplossing nu in zicht is. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

RonG

Citaat van: svmnb op november  7, 2011, 12:34:33
Ik had er in dit topic al twee keer op gewezen. De problemen wezen overduidelijk op een brakke voeding.
Mooi dat de oplossing nu in zicht is. ;)

I know, maar overtuig azerty maar eens. Ze wilden enkel het mobo en CPU vervangen en niet de PSU.
Het grootste probleem was dat de pc bij hun probleemloos bleef werken volgens hun.

Maar goed, oplossing is nabij :).
Misschien toch ook maar sowieso eens naar een UPS omkijken

EJ

Tsja dat doet mij dan weer denken aan de kapotte ram´s. Geretourneerd naar mijn leverancier, die ze vervolgens naar zijn leverancier terugstuurde. Hij kreeg ze weer terug, want ze waren ´getest en goed bevonden´. Ik had ze getest met memtest, en die had een paar honderdduizend fouten gevonden. De leverancier 'testte' door ze in een pc te zetten en dan te kijken of windows wilde installeren... Prutsers.

Zo te zien zit azerty niet ver boven dat niveau.

RonG

Zo, even de laatste update,

De nieuwe voeding is inmiddels gemonteerd en het lijkt erop dat het probleem idd verholpen is.
Wat een tour maar ben blij dat het opgelost is,

thnx iedereen voor de input.