Forza Motorsport 4

Gestart door Onne, oktober 14, 2011, 16:58:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: treky22 op oktober 27, 2011, 12:32:16
Hoe meer mensen meedoen, hoe beter  :headbanging:
Gisteren uiteindelijk 13 man gereden, was wel gaaf.
Alleen ikzelf maakte teveel fouten  :crazy:

De Ring vind ik zelf niet zo boeiend, die nieuwe tracks zijn wel gaaf.

Welke nieuwe tracks?

Top Gear track vind ik niet zo. Past mij niet zo lekker die baan. Hockenheimring is wel aardig. Bernese Alps, rij ik nooit. Infineon raceway daar kom ik niet in het ritme, die baan ligt mij ook gewoon niet zo. Is een lastig baantje met her en der versmallingen, blijft tricky. Indianapolis vind ik wel aardig.
Blijft jammer dat we geen Mount Panorama en Spa hebben. Toch echte circuits die niet mogen ontbreken.

En de Ring, blijft een uitdaging daar heelhuids door te komen.

treky22

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 27, 2011, 14:59:11
Welke nieuwe tracks?

Top Gear track vind ik niet zo. Past mij niet zo lekker die baan. Hockenheimring is wel aardig. Bernese Alps, rij ik nooit. Infineon raceway daar kom ik niet in het ritme, die baan ligt mij ook gewoon niet zo. Is een lastig baantje met her en der versmallingen, blijft tricky. Indianapolis vind ik wel aardig.
Blijft jammer dat we geen Mount Panorama en Spa hebben. Toch echte circuits die niet mogen ontbreken.

En de Ring, blijft een uitdaging daar heelhuids door te komen.

Je noemt ze toch al.

Infineon gisteren gereden, wel een gave baan om met zoveel man te rijden  :headbanging:

De Ring inderdaad, wat voor klasse rij je die dan ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Onne

Infineon is fantastisch!! Hoogteverschillen, moeilijke technische bochten - met elke auto een uitdaging!
Bernese Alps mijd ik ook als de pest!!

Ik heb zondagmiddag ook bijna de hele middag op de nurburgring (free play) gereden met m'n selectie BMW's
E28 M5 met V10 blok bijvoorbeeld....  :inlove:

Ik ben nu level 29 volgens mij, en rij standaard A600 of S700 auto's nu.

Martin_M

#53
Op dit moment sta ik ook even op non-actief door flinke (onder)rug klachten.
Ennuh, waarschijnlijk is het te lang met m'n voet boven het koppelingspedaal zweven de oorzaak  :confused:

Ik hoop na het weekend weer verder te kunnen (level 21 voordat ik moest stoppen.)

Heb trouwens ook het Fanatec GT2 stuur met de Clubsports pedalen en H-schakelpook (op de Fanatec wheelstand). Gaat geweldig met Forza.
Daarvoor had ik het MS stuur. Het enige wat ik daarbij beter vind zijn de trillingen. FFB is ook wel goed maar niet zoals bij het Fanatec stuur. Verder voelt het MS stuur meer als speelgoed aan. De Clubsports pedalen zijn echter van een hele andere klasse. Gasgeven en remmen gaat met veel meer preciesie waardoor je echt snellere rondes maakt.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Rob Eric Blank

Citaat van: Martin_M op oktober 27, 2011, 15:40:07
Heb trouwens ook het Fanatec GT2 stuur met de Clubsports pedalen en H-schakelpook (op de Fanatec wheelstand). Gaat geweldig met Forza.
Daarvoor had ik het MS stuur. Het enige wat ik daarbij beter vind zijn de trillingen. FFB is ook wel goed maar niet zoals bij het Fanatec stuur. Verder voelt het MS stuur meer als speelgoed aan. De Clubsports pedalen zijn echter van een hele andere klasse. Gasgeven en remmen gaat met veel meer preciesie waardoor je echt snellere rondes maakt.
Mooie set-up, zelfde als de mijne.

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Rob Eric Blank

Ik rij de Ring met alles wat los en vast zit. Vaak met de E30 M3 (C), Radical (R2), in Forza 3 reed ik vooral met een 911 gt3 rs of gt2. Ik wil nog de Mosler aanschaffen, is een favoriete wagen. Vrachten vol koppel, wat de auto relatief eenvoudig maakt om te rijden, op de Ring wil je geen nerveuze auto. De Ferrari F50 GT rijdt daar echt tricky.

treky22

Ik heb zo'n MS-stuur gehad, kon er niet mee overweg.
Sindsdien rijd ik met controller.
Soms merk je wel dat je door een bocht waarschijnlijk met een stuurtje beter doorheen komt.

Misschien ooit nog eens een stuurtje  ::) Fanatec weet ook z'n prijzen. 2e hands lijkt me dat weer niks
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Rob Eric Blank

Citaat van: treky22 op oktober 27, 2011, 15:45:37
Ik heb zo'n MS-stuur gehad, kon er niet mee overweg.
Sindsdien rijd ik met controller.
Soms merk je wel dat je door een bocht waarschijnlijk met een stuurtje beter doorheen komt.
Is niet altijd zo, controler heeft altijd wat hulp aan staan. In sommige bochten is een controler sneller, maar het gaat meer om het gevoel van echtheid. Dat is voormij de reden van een stuurtje

Martin_M

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 27, 2011, 16:14:28
, maar het gaat meer om het gevoel van echtheid. Dat is voormij de reden van een stuurtje

Precies, daarom rijd ik ook altijd in de cockpit mode (of met Dirt veelal op de motorkap).
Ik moet ook zeggen dat ik niet meer zonder de headtracking van de Kinect kan. Je kan met je koppie ietsje scheef heerlijk een scherpe bocht inkijken. Komt gewoon echter en minder statisch over.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Rob Eric Blank

Citaat van: Martin_M op oktober 27, 2011, 16:22:07
Precies, daarom rijd ik ook altijd in de cockpit mode (of met Dirt veelal op de motorkap).
Ik moet ook zeggen dat ik niet meer zonder de headtracking van de Kinect kan. Je kan met je koppie ietsje scheef heerlijk een scherpe bocht inkijken. Komt gewoon echter en minder statisch over.
Alleen is de afstand tussen mijn zit positie en de Kinicet te groot. Ga daar nog even wat aan doen denk ik.

treky22

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 28, 2011, 10:24:28
Alleen is de afstand tussen mijn zit positie en de Kinicet te groot. Ga daar nog even wat aan doen denk ik.

Hoever zit je dan van je scherm/tv af ?
Als ik race, heb ik de beamer aan. En dan zit ik ongeveer 2.30mtr er vanaf.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Rob Eric Blank

Citaat van: treky22 op oktober 28, 2011, 10:31:51
Hoever zit je dan van je scherm/tv af ?
Als ik race, heb ik de beamer aan. En dan zit ik ongeveer 2.30mtr er vanaf.
Ik zit ruim 4 meter van de Kinect sensor/scherm af. Is net te ver.

Martin_M

#63
Ik zit ook 4 meter van m'n projectiescherm af. De Kinect staat ook ongeveer op die afstand.
Voor de headtracking is dat te ver en moet de Kinect ook iets hoger staan want anders ziet 'ie de warmte van het stuurtje voor je hoofd aan  :confused:.
Het was even een uitzoekwerkje maar als ik race zet ik de kinect op een verhoging zo'n anderhalve meter voor mij. Staat dan net niet in m'n beeld en werkt erg goed.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Onne


EdSki

Citaat van: Rob Eric Blank op oktober 26, 2011, 08:38:43
De Porsche GT2 is ook een belt driven. De Porsche Turbo is wel met tandwielen dacht ik.




De turbo heeft ook een beltdrive. Ze hebben er wel 1 met tandwielen uitgebracht...maar welke dat dan was? Ze brengen ook nogal veel stuurtjes uit de laatste tijd  :-)

Welke settings gebruik jij in fm4?


Onne

#66
Had net een getunede Wiesmann gekocht voor 100K credits in veilinghuis.
Blijkt dat je op "verkoop ontbinden" moet drukken voordat de auto wordt toegevoegd aan "mijn auto's"
:withstupid:




Onne









Ik heb me lekker vermaakt vandaag!

Rob Eric Blank

Die klassieke rally wagens zijn mooi.

Zelf rij ik nu vooral met de Pagani Zonda R. Deze ligt mij goed. In de R1 klasse blijf ik wat moeite met de diesels hebben. Krijg daar niet het juiste gevoel mee.