upc hd

Gestart door ronaldn, september 16, 2011, 14:13:25

Vorige topic - Volgende topic

ronaldn

iemand ervaring met de hd box van upc. hdmi aangesloten op denon 3806 geeft 5.1 discovery en nationalgeografic maar bij film gewoon stereo. ik zag v/d week toen ik riddick zat te kijken dat hij even switste tussen 5.1 en stereo,dus vraag me af of het aan mij ligt of misschien aan upc of wellicht de bekabeling. er zit gewoon een goedkope hdmi 1.4 tussen van een paar euro grtzz ronald

LOTS

Ja , heel irritant. Misschien zie ik ook iets over het hoofd, maar met de infoknop kun je selecteren tussen stereo en 5.1.
Als ja dan wegzapt (reclame) en weer terugkomt, dien je opnieuw 5.1 te selecteren!

Als je 5.1 niet kan selecteren dan zend het kanaal niet in 5.1 uit.  :)
LOTS: Lord Of The Strings

jasjenl

Is een bekend 'probleem' bij de UPC hd boxen: als een zender zowel een stereo audio stream heeft als een Dolby Digital audiostream, kiest ie standaard de gewone stereo stream en moet je handmatig DD kiezen, zoals LOTS al aangaf. Echter, je mist niet veel: bij de meeste zenders die zowel 5.1 als stereo hebben is het 5.1 signaal meestal een kunstmatig gegenereerde surround stream van een stereo bron signaal, die vaak beroerder klinkt dan het originele stereo geluid. Dit is bij vrijwel alle nederlandse HD kanalen zo. Zenders die alleen een DD signaal hebben (zoals bijv. MTV HD en Discovery HD) hebben over het algemeen wel een echt 5.1 signaal. Bij die zenders zie je vaak ook dat, indien het originele signaal niet 5.1 was, er ook over de DD stream gewoon een 2.0 signaal wordt aangeboden en niet en nepperig 5.1 signaal.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jowi

Je krijgt inderdaad vaak een betere 'surround' ervaring als je het stereo signaal zelf als Dolby Surround oid over je speakers gooit dan het door UPC geleverde 'DD5.1' geluid...

texmurphy68

En wat is er de laatste 2 weken ÜBERHAUPT aan de hand met het geluid van UPC? Zodra er (meestal) een reclame begint of bumpertje, knallen de woofers er bij de eerste milliseconden zowat uit en is het geluid daarna harder, maar vooral ook heeeeel erg gecomprimeerd. Zodra in een film een stille scene is, lijkt het wel of er een soort AVC in werking treedt om het volume even op te krikken. (en nee, er staat nergens iets van AVC op tv/receiver ingeschakeld)
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

bert003

Daar heb ik gaan last van en maar het zal toch niet komen door die nieuwe standaard die ze hebben voor volume van het geluid geluid bij reclame?

PG

Heb sinds een paar weken HD van UPC. Van een aantal HD zenders is het geluid een flink stuk luider dan van de rest. Als ik zit te zappen en er even niet op let schrik ik me te pletter.  :crazy: Ik heb de Cisco 8485/8685.

texmurphy68

Waarom springt mijn versterker niet (meer) over naar DD nadat ik de uitzending van STANDAARD naar DOLBY DIGITAL heb gezet? Zelfs de standaar DD zenders zoals Discovery geven op het display van de versterker Dolby PRO Logic aan (de standaarinstelling die ik heb gekozen bij een normaal stereosignaal)
Het geluid gaat wel anders klinken na de omschakeling van STANDAARD naar DD op de UPC box.

Wie heeft een (gouden) tip?
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

azrael1953

Optische kabel tussen decoder en versterker, de oudere decoders gaan niet verder dan HDMI 1.1

suc6

Gr. Rob.

stevefilmfreak54

Citaat van: LOTS op september 18, 2011, 17:23:39
Ja , heel irritant. Misschien zie ik ook iets over het hoofd, maar met de infoknop kun je selecteren tussen stereo en 5.1.
Als ja dan wegzapt (reclame) en weer terugkomt, dien je opnieuw 5.1 te selecteren!

Als je 5.1 niet kan selecteren dan zend het kanaal niet in 5.1 uit.  :)

Is al jaren zo, kijk op www.chelloo.com UPC forum