Nieuw powercord

Gestart door PorscheHD, september 7, 2011, 22:56:53

Vorige topic - Volgende topic

PorscheHD

Voor mijn nieuwe versterker wil een een nieuwe stroom kabel nemen van AudioQuest omdat ik alles van dit merk heb vind ik het wel leuk om daar bij te houden. Maar het moet wel zin hebben natuurlijk. Dus de vraag, is de NRG-X3 Powercord ook echt een upgrade of meer onzin? Dan zit ik op 100,- wat ook nog kan is een AudioQuest NRG-2 maar dan zal ik het met 0,9m moeten doen wat net genoeg is dat wel, maar liever wat langer. Dus laten we zeggen maximaal 150,- voor een Powercord.

Laat maar horen wat jullie denken en vinden!

Edit: mag ook 2de hands van ''de markt'' afdeling hier. Staat daar nog wat leuk tussen?

aMUSEd

Het is afgezaagd, maar probeer eens een kabel.. pas dan weet je of het zin heeft.

PorscheHD

Hmm zit daar veel verschil in dan?

phmeijer

De NRG-X3 is een erg leuke kabel voor het geld! Een mooie stap vooruit ten opzichte van de standaard dropveter.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

PorscheHD

En die andere is niet veel beter? En wat over de 2dehands die ik hier zie staan?

phmeijer

De 2 is wat beter, stap is niet meer zo groot als van dropveter naar X3.
De NRG-3 die in de marktsectie staan zijn erg goed, stuk beter dan de X3!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

PorscheHD

Zal die eens PB'en van  het weekend idd. Anders wordt het gewoon de X3 denk ik.

Spijkie

Ik zou er een paar lenen  bij een dealer en dan proberen, ik zelf heb ook een keer de AQ nrg3 gehad en de instap kabel van PS audio + Wirewizard. De PS audio was toch het beste en de AQ kwam bij mij nogal schel over, het hoog zette veel meer aan.

Blind een kabel kopen kan natuurlijk maar dan zou ik dit 2e hands doen zodat je m ook weer goed kan doorverkopen, vooral bij kabels vind ik dat duurder niet altijd beter is....

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

PorscheHD

Nou heb een tweedehands gekocht van een lid hier namelijk de:

Isotek Powercord / netkabel met Furutech FI-E11(g) Schuko (lengte 1.5 meter)

Morgen als het goed is hier, eens kijken wat het doet hier.

chansig

Lenen en iemand vragen of die af en toe eens de kabel wil veranderen..Niet stiekem kijken.. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

PorscheHD

Zitten ook niet echt fatsoenlijke dealers hier moet ik zeggen.

phmeijer

Citaat van: PorscheHD op september  9, 2011, 17:48:34
Zitten ook niet echt fatsoenlijke dealers hier moet ik zeggen.

waar woon je?

PorscheHD

phmeijer

In de provincie Utrecht en omstreken zitten toch voldoende goede dealers!!!

Beter Beeld en Geluid in Hilversum bijvoorbeeld!

Edit: ik heb even mijn post aangepast naar aanleiding van nieuwe geografische inzichten!

AbZ

Citaat van: phmeijer op september  9, 2011, 20:09:41
In de provincie Utrecht zitten toch voldoende goede dealers!!!

Beter Beeld en Geluid in Hilversum bijvoorbeeld!
sinds wanneer is Hilversum een plaats in Utrecht?

CZ79

HAHAHAHA Dat is wel echt een rothoekje van de provincie, maar Hilversum is idd echt Noord-Holland, rij je daarentegen het Bordje Hilversum voorbij (ca 20m) dan zit je weer in de provincie Utrecht.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

phmeijer

Nooit geweten, dank voor de aardrijkskundeles! :)

AbZ

Citaat van: phmeijer op september  9, 2011, 21:53:26
Nooit geweten, dank voor de aardrijkskundeles! :)
Krijg je niet op school in België he  :D
Het Gooi is zeg maar de Achterhoek van NH.

RCduck7

Ik had eens een 5 tal kabels geleend en had het beste resultaat met een WireWorld. Hun goedkoopste instapkabel is ok maar één stapje hoger op de ladder maakte al een groter verschil.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

PorscheHD

Nou zie morgen wel wat de isotech doet. Utrecht is wat ver om even paar keer heen en weer te rijden voor kabels denk ik.

aMUSEd

Belden is ook een leuke allrounder om een stapje te maken.

CZ79

Als iemand nog eens wat Belden nodig heeft, ik heb nog een paar in de 'te koop' sectie staat (2m lengte 2 stuks) afgemonteerd met Oyaide kloon high performance connector.

PorscheHD

Niemand een mening over de ISOTECH toevallig?

aMUSEd

Citaat van: PorscheHD op september 10, 2011, 09:53:26
Niemand een mening over de ISOTECH toevallig?
Ook een mooie kabel  ;)
Welke connectoren zitten aan de kabel?

CZ79

Is ook een hele mooie kabel, Isotek maakt een hoop producten op stroomgebied en de één zweert erbij en de ander niet.
Gewoon lekker proberen en kijken wat je er van vindt.
Leuke kans om zo eens wat dingen te proberen en bijkomend voordeel is dat mocht het onverhoopt niet bevallen dan ben je de kabel zo weer kwijt en probeer je weer wat anders net zolang totdat je iets vindt dat je wel goed bevalt.

Ik denk dat een en ander afhankelijk is van je set dus een topmerk kan helemaal niet goed uitpakken op jouw set terwijl de recensies misschien wereldwijd lovend zijn, terwijl een misschien veel goedkopere kabel de beste match geeft op jouw componenten. Beetje hetzelfde (imo in mindere mate) als met interlinks en luidsprekerkabels.