Welke DAC voor streaming

Gestart door Peerless Monster, augustus 16, 2011, 20:44:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Draadje is stil geworden, nog nieuwe ontwikkelingen?
Ik vraag me een beetje af of het loopwerk veel invloed heeft bij de dac`s of dat er zijn die minder gevoelig zijn voor welk loopwerk is aangesloten.
Waarom vraag ik dat? Ik zit me een beetje te orienteren op een andere cd`speler / loopwerk / dac.
Momenteel speel ik even met de Marantz CD-4000 van mijn zoon en die heeft weleens waar minder ruimte / lucht / ambience dan mijn Plinius maar speelt gewoon prettiger. Het middengebied is ronder en dat geeft zeker bij matig opgenomen cd`s meer luisterplezier. Mijn vrouw zei al gekscherend laat maar staan die Marantz... ( kostte 99 euro nieuw 8 jaar geleden!).
Zelfs 2 luistervrienden met hele goede oren waren verbijsterd wat de Marantz presteerde.

Ik kan natuurlijk een mooi loopwerk / dac combi gaan kopen maar als het loopwerk niet zoveel invloed heeft is een leuke optie een mooie dac kopen achter de Marantz of een nieuwe Marantz 5004 / 6004...
Ik lees veel enthousiaste verhalen over de Burson dac, heeft iemand die al gehoord?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Het loopwerk heeft zeker veel invloed op het uiteindelijke geluid, ook al gebruik je een losse DAC. Mijn Wadia is juist terug van reparatie/revisie en ik viel bijna van mijn stoel van het verschil tussen dit loopwerk en de - zeker niet slechte - Classé CDP-1 die ik in de tussentijd gebruikte. De Wadia heeft een véél strakker en dieper laag, meer rust en véél meer diepte in het geluid. Ja, het loopwerk maakt zeker uit en bepaalt een aanzienlijk deel van het eindresultaat. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#152
Citaat van: Pjotr27 op oktober 11, 2011, 15:50:53
Draadje is stil geworden, nog nieuwe ontwikkelingen?
Ik vraag me een beetje af of het loopwerk veel invloed heeft bij de dac`s of dat er zijn die minder gevoelig zijn voor welk loopwerk is aangesloten.
Waarom vraag ik dat? Ik zit me een beetje te orienteren op een andere cd`speler / loopwerk / dac.
Momenteel speel ik even met de Marantz CD-4000 van mijn zoon en die heeft weleens waar minder ruimte / lucht / ambience dan mijn Plinius maar speelt gewoon prettiger. Het middengebied is ronder en dat geeft zeker bij matig opgenomen cd`s meer luisterplezier. Mijn vrouw zei al gekscherend laat maar staan die Marantz... ( kostte 99 euro nieuw 8 jaar geleden!).
Zelfs 2 luistervrienden met hele goede oren waren verbijsterd wat de Marantz presteerde.

Ik kan natuurlijk een mooi loopwerk / dac combi gaan kopen maar als het loopwerk niet zoveel invloed heeft is een leuke optie een mooie dac kopen achter de Marantz of een nieuwe Marantz 5004 / 6004...
Ik lees veel enthousiaste verhalen over de Burson dac, heeft iemand die al gehoord?

Tsja ik heb het wellicht een beetje dood laten bloeden Peter.
Ik gebruik nu de DACs van de Levinson en dat gaat erg goed.
Ik ben nog niet high end aan het streamen, want ik moet een USB/SPDIF convertertje kopen (m2tech of zo).
Stephan (Nahpets) heeft er eentje te koop, maar met een tweak waadoor de m2 tech weer net wat te prijzig wordt naar mijn idee. (extra accu).
Maar wellicht de investering waard.

Hmmm dat de Marantz prettiger is, is natuurlijk een smaak kwestie.
Maar wie weet is de match gewoon beter in jouw set Peter. En waarom zou je je druk maken dat iets van 99 euro in jouw set beter klinkt?
Ik heb ook de ervaring dat loopwerken zoals Arjen zegt echt wel wat belangrijke dingen doen in de set. Maar de DAC is wel het belangrijkst heb ik het vermoeden.
Daarnaast zou je een anti-jitter apparaat kunnen overwegen... Een genesis Lens bijv...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatMaar wie weet is de match gewoon beter in jouw set Peter. En waarom zou je je druk maken dat iets van 99 euro in jouw set beter klinkt?

Klopt de Marantz match is echt heel veel beter en de prijs doet er niet toe als het goed klinkt,
maar eigenlijk wil ik en de match zoals de Marantz en de ruimte / ambience / diepte van de Plinius... En meteen de mogelijkheid van streaming...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op oktober 11, 2011, 17:17:15
Klopt de Marantz match is echt heel veel beter en de prijs doet er niet toe als het goed klinkt,
maar eigenlijk wil ik en de match zoals de Marantz en de ruimte / ambience / diepte van de Plinius... En meteen de mogelijkheid van streaming...


Aha. Ik hoor daar een nieuwe Linn Klimax verkocht worden. Katsing... ;)
Ik zou de Marantz gewoon houden voor de CD's en dan wellicht overgaan naar streaming.
Maar dan gelijk wel op een aardig niveau.

Heb je wel la verschillende DAC'S gehoord inmiddels?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

CitaatIk zou de Marantz gewoon houden voor de CD's

Is van zoonlief die wil hem nu niet meer kwijt....  ;)
Linn tja misschien maar ja die prijzen....

Ik heb niet veel ervaring met dac`s, luister alleen weleens naar een Weiss ( bij STS-Digital) en heb zelf nog een DACK 2.0
Maar die match ( van de DACK) is het ook niet...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Staaled

#156
Je zou eens naar Linn DSM , Akurate level , kunnen kijken.
Streamer ,DAC en VV in één.

http://www.linn.co.uk/buying/akurate
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Staaled

#158
Citaat van: Pjotr27 op oktober 11, 2011, 17:53:11
Mooi maar geen cd lade
Ronde grijze archief. ;) :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

aMUSEd

Citaat van: Pjotr27 op oktober 11, 2011, 15:50:53
Ik vraag me een beetje af of het loopwerk veel invloed heeft bij de dac`s of dat er zijn die minder gevoelig zijn voor welk loopwerk is aangesloten.
Heel veel. Sterker nog, in mijn beleving tot nu toe zijn de verschillen tussen loopwerken duidelijker waarneembaar dan tussen DAC's.

Peerless Monster

Citaat van: aMUSEd op oktober 11, 2011, 21:12:36
Heel veel. Sterker nog, in mijn beleving tot nu toe zijn de verschillen tussen loopwerken duidelijker waarneembaar dan tussen DAC's.


Ik denk ook een beetje afhankelijk van wat je allemaal hebt gehoord... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tomvbugg

De T+A MP1260 R vind ik ook wel mooi.  ;)

aMUSEd

Citaat van: Peerless Monster op oktober 11, 2011, 21:18:41
Ik denk ook een beetje afhankelijk van wat je allemaal hebt gehoord... ;)
Uiteraard.

WonkaBar

Citaat van: Peerless Monster op augustus 17, 2011, 20:09:39
Ik heb een kleine inventarisatie gedaan van de DAC's die er voorbij zijn gekomen.
Je hebt natuurlijk ook totaal oplossingen zoals LINN of Cyrus.
Ik heb in volgorde van "hebbu" factor, de DACs even op een rijtje gezet.

Esoteric D-07
Audio Note DAC3
Ayre QB-9
Audio Synthesis D.A.X. Discrete Variable
Metaxas Audio systems Phos
Teac ud-h01 dac
Weiss Audio dac202
Sonic Frontiers SFD-2
Classe DAC-1
Sonic Frontiers SFD-1
Antilope Audio Zodiac
Burson Audio DA-160
Pink Faun DAC3.24 USB
Parasound DAC-2000
Musical fidelity M1 DAC
Rega DAC
Nos metrum
Cambridge DACMagic
Audio GD (Kingwa)
Stello DAC
Grant Fidelity TubeDac-11
Arcam rDac
NuForce Icon HDP
Benchmark DAC1 HDR
Musical Fidelity v-dac

Totaal oplossingen:
Linn Klimax
Linn Akurate
Resolution Audio Cantata Music Center
JF Digital, de HDM-02 of HDM-03
Linn DS
CYRUS  Stream XP


De Klimax staat bij mij wel op nummer 1. Maar dat is niet haalbaar...
Ten minste voor nu en komende 5 jaar...

Mis nog een paar.

W4S DAC 1
W4S DAC 2
Bryston DAC 1

Zelf ben ik gecharmeerd van de Naïm DAC, de enige die ik tot nu toe gehoord heb die Pat Metheny muziek kon ontrafelen en de Bryston. Allerijl even duur en toch een heel ander karakter en beide ongeveer hetzelfde prijskaartje.
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

WonkaBar

Bryston is trouwens de BDA 1.... Foutje....
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

Pjotr27

Even weer wat nieuw leven inblazen,

Mijn Plinius is verkocht en nu op zoek naar wat nieuws.
Ik heb al wel wat gezien maar de optie loopwerk / dac houd ik nog even open.
Wat zoek ik: Dac tot 2 mille, moet XLR uit en USB in opzitten, zo muzikaal mogelijk, liever muzikaal als heel veel resolutie...
Wie heeft er tips?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Midcall

Citaat van: Pjotr27 op april 29, 2012, 15:59:28
Even weer wat nieuw leven inblazen,

Mijn Plinius is verkocht en nu op zoek naar wat nieuws.
Ik heb al wel wat gezien maar de optie loopwerk / dac houd ik nog even open.
Wat zoek ik: Dac tot 2 mille, moet XLR uit en USB in opzitten, zo muzikaal mogelijk, liever muzikaal als heel veel resolutie...
Wie heeft er tips?

Een AUdio-GD Reference 7.1 met 8x 1704 dacs, zeer muziekaal.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op april 29, 2012, 15:59:28
Even weer wat nieuw leven inblazen,

Mijn Plinius is verkocht en nu op zoek naar wat nieuws.
Ik heb al wel wat gezien maar de optie loopwerk / dac houd ik nog even open.
Wat zoek ik: Dac tot 2 mille, moet XLR uit en USB in opzitten, zo muzikaal mogelijk, liever muzikaal als heel veel resolutie...
Wie heeft er tips?


Tipje waar ik heel erg oren naar heb; M51 van NAD.
Volgens de berichten errug goed incluis voorversterker en 2 HDMI ingangen die terug converteren naar stereo en video doorzetten naar de HDMI uitgang... Een HDMI hub...
En ongelofelijk muzikaal en transparant.
Ik ben er voor aan het sparen ( kan hem nu ook wel kopen, maar vind het leuker als ik nog wat kan testen, luisteren, etc.)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

FDLARRY

Idd mooi apparaat de M51, wel jammer dat er geen ethernet ingang op zit, lijkt me toch wel gaaf als je een goede DAC koopt dat je rechtstreeks vanaf je NAS (netwerk) kan streamen.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Pjotr27

Citaat van: Midcall op april 29, 2012, 17:35:11
Een AUdio-GD Reference 7.1 met 8x 1704 dacs, zeer muziekaal.
Alleen gebruilt die dezelfde da converter als'mijn plinius, ben bang dat die match weer niet zo lekker is. De plinius is in een goede match nauwelijks te overtreffen, bij mij werd het te analitisch. Mooie dac maar ik waag het niet....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rudo

#170
Ik heb nog een stel Mytek stereo 96 DAC's in de aanbieding.
Erg goed geluid, maar geen streaming mogelijk. Ideaal bv als externe dac aan een Squeezebox Touch.
De Mytek 24/192 DSD dac klinkt beter, maar kost meer...
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

Midcall

Citaat van: Pjotr27 op april 29, 2012, 19:57:20
Alleen gebruilt die dezelfde da converter als'mijn plinius, ben bang dat die match weer niet zo lekker is. De plinius is in een goede match nauwelijks te overtreffen, bij mij werd het te analitisch. Mooie dac maar ik waag het niet....
Het analytische/cleane komt meestal door de output stage, niet door de gebruikte DA-chip.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Pjotr27

Heeft iemand weleens een Belcanto DAC ( 1.5 of 2.5 ) gehoord en kan daar iets over vertellen ( qua klank etc.)?
Past ook prima binnen mijn budget en vind ik er ook geweldig uit zien.
Heeft ook 2 SPDIF in wat eigenlijk nodig is ( een voor cd , een voor streamer)
Dat heeft bijvoorbeeld de Calyx of Tentlabs niet...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mtissink

#173
Citaat van: Pjotr27 op april 29, 2012, 15:59:28
Even weer wat nieuw leven inblazen,

Mijn Plinius is verkocht en nu op zoek naar wat nieuws.
Ik heb al wel wat gezien maar de optie loopwerk / dac houd ik nog even open.
Wat zoek ik: Dac tot 2 mille, moet XLR uit en USB in opzitten, zo muzikaal mogelijk, liever muzikaal als heel veel resolutie...
Wie heeft er tips?

Deze gespot: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122812.0
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Pjotr27

Citaat van: mtissink op april 30, 2012, 20:09:21
Deze gespot: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122812.0

Ja maar past niet echt bij mijn andere componenten qua design, aangezien het prominent in de huiskamer staat heeft dat ook enige invloed...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.