Welke DAC voor streaming

Gestart door Peerless Monster, augustus 16, 2011, 20:44:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2011, 14:44:57
Hahaha denk je?
;D

De Audio Note schat ik hoger in ;D


Dat mag...

@Garmt, de Esoteric mag op 1 blijven staan  ;)

garmtz


aMUSEd

Citaat van: garmtz op augustus 17, 2011, 00:10:34
Ik heb overigens de Weiss Firewire --> AES/UBU gehoord op een Resolution Audio Cantata Music Center en dat klonk beduidend minder dan USB
Verbaast dit je?

AbZ

Word wel nieuwsgierig naar die Cantata maar wil niet weten wat ie kost  :crazy:

garmtz

Citaat van: aMUSEd op augustus 18, 2011, 20:55:56
Verbaast dit je?

Ik wist absoluut niet wat te verwachten. Zie geen reden waarom het een echt veel beter zou moeten zijn dan het ander. Ik weet wel dat weinig digitale audio transmissiemethodes een goede implementatie van asynchroon USB kunnen verslaan.

garmtz

Citaat van: AbZ op augustus 18, 2011, 21:43:25
Word wel nieuwsgierig naar die Cantata maar wil niet weten wat ie kost  :crazy:

5900 Euro.

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2011, 22:05:35
5900 Euro.

Hmmm. Dat wordt net wat te te...
Wel ook een ongelofelijk mooi apparaat.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

aMUSEd

Citaat van: garmtz op augustus 18, 2011, 22:05:19
Ik wist absoluut niet wat te verwachten. Zie geen reden waarom het een echt veel beter zou moeten zijn dan het ander. Ik weet wel dat weinig digitale audio transmissiemethodes een goede implementatie van asynchroon USB kunnen verslaan.
Firewire? ;) zou iig in theorie toch ook goed moeten werken.
Ik kan me voorstellen dat de onderdelen in een apparaat als de cantata zo zijn ontworpen dat ze enige mate van synergie vertonen. Als je dan een deel door een extern apparaat laat doen dan klopt het plaatje minder goed.

Peerless Monster

#108
Citaat van: garmtz op augustus 18, 2011, 22:05:35
5900 Euro.

Ik denk dat ik hem toch op 1 ga zetten, vanwege zijn veel zijdigheid. + dat ik niet een extra mac hoef te kopen... Scheelt ook weer 1000 euro.
Maar blijft erg veel geld.

1. Resolution Audio Cantata Music Center

Esoteric D-07
PS audio PerfectWave DAC
Audio Note DAC3  
Ayre QB-9
Audio Synthesis D.A.X. Discrete Variable
Metaxas Audio systems Phos
Teac ud-h01 dac
Weiss Audio dac202
Sonic Frontiers SFD-2
Classe DAC-1
Sonic Frontiers SFD-1
Audio GD de NFB-7
Antilope Audio Zodiac
Burson Audio DA-160
Pink Faun DAC3.24 USB
Parasound DAC-2000
Audiomat Tango
Musical fidelity M1 DAC
Rega DAC
Nos metrum
Cambridge DACMagic
Audio GD (Kingwa)
Stello DAC
Grant Fidelity TubeDac-11
Arcam rDac
NuForce Icon HDP
Benchmark DAC1 HDR
Grace M903
Musical Fidelity v-dac

Totaal oplossingen:
Linn Klimax
Linn Akurate
JF Digital, de HDM-02 of HDM-03
Linn DS
CYRUS  Stream XP
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ


FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Peerless Monster

Citaat van: FDLARRY op augustus 19, 2011, 11:38:41
Is dit wat?

995,-

http://www.hifisolutions.nl/Upload/Bestanden/536108_Depliant_Essensio_web.pdf



Is wel de eerste 32 bitter die ik zie volgens mij (am I correct?).
Mooi apparaatje voor die 1000 euro.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 11:41:37
Is wel de eerste 32 bitter die ik zie volgens mij (am I correct?).
Mooi apparaatje voor die 1000 euro.

Naim dac doet ook 32bit, is natuurlijk wel duurder.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raphie

32 bit is float en eigenlijk een marketing wassen neus, je kan beter 24bit fixed point hebben
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 11:41:37
Is wel de eerste 32 bitter die ik zie volgens mij (am I correct?).
Mooi apparaatje voor die 1000 euro.
Nu nog muziek op 32 bit vinden...  en iemand die het verschil met 24 kan horen  :music:  Zal niet in die bitjes gaan zitten denk ik.  Er wordt trouwens ook met 64 gewerkt.  Kan alleen zinnig zijn als er nog veel DSP op losgelaten wordt.  Voor de rest zijn het specs van het type 'mine is bigger than yours' behalve dat het gaat om steeds kleiner...

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op augustus 19, 2011, 12:03:33
Nu nog muziek op 32 bit vinden...  en iemand die het verschil met 24 kan horen  :music:  Zal niet in die bitjes gaan zitten denk ik.  Er wordt trouwens ook met 64 gewerkt.  Kan alleen zinnig zijn als er nog veel DSP op losgelaten wordt.  Voor de rest zijn het specs van het type 'mine is bigger than yours' behalve dat het gaat om steeds kleiner...

Verschil met analoog is geen bits...
Ik denk dat het wel te horen is, alleen de verschillen worden steeds kleiner.
Ook tussen analoog en digitaal (hoe durf ik dat te zeggen!)

Citaat van: Raphie op augustus 19, 2011, 11:54:34
32 bit is float en eigenlijk een marketing wassen neus, je kan beter 24bit fixed point hebben

Zou best kunnen. Heb je al geluisterd naar dat soort DAC's Raph?


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AbZ

#116
Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 12:17:15Verschil met analoog is geen bits...
Ik denk dat het wel te horen is, alleen de verschillen worden steeds kleiner.
Ook tussen analoog en digitaal (hoe durf ik dat te zeggen!)
Ha, nee ik doel ook niet op analoog, maar geloof dat je veel eerder verschillen hoort in klank/timbre (of hoe noem je dat bij dacs) dan in dingen die alleen aan de resolutie liggen.  (Lijkt me dus ook belangrijk voor de keuze.)

Raphie

Ja, in studios wordt al jaren 32bit float aangeboden, geeft ook alleen maar upside met 32bit float files, Weet trouwens dat ze hier eigenlijk 32bit float compatible bedoelen, dus eigenlijk een 24bit DAC die 32bit float files kan weergeven.
Citaat van: Peerless Monster op augustus 19, 2011, 12:17:15
Verschil met analoog is geen bits...
Ik denk dat het wel te horen is, alleen de verschillen worden steeds kleiner.
Ook tussen analoog en digitaal (hoe durf ik dat te zeggen!)

Zou best kunnen. Heb je al geluisterd naar dat soort DAC's Raph?



JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus 19, 2011, 12:53:50
Ja, in studios wordt al jaren 32bit float aangeboden, geeft ook alleen maar upside met 32bit float files, Weet trouwens dat ze hier eigenlijk 32bit float compatible bedoelen, dus eigenlijk een 24bit DAC die 32bit float files kan weergeven.

aha. Zoiets als ik met XLD een CDtje rip in 32 bit, dan kan ik aangeven of ik floating point aangeef.
Maar dat kan ik dus ook fixed doen, dus dat zou in theorie moeten betekenen dat je nog beter geluid kan krijgen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

32bit is altijd float, 32bit fixed als audio formaat namelijk bestaat niet  ;)
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op augustus 19, 2011, 13:07:23
32bit is altijd float, 32bit fixed als audio formaat namelijk bestaat niet  ;)

Ok.
Komt nog wel ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op augustus 18, 2011, 22:50:30
Ik denk dat ik hem toch op 1 ga zetten, vanwege zijn veel zijdigheid. + dat ik niet een extra mac hoef te kopen... Scheelt ook weer 1000 euro.
Maar blijft erg veel geld.

1. Resolution Audio Cantata Music Center

Esoteric D-07
Audio Note DAC3
Ayre QB-9
Audio Synthesis D.A.X. Discrete Variable
Metaxas Audio systems Phos
Teac ud-h01 dac
Weiss Audio dac202
Sonic Frontiers SFD-2
Classe DAC-1
Sonic Frontiers SFD-1
Antilope Audio Zodiac
Burson Audio DA-160
Pink Faun DAC3.24 USB
Parasound DAC-2000
Musical fidelity M1 DAC
Rega DAC
Nos metrum
Cambridge DACMagic
Audio GD (Kingwa)
Stello DAC
Grant Fidelity TubeDac-11
Arcam rDac
NuForce Icon HDP
Benchmark DAC1 HDR
Musical Fidelity v-dac

Totaal oplossingen:
Linn Klimax
Linn Akurate
JF Digital, de HDM-02 of HDM-03
Linn DS
CYRUS  Stream XP

Het is natuurlijk een prachtig lijstje, Rens, maar het zijn wel veel DAC's met totaal verschillende klanksignatuur. Is het niet logischer om eerst voor jezelf duidelijk te hebben wat voor soort karakter je in een DAC zoekt? Zo'n Best Of lijstje helpt je daarin niet verder.  ::)


Hoe een DAC klinkt hangt natuurlijk af van hoe goed de analoge stage is opgebouwd, maar ook de gebruikte convertors drukken een heel duidelijk stempel. Non-oversampling of oversampling, Burr-Brown of Ultra Analog, het klinkt allemaal echt anders.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kermy

Ik draai al enkele maanden naar volle tevredenheid met de Grace M903, voordeel is dat je er gelijk een hele goede koptelefoon versterker bijkrijgt en een analoge en digitale voorversterker. En omdat dit apparaat uit de pro wereld komt is er een keus tussen gebalanceerd in en uit en asymmetrisch.
Dit alles voor rond de 1800 euro, in de high end wereld een koopje.

Voor de volledigheid, de Grace gebruik voor de asynchrone USB de oplossing van Gordon Rankin, en dat gebruikt Ayre volgens mij ook.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Peerless Monster

#124
Citaat van: Audiofiel op augustus 19, 2011, 13:40:55
Het is natuurlijk een prachtig lijstje, Rens, maar het zijn wel veel DAC's met totaal verschillende klanksignatuur. Is het niet logischer om eerst voor jezelf duidelijk te hebben wat voor soort karakter je in een DAC zoekt? Zo'n Best Of lijstje helpt je daarin niet verder.  ::)


Hoe een DAC klinkt hangt natuurlijk af van hoe goed de analoge stage is opgebouwd, maar ook de gebruikte convertors drukken een heel duidelijk stempel. Non-oversampling of oversampling, Burr-Brown of Ultra Analog, het klinkt allemaal echt anders.

Hee Arjen,

Begrijpelijke vraag natuurlijk en een terechte opmerking.
Lijstje heb ik oa gemaakt om luistersessies te gaan doen met verschillende DACs en of toch de mooiste bovenaan te hebben qua uiterlijk...
Het oog wil ook wat. Is natuurlijk erg subjectief, maar zoals je weet niet erg onbelangrijk...
;D Maar je ziet dat de extreem duurdere dan ook bovenaan komen te staan...
Voor mij blijft de D07 toch wel de mooiste in het rijtje en daarbij heeft de DAC een pre aanboord.
Ik kan daarna weer gaan sparen voor een pre. ;) Dat is een beetje het idee.
Is wel een dynamisch idee in mijn hoofd... Het kan alle kanten op qua budget etc...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler