Aankoopadviezen HT, budget €3000,-. / Voor nu even geluid.

Gestart door Bas Akkerman, augustus 14, 2011, 12:51:23

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Voor alle trouwe topicbezoekers (ach gewoon iedereen hier):
bedankt voor alle tips, opmerkingen en adviezen!

Een heel fijn 2012!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik ben een beetje ongeduldig en wil weer graag snel film kunnen luisteren. Dus wie heeft er adviezen voor neutrale, tweedehands receivers?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

BuSpu

Er staat nu een Lexicon RV8 te koop op het forum bij de sponsers. Geen HDMI etc maar wel een dijk van een apparaat. Ik speel er zelf mee.

Bas Akkerman

Sorry, ik was inderdaad wat onduidelijk als je de voorgaande pagina's niet hebt gelezen.
Ik heb al een Lexicon als pre-pro en wil er tijdelijk een receiver op aansluiten. Die wil ik dan als eindversterker gebruiken, zodat ik de klankkleur van de Lexicon kan bepalen. Van daaruit wil ik beslissen welke meerkanaals eindversterker ik wil aanschaffen die het beste, naar mijn smaak, aansluit op de rest van de set.

BuSpu

Ik snap het, ik had inderdaad de voorgaande pagina's niet gelezen  :blush:
Begrijp ik nu dat je met de eindtrap van een receiver wil kijken of je de Lexicon gaat houden? Ik denk dat je dan vooral naar de beperkingen van de receiver-eindtrap luistert ipv naar de Lexicon.

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op januari  2, 2012, 21:03:01
Sorry, ik was inderdaad wat onduidelijk als je de voorgaande pagina's niet hebt gelezen.
Ik heb al een Lexicon als pre-pro en wil er tijdelijk een receiver op aansluiten. Die wil ik dan als eindversterker gebruiken, zodat ik de klankkleur van de Lexicon kan bepalen. Van daaruit wil ik beslissen welke meerkanaals eindversterker ik wil aanschaffen die het beste, naar mijn smaak, aansluit op de rest van de set.

Gewoon 3 lyndorf endversterkers op aansluiten!

Bas Akkerman

Citaat van: BuSpu op januari  2, 2012, 21:06:44
Ik snap het, ik had inderdaad de voorgaande pagina's niet gelezen  :blush:
Begrijp ik nu dat je met de eindtrap van een receiver wil kijken of je de Lexicon gaat houden? Ik denk dat je dan vooral naar de beperkingen van de receiver-eindtrap luistert ipv naar de Lexicon.
Nee, nee! De Lexicon houd ik zeker. Het gaat me meer om om het daarna fine-tunen van het geluid. Misschien vind ik de Lexicon perfect, misschien te helder of te donker. En van daaruit wil ik kijken welke eindversterker ik erop wil aansluiten. Maar dan moet ik eerst geluid hebben en de klankkleur kunnen bepalen. Vandaar de vraag voor een neutrale receiver die tijdelijk als eindversterking dienst zal doen.

Citaat van: Joris1971 op januari  2, 2012, 21:10:42
Gewoon 3 lyndorf endversterkers op aansluiten!
Haha, dan ben ik net te laat bij jou én ver boven budget (zit ik nu al :blush:).

Bas Akkerman

Omdat ik enorm veel reactie krijg  :P zal ik een wat meer precieze vraag stellen: is een NAD een goede tussenoplossing? Naar mijn idee neigt een NAD naar iets helderder dan neutraal. Dit naar aanleiding van meerdere luisterervaringen in winkels, thuis met de NAD van skyfox en gisteren nog bij keyser.

skyfox

Hoe staat het met de zoektocht naar (tijdelijke) eindversterking?

Over de NAD, ik zou em eerder als warm/wollig willen benoemen dan als helder. Ik vind m'n Sony amp veel neutraler dan de NAD. Dit merk ik heel erg op de Bostons, die op de NAD naar mijn idee wat donkerder klinken. Waar je dan beter wel voor kan gaan kan ik je zo niet zeggen, heb te weinig (geen) ervaring met andere merken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

garmtz

Ik heb lang gedraaid met ML elektrostaten, een Lexicon processor en Parasound eindversterkers. Dat vind ik een heel mooie combi (tot ik Chord hoorde) en kon heel wat vergelijkingen weerstaan. Misschien is dat wat? Sla je gewoon die tussenstap over... ;)

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari 11, 2012, 21:16:54
Hoe staat het met de zoektocht naar (tijdelijke) eindversterking?

Over de NAD, ik zou em eerder als warm/wollig willen benoemen dan als helder. Ik vind m'n Sony amp veel neutraler dan de NAD. Dit merk ik heel erg op de Bostons, die op de NAD naar mijn idee wat donkerder klinken. Waar je dan beter wel voor kan gaan kan ik je zo niet zeggen, heb te weinig (geen) ervaring met andere merken.
Ok, dank je, dat helpt zeker wel! Een Cambridge Audio zoals ie hier in de markt wordt aangeboden, is dat iets? Iemand?

Citaat van: garmtz op januari 11, 2012, 21:30:33
Ik heb lang gedraaid met ML elektrostaten, een Lexicon processor en Parasound eindversterkers. Dat vind ik een heel mooie combi (tot ik Chord hoorde) en kon heel wat vergelijkingen weerstaan. Misschien is dat wat? Sla je gewoon die tussenstap over... ;)
Dat had ik inderdaad al van je begrepen en het liefst zou ik dat ook doen!  :dry: Ware het niet dat ik nergens Parasound aangeboden zie staan. Wel een Chord, maar die eindversterker is al duurder dan mijn budget. :crazy: Op het moment heb ik dus geen geluid in de HT en dat vind ik wel jammer.

Bas Akkerman

skyfox

Is die Jungston die aangeboden wordt geen optie? Daar kan je ook wel even mee vooruit, kan je je concentreren op je stereoset. ;)

Ik denk dat alle opties prima zijn en kwalitatief niet ver van elkaar vandaan liggen, gezien ze ook allemaal een beetje in dezelfde klasse zitten. De grootste invloed op de klank blijft toch de pre/pro, niet de eindbak.
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

katwax

Citaat van: Bas Akkerman op januari 15, 2012, 15:41:19
Graag jullie adviezen of een zak met €3500,-  :wub:

Moest ik een surround versterker zoeken dan stond deze chord er al niet meer, dus mijn advies is zoek die zak  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari 15, 2012, 20:45:54
Is die Jungston die aangeboden wordt geen optie? Daar kan je ook wel even mee vooruit, kan je je concentreren op je stereoset. ;)

Ik denk dat alle opties prima zijn en kwalitatief niet ver van elkaar vandaan liggen, gezien ze ook allemaal een beetje in dezelfde klasse zitten. De grootste invloed op de klank blijft toch de pre/pro, niet de eindbak.
Mmm, die Jungston is zeker ook een optie. Zijdezacht geluid als ik het zo her en der lees. De prijs is ok. Alleen af te halen in Groningen...  :unsure:

Citaat van: katwax op januari 15, 2012, 20:54:59
Moest ik een surround versterker zoeken dan stond deze chord er al niet meer, dus mijn advies is zoek die zak  ;D
Ik zag laatst een regenboog, maar helaas geen pot of zak. Nog eens verder zoeken dus ;)

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op januari 15, 2012, 21:35:30
Mmm, die Jungston is zeker ook een optie. Alleen af te halen in Groningen...  :unsure:

Tis jammer dat ik geen leaseauto meer heb (tankpas...), maar ik rij graag mee hoor. Dagje uit :-p De prijs kan vast nog wel aangepast worden aan de benzinekosten om het op te halen  ;)

Bas Akkerman

skyfox

Ben benieuwd naar de klank van de Jungston in combinatie met je Lexicon en de JMLabs. Misschien wil je wel helemaal geen aparte eindbak meer als deze combinatie lekker klinkt. Volgens de specificaties heb je in ieder geval ruim voldoende vermogen  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 09:02:30
Ben benieuwd naar de klank van de Jungston in combinatie met je Lexicon en de JMLabs. Misschien wil je wel helemaal geen aparte eindbak meer als deze combinatie lekker klinkt. Volgens de specificaties heb je in ieder geval ruim voldoende vermogen  :thumbs-up:
Ik ook en vooral ook naar de Lexicon. Ik lees nog steeds berichten dat de Lexicon, en dan vooral de Logic 7, het nog op kan nemen tegen veel pre/pro's van nu. Met de luidsprekerplaatsing/akoestiek is nog wel veel winst te behalen, denk ik. Als het gaat om de surroundbubble.

bmateijsen

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op januari 18, 2012, 09:34:05
Je hebt een processor, dus waarom een receiver? Kies voor een goede eindversterker ;).

Is ook het idee. Ik kan er alleen nog geen een, tweedehands en binnen het budget, vinden. Vandaar nu de tijdelijke oplossing van een receiver. De Lexicon sluit ik dan aan op de Jungson.

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op januari 18, 2012, 13:33:24
Is ook het idee. Ik kan er alleen nog geen een, tweedehands en binnen het budget, vinden. Vandaar nu de tijdelijke oplossing van een receiver. De Lexicon sluit ik dan aan op de Jungson.

Wij hebben nog een Lexicon eindtrap staan, volgens mij moet dat wel lukken voor die prijs ;).

skyfox

Klinkt als een goeie deal, Bas! Zaterdag naar Hilversum ipv zondag naar Groningen of komt Garmt em wellicht zelfs langsbrengen? ;)

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op januari 18, 2012, 13:40:42
Wij hebben nog een Lexicon eindtrap staan, volgens mij moet dat wel lukken voor die prijs ;).
Je kunt mensen goed nieuwsgierig maken Bjorn. ;) Ik stuur je even een PM.

Citaat van: skyfox op januari 18, 2012, 15:41:58
Klinkt als een goeie deal, Bas! Zaterdag naar Hilversum ipv zondag naar Groningen of komt Garmt em wellicht zelfs langsbrengen? ;)
Zaterdag heb ik een verjaardag tot 14.30u, dus dat wordt krap. Ik houd je op de hoogte.

bmateijsen

Ik zie het wel tegemoet, heb inmiddels gekeken en lijkt mij een betere optie, dan de andere ;).
En ja, Garmt kan hem gewoon langs brengen ;D.

Groet,

Bjorn