Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

home@the movies

Hi Iedereen,

Alvast dank voor jullie bezoek aan ons Cinedream home Cinema event, we hebben ons uiterste best gedaan om op zeer korte tijd iets neer te zetten.
Ik begrijp dat het inderdaad niet altijd makkelijk te vergelijken is vanwege de verschillende omstandigheden in de diverse demo ruimtes, maar eerlijk gezegd ben ik van mening dat je dat ook niet echt van op een beurs mag verwachten.

Het was eerder de bedoeling om kennis te maken met de verschillende merken en producten en op basis daarvan eventueel een eerste indruk te krijgen, een juiste vergelijking kan je pas echt maken als je even een afspraak maakt in een van onze eigen demo ruimtes in de zaak. we kunnen dan echt een vergelijking maken in dezelfde ruimte onder dezelfde omstandigheden, dat is natuurlijk veel eerlijker dan op de beurs.

diamant

Idd moeilijk te vergelijken maar ik heb een hele leuke dag gehad en bedankt daarvoor.

Was erg leuk om edns zo veel modellen bij elkaar te zien.

Kjelt

Citaat van: diamant op november  1, 2011, 10:21:52
maar toch moeilijk een goed oordeel gekregen omdat het toch wel redelijk licht was in de ruimtes.....
Citaat van: Smitsmans2 op november  1, 2011, 17:30:15
in combinatie met de  slecht verduisterde demoruimte

Citaat van: home@the movies op november  1, 2011, 18:46:05
Ik begrijp dat het inderdaad niet altijd makkelijk te vergelijken is vanwege de verschillende omstandigheden in de diverse demo ruimtes, maar eerlijk gezegd ben ik van mening dat je dat ook niet echt van op een beurs mag verwachten.

Beetje vreemd excuus zeker omdat bv Grobi dit perfect regelt ieder jaar weer. Gewoon een dubbel zo grote demoruimte met twee schermen, volledig verduisterd met gordijnen en dan alle projectoren aan zetten en voor de lens afdekken met een boek o.i.d. Je kunt zo perfect tegelijkertijd twee projectoren met elkaar vergelijken met dezelfde film volledig in sync.

Ik heb bij ITC ook wat problemen ondervonden tijdens de demo oa dat het plafond licht weerkaatste van het scherm.

Het is heel simpel: als je projectoren wilt verkopen van 3k€ en meer zorg er dan alsjeblieft voor dat deze projectoren een ruimte krijgen waarin ze tot hun recht komen. En niet geheel verduisterd, of reflecties van objecten of plafond of wat dan ook en/of minder kwalitatief demomateriaal (komt ook voor) dan kun je net zo goed niet gaan als potentiele koper want je hebt geen enkel houvast om je mening op te baseren. Oftewel ik ben blij dat ik niet gegaan ben want ik had er dus helemaal niets aan gehad.

J.A.F._Doorhof

Ik ken weinig mensen met zwarte plafonds ?
Sterker het plafond is bij ons eigenlijk het enige dat licht gekleurd is :D
De rest is zwart.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Kom eens bij Grobi kijken. Demoruimte hoort een batcave te zijn zeker als je top projectoren wilt vergelijken. Hoe is het plafond van jouw prive hometheater , knalwit?

J.A.F._Doorhof

In mijn HT is het donker grijs, maar bij 99.999999% van de mensen thuis niet.
Als ik de HIGH-END demo's geef is dit regelmatig in mijn eigen HT zoals je weet.
Daarbij komt dat de metingen die ik doe totaal geen last hebben van het plafond.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Citaat van: Smitsmans2 op november  1, 2011, 17:30:15
Hoewel, ik vond de 90 in 2D toch nog wel een stuk beter dan de 30. Waarschijnlijk door het hogere contrast in combinatie met de  slecht verduisterde demoruimte, viel de 30 in direct vergelijk toch tegen. Ik vraag me af hoe de 30 in 2D afsteekt tegen de Epson TW2000.

De 95 was door Werner ISF gecalibreerd, de 30 kwam uit de doos. Vermoedelijk dat daar ook behoorlijk wat verschil zat. Als ze beide ISF gecalibreerd waren geweest was het verschil in 2D vermoedelijk nog kleiner geweest.

home@the movies

CiteerBeetje vreemd excuus zeker omdat bv Grobi dit perfect regelt ieder jaar weer. Gewoon een dubbel zo grote demoruimte met twee schermen, volledig verduisterd met gordijnen en dan alle projectoren aan zetten en voor de lens afdekken met een boek o.i.d. Je kunt zo perfect tegelijkertijd twee projectoren met elkaar vergelijken met dezelfde film volledig in sync.

Dat kan ook bij ons ook perfect maar dan in onze eigen demo ruimte, niet op een beurs .

CiteerKom eens bij Grobi kijken. Demoruimte hoort een batcave te zijn zeker als je top projectoren wilt vergelijken. Hoe is het plafond van jouw prive hometheater , knalwit?

Zoals ik hierboven al aanhaalde ook bij ons zijn alle demo ruimtes pikkedonker en met zwart plafond  ;) je moet toch echt wel kunnen begrijpen dat dit op een tweedaags beurs event op locatie gewoon niet mogelijk is om maar liefst zeven demo ruimtes volledig in te richten als referentie HT.
Als jij dit voor ons klaar krijgt op een dag dan nodig ik je volgende keer graag uit om dit voor ons op te bouwen  ;D ;D ;D

Kjelt

Citaat van: home@the movies op november  1, 2011, 21:15:30
Dat kan ook bij ons ook perfect maar dan in onze eigen demo ruimte, niet op een beurs .
Ah ok ik dacht dat de demo's in "tha house" waren. Op een beurs is het inderdaad een ander verhaal.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2011, 20:12:27
Als ik de HIGH-END demo's geef is dit regelmatig in mijn eigen HT zoals je weet.
Ja maar blijf me verwonderen (en ben niet de enige  ;) ) waarom je de ruimte in de ITC showroom niet upgrade naar full batcave. Kost je max. een paar honderd euro en er worden daar toch regelmatig demo's gegeven en je calibreert er ook nog. Zie het niet als aanval maar meer als tip.

Smitsmans2

Leuk voor de klanten die thuis een batcave hebben. Ik beoordeel liever in een voor mij realistische ruimte of ik 800 meer wil uitgeven voor een nog betere projector. Dat verschil moet thuis ook terugkomen en kan voor woonkamertoepassingen niet in een batcave worden ingeschat. De meerwaarde van een TW2000 tov. een TW1000 was voor mij thuis toendertijd goed in te schatten in Franks demoruimte met wit plafond. Ook mijn volgende projector zal il daarom zeker niet in een zwarte ruimte gaan uitzoeken. Als je daarentegen wel de luxe van een batcave hebt, dan ligt dat natuurlijk anders. Ik denk echter dat zelfs op dit forum de meeste mensen niet over die luxe beschikken en thuis een compromis moeten sluiten.

Ik hoop dat Frank zijn plafond voorlopig nog niet zwart verft!
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

J.A.F._Doorhof

Je slaat de spijker op de kop. Daarom hebben we twee ruimtes.
Custom installer

Matthieu

De sony VW95, Is die al te bezichtigen bij onze dealers?
Wanneer is die te koop, ook nog vcor de kerst?

J.A.F._Doorhof

We krijgen hem deze week binnen als het goed is, en dan heb ik meteen een leuke vw90 te koop ;)
Custom installer

home@the movies

CiteerDe sony VW95, Is die al te bezichtigen bij onze dealers?
Wanneer is die te koop, ook nog vcor de kerst?
ja hoor, hij hangt reeds te blinken in onze demo ruimte en we hebben reeds toestellen op stock  ;) ;)

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  1, 2011, 23:08:31
Je slaat de spijker op de kop. Daarom hebben we twee ruimtes.
Als je dat serieus bedoeld dan hoop ik dat je in de toekomst alle projectoren met een hoge CR (bv > 15000:1) niet meer in de ITC kamer demonstreert.

J.A.F._Doorhof

Dat ligt aan de klant.
Als de klant aangeeft een batcave te hebben dan zullen we hem bij ons demonstreren, als hij in een gewone ruimte komt te hangen dan in de demo ruimte bij ITC.

Nogmaals niet iedereen :D heeft een zwart plafond, dus het is weinig representatief om dan in een zwarte ruimte te demonstreren.
Custom installer

home@the movies

Hi,

Even een niet onbelangrijk berichtje meegeven, de mensen van Sony hebben ons gemeld dat er voor de HW30 en de VW90,95 een filtertje beschikbaar komt om deze toestellen in 3D compatibel te maken met de Black Diamond schermen, zeer goed nieuws dus hé Frank. ;)

Het zou binnen een kleine twee weken beschikbaar zijn en gratis worden aangeboden aan de bezitters van deze toestellen. ;D ;D

papaleo

Tsss,komen ze nâw mee....,ik ga denkelijk over 1 à 2 weken mijn eerste filmpje bekijken met mijn nieuwe VW90 op mijn nieuwe scherm  (want dan pas is mijn HT/verbouwing hopelijk klaar)
Heb bewust geen BD scherm aangeschaft,omdat deze icm mijn VW90 niet ging matchen,en volgens mij is er nog steeds geen BD scherm met een electr. oprol systeem,of is deze er nu wel?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

We brengen dit zelf nog niet naar buiten omdat het gaat om een filter om uniformiteits problemen tegen te gaan op grijze en high gain schermen. De blackdiamond is een heel ander soort scherm en heeft geen uniformiteits problemen maar colorshifts in 3D, op 2D is het perfect.
Vandaar dat we even wachten met de aankondiging totdat we het met 3D ook echt getest hebben.
Custom installer

jaco

Een filter neemt meestal licht weg (zit al in de naam)
Wordt het dan nog minder in 3D ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Kjelt

Citaat van: jaco op november  3, 2011, 10:26:13
Een filter neemt meestal licht weg (zit al in de naam)
Wordt het dan nog minder in 3D ?
Je geeft het antwoord zelf al ;) Er komt in ieder geval niet meer licht bij  :D

Kjelt

Vandaag bij Grobi de HW30 direct kunnen vergelijken met een JVC X30 en een Optoma HD83 in 2D.
Het was gewoon verassend hoe dicht bij elkaar deze projectoren liggen qua beeld. De HD83 springt er wat meer uit qua contrast en dat kan natuurlijk niet anders want het is de enigste DLP projector van de drie.
Maar de X30 en HW30 zou ik niet zonder meer uit elkaar kunnen halen als ik niet wist wie wie was zo dicht lagen ze tegen elkaar aan. Enigste verschillen (ik vond het erg meevallen maar goed) zou de FI zijn die bij de Sony beter zou zijn en de Sony heeft CMS, de JVC heeft motorische lensshift,zoom en de geheugens hiervoor zodat je met een 1:2,35 scherm makkelijk naar 16:9 kunt zoomen.

Matthieu

Dank je wel Kjelt.
Dit soort bevindingen zie ik graag op het forum.

riwi

Ik heb mijn vergelijking in de vw1000 thread gezet (beetje onlogisch maarja) :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117730.msg2065952#msg2065952

edit (betere plek) :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117852.0

Zymotic

Ik heb nu een week deze projector in huis, en zeer tevreden! Alleen 1 vraag aan medegebruikers/testers, als er een hele lichte scene is in 3D dan zie ik het beeld (bril) flikkeren.

Wordt dit minder na calibratie, of zit dit in de Sony brillen?