Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Citaat van: raptile op augustus  5, 2011, 10:35:05
Sorry heren, (en dames)
Ik ben er om 11:00 in de ochtend en daarna gelijk naar huis om m'n nieuwe aanschaf op te hangen :)

Nieuwe aanschaf,en dat is?
De HW30....?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Annewiek

nee hoor, meneer Raptile komt voor de TW3200, daarom begin ik ook om 10.00 uur. de demostratie duurt ongeveer 45 minuten.
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

raptile

Was het maar de HW30 :)
Ik ga inderdaad voor de TW3200.
Plafond beugel, HDMI kabel 10 meter en het scherm komt dinsdag binnen  :pompom:

Voor mij is de vakantie begonnen. Heb een weekje vrij genomen om alles op te hangen en af te stellen.
De koof waar het scherm in kom te hangen is inmiddels gemaakt.
Als alles af ik zal ik wel een foto posten :)

Matthieu

Citaat van: raptile op augustus  5, 2011, 18:18:17
De koof waar het scherm in kom te hangen is inmiddels gemaakt.
Als alles af ik zal ik wel een foto posten :)

Ben benieuwd

papaleo

Citaat van: Matthieu op augustus  5, 2011, 20:28:22
Ben benieuwd

Ik heb de eer gehad om deze al in een 'sneak-previewtje' te mogen aanschouwen... ;)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Job

raptile

Citaat van: papaleo op augustus  5, 2011, 20:43:21
Ik heb de eer gehad om deze al in een 'sneak-previewtje' te mogen aanschouwen... ;)

Aangezien hij benieuws is hem ik hem ook maar ff een PM gestuurd met de pics :)

Als het even mee zit zal ik vanavond alvast beginnen om een topic te openen. (m'n 400 Liter aquarium moet weg dus heb er ff wat werk aan 9al 4 uur bezig) om deze picobello in orde te krijgen voor de verkoop)

maximus79

Net terug van de demo bij ITC.

Erg mooie projector, ongelooflijk dynamisch, en rustig beeld.
Verder is de motion blur echt minimaal, wat ik zelf erg prettig vind.
3D is leuk wel lever je duidelijk in op helderheid.
Het demo materiaal vond ik wat minder en had graag me eigen mee genomen blu-ray willen zien.
Ondanks dat heeft de projector een dus danige indruk op me gemaakt dat ik hem heb besteld bij ITC!

Nu hopen dat hij snel binnen komt!

Jeroen
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Job

Ik ben altijd als de dood voor dynamische iris, sinds een Epson-demo bij Frank enige jaren geleden.

evilniek

Citaat van: maximus79 op augustus  6, 2011, 11:59:49
Het demo materiaal vond ik wat minder en had graag me eigen mee genomen blu-ray willen zien.

Sorry hoor, hebben ze nou nog steeds geen Blu-ray speler, zorg daar nou is voor zeg! Net alsof je naar een mooie muziek installatie gaat luisteren, je kunt alleen je eigen muziek niet beluisteren, want ze hebben geen cd-speler  :crazy:.

Wel Gefeliciteerd hoor, met een mooie PJ.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Matthieu

Ik ben sinds gisteren ziek, dus kon vandaag zowieso niet gaan kijken.
Mijn zoon werkt in een bejaardenhuis en neemt dus elke griep weer mee naar hier.

Wel leuk om de bevindingen van onze kijkers te lezen.

Nog steeds niet echt de boost in 3D waar we op hebben gewacht dus.

Het zou leuk zijn als JVC of Epson ons verraste met een passieve 3D versie.
Dan kun je gewoon de RealD Brilletjes voor €1 bij het Pathé kopen, zelfs kindermaatjes.
Als we voor 3D toch met een 2e scherm moeten werken, dan net zo goed een zilverscherm met breede kijkhoek.
De NVvS (Nederlandse Vereniging voor Stereofotografie) heeft al erg veel ervaring opgedaan met dit soort schermen.
Het is altijd een spel van hotspotting vs. ghosting geweest, maar er zijn nu wel wat meer merken die zich hierin hebben verdiept en een goed 3D scherm hebben.

J.A.F._Doorhof

Waarom geen BD speler, makkelijk uit te leggen.

Bij demo's met meerdere mensen :
1. Er is simpel weg bij de grotere groepen geen tijd om vanaf BD te draaien, de demo's zitten vaak helemaal volgeboekt en gaan de hele dag achter elkaar door, we maken een selectie van files die interessant zijn, waaronder BD rips.

2. Bij BD speler duurt het opstarten van een scène te lang voor een demo.
Bij de mediaspeler is dit een kwestie van een paar seconden.

3. Je wil de schijven niet zien na ongeveer een half jaar demo, of wel de schijven kun je weg gooien.

Dan over de praktijk :
1. 90% van de mensen kijkt 90% van het materiaal via een mediaspeler, dus demonstreren vanaf een mediaspeler geeft een beter beeld dan demonstreren vanaf een BD als we het afzetten naar de gebruiker.

2. Binnen de demo's willen we een goede indruk geven van veel verschillend beeldmateriaal, de mediaspeler staat ook vol met korte scènes, demo materiaal, 3D, 2D en natuurlijk sport (voetbal), muziek concerten, cartoon en speelfilms. Als we dit op BD willen aanleggen praten we over een geswitcht van schijven waar je helemaal gek van word gedurende een demo, schijven raken zoek, worden beschadigt etc.
Ik was dolblij toen de mediaspelers op de markt kwamen, dat scheelde me enorm veel tijd, geklungel met DVDs, beschadigingen, overslaande DVDs etc.

Of wel voor DEMO's binnen de groepen is het werken met een BD speler gewoon niet te doen.
Daarnaast moet je je realiseren dat je bij ons een GOEDE demo krijgt, of wel de speler staat goed ingesteld, de projectoren zijn gekalibreerd, ik wil je de kost geven bij hoeveel bedrijven er word gedemonstreerd op bv een PS3 waarvan het wit clipped maar je maw een gedeelte van het wit detail mist. Of waar je zit te kijken naar een BD speler met verkeerde instellingen op gebied van scherpte etc.

Bij een SOLO demo mag de klant alles meenemen wat hij wil, er word meer tijd voor uitgetrokken.
Bij dit soort demo's zijn de groepen gewoon te strak achter elkaar gepland om een op maat gemaakte demo te geven.

ITC probeer daarnaast een zo gevarieerd mogelijk beeld te geven, maw niet alleen cartoons (die er altijd goed uitzien) maar ook scènes met veel beweging, veel zwarting, hoge dynamiek etc.

Het is dan jammer om te lezen dat er zo gereageerd word......

En we hebben wel degelijk een BD speler binnen het bedrijf (we zijn niet blijven hangen in de DVD tijd :D) alleen nogmaals niet met dit soort demo's.
Ik denk dat de mensen een leuke demo hebben gehad, die zeer representatief was helemaal gezien het aantal bestellingen die ondertussen binnen zijn gekomen (waarvoor onze dank), en zodra ze geleverd worden kun je genieten van elk stuk film dat je wilt zien natuurlijk :D

Ik hoop het zo goed uitgelegd te hebben en enige twijfel weg genomen te hebben (en ja we nemen zoiets zeer serieus :D)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Mathieu,
Het is heel jammer dat je niet geweest bent, 3D ziet er gewoon zeer goed uit bij de Sony.
En heeft genoeg helderheid.
Je baseert je uitspraak op een opmerking van mij dat je op 3.00 breed geen PERFECT 3D kan kijken, dat moet je niet uit context trekken, sterker ik ben zelfs nog steeds van mening dat er geen projector onder de 15-20K (misschien wel hoger) op de markt is waar je na 500 lamp uren PERFECT 2D op 3.00 breed kan kijken..... misschien zet dat het even in de juiste context.

Wij kijken zelf met HEEL veel plezier op 2.85 breed op de lage lamp modus naar een VW90 en 3D op hetzelfde scherm.... het is donkerder dan 2D zonder meer, maar na een paar minuten ben ik er aan gewend en aan de reacties van mijn vrouw, zoontje en gasten te zien vind iedereen het fantastisch, maar het is niet wat ik als "PRO" adviseer aan klanten, dan adviseer ik toch echt 2.20 max.
Alles daarboven is een compromis.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2011, 17:07:41
Waarom geen BD speler, makkelijk uit te leggen.

Bij demo's met meerdere mensen :
1. Er is simpel weg bij de grotere groepen geen tijd om vanaf BD te draaien, de demo's zitten vaak helemaal volgeboekt en gaan de hele dag achter elkaar door, we maken een selectie van files die interessant zijn, waaronder BD rips.

2. Bij BD speler duurt het opstarten van een scène te lang voor een demo.
Bij de mediaspeler is dit een kwestie van een paar seconden.

3. Je wil de schijven niet zien na ongeveer een half jaar demo, of wel de schijven kun je weg gooien.

Dan over de praktijk :
1. 90% van de mensen kijkt 90% van het materiaal via een mediaspeler, dus demonstreren vanaf een mediaspeler geeft een beter beeld dan demonstreren vanaf een BD als we het afzetten naar de gebruiker.

2. Binnen de demo's willen we een goede indruk geven van veel verschillend beeldmateriaal, de mediaspeler staat ook vol met korte scènes, demo materiaal, 3D, 2D en natuurlijk sport (voetbal), muziek concerten, cartoon en speelfilms. Als we dit op BD willen aanleggen praten we over een geswitcht van schijven waar je helemaal gek van word gedurende een demo, schijven raken zoek, worden beschadigt etc.
Ik was dolblij toen de mediaspelers op de markt kwamen, dat scheelde me enorm veel tijd, geklungel met DVDs, beschadigingen, overslaande DVDs etc.

Of wel voor DEMO's binnen de groepen is het werken met een BD speler gewoon niet te doen.
Daarnaast moet je je realiseren dat je bij ons een GOEDE demo krijgt, of wel de speler staat goed ingesteld, de projectoren zijn gekalibreerd, ik wil je de kost geven bij hoeveel bedrijven er word gedemonstreerd op bv een PS3 waarvan het wit clipped maar je maw een gedeelte van het wit detail mist. Of waar je zit te kijken naar een BD speler met verkeerde instellingen op gebied van scherpte etc.

Bij een SOLO demo mag de klant alles meenemen wat hij wil, er word meer tijd voor uitgetrokken.
Bij dit soort demo's zijn de groepen gewoon te strak achter elkaar gepland om een op maat gemaakte demo te geven.

ITC probeer daarnaast een zo gevarieerd mogelijk beeld te geven, maw niet alleen cartoons (die er altijd goed uitzien) maar ook scènes met veel beweging, veel zwarting, hoge dynamiek etc.

Het is dan jammer om te lezen dat er zo gereageerd word......

En we hebben wel degelijk een BD speler binnen het bedrijf (we zijn niet blijven hangen in de DVD tijd :D) alleen nogmaals niet met dit soort demo's.
Ik denk dat de mensen een leuke demo hebben gehad, die zeer representatief was helemaal gezien het aantal bestellingen die ondertussen binnen zijn gekomen (waarvoor onze dank), en zodra ze geleverd worden kun je genieten van elk stuk film dat je wilt zien natuurlijk :D

Ik hoop het zo goed uitgelegd te hebben en enige twijfel weg genomen te hebben (en ja we nemen zoiets zeer serieus :D)

Ik bedoelde alleen maar dat het leuk is als er de mogelijkheid is om een blu-ray op te kunnen opzetten mocht het toevallig rustig zijn zoals vanochtend. En mij ging het vooral om de kwaliteit van de clips die op de media player stonden, trailers en veel 720p mkv hdtv. Ik begrijp dat het om de diversiteit gaat van clips om alle belangrijke aspecten naar voren te laten komen, maar had graag bijvoorbeeld een stukje van avatar of star trek (2009) gekeken die ik erg goed ken qua beeld voor mijn eigen vergelijking van thuis.

Maar uh kan niet wachten tot hij binnen komt bij jullie!!

Jeroen
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Ik snap je best maar begrijp je mijn uitleg :D
We geven redelijk vaak volle dagen met demo's back to back, we hebben al het materiaal liggen wat je wilt zien, lijkt me stug dat Annewiek alleen 720P materiaal heeft laten zien aangezien het leeuwendeel 1080P files zijn (Epson demo, voetbal etc.) enige wat 720P is, is volgens mij een trailer van een trip door de jungle, en die zit erin om upscaling te laten zien van een projector, of wel we willen zoveel mogelijk materiaal laten zien die allemaal hun voor en nadelen hebben :-)

Custom installer

riwi

Hoi Frank,

Maar waarom geen full bluray rip? Ik zag wel veel avi en wmv spul. 1x een bluray rip (5th element dacht ik) die wel op 24p speelde. Overigens zegt dat niet iets over de kwaliteit van het materiaal, maar je weet gewoon niet precies waar je naar zit te kijken. Het is handig om 'bekend' materiaal te spelen in 'vaste' kwaliteit. Je wilt de projector zien zonder dat je hoeft te twijfelen aan het materiaal. Losse m2ts file stukken kan ook als ze maar onbewerkt van een bluray af komen.

Maar goed ik was er bij vanmiddag en heb wel een goede indruk kunnen krijgen van de HW30. Ik vond de projector erg compact en stil, nette behuizing. Klein beetje light leakage aan de achterzijde, maar niet storend denk ik.
Kwa beeld was de Epson demo erg mooi. Mooie smoothe pans en prachtige demo van het ansi contrast (helder beeld met wat donkere vlakken erin). Dit geeft echt mooie diepte (in 2D), ook de kleuren vond ik erg mooi en volgens mij absoluut correct. Diep rood en groen, maar niet _te_ zoals je bij de oudere JVC modellen (zoals de mijne) hebt. Toch denk ik dat er kwa absoluut blacklevel de HW30 iets te kort komt tov bv mijn JVC HD350. Dit zal alleen opvallen in overwegend donkere scene's. Kwa lichtopbrengst denk ik dat de HW30 niet feller is dan mijn JVC HD350, ongeveer gelijkwaardig. Kwa scherpte is de HW30 wel beter, zeker bij bewegende beelden.

Dan de 3D stukken. Vooropgesteld ik ben geen 3D fan dus puur voor de 3D feature zou ik geen projector kopen. De demo was met SBS materiaal, geen volledige 3D bluray. Dus alles was op halve resolutie (SBS is 2x 960x1080). Desalniettemin zag het er goed uit. Ik heb geen crosstalk of dergelijk artifacts gezien. Ook kwa lichtopbrengst is het best OK, wel duidelijk een stapje helderder als ik met de JVC X7 gezien heb een jaar geleden. Natuurlijk minder fel en helder dan 2D, maar ik vond het prima te bekijken. Een lichtkanon is het echter niet in 3D. Met 3D heb je nog meer dan met 2D de moeilijkheid dat je het materiaal moet kennen om goed te kunnen zeggen of het resultaat door de bron of door de projector komt. Natuurlijk is het het resultaat van beide. Over de brillen kan ik weinig zeggen omdat ik geen vergelijkings materiaal ken. Beetje plastic, maar ze zitten wel goed. En een knopje om ze aan te zetten op de bovenrand.

Het focus gebeuren is met ringen rond de lens en de lensshift met wieltjes op de bovenkant van de kast. Die voelen degelijk aan dus dat is prima te doen als je niet dagelijks met de lensshift wilt verstellen.

Ga ik een HW30 kopen? Ik weet het nog niet. Kwa 3D zijn de mogelijkheden leuk. Kwa 2D zijn er duidelijke verbeteringen, maar kwa absoluut zwart zou ik iets verliezen. Als ik geen projector had (of geen JVC HD350) dan zou ik direct voor de HW30 gaan. Nu wacht ik nog even af wat er op de IFA aan gaat komen, en misschien haalt JVC nog een konijn uit de hoed?

Annewiek bedankt voor de demo!

raptile

Er stonden op de media speler inderdaad veel 720 beelden. Dit is ook nodig omdat sommige klanten 720 zullen draaien en dan ook willen zien hoe dat er uit ziet.
Daarnaast stonden er minstens zoveel 1080 filmpjes op de speler.

(Ik was de bezoeker na jou met vrouw en kinderen)

ik ben dus helemaal niet teleurgesteld over het getoonde beeld materiaal. Ik was zelfs erg te spreken over het getoonde materiaal. Je kon goed de kleurgetrouwheid bekijken, kleuren van tekenfilms en ook goed detail van zwart dmv Gladiator.

Al met al dus niets te klagen.

Avatar zou inderdaad een leuke film zijn om te showen maar laten we eerlijk zijn, dan blijf je met open mond kijken nietwaar?

Just my 2 cents.

Wesley

maximus79

Citaat van: riwi op augustus  6, 2011, 19:23:41
Hoi Frank,

Maar waarom geen full bluray rip? Ik zag wel veel avi en wmv spul. 1x een bluray rip (5th element dacht ik) die wel op 24p speelde. Overigens zegt dat niet iets over de kwaliteit van het materiaal, maar je weet gewoon niet precies waar je naar zit te kijken. Het is handig om 'bekend' materiaal te spelen in 'vaste' kwaliteit. Je wilt de projector zien zonder dat je hoeft te twijfelen aan het materiaal. Losse m2ts file stukken kan ook als ze maar onbewerkt van een bluray af komen.

Maar goed ik was er bij vanmiddag en heb wel een goede indruk kunnen krijgen van de HW30. Ik vond de projector erg compact en stil, nette behuizing. Klein beetje light leakage aan de achterzijde, maar niet storend denk ik.
Kwa beeld was de Epson demo erg mooi. Mooie smoothe pans en prachtige demo van het ansi contrast (helder beeld met wat donkere vlakken erin). Dit geeft echt mooie diepte (in 2D), ook de kleuren vond ik erg mooi en volgens mij absoluut correct. Diep rood en groen, maar niet _te_ zoals je bij de oudere JVC modellen (zoals de mijne) hebt. Toch denk ik dat er kwa absoluut blacklevel de HW30 iets te kort komt tov bv mijn JVC HD350. Dit zal alleen opvallen in overwegend donkere scene's. Kwa lichtopbrengst denk ik dat de HW30 niet feller is dan mijn JVC HD350, ongeveer gelijkwaardig. Kwa scherpte is de HW30 wel beter, zeker bij bewegende beelden.

Dan de 3D stukken. Vooropgesteld ik ben geen 3D fan dus puur voor de 3D feature zou ik geen projector kopen. De demo was met SBS materiaal, geen volledige 3D bluray. Dus alles was op halve resolutie (SBS is 2x 960x1080). Desalniettemin zag het er goed uit. Ik heb geen crosstalk of dergelijk artifacts gezien. Ook kwa lichtopbrengst is het best OK, wel duidelijk een stapje helderder als ik met de JVC X7 gezien heb een jaar geleden. Natuurlijk minder fel en helder dan 2D, maar ik vond het prima te bekijken. Een lichtkanon is het echter niet in 3D. Met 3D heb je nog meer dan met 2D de moeilijkheid dat je het materiaal moet kennen om goed te kunnen zeggen of het resultaat door de bron of door de projector komt. Natuurlijk is het het resultaat van beide. Over de brillen kan ik weinig zeggen omdat ik geen vergelijkings materiaal ken. Beetje plastic, maar ze zitten wel goed. En een knopje om ze aan te zetten op de bovenrand.

Het focus gebeuren is met ringen rond de lens en de lensshift met wieltjes op de bovenkant van de kast. Die voelen degelijk aan dus dat is prima te doen als je niet dagelijks met de lensshift wilt verstellen.

Ga ik een HW30 kopen? Ik weet het nog niet. Kwa 3D zijn de mogelijkheden leuk. Kwa 2D zijn er duidelijke verbeteringen, maar kwa absoluut zwart zou ik iets verliezen. Als ik geen projector had (of geen JVC HD350) dan zou ik direct voor de HW30 gaan. Nu wacht ik nog even af wat er op de IFA aan gaat komen, en misschien haalt JVC nog een konijn uit de hoed?

Annewiek bedankt voor de demo!

Dank je wel omdat zo te omschrijven, dat bedoelde ik ook. Ik kan heel goed in spraak duidelijk maken wat ik bedoel maar in schrift is dat moeilijker voor mij. (dyslexie)

J.A.F._Doorhof

1:1 BD rips hebben we alleen 5th element inderdaad, de rest wat je gezien was een mix precies zoals ik al aangaf :D
Nogmaals we hebben veel materiaal wat we willen laten zien, en het is gewoon ondoenlijk om alles rechtstreeks vanaf BD te draaien, we kunnen wel wat meer 1:1 rips op de speler zetten, geen probleem.

Sowieso zal ik voor de liefhebbers de volgende keer een BD speler laten staan maar dan moeten die wel geduld hebben na de demo, en bij back to back lukt dat gewoon niet, vandaag zijn er geloof ik 4 groepen geweest met een klein half uurtje er tussen, we moeten dan echt gewoon een programma af draaien, bij de "rustigere" dagen is er meer speling.

Maar ik zal wat meer 1:1 rips op de mediaspeler zetten, geen probleem.
Custom installer

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2011, 17:07:41

Ik kan me enigszins vinden in deze uitleg wat betreft groeps demo's, maar de vorige keer dat ik bij jullie was, in m'n uppie dan, was er geen mogelijkheid om eigen materiaal te bekijken, was gewoon jammer, that's all.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2011, 19:48:01
Maar ik zal wat meer 1:1 rips op de mediaspeler zetten, geen probleem.
Er zijn ook wel rips in omloop waar het menu uit is gesloopt. Dan speelt ie gelijk de film. Da's bij een demo ook veel fijner.

Ik heb zelf meestal niet de zin om mijn materiaal zo te bewerken, dus als ik htforum vrienden op bezoek heb dan moeten ze maar even wachten tot we alle trailers weg hebben gedrukt en de copyright meldingen zijn doorlopen. Ik snap wel wat je bedoelt als je zegt dat dat niet wenselijk tijdens een demo in de winkel.

riwi

Vergeten te vertellen dat ik het leuk vond even met papaleo bij te babbelen. Ook bij de demo was ATI850 met zijn vrouw, wat ik zo hoorde was die minstens zo HT doorgedraaid als ikzelf :)  En Kjelt reed met mij mee.

Een gezellige en geslaagde demo wat mij betreft  8)

kermit

Ok, dan wachten we nog even waarmee Jvc gaat komen. Bedankt voor je review Riwi! Ik hou erg van blacklevel dus slaan we de HW 30 maar over ;).

riwi

Citaat van: kermit op augustus  6, 2011, 20:11:39
Ok, dan wachten we nog even waarmee Jvc gaat komen. Bedankt voor je review Riwi! Ik hou erg van blacklevel dus slaan we de HW 30 maar over ;).

Op andere aspecten is de HW30 wel mooier dan de JVC modellen hoor. Dus zo zwart wit is het niet :)

papaleo

In grote lijnen ben ik het met Riwi's review eens,zeker het 2D gebeuren zag er spetterend,dynamische en scherp uit (ondanks het materiaal)  ;)
Bij de demo met 'the Fifth Element' was er erg veel diepte te zien in de film,het leek af en toe wel 3D,je zag dan ook wel weer gelijk de tekortkomingen van het materiaal wat destijds,in 1997 geschoten was.
Wat ook een sterke eigenschap van deze VW30 is,dat deze 'muis stil' is...

Edit;
Ik kon niet zien of ontdekken dat de dynamische iris zijn werk deed,of deze stond uit,of Sony heeft deze techniek zo goed onder de knie dat dit niet zichtbaar is (ik ben dan ook vergeten te vragen of dat deze optie aan/uit stond?!)

Wat betreft het getoonde 3D (SBS) materiaal welke in de de demo getoond werd, waar ik niet van onder de indruk te krijgen was....ik kon dan ook niet echt ontdekken of de FI nu aan of uit stond,want zoals ik het begrepen had is deze optie op de HW30 en met 2D en met 3D in te schakelen,toch?
Je kan ook zeggen als je het niet ziet dan pas doet de FI goed zijn werk...,Nee,zo denk ik er nu niet over want ik zag nu niet die mooie MotionFlow welke ik ooit bij de VW90 wel had gezien in 2/3D daar zag je duidelijk dat er geen motion-blur was bij bewegende objecten.
Of ik dit nu aan het getoonde materiaal lag,of dat de HW30 toch niet,voor mij althans,het WAUW! effect naar boven heb gebracht,wat de VW90 wel deed.
Ik had dit WAUW! effect wel destijds toen ik de VW90 in actie had gezien bij Grobi,daar hadden ze waarschijnlijk 3D materiaal waar de FI speciaal en ongelooflijk mooi te zien was,toen was ik wel onder de indruk,met de HW30 had ik dat dit keer nu niet.
Het 3D beeld was met de HW30 wel wat lichter dan de VW90(wat ik mij kan herrinneren),maar nog steeds (wel wat) donker,maar volgens mij acceptabel genoeg om in volle teugen van een 3D film te genieten,want je went snel aan deze getemperde lichtopbrengst wanneer je in de film zit.

Ik weet wel dat ik op dit moment enorm twijfeld...de VW30 is een mooie en machtige machine,(zeker) voor deze prijs!
Ik zit te dubben,zal ik toch nog even wachten op waar JVC en/of Epson mee uit gaan komen dit jaar,zelfs Sony komt (waarschijnlijk) op de grote beurs met nog iets spectaculairders uit,maar daar hangt dan natuurlijk wel weer gelijk een ander prijskaartje aan....

In iedergeval vond ik de demo,welke door Annewiek werd verzorgd,bedankt daarvoor Annewiek, een mooie ervaring welke gedeeld werd door een paar leuke mede-forum genoten  ;)