icade

Gestart door Joris1971, juli 29, 2011, 09:01:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1971

Krijg vandaag mijn icade binnen :headbanging:, zal er straks wat foto's van posten. (nog even wachten op de buurman, want daar is het pakket bezorgd)

Voor degene die niet weten wat een iade is: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/07/the-icade-review-your-ipad-as-a-100-arcade-machine.ars

Hieronder een filmpje van de real machine van het bedrijf waar ik hem gekocht heb




De icade zelf:
De icade komt binnen in een doos, bestaande uit 2 zijkanten, het voorpaneeltje, een achterpaneel, de bovenklep, een aantal inbus schroefjes, een inbussleuteltje, 2 pennlight batterijen, de joystick unit en een duidelijke omschrijving.
Het in elkaar zetten van de icade is kinderlijk eenvoudig, zelf ik (met mijn 2 linkerhanden) had de icade binnen 5 min. in elkaar.

De installatie:
Vervolgens zet je wifi aan op je ipad en krijg je de gewenste blue tooth verbinding met de icade, vervolgens dien je een code in te voeren mbv de joystick en de buttons om de code te activeren, dit hoeft maar eenmalig.
Je klikt vervolgens op 1 vd 6 buttons om de icade aan te zetten.

De orginele Games:
In orginele mode kun je maar weinig spellen spelen met de icade, wat nu beschikbaar is zijn Atari Greatest Hits en Sideways.
Over Atari greatest hits kan ik duidelijk zijn, you love it or hate it. Ik behoor tot you hate it groep, graphics vind ik afschuwelijk en de games zelf zeggen mij vrij weinig.

Jailbreaken:
Op youtube had ik filmpjes gezien van mensen die MAME spellen op hun icade spelen, kijk dat zijn pas leuke spellen, maar alvorens deze spellen te kunnen spelen dien je de ipad te jailbreaken. Hier stond ik eerst er sceptisch tegenover, maar mbt Cydia is het kinderlijk eenvoudig.
Ga naar: http://www.ijailbreak.com/cydia/imame4all-mame-emulator-for-iphone-ipod-touch-and-ipad/
Klik op installeer Free applicatie, vervolgens geef je aan dat je een gebruiker bent en klaar.

MAME + roms:
Om mame roms te kunnen spelen heb je een Mame emulator nodig, deze is via Cydia te downloaden.
Open Cydia, en zoek op iMame for all en installeer deze net als een normale App.
Nu heb je de emulator op je ipad staan maar natuurlijk nog geen spellen.
Dit werkt vrij eenvoudig, zorg dat je wifi verbinding hebt en je computer aanstaat, in mijn geval is dit een Mac Mini,ik weet niet hoe dit met een pc werkt, dus de uitleg hierover is voor Mac gebruikers.
Je gaat verbindig maken (wifi) met je ipad via je Mac, open je Macintish HD en bij gedeeld komt jouw ipad te staan, in mijn geval heet deze zeefendruk
Klik hierop en klik vervolgens op: verbind als.., vul als Naam: root in en bij Wachtwoord: alpine
Zie eerste screendump onderaan

Nu heb je toegang tot alle directories op je ipad, om Mame roms te installeren zijn 2 zaken belangrijk.
1) zorg dat je rom files die je download NIET unzipped/uitgepakt zijn, dit wordt standaard wel gedaan door Safari maar is makkelijk uit te zetten , ga naar Safai>voorkeuren>algemeen.. en klik onderaan de optie uit: Open 'veilige' bestanden na downloaden (zie 2e screendump)
2) Zorg dat de rom files in 1 map komen op de volgende locatie: root/var/mobile/Media/ROMs/iMAME4all/roms

Roms Downloaden:
Mame roms kun je o.a. vinden op: http://www.coolrom.com/roms/mame/
Hier kun je roms zoeken op alfabet.
vervolgens download je de rom, en sleep je ze op de rom folder op je ipad.
Start je imame4all app op je ipad en je ziet de rom verschijnen, erop klikken met de icade joystick en het spel gaat beginnen.
Wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen is om een beeldvullend scherm te krijgen in portrait mode, in landscape mode doet  de ipad ddit vanzelf.
maar hiervoor moet je bepaalde permissions in je ipad wijzigen.

Minpunten:
Zijn er minpunten aan de icade, ja die zijn er maar geen schokkende
- aan de achterkant vd icade zit een 5 volts aansluiting voor een adaptor, die adaptor wordt helaas niet meegeleverd, wel netjes 2 pennlight maar een adaptor is geen overbodige luxe (natuurlijk zijn die adaptors gewoon te koop)
- Geen landscape mode: de icade kan de ipad alleen in portrait mode (staand dus) wegzetten, voor een aantal spellen prefeeer ik de landscape (liggend).
Je kunt dan wel de ipad wel erin zetten maar dan zet je de ipad eigenlijk voor je buttons en joystick, is verder niet hinderlijk
- Joystick: op de joystick zit een rode ronde knop, deze knop bevestig je door die erop te draaien, na even spelen merk ik dat deze knop los gaat zitten..misschien in de toekomst vastlijmen...
- Roms: veel (mame)roms werken niet, althans bij mij, geen idee waar dit aan ligt.

Pluspunten:
Het speelt natuurlijk geweldig, vooral die MAME roms, je krijgt echt het speelkast gevoel terug van de jaren 80!
Spellen als Donkey Kong, Bomb Jack, 1941Frogger, Rampage, etc herleven

1969mach1

Gaaf zo'n apparaat! Ben benieuwd wat je er van vindt.

Joris1971

#2
Op youtube zie je mame emulators, dat is natuurlijk helemaal leuk.
Weet iemand hoe je mame op je ipad krijgt? Of moet je hem dan jailbreaken?




Erik

#3
http://www.ijailbreak.com/cydia/imame4all-mame-emulator-for-iphone-ipod-touch-and-ipad/

yep eerst jailbreaken en dan d eroms er naar toe kopieren via een shell. Apple zal dat nooit toestaan dus of jailbreaken of niets.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

#4
Gejailbreaked, geen probleem
Mame4all gedownload, geen probleem

Rom downloaden Problee: mijn mac unzipped de rims files, en dit mag dus niet.. hoe kan ik dit uitzetten?

Joris1971

en GELUKT  :laugh:

Erik

En? vertel liever hoe het bevalt ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

Citaat van: Erik op juli 29, 2011, 23:01:32
En? vertel liever hoe het bevalt ;D

Erg leuk, vooral nu ik die arcade mame spellen kan spelen en niet gebonden ben aan die minder leuke en zeker minder qua graphics Atari classics.
Foots plaats ik vandaag

Erik

Mame spellen zijn super inderdaad misschien moet ik ook maar eens aan de jailbreak beginnen doe er toch niet zoveel mee mee de laatste tijd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

#9
Citaat van: Erik op juli 30, 2011, 12:30:16
Mame spellen zijn super inderdaad misschien moet ik ook maar eens aan de jailbreak beginnen doe er toch niet zoveel mee mee de laatste tijd.


jail break is echt makkelijk, het enige vervelende met die mame roms is dat er veel niet werken

Erik

Maar heb je nou ook het idee dat iCade veel toevoegd? Vind je het die 100 euro waard?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Joris1971

Citaat van: Erik op juli 31, 2011, 03:42:43
Maar heb je nou ook het idee dat iCade veel toevoegd? Vind je het die 100 euro waard?

ik vind van wel, al had hij natuurlijk goedkoper mogen zijn.