Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

Vorige topic - Volgende topic

jahtari

Citaat van: Bas Akkerman op september  7, 2020, 08:49:37
Dus als ik besluit om te wachten voor mijn eigen geruststelling, moet ik de verkoper zo behandelen? Bijzondere man ben je toch.
Idd, zie ook de reactie die ik kreeg.

Ach ja, deze hobby zit helaas vol met audiofiele snobs, oude vervelende mannetjes die het allemaal beter weten.  :devil: :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op september  7, 2020, 08:56:49
Zeker inspelen hoor, Fred. Mijn ervaring was dat het steeds coherenter werd. Dus steeds meer een compleet plaatje zonder een apart laag, mid en hoog.
En toe-in doet ook veel, zeker voor het hoog.

En dat is nu precies wat ik in eerste instantie ook ervoer. Ik bemerkte een duidelijke scheiding tussen de midrange en de tweeter. Vervelend want dat klonk een beetje schel. Nu is dat verdwenen , en heeft plaatsgemaakt voor een meer coherenter beeld. meer vloeiend , en precies zoals ik verwachte. Toe -in is een gedoe. bemerkt dat dat soms centimeter werk is.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: jahtari op september  7, 2020, 09:00:57
Idd, zie ook de reactie die ik kreeg.

Ach ja, deze hobby zit helaas vol met audiofiele snobs, oude vervelende mannetjes die het allemaal beter weten.  :devil: :D

Zie eerlijk gezegd geen verband wat snobisme en bejaard te maken heeft met ongeduld?
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op september  7, 2020, 09:34:27
En dat is nu precies wat ik in eerste instantie ook ervoer. Ik bemerkte een duidelijke scheiding tussen de midrange en de tweeter. Vervelend want dat klonk een beetje schel. Nu is dat verdwenen , en heeft plaatsgemaakt voor een meer coherenter beeld. meer vloeiend , en precies zoals ik verwachte. Toe -in is een gedoe. bemerkt dat dat soms centimeter werk is.
En het gaat nog iets losser spelen, vooral ook van de luidsprekers. Met andere woorden: veel plezier! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Roeland

Blijft toch altijd vraag wat je aan het inspelen bent; je luidsprekers of je gehoor/brein  ;)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op september  7, 2020, 10:37:22
En het gaat nog iets losser spelen, vooral ook van de luidsprekers. Met andere woorden: veel plezier! :thumbs-up:

Het lijkt of het elke dag beter wordt. En spot on losser. Meer uit de kasten komend.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Hmm..eergisteren heb ik echt genoten van mijn set. Prachtig. En een hele verbetering tov de kleine Harbeths. Maar gisteren klonk het met dezelfde setting waar niets aan is veranderd eigenlijk crapp. Hebben jullie dat ook wel eens?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op oktober  1, 2020, 12:37:29
Hmm..eergisteren heb ik echt genoten van mijn set. Prachtig. En een hele verbetering tov de kleine Harbeths. Maar gisteren klonk het met dezelfde setting waar niets aan is veranderd eigenlijk crapp. Hebben jullie dat ook wel eens?

Dat heb ik nu echt letterlijk nooit....

H&C Hifi

Citaat van: fred19633 op oktober  1, 2020, 12:37:29

Vaak ligt het aan je gemoedstoestand...  hoe je muziek op een bepaald moment beleefd ligt niet enkel aan je set... er speelt zoveel meer mee in audiobeleving.

Dr.Bedlo

Dat zal het zijn. Men heeft het wel eens over de stroomvoorziening. Maar daar geloof ik maar weinig van, en is meen ik met Naim een ""not done".
Quad vintage.

tompj

Citaat van: fred19633 op oktober  1, 2020, 15:17:46
Dat zal het zijn. Men heeft het wel eens over de stroomvoorziening. Maar daar geloof ik maar weinig van, en is meen ik met Naim een ""not done".
Houden zo. Puur je gemoedstoestand. Heel normaal, zelfs bij zulke fenomenale speakers.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Dr.Bedlo

Ja ik denk dat het aan de gemoedsrust ligt. Gisteren klonk het als vanouds. En inderdaad  die Harbeths zijn wel wonder kastjes.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Vraag mij toch af, of de Harbeth Dealers wel willen verkopen. Heb zes Harbeth dealers per telefoon of per email benaderd. Zouden  terug contact opnemen. Nee dus. Een dealer ( H&C) stak er positief bovenuit. Perfect telefonisch en email contact. Heb uiteindelijk de Speakers bij deze topzaak gekocht.
Quad vintage.

bert50

Groot gelijk Marcel is gewoon correct zoals het hoort.
Daar kwamen mijn 30.2 ook vandaan.[emoji106][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bert50

Nee klopt nu Dynaudio Confidence 20.
Maar de sound van de 30.2 was geweldig daar zijn ze zeker niet voor weggegaan maar alleen optisch.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dr.Bedlo

Citaat van: bert50 op oktober 12, 2020, 18:27:19
Nee klopt nu Dynaudio Confidence 20.
Maar de sound van de 30.2 was geweldig daar zijn ze zeker niet voor weggegaan maar alleen optisch.

Ja dat is een dingetje met Harbeth.
Quad vintage.

bert50

Klopt  maar nogmaals ze klonken geweldig met de Accuphase E650 klasse A.[emoji106][emoji106]

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Mitch--

Citaat van: fred19633 op oktober 12, 2020, 19:06:56
Ja dat is een dingetje met Harbeth.

NIet mooi?

man ik vind ze echt prachtig, die andere futuristische vormen van speakers die je nu vaak ziet juist weer lelijk, maar das smaak natuurlijk :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Dr.Bedlo

Nou dat is maar hoe je het ziet...Ik zelf vind ze ook niet echt mooi...Sonus Faber dan weer wel...Maar daar gaat het tenslotte niet om.
Quad vintage.

r_flagg

Citaat van: Mitch-- op oktober 13, 2020, 16:07:11
die andere futuristische vormen van speakers die je nu vaak ziet juist weer lelijk, maar das smaak natuurlijk :)

Ik noem maar een voorbeeld

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Mitch--

Citaat van: r_flagg op oktober 13, 2020, 18:57:33
Ik noem maar een voorbeeld

Inderdaad, nou heeft dit nog wel wel 'wat', maar bijvoorbeeld die doodskisten van Wilson Audio....   :sarcasm:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables