Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Dirk

domestic 20.1 is idd identiek aan de P3ESR, die naam behouden ze (nog) omwille van de "pedigree" die deze kleinste uit de stal heeft.
er is ook geen wezenlijk technisch verschil tussen alle pro's en hun domestic tegenhangers, 't zit hem in de afwerking ;)
alle passieve pro's hebben wel een speakon connector itt de reguliere bananen dacht ik.

ohja...en je kan zover ik weet alle pro's ook per stuk bestellen, wat interessant kan zijn als je bvb een center nodig hebt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cyreg

pro > speakon connector en kleurafwerking; IMO that's it  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

garmtz

Citaat van: Cyreg op april  8, 2016, 11:10:01
pro > speakon connector en kleurafwerking; IMO that's it  :unsure:

Klopt... Je kunt de pro modellen trouwens ook met 5-way binding posts bestellen...

Dura

Zo, vandaag zijn mijn oude speakers  opgehaald en na een paar dagen soul-searching heb ik besloten Twani's (en Raindogs's) advies op te volgen en heb ik de Harbeth P3esr's besteld, in eucalyptus. Ben heel benieuwd, hopelijk komen ze deze week nog.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fred Mulder

Gefeliciteerd, een mooie keuze! Geweldig om te horen waar de kleine Harbeths toe in staat zijn. Alvast veel luisterplezier :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dura

Bedankt Fred, ze komen morgen al. Zondag heeft een forumgenoot mijn Dynaudio's opgehaald, toen heb ik last in de middag bij Multifoon de P3s besteld, kreeg ik om 22;30 zondagavond antwoord dat ze bij de importeur op voorraad waren, en morgen worden ze gebracht. Maar goed ook, dit doet de denken aan 20 jaar geleden, toen ik van 60 sigaretten per dag naar nul ging (en dat gelukkig ook gebleven ben). Gisterenavond wel 10x het idee gehad van zo, nu even lekker zitten met wat muziek. Oh nee, geen speakers. Dan maar voor de buis, maar dat is toch niet hetzelfde. Pure verslaving  :colgate:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

eddy135

Citaat van: Dura op april 25, 2016, 19:31:28
...Maar goed ook, dit doet de denken aan 20 jaar geleden, toen ik van 60 sigaretten per dag naar nul ging (en dat gelukkig ook gebleven ben)....Pure verslaving  :colgate:
Dan heb je ze letterlijk en figuurlijk dik verdiend!  :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: Dura op april 24, 2016, 21:46:28
Zo, vandaag zijn mijn oude speakers  opgehaald en na een paar dagen soul-searching heb ik besloten Twani's (en Raindogs's) advies op te volgen en heb ik de Harbeth P3esr's besteld, in eucalyptus. Ben heel benieuwd, hopelijk komen ze deze week nog.


Magisch "nearfield" in de kleine ruimte in één woord :).  Veel plezier :)

Dura

Ik ga de stands (in navolging van Xander) op stenen platen zetten met daaronder teflon gliders.
Kan ik ze op allerlei plekken zetten, dicht tegen de muur aanzetten indien nodig, wijd naast de tv voor films, maar ook helemaal naar voren halen voor in mijn eentje luisteren nearfield op zeg 1.5-2 meter, dan wordt het hoop ik meer een soort van koptelefoon.

Edit: en ze zijn er! Nummertjes 1582L en R, hetgeen een interessant beeld geeft van hoeveel er blijkbaar gemaakt zijn sinds ze een jaar of 6 geleden geïntroduceerd zijn.
Ze zien er werkelijk prachtig uit, schitterend eucalyptus fineer en voelen heerlijk solide aan.
Ondanks dat ze nog geen inspeeltijd hebben en ik ze gewoon even op een paar veel te lage foute tafeltjes heb gezet klinken  ze nu al beter dan de Dynaudio Focus 260s die ze vervangen (hetgeen, eerlijk is eerlijk, waarschijnlijk veel meer zegt over mijn kamer dan over de Dyns).
Waar ik stilletjes toch het meest bang voor was ondanks alles wat erover gelezen heb, een mager basarm geluid omdat mijn totale ruimte toch zo'n 40m2 is en dit piepkleine gesloten speakers zijn blijkt gelukkig absoluut niet waar te zijn. ze gaan dan officieel maar tot 78 Hz, maar op de Cowboy Junkies Trinity Sessions waar ik momenteel naar zit te luisteren mis ik niets, inclusief prima te volgen baslijnen. En dat die niet voelbaar zijn, dat vind ik voor muziek alleen maar prettig.
En ze gaan voor mijn muziek genieten hard genoeg, dat was mijn tweede angst. Voor een andere slechte gewoonte van me, het kijken van Blockbuster films die gemaakt zijn voor mensen 40 jaar jonger dan ik, zal ik de Dyns wellicht wel even missen qua bas en volume, maar dat heb ik er graag voor over nu ik eindelijk een muziekkwaliteit waar ik mee lijk te kunnen leven (dat weet ik pas echt na een paar weken natuurlijk, maar ik hoor wel het lekkere volle geïntegreerde geluid waar ik bij Multifoon de hele middag zo van heb genoten).

Edit2: inmiddels mooie stands erbij gevonden (Stav24, helaas wat ontsierd doordat er Bowers en Wilkins opstaat, ik wordt vast gelijk weer de Harbeth club uitgegooid  8) ), daar weer onder een zwart gespoten stoeptegel, en daaronder grote teflon gliders. Ideaal voor de gewenste flexibele opstelling die ik hierboven heb beschreven en precies de goede hoogte. Momenteel lekker nearfield vokale en ambient muziek aan het luisteren, het geluid is gewoon...muziek, voor het eerst sinds jaren thuis zonder de behoefte om te analyseren wat me irriteert of wat ik mis.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Just as we told you :).  Té veel aan hóóg en láág leidt in de gemiddelde NL huiskamer alleen maar van de muziek af.

Jij luistert nu meer naar muziek en minder naar afzonderlijke elementen in de klank waarin bass en  hoog notoire ordeverstoorders zijn.

Natuurlijk heb je beide nodig om muziek te luisteren, er is echter bijna altijd té veel van.

Gaat alles ten koste van de homogeniteit ....


Veel luisterplezier man :)

Dura

Je hebt helemaal gelijk Twani, mooi betoog over dat hoog en laag,  ik mailde net nog aan Raindog die dat ook adviseerde dat mijn kamer blijkbaar geen diepe bas kan hebben en ben blij dat ik niet voor de 5+ ben gegaan, dat zou wat te veel van het goede zijn.
Ik moet zeggen dat ik luisterend naar de P3s geen moment het gevoel heb iets te kort te komen, en wat is dit genieten!
Beste wat ik gehoord heb thuis. Bedankt voor je advies om voor de kleintjes te gaan, ik heb in mijn kamer niets groters nodig, bas en volume genoeg terwijl die toch bij elkaar nog 40m2 is. Ik vraag me zelfs al af of dat nou vaak voor zou komen, dat mensen te veel gefocussed zijn op de grotere modellen terwijl de P3s genoeg en wie weet de beste keuze zouden zijn?

Edit: B&W maakt met die Stav24 trouwens een mooie stand. Dik plaatstaal, mooi afgewerkt,van binnen wat demping, niks mee mis, en de p3s passen er perfect op nadat ik de bovenplaten een kwartslag had gedraaid. Ook de flexibele plaatsing met de teflon-schuivers werkt prima; tv, uit de weg, nearfield, en kwartslag gedraaid op mijn thuis yoga-fitness-plekkie. Plaatsing maakt die P3s sowieso niet veel uit, maar optimaal hebben ze wel de mooiste plaatsing.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Mooi om te lezen dat je ook overstag bent gegaan betreft de plaatsing op tegels met meubelglijders eronder. Werkt super. De puristen zullen wellicht aangeven dat deze het geluid beïnvloeden; boeien.

Veel luisterplezier met jouw schoendoosjes  :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Xander bedankt voor het idee van die stenen met die gliders. Ik had zo'n constructie in mijn vorige huis, maar deed daar nooit veel mee. In mijn huidige kamer met hoogpolig tapijt en de speakers aan de lengte kant van een relatief smalle ruimte is wat mobiliteit wenselijk. Toen ik jouw post las over het kunnen verzetten voor een nearfield positie viel er plotseling van alles op zijn plaats.
En inderdaad, ik vind het ook geen probleem. Zowel Tannoy als Harbeth zijn bekend om hun niet al te ver doorlopend (en daardoor waarschijnlijk zo goed klinkend) laag. Ontkoppeling is dan wellicht minder relevant?
Twani zegt dat mooi, hierboven, het lage laag geeft veel  ellende in deze wereld, het hoge hoog ook.

Net wat gespeeld met voetjes; ik heb bijvoorbeeld tussen stands en stenen de  keuze tussen soundcare voetjes, de door B&W geleverde rubbervoeten en ook nog de bijbehorende stands. En ook heb ik ipv de tellurium kabels nog Kimber 8TC liggen. Soundcare en Kimber geven extra kracht in laag en hoog en een nog gestokener geluid. Geen behoefte aan, ik heb de kimbers overigens nog niet geprobeerd(de soundcares wel) het is allemaal al zo mooi, ik geniet iedere minuut.

Edit: rugpijn! Tot diep in de nacht zitten luisteren en op mijn stoel in slaap gevallen. En fin, buig ik er zo wel uit met een flinke fitness sessie aan de suspension trainer. En alweer met een bak koffie voor de Harbeths. Hoe kan zo'n klein speakertje toch zo dynamisch klinken?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Dura

Week later, en nog steeds dolenthousiast over de 3-tjes. Ze klinken echt perfect, heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik dromerig dacht, wat een prachtige soundstage, misschien moet ik die paaltjes er middenin eens weghalen, terwijl dat de speakers waren waar het geluid uitkwam.
Ongelofelijke soundstage en och heel makkelijk in plaatsing, nooit eerder gehoorde natuurlijke tonaliteit, en in mijn kamer alle bas, dynamiek en volume die ik nodig heb. Hoe het uit zo'n kastje kan komen allemaal.

Nog een bevinding; ik had eerst Tellerium Q Black als ls-kabel erop zitten, dat werd wel erg etherisch, nu weer terug naar mijn vroeger favorieten de Kimber 8TC en het geluid werd nog wat voller met meer bas.
Ik denk niet dat dat door magische eigenschappen komt, de Kimber is per saldo qua geleiders simpelweg een veel dikkere kabel dan de TQB, en gezien de lage gevoeligheid van 83B van de Harbeths combineert dat beter.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op mei  3, 2016, 11:06:08
Week later, en nog steeds dolenthousiast over de 3-tjes. Ze klinken echt perfect, heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik dromerig dacht, wat een prachtige soundstage, misschien moet ik die paaltjes er middenin eens weghalen, terwijl dat de speakers waren waar het geluid uitkwam.
Ongelofelijke soundstage en och heel makkelijk in plaatsing, nooit eerder gehoorde natuurlijke tonaliteit, en in mijn kamer alle bas, dynamiek en volume die ik nodig heb. Hoe het uit zo'n kastje kan komen allemaal.

Nog een bevinding; ik had eerst Tellerium Q Black als ls-kabel erop zitten, dat werd wel erg etherisch, nu weer terug naar mijn vroeger favorieten de Kimber 8TC en het geluid werd nog wat voller met meer bas.
Ik denk niet dat dat door magische eigenschappen komt, de Kimber is per saldo qua geleiders simpelweg een veel dikkere kabel dan de TQB, en gezien de lage gevoeligheid van 83B van de Harbeths combineert dat beter.

Leuk dat je zó je audiofiele plekje hebt gevonden.

Velen hier op het forum zijn "onderweg" naar groter, duurder, beter.   Diepere bass, kristalhelder hóóg, schoon geluid hier, opgeruimd klankbeeld dáár, een upgrade, elkaar gekmaken met allerlei wazige audiofiele krachttermen en virtueel veronderstelde waarnemingen.

WAANZIN!!!!!  Ze zijn onderweg naar.........? tja naar wat eigenlijk? ::)   Wat mij betreft zijn ze vooral onderweg naar WAANZIN!

Jouw set bewijst hoe simpel het kan zijn. Het gaat slechts om de basics, bij voorkeur erg goede basics, dat dan weer wel.   

De P3tjes heb je voor het leven....

Enjoy:):):):)

   

Dura

Dank je Twani, wijze woorden, helemaal mee eens.
Heel af en toe betrap ik mezelf op de twijfel of een ander model nou niet nog beter was geweest, maar dan luister ik weer en denk, nee, dit is perfect voor mijn wensen en mijn kamer. De grotere harbeths kunnen dieper en harder, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan, en de P3-tjes hebben hun eigen kracht.

Zoals mijn oude moedertje (83 maar gelukkig nog in prima gezondheid) weleens opmerkt: "het betere is de vijand van het goede".

Dat neurotische gedoe, dat herken ik wel, je luistert toch vaak naar spul dat ergens net niet helemaal deugt, dat schuurt, en je denkt dan, verdorie, moet ik toch nog wat centen tegenaan smijten. Goede hoop dat het nu met de Harbeths afgelopen is, heb iedere keer weer dat gevoel van ja, zo moet het klinken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

Citaat van: Dura op mei  3, 2016, 13:50:54
Dank je Twani, wijze woorden, helemaal mee eens.
Heel af en toe betrap ik mezelf op de twijfel of een ander model nou niet nog beter was geweest, maar dan luister ik weer en denk, nee, dit is perfect voor mijn wensen en mijn kamer. De grotere harbeths kunnen dieper en harder, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan, en de P3-tjes hebben hun eigen kracht.

Zoals mijn oude moedertje (83 maar gelukkig nog in prima gezondheid) weleens opmerkt: "het betere is de vijand van het goede".

Dat neurotische gedoe, dat herken ik wel, je luistert toch vaak naar spul dat ergens net niet helemaal deugt, dat schuurt, en je denkt dan, verdorie, moet ik toch nog wat centen tegenaan smijten. Goede hoop dat het nu met de Harbeths afgelopen is, heb iedere keer weer dat gevoel van ja, zo moet het klinken.

Grotere Harbeths brengen wellicht wel wat daar waar je  op andere deelgebieden waarschijnlijk net zo hard weer wat moet laten.

Het helpt je niet verder. lekker luisteren en niet meer over nadenken.

fasteddie

Ga donderdag a.s. Eens luisteren naar de Harbeth's....!

Ben erg benieuwd wat het gaat brengen!

Fasteddie

twani

Citaat van: fasteddie op juli 11, 2016, 20:52:42
Ga donderdag a.s. Eens luisteren naar de Harbeth's....!

Ben erg benieuwd wat het gaat brengen!

Fasteddie

Veel, heel veel ;). Veel plezier gewenst :)

Dura

En dat zal wel lukken als ze goed zijn opgesteld. :pompom:

Zag ik nou ergens dst jij Milon Phantoms heb, Fasteddie?
Die ken ik redelijk, een vriend van me heeft ze, op dezelfde versterker als ik heb. Dat zal denk ik wel een flink verschil geven,we zijn benieuwd.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fasteddie

Versterkertje gaat ook mee....plaatsing is leuk, maar het moet thuis klinken......!

twani

Citaat van: Dura op juli 11, 2016, 21:20:13
En dat zal wel lukken als ze goed zijn opgesteld. :pompom:

Zag ik nou ergens dst jij Milon Phantoms heb, Fasteddie?
Die ken ik redelijk, een vriend van me heeft ze, op dezelfde versterker als ik heb. Dat zal denk ik wel een flink verschil geven,we zijn benieuwd.

Van veel geluid naar muziek zou ik zeggen :tounge2:

fasteddie

Ja dat klopt, ik ben dan ook reuze benieuwd hoe ze gaan klinken!
Zal een sticky prepareren, zodat ik zo'n goed mogelijk vergelijk kan maken, al ben ik me zeer bewust dan akoestiek altijd een grote rol spee,tuin de totale setup...

Eerst maar eens luisteren....ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen!

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

fasteddie

Sowieso de 30.1.....ga er vanuit dat er ook nog andere modellen aanwezig zijn....
Gezien mijn ruimte zal het wel de types eronder worden....

Maar ja je weet maar nooit