Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#4650
Citaat van: Struis op februari  8, 2016, 11:26:38
Mja, ik vond het verschil tussen de SHL5 en de + toch wel de moeite eigenlijk. Al zou ik, als ik de SHL5's zou hebben, ze er zeer waarschijnlijk niet voor vervangen...

Tsja, bij mij wordt het eerst uitverkoop van mijn voormalige retro computerhobby...

Edit door admin; verkopen kan vanaf 50 zinvolle posts, of als je er voor kiest om donateur te worden ;)

Prachtig spul, maar kost tijd en moeite om goed verkocht te krijgen. En alles bij elkaar zou genoeg moeten zijn voor een set C7ES-3/M30.1/SHL5, net welke het beste klinken in mijn set in mijn woonkamer :)

2 hobbies zijn redelijk onbetaalbaar, daarom terug naar eentje.......

Als jij denkt voor die computer spullen 3500 euro te kunnen vangen.....

chansig

Die Zelda kan behoorlijk wat opleveren.....met een beetje mazzel heb je dan al tussen de 12 en 15% binnen van de 3500 euro.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Struis

#4652
*knip*Maar ja, als het NIET genoeg oplevert, zelfs niet voor mooie tweedehands speakers, wordt het toch sparen geblazen....

Struis, je noemt toch weer wat zaken waar je geld voor hoopt te krijgen. Dit valt ook onder de markt, ook al verkoop je niet direct. Als je hier meer vragen over hebt, kun je me gerust een PM sturen.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Joris1971

#4653
Citaat van: Struis op februari  8, 2016, 17:56:28
*knip*Maar ja, als het NIET genoeg oplevert, zelfs niet voor mooie tweedehands speakers, wordt het toch sparen geblazen....

Struis, je noemt toch weer wat zaken waar je geld voor hoopt te krijgen. Dit valt ook onder de markt, ook al verkoop je niet direct. Als je hier meer vragen over hebt, kun je me gerust een PM sturen.

Tatuu tatuu de forum politie komt langs  :police:

Jee zeg, mag een forumlid nu niet eens zeggen wat ie gaat verkopen, Miz spijkers op laag water zoeken.

Mitch--

Citaat van: Struis op februari  8, 2016, 17:56:28
*knip*Maar ja, als het NIET genoeg oplevert, zelfs niet voor mooie tweedehands speakers, wordt het toch sparen geblazen....

Struis, je noemt toch weer wat zaken waar je geld voor hoopt te krijgen. Dit valt ook onder de markt, ook al verkoop je niet direct. Als je hier meer vragen over hebt, kun je me gerust een PM sturen.


Hele bijzondere gang van zaken zeg.......... :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maro

Dan kunnen ze Maz zijn hele showcase topic wel leeg halen want dat is een grote aan een schakeling van verkoop aankondigingen.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

#4656
Citaat van: Maro op februari  9, 2016, 15:51:04
Dan kunnen ze Maz zijn hele showcase topic wel leeg halen want dat is een grote aan een schakeling van verkoop aankondigingen.. :D

Komt omdat de persoon om kwestie nog geen 50 Posts heeft

eddy135

Dat zijn toch gewoon de forum-regels; daar ga je mee akkoord als je inschrijft...ik zie het probleem niet
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op februari  9, 2016, 20:02:22
Komt omdat de persoon om kwestie nog geen 50 Posts heeft
Precies, dat was de reden. Het vooraankondigen in een topic ligt nogal gevoelig merk ik. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op februari 10, 2016, 08:31:40
Het vooraankondigen in een topic ligt nogal gevoelig merk ik. ;)

Vooral bij jou.....  ;D

Dirk

voor de (selectief :D) gevoelige zieltjes onder jullie; ik was degene die hier een RTM van heeft gedaan.

dat een willekeurig lid (met of zonder 50 posts maakt me dan niks uit) terloops ergens schrijft dat hij wat gaat verkopen is één ding. Dat doen zowel de oudgedienden als recentere leden, maar zolang ze dat niet in elk draadje liggen te "vertellen" zie ik daar geen graten in.

dat je echter als lid met minder dan 50 posts een lijstje opsomt (want dat was het absoluut) van pak em beet 20 artikelen met exacte vermelding van fabrikant & type/model, dan ligt dat er imo net iets te dik bovenop dat je eenvoudigweg de forumregels tracht te omzeilen, simple as that ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

Harbeth NRG4 floorstanders nieuw (old stock 2004?)) te koop bij bekende Friese dealer via MP  ;)

Paar jaar geleden dacht ik nog dat deze nep moesten zijn; je leest er niet veel over.  :D
Maar Alan Shaw schijnt zich daar echt mee bemoeid te hebben (ingekochte LS units)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Joris1971

Citaat van: Cyreg op februari 14, 2016, 11:17:49
Harbeth NRG4 floorstanders nieuw (old stock 2004?)) te koop bij bekende Friese dealer via MP  ;)

Paar jaar geleden dacht ik nog dat deze nep moesten zijn; je leest er niet veel over.  :D
Maar Alan Shaw schijnt zich daar echt mee bemoeid te hebben (ingekochte LS units)

Het zwarte schaap vd Harbeth familie.  ;D

Cyreg

Vandaag 'n gebruikte Exposure XXXV INT voor redelijke prijs verworven. ;D

Zo maar in m'n systeem gezet en dus nog steeds aangesloten op m'n fijne C7's  ;)
Nog niks getuned, gewoon op plek van LFD met alle bestaande aansluitingen; klinkt niet gek.
Wel veel krachtiger/ritmischer als met m'n LFD; nou ja maar even aan elkaar elkaar wennen.
(amp had jaartje stil gestaan)

Zit jammergenoeg geen MM phonocard in, dus ff geen plaatjes draaien op dit moment.

XXXV productie was van half 2005 tot half 2007 en typisch ook tegelijk met de 3010 serie.
Had blijkbaar te maken met andere eigenaar/ontwerper?
Hier zitten blijkbaar veel gereguleerde spanningen in, behalve voor de eindtransistoren?

Zijn er liefhebbers die ervaringen hebben met oudere Exposure amps?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Marino

Nog niet maar het merk staat op mijn 'ooit nog eens te kopen' lijstje en dan zo'n oudere serie zoals jij gekocht hebt. Wat ik gelezen heb komt overeen met jouw bevindingen.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Struis

Grappig. Het was werkelijk niet meer dan een trotse opsomming van mijn spulletjes waarmee ik mijn speakers (die ik graag hier zou kopen) zou kunnen bekostigen. Het is allemaal vintage computerspul, niet echt iets voor een htforum, en ik heb dan ook werkelijk geen enkele intentie om het spul hier te verkopen, wat een post in de Markt vrij nutteloos maakt.

Magoed, ik zal geen spullen meer neerzetten die ik hoop te verkopen elders, als dat de regels zijn...


Citaat van: Dynky op februari 10, 2016, 16:38:22
voor de (selectief :D) gevoelige zieltjes onder jullie; ik was degene die hier een RTM van heeft gedaan.

dat een willekeurig lid (met of zonder 50 posts maakt me dan niks uit) terloops ergens schrijft dat hij wat gaat verkopen is één ding. Dat doen zowel de oudgedienden als recentere leden, maar zolang ze dat niet in elk draadje liggen te "vertellen" zie ik daar geen graten in.

dat je echter als lid met minder dan 50 posts een lijstje opsomt (want dat was het absoluut) van pak em beet 20 artikelen met exacte vermelding van fabrikant & type/model, dan ligt dat er imo net iets te dik bovenop dat je eenvoudigweg de forumregels tracht te omzeilen, simple as that ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Mja, en nauwelijks beter dan mijn huidige speakers lijkt mij. En geen Radial woofers, dus neh :)

Citaat van: Joris1971 op februari 14, 2016, 22:19:24
Het zwarte schaap vd Harbeth familie.  ;D
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Dura

[verbaasd]Waarom staat dit topic niet bij speakers? Ik vind Harbeth ook bijzonder, maar alle passieve speakers hebben toch kabel en versterking en een bron nodig?[/verbaasd]

Ik heb een vraag.
Hier in post 1 beschrijf ik mijn wensen en kamer, en in post 62 op blz 3 beschrijf ik mijn luisterervaringen met Harbeth.
Kort gezegd, die waren zo positief dat alle andere merken van mijn shortlist af zijn, het worden Harbeths.
Maar welke? Multifoon had niet veel trek in een thuisdemo, hetgeen wel het beste is, maar goed.
Mijn indrukken (allen maal de meest recente types):
P3ESR: klein, minder details dan de anderen, misschien wel genoeg voor mij; ik zit op 1.5 tot 3 meter van de speakers af (verschuif mijn stoel nog weleens) en luister niet erg hard. Vond de bas eigenlijk niet te weinig, want ik geef niet om diepe bas en tonaal waren ze voor mijn oren in evenwicht.
Compact 7: wat donkerder, minder detail dan de 30.1 of de 5+, wel relaxed.
30.1: superspannend en gedetailleerd, puntje-van-de-stoel speakers, maar wel het 'tonale accent', hetgeen het eerste opvalt zeg maar,  wat hoger op het midhoog ipv op het midlaag zoals bij de 7s.
Heel spectaculair, maar vraag me af of ze voor mij zijn; ik luister graag ontspannen met een boekje erbij na een lange dag werk.
5+: verbazend, waar ik bij de 30.1 op het randje van de stoel zat, zakte ik hier bi jde eerste noten al ontspannen naar achter; wat een rust en ruimte, terwijl alle details aanwezig waren zonder de aandacht te vragen. Maar wat een enorme kisten, en ik zet ze ook liever niet ver dan 50 cm vanaf de achterkant speaker tot de achterwand. Duidelijk de beste speaker, maar vraag me af of het geen overkill is voor mijn wensen en nogmaals, ik vind ze wel erg groot. En de 3s zijn de helft van de prijs...

Kom er nog niet uit, alle 4 hebben wat, zou ook met alle 4 kunnen leven, maar ik wil een goede en definitieve keuze maken, hoop er de komende 20-30 jaar mee te doen.
Natuurlijk moet ik het zelf bedenken, maar wat hulp in de vorm van ervaringen en overwegingen etc is welkom. De versterker blijft in ieder geval voorlopig de NAD C390DD (met BluOS module).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Fred Mulder

Ik zou mn letten op de match met de luisterruimte en de rest van de set.

Als thuis luisteren niet kan, kun je de NAD niet naar de dealer meenemen? Dan heb je in ieder geval een goede indruk.

Aan maximale speaker budget zal het niet liggen, wellicht kom je zelfs tot een mooier eindresultaat als je het restant van het budget elders besteed (bron/versterker/kabels/akoestiek/..)

Cyreg

In je andere draadje staat dat je vooral hebt geluisterd met Exposure (3010s2int?)

Heb ik hier ook 'n weekje thuis gehad om te beluisteren op m'n C7's.
Die 3010s2int vond ik wat donker en vol (laagmid) kllnken, wel met meer power/ritme tov mijn LFD.

Succes met je prima keuze voor Harbeth  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: Dura op april  6, 2016, 12:21:56
[verbaasd]Waarom staat dit topic niet bij speakers? Ik vind Harbeth ook bijzonder, maar alle passieve speakers hebben toch kabel en versterking en een bron nodig?[/verbaasd]

Ik heb een vraag.
Hier in post 1 beschrijf ik mijn wensen en kamer, en in post 62 op blz 3 beschrijf ik mijn luisterervaringen met Harbeth.
Kort gezegd, die waren zo positief dat alle andere merken van mijn shortlist af zijn, het worden Harbeths.
Maar welke? Multifoon had niet veel trek in een thuisdemo, hetgeen wel het beste is, maar goed.
Mijn indrukken (allen maal de meest recente types):
P3ESR: klein, minder details dan de anderen, misschien wel genoeg voor mij; ik zit op 1.5 tot 3 meter van de speakers af (verschuif mijn stoel nog weleens) en luister niet erg hard. Vond de bas eigenlijk niet te weinig, want ik geef niet om diepe bas en tonaal waren ze voor mijn oren in evenwicht.
Compact 7: wat donkerder, minder detail dan de 30.1 of de 5+, wel relaxed.
30.1: superspannend en gedetailleerd, puntje-van-de-stoel speakers, maar wel het 'tonale accent', hetgeen het eerste opvalt zeg maar,  wat hoger op het midhoog ipv op het midlaag zoals bij de 7s.
Heel spectaculair, maar vraag me af of ze voor mij zijn; ik luister graag ontspannen met een boekje erbij na een lange dag werk.
5+: verbazend, waar ik bij de 30.1 op het randje van de stoel zat, zakte ik hier bi jde eerste noten al ontspannen naar achter; wat een rust en ruimte, terwijl alle details aanwezig waren zonder de aandacht te vragen. Maar wat een enorme kisten, en ik zet ze ook liever niet ver dan 50 cm vanaf de achterkant speaker tot de achterwand. Duidelijk de beste speaker, maar vraag me af of het geen overkill is voor mijn wensen en nogmaals, ik vind ze wel erg groot. En de 3s zijn de helft van de prijs...

Kom er nog niet uit, alle 4 hebben wat, zou ook met alle 4 kunnen leven, maar ik wil een goede en definitieve keuze maken, hoop er de komende 20-30 jaar mee te doen.
Natuurlijk moet ik het zelf bedenken, maar wat hulp in de vorm van ervaringen en overwegingen etc is welkom. De versterker blijft in ieder geval voorlopig de NAD C390DD (met BluOS module).

Een SHL5 is nog wel een flinke upgrade tov C7 moet ik zeggen, heeft gewoon veel meer in de melk te brokkelen. 

Ze zijn alleen erg groot inderdaad en verdienen een navenante ruimte. Als ik jouw luistergedrag erbij betrek zeg ik P3 

op eigen verzoek verwijderd.

Ik zou lekker op zoek gaan naar een dealer die zijn klanten wel serieus neemt...

Joris1971

#4673
Citaat van: twani op april  6, 2016, 15:06:06
Een SHL5 is nog wel een flinke upgrade tov C7 moet ik zeggen, heeft gewoon veel meer in de melk te brokkelen. 


niet mee eens, je moet naar de ruimte kijken..... mijn ruimte is zo een 3.5 x 3.5 m, daar is mij een SHL.5 veel te groot voor.
Zeker als je geen Space optimisation kan doen!

Joris1971

#4674
Citaat van: Baardmannetje op april  6, 2016, 15:29:23
Ik zou lekker op zoek gaan naar een dealer die zijn klanten wel serieus neemt...

Eens, ik heb mijn Harbeths bij BB&G gekocht, mocht ze eerst gewoon op mijn gemak thuis beluisteren... zo hoort het ook!

Koop geen Harbeths of welke ls dan ook ZONDER ze eerst in je eigen ruimte gehoord te hebben, waarom biedt die winkel deze service niet?