Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: raindog op april 19, 2015, 20:10:39
Het is waar, een Harbeth klinkt al snel lekker en compleet. Echter, wanneer je er meer vermogen aan hangt dan is het toch verrassend hoeveel er nog aan gezag, controle en rust wordt gewonnen. Het laag van mijn C7's bijvoorbeeld kan dan ineens verbazend veel nuances laten horen. Let wel, ik ben een voorstander van kwaliteit boven kwantiteit. Maar meer vermogen op eenzelfde kwaliteitsniveau is ook aan een Harbeth geen verkwisting.

En toch is mijn Marantz PM11 VERREWEG de minste van mijn 3 versterkers waarmee ik de Harbeth (afwisselend) aanstuur.

In direct vergelijk met de Croft pré/power en de Leben CS300 is de Marantz niet meer dan een muurbloem. Ondanks het surplus aan vermogen .

Slechts de allerlaagste frequenties weet de Marantz (eens met Raindog) beter te differentiëren en van inhoud te voorzien.



Dirk

Citaat van: twani op april 19, 2015, 21:33:16
En toch is mijn Marantz PM11 VERREWEG de minste van mijn 3 versterkers waarmee ik de Harbeth (afwisselend) aanstuur.

In direct vergelijk met de Croft pré/power en de Leben CS300 is de Marantz niet meer dan een muurbloem. Ondanks het surplus aan vermogen .

Slechts de allerlaagste frequenties weet de Marantz (eens met Raindog) beter te differentiëren en van inhoud te voorzien.
daarom schrijft raindog volgens mij ook "meer vermogen op eenzelfde kwaliteitsniveau", jullie spreken elkaar dus imo niet tegen, wel integendeel  ;)

dat is iets wat ik trouwens ook kan onderschrijven, want de huidige (40.1) en ook vorige (S-HL5) Harbeths doen het hier prima icm Hypex nCores  :music:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: Dynky op april 19, 2015, 21:54:39
daarom schrijft raindog volgens mij ook "meer vermogen op eenzelfde kwaliteitsniveau", jullie spreken elkaar dus imo niet tegen, wel integendeel  ;)

dat is iets wat ik trouwens ook kan onderschrijven, want de huidige (40.1) en ook vorige (S-HL5) Harbeths doen het hier prima icm Hypex nCores  :music:

Niets in mijn post was ook bedoeld om Raindogs mening te weerleggen, staat er ook niet.

Klasse D zal ook prima gaan.  Wat eigenlijk níet op Harbeth :)


Mijn statement was eigenlijk méér dat de Marantz op de meeste facetten inferieur is aan mijn andere twee versterkers.

Heb stellig het idee dat het ding zo populair is op het forum omdat je 'm bij (een prima!) forumsponsor met zeer hoge korting kunt kopen.  Niet omdat het nu zo'n bijzondere versterker is.

twani

Ik luister trouwens momenteel naar de minste van de drie. :D. Heb geen zin om hem eruit te tillen.

Ding is belachelijk zwaar :blink:

Mitch--

Citaat van: raindog op april 19, 2015, 20:10:39
Het is waar, een Harbeth klinkt al snel lekker en compleet. Echter, wanneer je er meer vermogen aan hangt dan is het toch verrassend hoeveel er nog aan gezag, controle en rust wordt gewonnen. Het laag van mijn C7's bijvoorbeeld kan dan ineens verbazend veel nuances laten horen. Let wel, ik ben een voorstander van kwaliteit boven kwantiteit. Maar meer vermogen op eenzelfde kwaliteitsniveau is ook aan een Harbeth geen verkwisting.

Dat heb ik ook eens meegemaakt, had hier een Linn Majik 2100 EV op proef en won inderdaad aan gelaagdheid en meer controle, en dit terwijl het vermogen gelijk is aan mijn MDSM. Of de combi muzikaler was kan ik me niet over uitlaten, maar het is zeker een mogelijke upgrade in de toekomst die ik nog wel eens wil overwegen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 20, 2015, 06:52:36
Dat heb ik ook eens meegemaakt, had hier een Linn Majik 2100 EV op proef en won inderdaad aan gelaagdheid en meer controle, en dit terwijl het vermogen gelijk is aan mijn MDSM. Of de combi muzikaler was kan ik me niet over uitlaten, maar het is zeker een mogelijke upgrade in de toekomst die ik nog wel eens wil overwegen.

Ook kreeg de voeding in de MDSM daarmee de ruimte en komen voorversterker en streamer meer tot hun recht. Dit geeft het IDEE meer vermogen te hebben. Datzelfde truukje gaat ook op bij de extra Naim voedingen.

Mitch--

Citaat van: garmtz op april 20, 2015, 12:37:12
Ook kreeg de voeding in de MDSM daarmee de ruimte en komen voorversterker en streamer meer tot hun recht. Dit geeft het IDEE meer vermogen te hebben. Datzelfde truukje gaat ook op bij de extra Naim voedingen.

Ik denk dat dat inderdaad de beste uitleg is, want het was duidelijk hoorbaar!

Garmt, hoe zou de SHL5 het doen met een 4100 en dan ge-bi-ampt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 20, 2015, 12:46:13
Ik denk dat dat inderdaad de beste uitleg is, want het was duidelijk hoorbaar!

Garmt, hoe zou de SHL5 het doen met een 4100 en dan ge-bi-ampt?

Dat zou denk ik een leuke stap zijn, maar ik vermoed niet zo groot als naar een 2200... ;)

Mitch--

Citaat van: garmtz op april 20, 2015, 13:50:58
Dat zou denk ik een leuke stap zijn, maar ik vermoed niet zo groot als naar een 2200... ;)

Shit  ;)

Is de 2200 wel een goede combi met de mdsm? Heb bjorn volgens mij eens zien schrijven dat dat een minder muziekaal geslaagde combinatie is?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'


garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 20, 2015, 14:04:38
Shit  ;)

Is de 2200 wel een goede combi met de mdsm? Heb bjorn volgens mij eens zien schrijven dat dat een minder muziekaal geslaagde combinatie is?

Nee hoor, is echt wel een mooie stap... Maarja, dan lonkt natuurlijk weer een Akurate DSM... :D

Mitch--

 8)
Citaat van: garmtz op april 21, 2015, 09:41:11
Nee hoor, is echt wel een mooie stap... Maarja, dan lonkt natuurlijk weer een Akurate DSM... :D

Maar daar zit geen versterker in ;) dus een mdsm en 2200 zou ook leuk zijn en dan een adsm upgrade voor de toekomst bewaren  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 21, 2015, 09:52:20
8)
Maar daar zit geen versterker in ;) dus een mdsm en 2200 zou ook leuk zijn en dan een adsm upgrade voor de toekomst bewaren  :D

Dat was mijn plan ja... ;D

bartd

Mijn 7ES stuur ik aan met max 8 Watt van mijn Triodedick Little ceasar 2. Verder een Tentlabs loopwerk en een net gebouwd DDDAC 1794. Erg mooi geworden, vind ik.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Cyreg

Mooi  :clapping:

Wat zijn die mooie speakerstands (en hoe hoog)?
Zelfbouw of.... ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

bartd

De stands zijn 51 cm hoog, plus een stenen plaat van 5 cm. De tweeters staan op oorhoogte.
Ik heb ze zelf gemaakt van latten van 25x25 mm van de Praxis  ;D. Het zit in de planning om ze van hardhout te maken. Hiervoor standen ze op zware steunen van hout en MDF. Als experiment deze gemaakt en de Harbeths klinken opener en de bassen zijn droger.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

twani

Citaat van: bartd op april 22, 2015, 17:57:57
Mijn 7ES stuur ik aan met max 8 Watt van mijn Triodedick Little ceasar 2. Verder een Tentlabs loopwerk en een net gebouwd DDDAC 1794. Erg mooi geworden, vind ik.

Topdac! Mooie set!  Heb je de Cinemagtrafo's erin zitten?

bartd

De standaard MKP's zitten er in. De Cinemags komen vast nog wel, of de Sowther.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

twani

Citaat van: bartd op april 22, 2015, 22:54:05
De standaard MKP's zitten er in. De Cinemags komen vast nog wel, of de Sowther.

De Cinemags maken de DAC tot een "High End Music Wapon" ;)

bartd

Dan moet ik ze er maar snel in gaan zetten. Maakt het zo veel verschil dan? De Harbeths zullen het wel laten horen.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

twani

Citaat van: bartd op april 22, 2015, 23:30:25
Dan moet ik ze er maar snel in gaan zetten. Maakt het zo veel verschil dan? De Harbeths zullen het wel laten horen.

Dat maakt HÉT! verschil, geloof me maar :)

bartd

Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

garmtz

Tijdens High End München 2015 werd door Harbeth een verbeterde versie van hun Monitor 40.1 gepresenteerd. Het nieuwe model heet Monitor 40.2 en heeft een volledig gereviseerd wisselfilter dat van de grond af opnieuw werd opgebouwd met de nieuwste software en meetsystemen. Alle ervaring die door Alan Shaw is opgedaan tijdens de ontwikkeling van o.a. de P3ESR, M30.1 en SHL5+ is toegepast in dit nieuwe model. Volgens Alan Shaw:

    "De M40.2 is gevoeliger, efficiënter, werkt met kleinere versterkers, heeft een hogere belastbaarheid en creëert een opener en transparanter geluid - zijn drie luidsprekereenheden integreren perfect met elkaar en de hele ervaring is nog meeslepender en, als altijd, schoon en vrij van scherpte."

Het nieuwe model is verder door een retunen van de laagweergave nog beter geschikt gemaakt voor de gemiddelde woonkamer.

Volgens verwachting is het nieuwe model leverbaar vanaf augustus. Prijs is nnb. Meer informatie over dit nieuwe model in de Harbeth newsletter van mei.

BRON: http://harbeth-nederland.blogspot.nl/2015/05/harbeth-monitor-m402-gepresenteerd.html

Bas Akkerman

Ik las het al. Kon je zo ook al beluisteren? Niet dat dat veel zegt tijdens zo'n beurs, maar toch...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten