Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

DofN

Wat een ontwikkelingen allemaal Maz, (heb wel een paar pagina's overgeslagen). Ik weet nog niet goed wanneer, maar ik kom graag je Harbets, als je die nog hebt, eens beluisteren. Het zijn tot de verbeelding sprekende speakers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Citaat van: doorofnight op april 19, 2014, 20:36:54
Wat een ontwikkelingen allemaal Maz, (heb wel een paar pagina's overgeslagen). Ik weet nog niet goed wanneer, maar ik kom graag je Harbets, als je die nog hebt, eens beluisteren. Het zijn tot de verbeelding sprekende speakers.
Je bent welkom.. je weet waar me huis woont. :clapping:

Net opgehaald de red wine audio. Signiture 30.2.... valt niet tegen voor een battery gestuurde dingetje...
Ben onder de indruk moet zeggen...
**UNDER CONSTRUCTION**

Marino

Hey leuk, die heb ik ook nog een tijdje op bezoek gehad! Leuke versterker die echt stil is als er geen muziek speelt!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Octaaf

Citaat van: Thanatos op april 19, 2014, 20:17:03

Ik heb met plezier gedraait op de M30 met een Marantz PM11S1(laat je niet afschrikken door de voedingsverhalen die rondgaan over de S1 mijne verdubbelde ruim zijn vermogen bij 4 ohm!) en S2. Er staat er 1 op MP voor €1200.- jonger en meer vermogen dan een Accuphase E-211 Alhoewel ik die ook erg mooi gebouwd vind.

Ik heb de Accuphase E210 een keer uitgebreid vergeleken met de PM11S2 op een stel Thiel CS2.4. Voor mij was puur qua klank de E210 de winnaar. Net iets meer controle/rust en de Marantz was een stuk analytischer ('scherp' is iets te negatief uitgedrukt) in het hoog. Ik snap allen niet goed wie een versterker met een gouden voorkant en een glimmend bruin gespoten kap in zijn woonkamer wil ;)

garmtz

Citaat van: Octaaf op april 19, 2014, 22:39:53
Ik snap allen niet goed wie een versterker met een gouden voorkant en een glimmend bruin gespoten kap in zijn woonkamer wil ;)

Prachtig juist!

Octaaf

Citaat van: garmtz op april 19, 2014, 22:51:52
Prachtig juist!

Dan vind jij die Accuphase modellen met houten zijkant (naast gouden voorkant en bruine bovenkant) waarschijnlijk helemaal  :wub: ?

eddy135

#3806
Citaat van: garmtz op april 19, 2014, 22:51:52
Prachtig juist!

Precies!

Staat hier overigens wel in een kastje... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Heb toch besloten om een goed eindtrap te halen icm een potmeter welke jerry in een mooie kastje gaat bouwen voor me.
Heb een mooie bel canto evo 4 gen ll ev ,gezien voor een redelijk prijsje,mocht de potmeter niets worden kan ik nog altijd de audionote s3 vv  eraan hangen.
Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Citaat van: maz op april 20, 2014, 13:42:40
Heb toch besloten om een goed eindtrap te halen icm een potmeter welke jerry in een mooie kastje gaat bouwen voor me.
Heb een mooie bel canto evo 4 gen ll ev ,gezien voor een redelijk prijsje,mocht de potmeter niets worden kan ik nog altijd de audionote s3 vv  eraan hangen.
Gr maz

Jij veranderd nog sneller dan ik verwissel van boxershort  :D

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Octaaf op april 19, 2014, 23:55:43
Dan vind jij die Accuphase modellen met houten zijkant (naast gouden voorkant en bruine bovenkant) waarschijnlijk helemaal  :wub: ?
Ik ben zelf niet weg van de uiterlijk van accuphase..beete vintage, hou meer van beetje desighn.
Maar goed de shl5 is ook niet zo desighn...

Tis dat ik een weegschaal ben,dat verklaart mijn wisselvallige gedrag...
Dan is het dit , 5 min later verander ik weer van idee,

Waai met de wind mee denk ik..lekker makkelijk.hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

lynch1979

Citaat van: maz op april 20, 2014, 14:58:37


Waai met de wind mee denk ik..lekker makkelijk.hahah

Dan is vandaag wel jouw dag  ;)

LABO

Vandaar natuurlijk dat jij je avatar en handtekening niet aanpast want het is niet bij te houden haha (maar wel leuk)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

sultankat

Citaat van: maz op april 20, 2014, 13:42:40
Heb toch besloten om een goed eindtrap te halen icm een potmeter welke jerry in een mooie kastje gaat bouwen voor me.
Heb een mooie bel canto evo 4 gen ll ev ,gezien voor een redelijk prijsje,mocht de potmeter niets worden kan ik nog altijd de audionote s3 vv  eraan hangen.
Gr maz

Da's wel al een ouder beestje: Bel Canto heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt sindsdien vwb klasse D versterking. De prijs mag laag zijn maar ik zou deze niet nemen, al was het maar omdat je hem lastig weer verkoopt.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Citaat van: sultankat op april 21, 2014, 08:14:29
Da's wel al een ouder beestje: Bel Canto heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt sindsdien vwb klasse D versterking. De prijs mag laag zijn maar ik zou deze niet nemen, al was het maar omdat je hem lastig weer verkoopt.

Mee eens... Zou zelf op zoek gaan naar een REF500S...

Mr.M

Citaat van: sultankat op april 21, 2014, 08:14:29
Da's wel al een ouder beestje: Bel Canto heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt sindsdien vwb klasse D versterking. De prijs mag laag zijn maar ik zou deze niet nemen, al was het maar omdat je hem lastig weer verkoopt.
Ik heb het ook niet genomen op aanrader van jerry de techneut.ivm klasse d. Wat ik wel heb staan nu is een vintage yamaha m80. Compleet gemod.. op een passieve regelaar,(potmeter).
Hij staat nu een half uur te  spelen en jeetje wat mooi....
Stukke rimtelijker dan de redwine  audio en een super gecontroleerd ,snel en droog laag, met helder hoog.

Ik denk dat dit hem wordt...... meen het had nit verwacht van ultra kharma /asr naar vintage yamaha en harbeth....
Nou moet ik zeggen deze eindtrap is heel mooi voor een vintage.

En het maakt muziek , beetje vergelijkbaar geluid met de audionote....

Als ik dit daadwerkelijk hou dan laat ik wel een  passieve regelaar  bouwen in een mooi kastje  met afstand bediening.

Ik moet even een mooie defecte vv vinden met mooie kast  om te gebruiken als potmeter.ahahaha...
Morhen maar eens peter van kharma bellen of die een kast heeft van mp150 vv wlke beschadigd of niet in gebruik is...m :clapping:
Heb ik alsnog iets van kharma thuis...hahah

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

zo hee  :o is jouw set ff veranderd ten opzichte van 4 weken geleden pff
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op april 21, 2014, 16:49:42
zo hee  :o is jouw set ff veranderd ten opzichte van 4 weken geleden pff
Klopt,komt door de harbeth,,, die dinge klinke op alles mooi, gooie karakter laat maar zeggen,
Het is  wel zo ,je kan goed de verschillen tussen  verschillende componenten op horen, alleen niet zodanig dat het vervelend klinkt.
Je hoort zeker verschil ,laat dat duidelijk zijn en hoe mooier je app, klinken hoe mooier de harbeth...
Dus verschil is mooi en mooier,,en niet goed en slecht .....
De systeen welke ik nu heb opgesteld is eigelijk zelfde als de asr. Eindtrap met een gain regelaar,,, alleen niet zo mooi kwa uiterlijk en bouw detail als de asr ,maar wel 6 x goedkoper. :tongue2:.

Ben ik kwa downgrade achteruitgegaan kwa geluid tov alles wat ik eerst had,, kharma enigma kabels ,asr versterker, kharma  ls ,?? Ik verzeker je 100% van niet..
Klinkt het anders? Ja totaal anders maar aangenaam en muzikaal,,, allebei super geluid ,, alleen nu heb ik een dik 10k + in me broekzak :pompom:  door deze downgrade,,,

Ik ben verbaasd hoesnel alles verkocht is.... Ik heb in een week serieus rond 5000 euro aan kabels met gemak verkocht...via mp!!!!!
Ned is vol audioliefhebbers welke de puntjes op de i zetten, en wat ik niet had verwacht een boel khar!ma ls eigenaren,,,niet te filmen hoeveel,,alleen je hoort niets van ze,
Zet maar een enigma kabel tekoop voor redelijk prijs en kijken hoe ze als bijen uitde nest komen...hahaha

**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Mijn Harbeths zijn de deur uit. Toch een beetje een moeilijk moment  :nopompom:
Ben benieuwd of ik helemaal zonder kan...
Hopelijk mag ik hier nu nog komen.....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Sterkte Tom... ;)

En jawel! Er komt een nieuw model van Harbeth! Deze zal tijdens High End München worden gepresenteerd. Zie voor meer info hier:

http://harbeth-nederland.blogspot.nl/2014/04/harbeth-soundspeak-newsletter-nr-50.html

Mitch--

Citaat van: garmtz op april 23, 2014, 10:14:16
Sterkte Tom... ;)

En jawel! Er komt een nieuw model van Harbeth! Deze zal tijdens High End München worden gepresenteerd. Zie voor meer info hier:

http://harbeth-nederland.blogspot.nl/2014/04/harbeth-soundspeak-newsletter-nr-50.html

Spannend! Is het echt een hele 'nieuwe' of een upgrade model van een bestaande speaker?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Mitch-- op april 23, 2014, 10:16:56
Spannend! Is het echt een hele 'nieuwe' of een upgrade model van een bestaande speaker?

Wij weten net zoveel als jij... NIETS dus... :)  Het enige dat duidelijk is, is dat er een nieuw model luidspreker komt en dat kan zowel een update als een geheel nieuw ontwerp zijn. Harbeth laat hierover werkelijk niets los!

Mitch--

Citaat van: garmtz op april 23, 2014, 10:18:42
Wij weten net zoveel als jij... NIETS dus... :)  Het enige dat duidelijk is, is dat er een nieuw model luidspreker komt en dat kan zowel een update als een geheel nieuw ontwerp zijn. Harbeth laat hierover werkelijk niets los!

Nog spannender!!  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Het wordt een pc speaker. Vandaar al die verwijzingen naar digitale bronnen.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2014, 10:22:54
Het wordt een pc speaker. Vandaar al die verwijzingen naar digitale bronnen.  ;D

Ik sluit niets uit...