Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: tompj op februari 15, 2014, 17:23:50
Inmiddels heb ik een Luxman A 353 op visite. Eens even testen of Alan Shaw een punt heeft met zijn 'onhoorbare verschillen' tussen versterkers idee  :P Ik ben serieus benieuwd wat een goed onderhouden ouder middenklassertje presteert op de Harbeths.
-nieuwsgierigheids modus áán-  Er is bij jou nog enige onrust op versterkergebied Tom, waarom is dat?  -nieuwsgierigheidsmodus uít-

tompj

Citaat van: twani op februari 15, 2014, 17:26:36
-nieuwsgierigheids modus áán-  Er is bij jou nog enige onrust op versterkergebied Tom, waarom is dat?  -nieuwsgierigheidsmodus uít-
Goede vraag. Ik heb niets te klagen en geniet volop, maar:
- Bij lagere volumes vind ik de boel een beetje inkakken en weinig direct klinken (op 'luisterniveau' heb ik daar totaal geen last van overigens).
- Ik ben benieuwd hoe 'eenvoudig' het is om de Harbeths goed te laten klinken
- ik ben benieuwd of het vloeiende karakter van de M30 gedijt bij wat rauwere versterking (ik weet overigens niet of deze Luxman nu aan die typering voldoet hoor, maar we will see).

Heb overigens wel blote speakerkabel uit de kast moeten halen omdat de lux mijn spades niet lust. Dus van een audiofiel verantwoord vergelijk zal wel geen sprake zijn volgens de puristen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

tompj

Citaat van: tompj op februari 15, 2014, 17:23:50
Inmiddels heb ik een Luxman A 353 op visite. Eens even testen of Alan Shaw een punt heeft met zijn 'onhoorbare verschillen' tussen versterkers idee  :P Ik ben serieus benieuwd wat een goed onderhouden ouder middenklassertje presteert op de Harbeths.
Na een uurtje mag je natuurlijk eigenlijk nog niets zeggen, maar ik ben echt verrast. Het klinkt natuurlijk anders dan de dure buizenversterker, maar wel ongekend lekker!  :hehe:
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op februari 15, 2014, 18:57:24
Na een uurtje mag je natuurlijk eigenlijk nog niets zeggen, maar ik ben echt verrast. Het klinkt natuurlijk anders dan de dure buizenversterker, maar wel ongekend lekker!  :hehe:

staat een Leben in de markt, niks voor je?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

tompj

Citaat van: Mitch-- op februari 15, 2014, 20:15:49
staat een Leben in de markt, niks voor je?
Met een Mastersound die nu even rust heeft....niet echt nee. Ik ga maar eens even de Luxman wat tijd gunnen. Ik heb hem maar gewoon gekocht (voor peanuts). Kan hem altijd weer 'vermarktplaatsen' als de Mastersound weer aan de beurt is/komt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

kon het toch niet laten die KLOTE harbethsss....

vandaag heb ik sporarisch een set shl5 van een vriend overgenomen,  :tongue2:,,
wel onder voorbehoud dat mijn kharmas zondag opgehaald worden wat vrij zeker is...kon ze voor een leuk prijs overnemen omdat hij een sonusfaber guarniri momento limited edditie voor een "" leuk prijs"" kon bemachtigen,  maar hij moest de shl5 eerst verkopen  en zolang wilde de sf eigenaar niet wachten. dus heb het maar overgenomen, zo heb ik tenminste  muziek thuis en hij zijn droom speaker., anders zit ik straks een heele tijd zonder speakers thuis.. :clapping:

de speaker welke ik op het oog heb zit even  buiten budget en gezien mijn uitgaves  laatste tijd kan ik ze niet meteen aanschaffen. dus totdat ik dat bijelkaar heb ga ik als een harbethier door het leven, wat zeker geen straf is voor het gehoor, wel een doorn in me ogen maar goed als ze aan staan vergeet je dat..
dus zodra ik thuis ben moeten ze dus aan....moet je eerlijk zeggen , weinig speakers kunnen instrumenten tot leven brengen en  emotie overbrengen als een harbeth shl5 dat doet... en ik heb een partij duure speakers tot nu toe gehoord..
vorige maand nog op de ces (las vegas). enige wat harbeth verslaat in het midgebied is een gooie electrostaat denk ik...
de shl5 is altijd een favoriet van me geweest voorall voor de prijs wat je betaald,
alleen die uiterlijk  :nopompom: :...  eerste wat ik ga doen is naar de garage om de hoek om ze hoogglans kleurtje te wrappen...hahaha.

ik dacht deel het even met jullie,,

gr, ( tijdelijke) meede harbethier maz..hahahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

... Een wini-win situatie dus.
Maarre, je maakt mij wel nieuwsgierig naar jouw keuze betreft de uiteindelijke speakers ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Maz, je bent nog steeds welkom hier om de 30.1 te horen. De vraag is nog even wanneer het ons allebei schikt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: tompj op februari 15, 2014, 20:24:45
Met een Mastersound die nu even rust heeft....niet echt nee. Ik ga maar eens even de Luxman wat tijd gunnen. Ik heb hem maar gewoon gekocht (voor peanuts). Kan hem altijd weer 'vermarktplaatsen' als de Mastersound weer aan de beurt is/komt.
Ik denk Tom, dat jij eens naar een Croft micro25 met een 7R moet gaan luisteren.

Is een combi van buizen en fets, is een stille tip waarvan ik weet dat BB&G er ook zéér van gecharmeerd is.

Is in mijn beleving púúr een "margetechnisch" of logistieke blokkade die er voor zorgt dat dit merk nog niet in hun portfolio is opgenomen....

Audiomaat website ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 11:00:07
Ik denk Tom, dat jij eens naar een Croft micro25 met een 7R moet gaan luisteren.

Is een combi van buizen en fets, is een stille tip waarvan ik weet dat BB&G er ook zéér van gecharmeerd is.

Is in mijn beleving púúr een "margetechnisch" of logistieke blokkade die er voor zorgt dat dit merk nog niet in hun portfolio is opgenomen....

Audiomaat website ;)
Heb je zowel de Croft en de Leben beluisterd Theo? En zo ja, wat is de doorslaggevende reden geweest dat je voor de Leben hebt gekozen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op februari 17, 2014, 09:47:21
Maz, je bent nog steeds welkom hier om de 30.1 te horen. De vraag is nog even wanneer het ons allebei schikt.

ga ik binnenkort zeker doen. ben heel beniuwd naar de m30.1..  kan nooit tegen vallen, want het is  een harbeth,, hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2014, 06:45:33
... Een wini-win situatie dus.
Maarre, je maakt mij wel nieuwsgierig naar jouw keuze betreft de uiteindelijke speakers ::).
zeker een win win situatie.

ik had zelf graag de kharma exquisit gewild maar met een prijskaart van 45k nieuw  ver buiten mijn gezichtsveld..

of een sf anniversario of aida , ook plaatjes om te zien.

misschien als er ooit een inruilertje binnen komt bij kharma voor een redelijk prijs...

dus voorlopig is het sparen en hopen dat er een binnen komt over een jaartje of 3 . totdan ben ik een gelukkig harbethier...


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

hier een klein stukje over de shl5 icm leben en een direct vergelijking tussen buize en de asr emitter .

zeg toch heel wat dat zoeen man de shl5 als recommended speakers aankaart.op de tannoy kingdome na...

versterker.http://jeffsplace.me/wordpress/?page_id=1293

gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 11:00:07
Ik denk Tom, dat jij eens naar een Croft micro25 met een 7R moet gaan luisteren.

Is een combi van buizen en fets, is een stille tip waarvan ik weet dat BB&G er ook zéér van gecharmeerd is.

Is in mijn beleving púúr een "margetechnisch" of logistieke blokkade die er voor zorgt dat dit merk nog niet in hun portfolio is opgenomen....
Audiomaat website ;)
Zou ik graag eens horen inderdaad. Ik heb inmiddels wel het gevoel dat wat meer vermogen de Harbeths over een bredere range aan muziek, ook wat complexere muziek, gecontroleerder laten klinken. Ik wil dus graag muzikale versterkers beluisteren met wat meer vermogen (zeg vanaf een watt of 80). Ik weet dat wattage puur niet alles zegt overigens. En ik baseer mijn gedachte ook enkel op mijn korte ervaring met de Luxman die nu speelt, die toch gewoon heel erg goed presteert.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

ChrisV

Harbeth klinkt ook in mijn oren het mooist met een versterker met voldoende kracht. Het wordt anders onaangenaam/schel of een zooitje qua plaatsing.

Croft zit volgens mij op 50 watt. Schijn bedriegt echter: de controle is aanzienlijk en groeit naar gelang je hoger in de range komt. De grip is stevig, zonder dat dat ten koste gaat van de vloeiendheid van de muziek.

Mr.M

Gooie moggel...

De kharmas zijn net opgehaald en de harbeths en de stands zijn beland. :clapping:


Nu eerst even snel naar lommel (belgie) om voor me collega waar  ik de harbeths van heb overgenomen een setje
Sonus faber guarniri momento palladio op te halen.

Hoop snel terug te zijn want ben benieuwd hoe de shl5 in mijn ruimte doet..

Kan iemand mij aub vertellen wat de beste opstel manier is voor de shl5...

Rechtstralend of toe in?
Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Kan me voorstellen dat je snel aan de gang wilt. Die stand vind ik in ieder geval al mooier dan die je er meestal onder ziet staan (maar dat is iets persoonlijks natuurlijk).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Dirk

Citaat van: LABO op februari 23, 2014, 15:12:34
Die stand vind ik in ieder geval al mooier dan die je er meestal onder ziet staan (maar dat is iets persoonlijks natuurlijk).
mij lijkt de stand relatief smal tov de kastbreedte vd S-HL5, maar misschien vertekend de foto enigszins
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

BuSpu

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 11:46:21
Kan iemand mij aub vertellen wat de beste opstel manier is
ze klinken het beste uit de doos  :clapping:

sultankat

Citaat van: maz op februari 23, 2014, 11:46:21
Gooie moggel...

De kharmas zijn net opgehaald en de harbeths en de stands zijn beland. :clapping:


Nu eerst even snel naar lommel (belgie) om voor me collega waar  ik de harbeths van heb overgenomen een setje
Sonus faber guarniri momento palladio op te halen.

Hoop snel terug te zijn want ben benieuwd hoe de shl5 in mijn ruimte doet..

Kan iemand mij aub vertellen wat de beste opstel manier is voor de shl5...

Rechtstralend of toe in?
Gr maz.

Vraag het aan Mona, Garmtz
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

De stand is van marmer en zeer zwaar en heel erg mooi om te zien met dat schuinlopende marmer .

De oppervlakte van het plateau is iets minder  dan de shl5 maar groot zat om stabiel de boxen op plaatsen.


Ik ga ze eens uitpakken nu en de plaats bepalen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

je moet ze vooral genoeg ruimte vanaf de (zij)muren geven.  75cm is imo het absolute minimum, maar meer is beter 

vwb de toe in; ik heb ze redelijk ingedraaid staan, met de binnenste zijkanten nog net zichtbaar vanop de luisterplek.

veel luisterplezier !  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mr.M

Citaat van: Dynky op februari 23, 2014, 17:54:13
je moet ze vooral genoeg ruimte vanaf de (zij)muren geven.  75cm is imo het absolute minimum, maar meer is beter 

vwb de toe in; ik heb ze redelijk ingedraaid staan, met de binnenste zijkanten nog net zichtbaar vanop de luisterplek.

veel luisterplezier !  ;)
Heb ze net opgesteld en wat een geluid ...nou weet ik weer waarom de shl5 me gedachte nooit  heeft verleten...

En de stands zien er enig sinds desighn uit onder de harbeths..
Ze worden gepresenteerd alsof ze heel wat voorstellen... hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Dit is de resultaat.  ik moet met de asr de volume hoger draaien om dezelfde geluidniveau te bereiken dan met de kharmas ..

Ze hebben meer kracht nodig dan de kharmas om de kamer te vullen met geluid lijkt wel. :tounge:

Lijkt of ze meer kracht lusten om te zingen..

Moet wel wennen aan de uiterlijk van deze speakers.hahah  beetjeeeee vierkant .hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

#3424
De combi speaker met deze stands zou niet mijn voorkeur hebben, en dan heb ik mij heeeeeel diplomatiek uitgedrukt. Onder Hatbeth vind ik vooral die fishtank-stands erg fraai staan.

Wel bijzonder betreft de hoeveelheid stroom die jij ze met de ASR moet voeren. Elders op dit forum draaien ze op 2x12watt  buizen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT