Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juli  5, 2013, 20:11:12
Eens! Uiteraard! ;D

en dat heb ik ook bij jouw gehoord bas! pff (zou ik ook Harbeth speakers willen hebben soms  ::) )
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Citaat van: garmtz op juni 21, 2013, 20:48:41
In de laatste newsletter van Harbeth ruim aandacht (bijna complete pagina!) aan Beter Beeld & Geluid! Check pagina 4!

http://www.harbeth.co.uk/library/pr/NL41.pdf

Leuk!

Maare ze hebben jullie naam wel verkeerd vertaald  ;D
by Better Sound and Vision

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op juli  5, 2013, 17:30:27
en inzicht! pff wat ik bij jouw heb gehoord kwa muzikaliteit heb ik in heel weinig speakers gehoord!

Ga een keer bij rhapsody kijken en luisteren, of bij kharma binnenstappen als je in de buurt bent,
Je weet niet wat je meemaakt....
Woorden schieten  tekort.
Ik heb redelijk veel winkels en sets mogen horen tot over 800.000 Euro.
Euro.
En RHAPSODY en kharma waren een van de weinige die een opstelling hadden staan waar je mond van open valt.
Ik heb de grootste Wilson van 2 meter hoog gehoord op davialet  bij multifoon en het haalde het niet bij de mini exquisit van kharma of bij de grimm van RHAPSODY met een compleet setprijs inclusief versterking en kabels.
Je moet het eens een keer horen,, dan snap je wat ik bedoel.
Hoe een speaker en set opgesteld en samengesteld wordt is zo belangrijk, dan een 2 ton set het verliest bij slecht opstelling tegen een van 25000.-
En daar gaan veel zaken de fout in.  Niet nemen van genoeg tijd en aandacht om een set goed op te stellen...

Gr maz.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Citaat van: maz op juli  6, 2013, 00:09:31
Ga een keer bij rhapsody kijken en luisteren, of bij kharma binnenstappen als je in de buurt bent,
Je weet niet wat je meemaakt....
Woorden schieten  tekort.
Ik heb redelijk veel winkels en sets mogen horen tot over 800.000 Euro.
Euro.
En RHAPSODY en kharma waren een van de weinige die een opstelling hadden staan waar je mond van open valt.
Ik heb de grootste Wilson van 2 meter hoog gehoord op davialet  bij multifoon en het haalde het niet bij de mini exquisit van kharma of bij de grimm van RHAPSODY met een compleet setprijs inclusief versterking en kabels.
Je moet het eens een keer horen,, dan snap je wat ik bedoel.
Hoe een speaker en set opgesteld en samengesteld wordt is zo belangrijk, dan een 2 ton set het verliest bij slecht opstelling tegen een van 25000.-
En daar gaan veel zaken de fout in.  Niet nemen van genoeg tijd en aandacht om een set goed op te stellen...


Gr maz.

HA maz,

ik heb inderdaad ook wel mijn flinke doses extreem dure apparatuur te horen gekregen, allemaal leuk en aardig maar een set van 8 ton is totaal onbereikbaar voor velen mij inclusief, en het zal gerust allemaal wel 'mooier' of 'beter' klinken maar dat mag je godzijdank ook wel verwachten als je zo'n smak geld betaald voor een set. In de meeste huiskamers zal zo'n set ook niet tot 100% van zijn kunnen komen, mocht je het uberhaupt al in je huiskamer willen hebben.
Wat Harbeth doet, mijn mening, is voor een zeer scherpe prijs zeer veel muziek weergeven, het totaalbeeld klopt voor mij, en het is te plaatsen in een leefbare huiskamer.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Citaat van: maz op juli  6, 2013, 00:09:31
Ga een keer bij rhapsody kijken en luisteren, of bij kharma binnenstappen als je in de buurt bent,
Je weet niet wat je meemaakt....
Woorden schieten  tekort.
Ik heb redelijk veel winkels en sets mogen horen tot over 800.000 Euro.
Euro.
En RHAPSODY en kharma waren een van de weinige die een opstelling hadden staan waar je mond van open valt.
Ik heb de grootste Wilson van 2 meter hoog gehoord op davialet  bij multifoon en het haalde het niet bij de mini exquisit van kharma of bij de grimm van RHAPSODY met een compleet setprijs inclusief versterking en kabels.
Je moet het eens een keer horen,, dan snap je wat ik bedoel.
Hoe een speaker en set opgesteld en samengesteld wordt is zo belangrijk, dan een 2 ton set het verliest bij slecht opstelling tegen een van 25000.-
En daar gaan veel zaken de fout in.  Niet nemen van genoeg tijd en aandacht om een set goed op te stellen...

Gr maz.

Ben het wel eens dar speakers en de ruimte waar je luistert veel uitmaakt, mijn dealer doet het wat dat betreft ook niet goed, maar gelukkig kun je de speakers ook thuis luisteren.

Jouw vergelijk vind ik echter ook mank, een harbeth  kost rond de 3000 euro, daar kun je wel speakers tegenover zetten van 10000 euro, maar meestal zal de laatste dan wel beter klinken.
Ooit Harbeth gehoord, klonk goed, maar zet daar een andere speaker tegenover die ongeveer even duur is, dan komt smaak om de hoek kijken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m

Citaat van: maz op juli  6, 2013, 00:09:31
Ga een keer bij rhapsody kijken en luisteren, of bij kharma binnenstappen als je in de buurt bent,
Je weet niet wat je meemaakt....
Woorden schieten  tekort.
Ik heb redelijk veel winkels en sets mogen horen tot over 800.000 Euro.
Euro.
En RHAPSODY en kharma waren een van de weinige die een opstelling hadden staan waar je mond van open valt.
Ik heb de grootste Wilson van 2 meter hoog gehoord op davialet  bij multifoon en het haalde het niet bij de mini exquisit van kharma of bij de grimm van RHAPSODY met een compleet setprijs inclusief versterking en kabels.
Je moet het eens een keer horen,, dan snap je wat ik bedoel.
Hoe een speaker en set opgesteld en samengesteld wordt is zo belangrijk, dan een 2 ton set het verliest bij slecht opstelling tegen een van 25000.-
En daar gaan veel zaken de fout in.  Niet nemen van genoeg tijd en aandacht om een set goed op te stellen...

Gr maz.

Appels met peren vergelijken!

Andere versterking, andere akoestiek en niet te vergeten individuele smaak...

Martijn M

Citaat van: frank2 op juli  6, 2013, 08:01:16
Jouw vergelijk vind ik echter ook mank, een harbeth  kost rond de 3000 euro, daar kun je wel speakers tegenover zetten van 10000 euro, maar meestal zal de laatste dan wel beter klinken.

Hoewel je van een duurder product wellicht betere prestaties zou verwachten, gaat dat in de high-end vaak niet op. Zekere in de extreem dure high-end (waar ik Kharma onder reken) staan de prestaties niet in verhouding tot de prijs. Je betaalt in belangrijke mate voor de beleving.
Dutch & Dutch

Dr.Bedlo

#2657
100 procent mee eens. De Meeste saaie opstelling die ik ooit eens heb gehoord was een installatie van dik 250.000 euro.En daar was weinig aan te beleven! Harbeth verstaat het als geen ander een zeker warmte en een zeker timbre mee te geven en dat zal met hifi verder weinig van doen hebben maar wel met de beleving. Ik heb veel dure speakers beluisterd en ze klonken enige uitzonderingen daargelaten allemaal wonderschoon. Strak, gecontroleerd, stabiel, veel rust. maar beleving nee ho maar.
Quad vintage.

Xander32

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2013, 11:00:14
100 procent mee eens. De Meeste saaie opstelling die ik ooit eens heb gehoord was een installatie van dik 250.000 euro.En daar was weinig aan te beleven! Harbeth verstaat het als geen ander een zeker warmte en een zeker timbre mee te geven en dat zal met hifi verder weinig van doen hebben maar wel met de beleving. Ik heb veel dure speakers beluisterd en ze klonken enige uitzonderingen daargelaten allemaal wonderschoon. Strak, gecontroleerd, stabiel, veel rust. maar beleving nee ho maar.
Idd., het gaat om de beleving. Echter is dat ook deels weer een kwestie van smaak; er zijn in "high-end-land" vele leden die kicken op een set die een opname geheel bloot weet te leggen, die alle "tingeltjes en tangeltjes" willen horen en bij voorkeur genieten van slechts hoogwaardige opnames.

Het een hoeft het andere niet direct te bijten maar ook mijn ervaring is dat juist heel veel van die dure sets samengesteld lijken, om bovenstaande te bereiken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2013, 11:00:14
100 procent mee eens. De Meeste saaie opstelling die ik ooit eens heb gehoord was een installatie van dik 250.000 euro.En daar was weinig aan te beleven! Harbeth verstaat het als geen ander een zeker warmte en een zeker timbre mee te geven en dat zal met hifi verder weinig van doen hebben maar wel met de beleving. Ik heb veel dure speakers beluisterd en ze klonken enige uitzonderingen daargelaten allemaal wonderschoon. Strak, gecontroleerd, stabiel, veel rust. maar beleving nee ho maar.

Helemaal mee eens! Het gaat om de beleving, en dat is juist wat Harbeth zo goed doet. Ben het ook met je eens dat wat je vaak hoor inderdaad uitblinkt in rust laag detail enz enz, vaak krijg ik hier rillingen van omdat je, mijn mening, teveel hoor, word er ondanks de zogenoemnde rust toch zeer onrustig van.
Citaat van: frank2 op juli  6, 2013, 08:01:16
Ben het wel eens dar speakers en de ruimte waar je luistert veel uitmaakt, mijn dealer doet het wat dat betreft ook niet goed, maar gelukkig kun je de speakers ook thuis luisteren.

Jouw vergelijk vind ik echter ook mank, een harbeth  kost rond de 3000 euro, daar kun je wel speakers tegenover zetten van 10000 euro, maar meestal zal de laatste dan wel beter klinken.
Ooit Harbeth gehoord, klonk goed, maar zet daar een andere speaker tegenover die ongeveer even duur is, dan komt smaak om de hoek kijken.

Tis grappig dat je jezelf zo tegenspreek, eerst klinkt een duurdere speaker beter en als ze ineens hetzelfde kosten is het smaak, het os toch altijd smaak of denk ik er nu zo krom over?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 11:39:38
Idd., het gaat om de beleving. Echter is dat ook deels weer een kwestie van smaak; er zijn in "high-end-land" vele leden die kicken op een set die een opname geheel bloot weet te leggen, die alle "tingeltjes en tangeltjes" willen horen en bij voorkeur genieten van slechts hoogwaardige opnames.

Het een hoeft het andere niet direct te bijten maar ook mijn ervaring is dat juist heel veel van die dure sets samengesteld lijken, om bovenstaande te bereiken.

Klopt het een hoeft het andere niet te bijten maar doet het helaas vaak wel. De Naim Allaes die ik recent heb kunnen beluisteren bij mij thuis zijn prachtige speakers en geven een rust en autoriteit waar Harbeth niet aan kan tippen. Maar veel plezier beleefde ik er niet aan, te veel Hifi.
Quad vintage.

Mr.M

Harbeth zijn de speakers die de high end ellende bij mij hebben opgewekt.
De eerste speaker die ik hoorde waar ik van dacht jezus dit is mooi en dat wil ik ook waren de harbeth.. Sommige van jullie weten  dat, alleen omdat ik nogal van uiterlijke ben wilde ik geen harbeth ma wel het geluid.
Inmiddels heb ik tig winkels en opstellingen gehoord voordat ik een speaker vond die de harbeth voorbijgaan. Maar dat was niet makkelijk,,,  sterker nog voor de prijs onmogelijk naar mij  idee en ervaring.
Uiteindelijk ben  ik met kharma geëindigd, dat was voor mij de speaker die de harbeth en vele andere versloeg in mijn ervaring. Maar je betaald ook de meervoud van de harbeth..
Ik ben een groot harbeth fan,  absoluut.
In mijn opinie is harbeth een van de beste speakers die je kan kopen wil je high end geluid in je woont kamer voor een schappelijk prijs.
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

.... maar wat is nou het "high-end-geluid"  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 19:58:06
.... maar wat is nou het "high-end-geluid"  ::)

Ja, beschrijf dat dan eens...... :angel:   Ik heb meerdere keren Harbeth speakers beluisterd en weet deze klankmatig nog goed te herinneren, dus ik vraag mij af of jouw definitie van high-end aansluit op mijn bevindingen met Harbeth   ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: fred19633 op juli  6, 2013, 11:00:14
100 procent mee eens. De Meeste saaie opstelling die ik ooit eens heb gehoord was een installatie van dik 250.000 euro.En daar was weinig aan te beleven! Harbeth verstaat het als geen ander een zeker warmte en een zeker timbre mee te geven en dat zal met hifi verder weinig van doen hebben maar wel met de beleving. Ik heb veel dure speakers beluisterd en ze klonken enige uitzonderingen daargelaten allemaal wonderschoon. Strak, gecontroleerd, stabiel, veel rust. maar beleving nee ho maar.
Prima beschrijving Fred. Mooi ook dat je roept dat het weinig met Hifi van doen zal hebben, ik zeg "Fuck It", muziek maken doen ze als de beste. Ik moet geen Highend in mijn huis, ik wil muziek......

Xander32

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 21:06:27
Prima beschrijving Fred. Mooi ook dat je roept dat het weinig met Hifi van doen zal hebben, ik zeg "Fuck It", muziek maken doen ze als de beste. Ik moet geen Highend in mijn huis, ik wil muziek......
... thats the spirit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Haha, ik kan nogal eens ietwat "expliciet" reageren :P

lynch1979

Citaat van: twani op juli  6, 2013, 21:09:30
Haha, ik kan nogal eens ietwat "expliciet" reageren :P

En daar is helemaal niks mis mee  :clapping:

garmtz

Je hebt ook gewoon f**king gelijk Twani-boy! :D

tompj

Harbeth is dan ook voor mensen voor wie muziek meer is dan een f**king testsignaal....
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op juli  6, 2013, 22:23:08
Harbeth is dan ook voor mensen voor wie muziek meer is dan een f**king testsignaal....
Zo, dat is een slogan waar ze bij de marketing van Harbeth heel blij mee zijn! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

#2671
Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 19:58:06
.... maar wat is nou het "high-end-geluid"  ::)

F""king boring
Quad vintage.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

#2673
Harbeth is naar mijn mening high end geluid. Muziek, beleving, en emotie.
Snaren die trillen alsof het voor je speelt, drumstel die je doet geloven dat je privé voorstelling krijgt, geluid dat je laat zitten en genieten van muziek. En steeds nummer naar nummer je versteld doen staan met wat je hoort.
Kippenvel krijgen als je je favoriete  cd opzet.
Dat is voor mij high end,  en ik heb sets van over 2 ton gehoord die dat niet konden creëren bij mij.
En harbeths wel,
Het is ook een Questie van smaak. High end is maar een definitie,

Sommige zien high end in bedragen,  sommige in design, anderen in bouw kwaliteit, merk bekendheid en sommige in puur geluid en beleving of simpelweg Muziek,.

Ik ben iemand dat all deze combinaties samen probeer te voegen,  dat is voor mij  (high end).

Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Xander32 op juli  6, 2013, 23:06:03
::)
Tis voor mij zeker niet boring, de definitie van high end is voor jouw misschien boring, maar dat komt doordat high end vocabulaire voor jouw heel andere mening heeft dan voor mij.
Mijn beschrijving van en betekenis van high end is totaal anders dan de jouwe.
Dat is maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde spullen thuis.
**UNDER CONSTRUCTION**