Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Xander32 op juni  4, 2013, 08:00:53
Klopt, die paar setjes die er nieuw zijn verkocht maken dat ze op de tweedehandsmarkt nog zeldzamer zijn. Zal wel z'n reden(-en) hebben  :angel:.
En daarom waarschijnlijk ook zo geschikt voor míj ;)  Een Harbeth bezitter maak je overigens niet snel onrustig met zo`n opmerking, daar hebben we B&W voor :D

gr
Theo.

Xander32

Citaat van: twani op juni  4, 2013, 14:06:18
En daarom waarschijnlijk ook zo geschikt voor míj ;)  Een Harbeth bezitter maak je overigens niet snel onrustig met zo`n opmerking, daar hebben we B&W voor :D

gr
Theo.

Haha ...  :D. Ik d8 dat je zo`n geschikte vent was maar met die opmerking maak je niet alleen vrienden :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#2202
 :laugh:

Ik vind B&W qua uiterlijk een beetje de Mercedes onder de luidsprekers :D       

S@m

Dan is Harbeth de fiat panda onder de monitoren...



;D

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juni  4, 2013, 13:52:49
Fred, misschien heb je er al over geschreven. Je bent zeer enthousiast over je P3ESR. Heb je ooit al eens M30's in jouw situatie geprobeerd?

Goed punt en niet zo lang geleden heb ik daar inderdaad aan gedacht. Maar ben bang ( omdat ik dat veel door de verhalen lees) dat deze te fel in het hoog worden en juist dat vind ik niet zo geweldig. Ben ook een beetje bang dat het zijde zachte midden daardoor weg valt. Misschien onnodig om hier bang voor te zijn. De belangrijkste reden om eens naar een andere box te kijken is de toch wel magere bas van de P3esr, mooi gecontroleerd en strak dat wel maar weinig. De m30 heeft een baspoort en dat is misschien net genoeg voor wat extra fundament.

zou de compact ook eens kunnen beluisteren maar die worden ( ik ben er voor gewaarschuwd) waarschijnlijk te groot voor mijn hokje. En ja volgende week de Naim alleas op proef, ben benieuwd wat die brengen.

Ik denk alles overziend en als de Alaes niets worden misschien nog het beste uit ben om de p3esr te houden en er een mooie subwoofer bij te plaatsen ( Focal of Velodyne) U ziet hifi troubles te over.
Quad vintage.

S@m

Ik vraag me dat af omdat ik de kleintjes zowel als de 30's heb gehad en zoals ik het me kan herinneren klonken ze beiden erg goed, maar had de 30 (uiteraard) meer body. Jouw foto's zo bekijkend denk ik dat je met de 30 nóg enthousiaster wordt.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  4, 2013, 17:55:43
Goed punt en niet zo lang geleden heb ik daar inderdaad aan gedacht. Maar ben bang ( omdat ik dat veel door de verhalen lees) dat deze te fel in het hoog worden en juist dat vind ik niet zo geweldig. Ben ook een beetje bang dat het zijde zachte midden daardoor weg valt. Misschien onnodig om hier bang voor te zijn. De belangrijkste reden om eens naar een andere box te kijken is de toch wel magere bas van de P3esr, mooi gecontroleerd en strak dat wel maar weinig. De m30 heeft een baspoort en dat is misschien net genoeg voor wat extra fundament.

M30.1 fel in het hoog? Misschien de oude M30 heel minimaal, maar de nieuwe is SMOOTH. Het midden van de M30.1 is verder net zo zacht en rijk. De M30.1 heeft verder een beduidend dieper laag en vooral meer rust op iets hogere niveaus. De P3ESR is geweldig in kleine kamers die wat 'hulp' in het laag bieden en voor close-up luisteren, maar de M30.1 is bijna in alle andere gevallen een volwassenere keuze. Eigenlijk vind ik de P3ESR een mini M30.1 (wat ook klopt: P3ESR = M20.1).

zou de compact ook eens kunnen beluisteren maar die worden ( ik ben er voor gewaarschuwd) waarschijnlijk te groot voor mijn hokje. En ja volgende week de Naim alleas op proef, ben benieuwd wat die brengen.

Ik denk alles overziend en als de Alaes niets worden misschien nog het beste uit ben om de p3esr te houden en er een mooie subwoofer bij te plaatsen ( Focal of Velodyne) U ziet hifi troubles te over.
[/quote]

Dr.Bedlo

#2207
Bedankt voor de info. Het beluisteren meer dan waard dus. Nu heb ik net gelezen dat er een demonstratie wordt gegeven bij een dealer  met de 30.1 ergens in juni of juli maar ben dat kwijtgeraakt. Als ik wer thuis ben zal ik dat wel opzoeken.tenzij iemand in dit topic het weet uiteraard.
Quad vintage.

twani

Citaat van: S@m op juni  4, 2013, 17:07:18
Dan is Harbeth de fiat panda onder de monitoren...



;D
Daar zijn er in tegenstelling van de SHL5 (volgens Xander32 dan hé :P) wel heel veel verkocht, cool ontwerp ook ;).

Dr.Bedlo

Ha....in zo een autootje heb ik mijn eerste rijjles gehad. Kan mij de asbak nog herinneren die alle kanten opschoof.
Heb trouwens na lange tijd weer een autootje gekocht. Kan ik de shows en demonstraties weer bijlangs
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: twani op juni  4, 2013, 17:03:20
:laugh:

Ik vind B&W qua uiterlijk een beetje de Mercedes onder de luidsprekers :D     

En ik vind het Harbeth design toch het meest lijken op dit:


Martin!!!

Citaat van: Bensz op juni  5, 2013, 07:24:28
En ik vind het Harbeth design toch het meest lijken op dit:



:clapping:

:wub:

:inlove:

:worship:
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Bensz op juni  5, 2013, 07:24:28
En ik vind het Harbeth design toch het meest lijken op dit:



:D :D die flips speakertjes klonken toch best aardig! Mooi ontwerp zo'n oude Panda :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: Bensz op juni  5, 2013, 07:24:28
En ik vind het Harbeth design toch het meest lijken op dit:


Ja! Zo hoort een luidspreker eruit te zien ;D

Xander32

Citaat van: twani op juni  4, 2013, 22:25:16
Daar zijn er in tegenstelling van de SHL5 (volgens Xander32 dan hé :P) wel heel veel verkocht, cool ontwerp ook ;).
Zou Harbeth dan, gezien diens verkoopprijzenen, techniek en design meer beschouwen als de MG onder de auto's.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2215
Citaat van: garmtz op juni  4, 2013, 20:45:03
M30.1 fel in het hoog? Misschien de oude M30 heel minimaal, maar de nieuwe is SMOOTH. Het midden van de M30.1 is verder net zo zacht en rijk. De M30.1 heeft verder een beduidend dieper laag en vooral meer rust op iets hogere niveaus. De P3ESR is geweldig in kleine kamers die wat 'hulp' in het laag bieden en voor close-up luisteren, maar de M30.1 is bijna in alle andere gevallen een volwassenere keuze. Eigenlijk vind ik de P3ESR een mini M30.1 (wat ook klopt: P3ESR = M20.1).

zou de compact ook eens kunnen beluisteren maar die worden ( ik ben er voor gewaarschuwd) waarschijnlijk te groot voor mijn hokje. En ja volgende week de Naim alleas op proef, ben benieuwd wat die brengen.

Ik denk alles overziend en als de Alaes niets worden misschien nog het beste uit ben om de p3esr te houden en er een mooie subwoofer bij te plaatsen ( Focal of Velodyne) U ziet hifi troubles te over.
Garmt, waarom gebruik je overal heel stellig "is". i.p.v. bijv. "Ik ervaar deze als" ?
Jij hebt een duidelijk referntiekader, welke allicht is ontstaan door heel veel zelf te luisteren, maar het blijft die van jou persoonlijk, toch? Ongeacht of jij nou dealer en daarmee al dan niet kenner van het product bent.

Overigens heb ik destijds tijdens jullie Harbeth demo, de Monitor 30 op een Leben 300 echt niet als scherp ervaren. Zelfs niet in de nearfield setting zoals die er toen stond.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2013, 11:38:04
Garmt, waarom gebruik je overal heel stellig "is". i.p.v. bijv. "Ik ervaar deze als" ?
Jij hebt een duidelijk referntiekader, welke allicht is ontstaan door heel veel zelf te luisteren, maar het blijft die van jou persoonlijk, toch? Ongeacht of jij nou dealer en daarmee al dan niet kenner van het product bent.

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2013, 11:38:04
Garmt, waarom gebruik je overal heel stellig "is". i.p.v. bijv. "Ik ervaar deze als" ?
Jij hebt een duidelijk referntiekader, welke allicht is ontstaan door heel veel zelf te luisteren, maar het blijft die van jou persoonlijk, toch? Ongeacht of jij nou dealer en daarmee al dan niet kenner van het product bent.

Omdat het objectieve observaties zijn...

Xander32

Citaat van: garmtz op juni  5, 2013, 11:41:16
Omdat het objectieve observaties zijn...
Wat maakt jouw observaties dan objectief?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Citaat van: Xander32 op juni  5, 2013, 11:46:54
Wat maakt jouw observaties dan objectief?

Iedereen hoort een verschil in klankbalans. Ik geef nergens aan dat het iemands smaak zou zijn. Ik duid gewoon verschillen tussen 2 modellen. Iedereen hoort die verschillen hetzelfde. Dus wat is je punt?

Xander32

#2219
Citaat van: garmtz op juni  5, 2013, 12:26:18
Iedereen hoort een verschil in klankbalans. Ik geef nergens aan dat het iemands smaak zou zijn. Ik duid gewoon verschillen tussen 2 modellen. Iedereen hoort die verschillen hetzelfde. Dus wat is je punt?
... omdat jouw eigen reply hierboven, gericht op het ervaren van een medeforumlid, nogal stellend is. Betreffende medeforumlid heeft betreffende speaker anders ervaren, duid een ander verschil aan dan jouw objectieve bevindingen en jij reageert daar m.i. zelf nogal belerend op ...

Daarom ;). Maar het zal allicht een verschil aangaande intepretatie zijn, van ons beiden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Als iemand het niet met me eens is, hoor ik het wel... :)

Xander32

Citaat van: garmtz op juni  5, 2013, 12:36:47
Als iemand het niet met me eens is, hoor ik het wel... :)
Garmt, het gaat niet over juist of onjuist en discussie mag dan wel hoort op een forum. Maar doordat het platte tekst betreft, kan het een groot verschil maken hoe men iets beschrijft, de  woordkeuze, al dan niet ondersteunt door een goed gekozen emoticon :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

tsjonge,Fred weet in elk topic wel wat in te brengen. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

#2223
Hu..Ik pen mijn gedachten roerselen ) voor wat deze waard zijn maar in 2 topics.

Net weer iets leuks gekocht! Een Friese dealer had nog een setje nieuwe Harbeth p3 nog wat staan. Gekocht voor bij de Quad Vintage set.Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Quad vintage.

dre73

niet kwaad bedoeld Fred,maar je stugheid beperkt je soms meer als nodig. ;)


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.