Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: MarkD op maart 28, 2013, 14:27:38
De basweergave in mijn ruimte is inderdaad een belangrijk aandachtspunt, omdat ik weet dat ik rond de 30 en 60 Hz te maken heb met staande golven.

Tja, daar heb je dan met iedere speaker gewoon last van (behalve met de P3ESR... :)).

CitaatInteressante beschouwing, waarbij ik in beide beschrijvingen aantrekkelijke kanten zie... Misschien van allebei maar een setje bestellen? :)
Verwachtingen/wensen: ook op lagere geluidniveaus nog een vol geluid; niet te pittig in het hoog (maar ook niet te tam!);

Doen alle Harbeth modellen goed...

Citaateen evenwichtige weergave met fraaie integratie tussen hoog/mid/laag, zodat de muzikale boodschap goed doorkomt en het niet te "hifi-ish" wordt;

Hahaha! Hiermee definieer je ongeveer het Harbeth geluid... :)

Citaatliever een puntige dan een softe weergave; detaillering is tot op zekere hoogte belangrijk (het moet geen analytische toestand worden, maar ik wil wel graag horen wat een opname te bieden heeft);

Tja... Hier zou je denk ik snel een voorkeur kunnen hebben voor het ene, danwel andere model.

Citaatdynamische contrast/dynamiek: graag; enigszins vergevingsgezind bij slechtere opnames; een heel groots geluidbeeld is geen must, maar een zekere diepte-, hoogte- en breedteweergave wel.

M30.1 heeft meer dynamiek/dynamisch contrast. Een SHL5 speelt echter iets 'makkelijker'/luider. Ruimtelijk beeld van SHL5 is groter, dat van de M30.1 preciezer.

CitaatDat moet beide lukken qua opstelling, waarbij 75 cm van de achtermuur wel de max is.

O.k.

CitaatAllebei even slecht dus? ;)

Harbeth met Lavardin is een veel-gemaakte combinatie, maar ik vind hem aan de tamme kant... Dat heb ik vaker als ik Lavardin combineer met ongevoelige speakers.

CitaatVertel!

De C7ES3 is misschien wel de meest all-round en 'makkelijke' Harbeth. Dit maakt hem een beetje een 'trick of all trades, but master of none'. Voor sommigen is dat een zegen, voor anderen wat te weinig ambitieus. Zou zeker wat voor je kunnen zijn, alle Harbeths hebben hun eigen charme... ;)

MarkD

Garmt, bedankt voor je reacties. :thumbs-up: Het begint nu wel te kriebelen om deze verschillen eens in het echt te beluisteren...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

corry

#2002
.

bmateijsen

P3'tjes hebben geen diep laag, dus dat is met name kamer akoestiek en boost van de achterwand. De meeste winst behaal je dus, en dat heb je zelf al geconcludeerd, door iets verder naar voren te gaan zitten.

garmtz

#2004
.

garmtz

Review van de M30.1 (en de Wilson Audio Sophia 3) is nu ook 'legaal' te downloaden via onderstaande link:

http://www.theabsolutesound.com/buyers_guides/17/download/pdf/

Cyreg

Goeie link, bedankt  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

#2007
De SHL5 is een soepele "allrounder" die alles wat je 'm voert met het grootste gemak veroberd.

Groots qua presentatie maar nergens "overdone" of uitsloverig maar gezegend met een zeer grote "langzeit tauglichkeit".

Zoek je kortstondig spektakel koop je beter een andere luidspreker, wil je het woord (kostbaar) "upgraden" uit je audiofiele woordenboek schrappen, koop dan een SHL5 en het ongelimiteerde genieten kan beginnen.

Amen.

twani

Oh ja, staan bij mij daadwerkelijk precies 75 cm uít de achterwand, gelijk aan Garmt z'n voorschrift.

MarkD

Citaat van: twani op maart 30, 2013, 21:54:19
De SHL5 is een soepele "allrounder" die alles wat je 'm voert met het grootste gemak veroberd.

Groots qua presentatie maar nergens "overdone" of uitsloverig maar gezegend met een zeer grote "langzeit tauglichkeit".

Heb je hem ook nog vergeleken met andere leden uit de familie?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

twani

#2010
Citaat van: MarkD op maart 30, 2013, 22:31:36
Heb je hem ook nog vergeleken met andere leden uit de familie?
Nee, ik wilde persé de SHL5 omdat ik een beetje diepte en omvang in de lage registers erg kan waarderen. Mijn kamer is ook groot genoeg, bovendien ben ik allergisch voor té puntig en té analytisch....
Misschien heb ik gewoon geluk gehad dat ze het hier(in mijn akoetsiek bedoel ik dan) zo lekker doen, kan zijn, ben er superhappy mee.

Los van dat ben ik een rare audiokoper (hé Garmt ;D), ik ga op intuitie en gevoel af, eea vooral gevoed door heel veel lezen op de vele fora die het www. rijk is...

Ik weet het, het is een domme manier om tot besluitvorming te komen, maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar....Prcies contra Bas z'n werkwijze dus...toch hebben we allebei Harbeth's waar we erg tevreden van zijn :P

MarkD

Er zijn meerdere wegen die naar Harbeth leiden... Mooi dat je zo tevreden bent! 8)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Paul1967

Citaat van: corry op maart 28, 2013, 16:16:02
Dank voor de info Garmt.
Ik heb de p3tjes nu 30cm vd zijmuur en 35 cm van de achtermuur (gemeten vanaf de achterkant vd speaker) met een kleine toe in. De bank (luisterpositie) heb ik iets vd achtermuur en incl de achterkant zijn mijn oren nu ong 35 cm vd achtermuur. Ondanks de relatief kale ruimte vind ik het hoog, mid en midbas meevallen. De "diepe" bas is echter te zwaar. Gelukkig niet bij alle opnames waarneembaar, maar het lijkt me geen eigenschap van de p3es2. Ik denk eerder aan een staande golf. Als ik naar voor leun is de diepe bas minder waarneembaar dus ik zal wel te dicht op de achtermuur zitten. Uit esthetisch oogpunt wil ik echter de bank niet verder naar voor plaatsen. Zou er nog iets te bereiken zijn met de speakeropstelling o.i.d. Ze staan vast op stands/spikes en ik wil er niet te veel mee schuiven, vandaar mijn vraag.

Heb zelf ook het één en andergeëxperimenteerd met de P3es2. Bij mij staan ze wat verder de ruimte in (50cm) en 30cm van zijmuur. Ik heb ze zover ingedraaid dat ik vanaf luisterpositie recht de speakerunits in kijk, zie dan nog net de binnenkant van de zijwand.
Ik vind ze (geheel tegen Harbeth in) zonder grille lekkerder klinken én mooier ogen dan met grille. Mijn luisterkamer waar de Harbeth staan opgesteld is 3,5 bij 3 meter, ze staan op stevige stands van Partington (pritt buddies tussen speaker en stand). Aangesloten amp is een Magnat MA 800 hybrid.

HuubF

#2013
Was er nou iemand die ervaring had met Cyrus op Harbeth?   :lookaround:

Ik ben al weken opmerkelijk tevreden met een Cyrus Power X eindversterker met PSX-R (= een voeding) op mijn M30's. Het resultaat is een opvallend gedetailleerd geluid met mooi strak laag, volgens mij met behoud van muzikaliteit. De combi vervangt mijn trouwe Hypex UcD 400 monoblokken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: HuubF op april  2, 2013, 20:03:12
Was er nou iemand die ervaring had met Cyrus op Harbeth?   :lookaround:

...

Niet dus.   :butbut:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Citaat van: HuubF op april  3, 2013, 16:04:26
Niet dus.   :butbut:

Oh jawel hoor.. we hebben klanten die met die combi draaien en zelfs 1 in surround... ;).

HuubF

Citaat van: bmateijsen op april  3, 2013, 16:05:19
Oh jawel hoor.. we hebben klanten die met die combi draaien en zelfs 1 in surround... ;).

Je vind het niks dus?  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen


HuubF

Citaat van: bmateijsen op april  3, 2013, 16:27:25
Hoezo?

Just a feeling. ;) Ik ben zo benieuwd wat het oordeel is in vergelijking met meer voor de hand liggende combi's. Ik heb mijn UcD's zó lang gehad dat ik ineens benieuwd ben of er meer is, out there.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Citaat van: HuubF op april  3, 2013, 18:12:53
Just a feeling. ;) Ik ben zo benieuwd wat het oordeel is in vergelijking met meer voor de hand liggende combi's. Ik heb mijn UcD's zó lang gehad dat ik ineens benieuwd ben of er meer is, out there.

Ik vind Cyrus een zeer mooi nobel merk! Helaas doen wij het zelf niet en daar zijn meerdere redenen voor. Simpelweg in die prijsklasse ook al Linn en Naim en wij willen niet alles doen ;).

Groet,

Bjorn

Cyreg

#2020
Is alweer 'n maand geleden  :D

Dus zal nog maar 'ns vertellen dat ik nog steeds zeer tevreden ben over de C7ES3, op Ikea Oddvar krukjes  ;)
Had 'n half jaar geleden nog 'n paar weken lang die M30-aanbieding in huis gehad en uitgebreid beluisterd.
Klonk ook prima hier, maar die kon ik toen het snelst weer verkopen, dus.....
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op april  3, 2013, 18:15:55
Ik vind Cyrus een zeer mooi nobel merk! Helaas doen wij het zelf niet en daar zijn meerdere redenen voor. Simpelweg in die prijsklasse ook al Linn en Naim en wij willen niet alles doen ;).

Groet,

Bjorn

Vond Cyrus Een beetje emotieloos en droog overkomen. Daar kan harbeth geen soelaas in bieden.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei  3, 2013, 14:19:36
Vond Cyrus Een beetje emotieloos en droog overkomen. Daar kan harbeth geen soelaas in bieden.

Daar denkt Cyreg waarschijnlijk anders over, gezien z'n Cyrus CD8 en Harbeth...

Dr.Bedlo

Ach, er zijn mensen die ook gelukkig zijn met bose.
Quad vintage.

S@m