Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op februari  8, 2013, 12:11:52
Heb de Rogoz speaker stelten toch maar gelaten voor wat ze waren. Vond ze wel mooi maar mede gezien de hoge verzendkosten vanuit Polen werd mij dat toch te gortig. Misschien een geluk bij een ongeluk want enige tijd later vond ik deze van Qudraspire, en die vind ik toch wel heel erg apart en mooi. Edwin heeft dit in zijn assortiment maar helaas geen paartje staan, maar is nu hevig aan het info en voor mij.

Kent iemand verder deze stelten? Er is geen of bijna geen info  van te vinden en of de Harbeths pr3 daar mooi oppassen is dus niet geheel duidelijk.
Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Of het ook stijf genoeg is, vraag ik me af.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Neem aan van wel. Quadraspire is tenslotte geen run off the mill fabrikantje.
Quad vintage.

Moondust

De eucalyptus Harbeth M30.1's (35th Anniversary Edition) zijn besteld! Toch maar geen witte genomen. ;-) De Harbeths worden aangestuurd door een Linn Majik DSM. Nog even geen sub erbij, dat zien we later wel weer. Ik kan niet wachten!
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Dr.Bedlo

Ik wacht ook nog steeds. Zij het op een Naim ND5xs.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Moondust op februari 14, 2013, 13:59:37
De eucalyptus Harbeth M30.1's (35th Anniversary Edition) zijn besteld! Toch maar geen witte genomen. ;-) De Harbeths worden aangestuurd door een Linn Majik DSM. Nog even geen sub erbij, dat zien we later wel weer. Ik kan niet wachten!

Vrijwel mijn eigen set! :)   En daar ben ik zelf ook heel erg blij mee, dus er zal je veel plezier te wachten staan! ;)

tompj

Citaat van: Moondust op februari 14, 2013, 13:59:37
Gefeliciteerd. Prachtige set. Dat wit hoort niet echt bij Harbeth....eucalyptus is veel mooier! Geniet ervan alvast.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op februari 14, 2013, 14:30:06
Vrijwel mijn eigen set! :)   En daar ben ik zelf ook heel erg blij mee, dus er zal je veel plezier te wachten staan! ;)

Linn en Harbeth? Nou ja..Als je der gelukkig mee bent.
Quad vintage.

advr

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 16:41:25
Linn en Harbeth? Nou ja..Als je der gelukkig mee bent.

Linn is nu eenmal heel anders dan Naim.. :hehe:
Ieder zijn eigen.. Naim vind ik niets aan.  :angel: ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Moondust

Naim heb ik ook beluisterd maar sprak me niet aan. Garmt zei het heel treffend. De betrokkenheid bij de muziek was snel weg en er trad luistermoeheid op, maar goed, luistersessies blijven momentopnames. Wat vandaag leuk is, kan morgen geen bal aan zijn en andersom. Life keeps being a mystery.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Dr.Bedlo

Naim en luistermoeiheid! Daar heb k nu met mijn combi nog nooit van gehoord, En dus bijgevolg ook helemaal geen last van. Integendeel zelfs het is de 1ste keer dat ik er helemaal geen last van heb. En ja ik ben geen Linn fan. Klinkt niet verkeerd daar nier van maar het is mijn geluid niet, maar zo heeft een ieder zijn eigen ding. Mijn buurman is perfect gelukkig met een frontech setje.
Quad vintage.

advr

Citaat van: fred19633 op februari 17, 2013, 22:44:26
Naim en luistermoeiheid! Daar heb k nu met mijn combi nog nooit van gehoord, En dus bijgevolg ook helemaal geen last van. Integendeel zelfs het is de 1ste keer dat ik er helemaal geen last van heb. En ja ik ben geen Linn fan. Klinkt niet verkeerd daar nier van maar het is mijn geluid niet, maar zo heeft een ieder zijn eigen ding. Mijn buurman is perfect gelukkig met een frontech setje.

en zo is het ook.  ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

corry

.

Bas Akkerman

Citaat van: corry op februari 18, 2013, 16:57:36
Denk dat luistermoeheid veel te maken heeft met  kritisch luisteren, slechte match en akoestiek.
In het geval van Naim kan ik het me wel voorstellen. Naim geeft een wat upfront beeld dat je echt betrekt en om aandacht vraagt. Dat kan erg meeslepend zijn, maar op den duur ook vermoeiend. Naim cijfert zich niet weg. Linn doet dat op een bepaalde manier weer wel, maar ook dat kan op mij vermoeiend overkomen. Alsof het nooit echt los wil komen. Puur smaak dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

corry

.

Moondust

De vraag is denk ik ook wat luistermoeheid precies is. Kan me voorstellen dat de een daar iets anders mee bedoelt dan de ander. Naim ervaarde ik als erg in-my-face en dat leidde tot desinteresse, ik werd niet meer meegenomen door de muziek, ergo luistermoeheid. Ik ging bij Naim analyseren, een teken dat er iets niet prettig was....denk ik. Does this make sense? Ik ga soms weleens aan mezelf twijfelen met dit soort dingen.  :P

Citaat van: corry op februari 18, 2013, 19:15:40
Lijkt dat de hersenen proberen te compenseren (en dus moe worden) wat er naar de smaak van de luisteraar te veel of juist  te min aanwezig is. Valt me wel op dat het meer aan "high end" gerelateerd is...

Misschien is high-end wel slecht voor je....net als Becel Pro Aktiv dure chemische rommel is die meer kwaad dan goed doet. Zijn we beter af (lees: gelukkiger) met een Sony setje van 200 euro? Ik sta nergens meer van te kijken in deze wereld. Niets is wat het lijkt.

Dr.Bedlo

Ja..Moondust ik zal maar erg aan jezelf gaan twijfelen.
Quad vintage.

raindog

Nooit twijfelen aan wat je zelf hoort, daarentegen wel sceptisch blijven tegenover hetgeen anderen zeggen te horen.

]
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

molle

Ben ook aan het twijfelen om met Harbeth in zee te gaan. Net ook een set Proac's gehoord en klinkt ook geweldig. Spendor wil ik ook nog gaan beluisteren. Keuzes ::)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Moondust

Citaat van: molle op februari 20, 2013, 23:16:54
Ben ook aan het twijfelen om met Harbeth in zee te gaan. Net ook een set Proac's gehoord en klinkt ook geweldig. Spendor wil ik ook nog gaan beluisteren. Keuzes ::)

Het is natuurlijk wel zo dat je op een gegeven moment tot een selectie komt waarbij je nooit nat kan gaan. Het klinkt namelijk allemaal goed. Wellicht is dan enkel nog het onrustige brein dat er een probleem van maakt.

molle

Ben aan het twijfelen tussen de Harbeth P3ESR en de P3ES2. Wat zijn hier de grote verschillen in? Welke stands kan ik het best gebruiken?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Dr.Bedlo

The audio industry said a sad
farewell to the co-founder of a
loudspeaker brand steeped in
history. Dorothy Hughes (1920
- 2013) was one half of the
SPENcer/DORothy combination
which created Spendor. Her
late husband was an unsung
hero of the BBC Research
Department where he worked
for Harbeth's creator, Dudley
Harwood. Mrs Hughes
switched from housewife
to Managing Director when
the firm became a limited
company and supplied the
BBC. Her business acumen
ensured the brand's success
until she retired in 1993 and
there was a take-over
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: corry op februari 18, 2013, 16:57:36
Denk dat luistermoeheid veel te maken heeft met  kritisch luisteren, slechte match en akoestiek.

Zekers. Naim kun je compleet verkloten met de verkeerde speakers. Probleem is dat als je eenmaal een mismatch hebt gehoord dat in je geheugen blijft plakken. Dat heb ik dus met Linn,Arcam em Cyrus een maal gehoord met speakers die er niet bij pasten. Horrible. Ik heb nu Naim met Harbeth en dat is inderdaad voor sommigen misschien net iets te. Aan de andere kant luistermoeiheid geen spoor.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: molle op februari 21, 2013, 07:51:31
Ben aan het twijfelen tussen de Harbeth P3ESR en de P3ES2. Wat zijn hier de grote verschillen in? Welke stands kan ik het best gebruiken?

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen wat het beste model Harbeth is voor de gekozen luisterruimte. Is die groot of klein? Zit je ver van de speakers of niet? De P3ES2 is vrijwel volledig uitverkocht voor de 'uitverkoopprijs' die nu geldt voor het model, maar het verschil met de P3ESR vind ik zelf best significant.

corry

.

bmateijsen

Van de P3ES2 zijn inderdaad nog maar een paar exemplaren nieuw in doos... uitvoering Eucalyptus of Tiger Ebony. Mocht iemand daar nog interesse in hebben, neem dan snel contact op met ons!