Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

tompj

Harbeth vanaf heden ook in pianolak (20.1, 30.1 en SHL5).

Zie nieuwsbrief:
http://www.harbeth.co.uk/usergroup/attachment.php?attachmentid=2196&d=1353090263

Op een of andere manier vind ik de combi van traditionele rechte doos en pianolak niet je van het.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

garmtz

Een aantal (potentiele) klanten zullen hier heel blij van worden...

garmtz

Uit de nieuwsbrief:

twani

#1503
Zachtbeige fronten op de witte high gloss exemplaren zou ik dan heel gaaf vinden. Maar ja, ik ben een rare gozer ik weet het :P

Alco

#1504
Jakkes....  :dontgetit:
Persoonlijk had ik dan liever gezien dat Harbeth de fineersoorten iets ging uitbreiden, i.p.v. alleen de al jaren standaard kleuren.
Maarja...smaken verschillen.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

garmtz

Ik vind de zwarte fronts ook wel erg afsteken t.o.v. de witte kasten...

twani

Citaat van: Alco op november 16, 2012, 21:37:03
Jakkes....  :dontgetit:
Persoonlijk had ik dan liever gezien dat Harbeth de fineersoorten iets ging uitbreiden, i.p.v. alleen de al jaren standaard kleuren.
Maarja...smaken verschillen.
Ik snap je opmerking Alco, weet echter dat de soorten dié beschikbaar zijn, bloedstollend mooi zijn ;)

Alco

CitaatIk snap je opmerking Alco, weet echter dat de soorten dié beschikbaar zijn, bloedstollend mooi zijn
Ik moet inderdaad toegeven dat, van wat ik gezien heb, de kwaliteit van het fineer erg mooi is, Twani. :)
En dan heb ik Harbeth's tot nu toe alleen nog maar op foto's gezien!
Maar een licht eiken P3... mwaa,...liekt mie wel wat.  :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

twani

#1508
Ze kunnen je bij Harbeth per telefoon, aan de hand van de serienummers, zelfs vertellen hoe de tekening van het fineer op jouw exemplaren eruit ziet, ook na vele jaren nog.
Heb je natuurlijk niets aan, wel cool O0

Hoop overigens nooit op deze wijze in contact te hoeven komen met Harbeth, is er vast iets ergs gebeurd met mijn kindjes......

garmtz

Gaan jullie ze wel exact level-matchen op 0,2 dB nauwkeurig? ;)

twani

Citaat van: garmtz op november 16, 2012, 21:56:33
Gaan jullie ze wel exact level-matchen op 0,2 dB nauwkeurig? ;)
We gaan vooral lekker luisteren, ik snap wat je zegt maar heb er nog niet over nagedacht eerlijk gezegd.....

Fred Mulder

Hmm, ik ben een groot Harbeth fan, maar die pianolak.. (vooral bij het aanzicht zonder grill, waar de schroeven allemaal in het zicht zijn, terwijl in tegenstelling de kast juist rete strak is afgewerkt) Leuk dat Alan cs inspelen op markt/trends, maar dit heeft toch wel een hoog 'ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet" gehalte.. Hopelijk pakt het allemaal goed uit, en komen er veel nieuwe enthousiaste Harbeth luisteraars bij  :thumbs-up:

botsen

In mat had ik het mooi gevonden

garmtz

Ik denk dat zwart essen in NL goed zou verkopen... Altijd zo geweest.

ChrisV

Ik vraag mij vooral af: als gelakte Harbeth's zo'n goed idee is, waarom nu pas na al die jaren?
Het doet een beetje afbreuk aan het nuchtere imago.

twani

Nuchter is ook de verkeerde omschrijving voor Alan Shaw,  "Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" klopt veel beter.

garmtz

Citaat van: ChrisV op november 17, 2012, 14:18:11
Ik vraag mij vooral af: als gelakte Harbeth's zo'n goed idee is, waarom nu pas na al die jaren?
Het doet een beetje afbreuk aan het nuchtere imago.

Uiteindelijk toch zwichten voor commercie... Begrijp ik wel hoor...

ChrisV

Citaat van: twani op november 17, 2012, 14:40:28
Nuchter is ook de verkeerde omschrijving voor Alan Shaw,  "Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" klopt veel beter.

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.

raindog

Citaat van: garmtz op november 17, 2012, 12:15:50
Ik denk dat zwart essen in NL goed zou verkopen... Altijd zo geweest.

+1   Zou best mijn Dynaudio X12's willen 'upgraden' naar een stel P3ESR's in zwart fineer. Die X12's zijn heel stijlvol in pianolakzwart maar bij een klassiek Harbeth doosje vind ik een glimmende laklaag absoluut niet passen. En in de woonkamer is het nu eenmaal looks first, sound second...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

botsen

Als we het toch over uiterlijk hebben.
Ik zou de harbeths veel mooier vinden als de voorrand (waar de grille binnenvalt) gehoekt was in plaats van afgerond. Zeg maar zoals de oude rogers en spendors. Op deze manier doet het wat mij betreft afbreuk aan het kubistische uiterlijk.

twani

Met "gebotste" hoeken zeg maar ;D

botsen

Citaat van: twani op november 17, 2012, 22:04:38
Met "gebotste" hoeken zeg maar ;D

Zolang het maar bot is vind ik het goed.  ;)

A90

Zijn er wel eens mensen overgestapt van Harbeth naar PMC of omgekeerd ?

Er staan een paar PMC LB1i Signature te koop en die zien er wel puik uit. Zouden die wat meer lage tonen ondersteuning hebben dan de P3esr ? Ze hebben een speciaal systeem voor de lage tonen.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

twani

#1523
Citaat van: A90 op november 18, 2012, 00:33:44
Zijn er wel eens mensen overgestapt van Harbeth naar PMC of omgekeerd ?

Er staan een paar PMC LB1i Signature te koop en die zien er wel puik uit. Zouden die wat meer lage tonen ondersteuning hebben dan de P3esr ? Ze hebben een speciaal systeem voor de lage tonen.
Er zijn toch ook Harbeths met een grotere bassproductie? Of is er meer aan de Harbeth waar je niet helemaal "lekker mee bent"?
Een SHL5 bijv. "puft" er nog aardig wat uit hoor ;)

twani

Is het mogelijk om in dit topic een "wie heeft welk type Harbeth" poll in te voegen. Kunnen we dat zelf of moet een mod dat doen?

Gr.
Theo