The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Gisteren weer een uurtje muziek geluisterd en daarna een film op gezet: Geen ploppen, geen kraken, geen spontane reboots.
Hopelijk blijft het zo.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

#2152
Ik durf heel voorzichtig aan wel te zeggen dat het erop lijkt dat mijn probleem voor wat betreft de spontane reboots in ieder geval is opgelost. Gisteren heb ik de seizoensfinale gekeken van Game of Thrones gevolgd door het eerste kwartier van The Dark Knight Rises. Vooral het laag in TDKR ....  :ph34r:

Het is echt een absolute joy om materiaal uit mijn collectie opnieuw te bekijken en te beluisteren. Als het tussen vandaag en vrijdag op deze manier door blijft gaan, denk ik dat ik Arcam wel een mailtje kan sturen dat het HDMI 1.4 bord inderdaad de fix is geweest.

Wat ik wel nog steeds moet doen voor de zekerheid is het herladen van software versie 3.10.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Quote from: high-q on June 12, 2013, 13:44:07
Wat ik wel nog steeds moet doen voor de zekerheid is het herladen van software versie 3.10.

If it aint broke don't fix it....
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Raymond187

Mee eens.

In de release notes staat wat verbeterd/gefixed is. Heb je daar geen last van. leave it as it is  O0

high-q

Hmmm, gister toch nog tegen wat dingetjes aangelopen waarvan ik nog moet uitzoeken waar het aan ligt. Ik had al eens eerder geconstateerd dat het ploppen in MPC-HC vaker voor kwam dan onder XBMC. Gister liep ik hier dus weer tegen aan. Wat hiervan de exacte oorzaak is weet ik nog niet. Het kan een slechte installatie zijn van MPC-HC, maar het zou ook best aan een van de gebruikte filters of renderers kunnen liggen. Op zich is hier wel een work-around voor (muten bij start/stop/skip), maar het is natuurlijk fijner als dit helemaal niet meer zou voor komen.

Gisteren viel het me tijdens het kijken van een aantal videofragmenten ook op dat het er zo nu en dan een hikje in het beeld zat. In XBMC kon ik tijdens het afspelen via de CPU & video diagnostic tool zien dat ik om de zoveel seconden een dropped frame had, wat wel eens heel goed kan duiden op het bekende24p issue. Ik moet nog even vaststellen of dit aan het bron materiaal ligt (slechte rip) of dat dit een Arcam issue is. Snelle test is de directe output naar de beamer en alleen geluid naar de receiver, met 2 videokaarten dus.

Jammer dat ik voor deze test alleen een HTPC als bron heb.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Had 'Hoekie'niet een vergelijkbaar probleem? Dat lag blijkbaar aan de Arcam. Ik weet niet of dit inmiddels al opgelost is.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Ja dat klopt, alleen is het bij 100% zeker weten de Arcam. Voor zo ver ik weet speelt dit probleem voor hem nog steeds. Hij speelt echter alleen via een Blu-ray/mediaspeler, wat de mogelijke Windows gerelateerde issues uit sluit.

Het is me gister alleen opgevallen bij x264 content, zal vanavond eens kijken of het bij full Blu-ray materiaal ook gebeurt. Als het probleem bij mij met een tweede videokaart (mijn oude ATI Radeon HD5450) is opgelost kan ik daar prima mee leven.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#2158
Gisteravond even bezig geweest om uit te zoeken waar het probleem lag. Ik was in de veronderstelling dat in de setup van de receiver alles goed stond, maar toen ik er nog eens doorheen liep zag ik dat de output nog vast stond op 60hz. Nadat ik deze op "follow" input had gezet was het probleem opgelost.

Nu heb ik een compleet ander probleem wat los staat van de receiver: Als ik vanuit XBMC door mijn media heen browse en een videofragment selecteer om te bekijken krijg ik een complete freeze op mijn mediaserver. Nooit eerder meegemaakt en zou eerlijk gezegd ook niet zo snel weten waar ik het moet zoeken.

Scenario:

Windows 7 ultimate > Windwows 7 ultimate via user account met zelfde gebruikersnaam en wachtwoord
Shares op de mediaserver staan alleen open voor administrators, met max. 2 gebruikers tegelijkertijd
Videobestand op share openen vanaf HTPC via MPC-HC gaat goed
Videobestand op share openen vanaf HTPC via XBMC resulteert in een freeze van de mediaserver

Geprobeerde oplossingen:

1. Heb een nieuwe XBMC installatie over de bestaande heen gedaan, maar dat heeft niet geholpen (misschien clean install?)
2. Windows op de mediaserver in safe mode + networking opgestart, maar dan zijn de shares niet beschikbaar
3. Clean boot van windows gedaan via msconfig (alle niet microsoft services disabled)
4. Bios instellingen terug naar default gezet

Het vreemde is, is dat als ik een videofragment vanaf een share via MPC-HC open er niks aan de hand is, maar zodra ik dat via XBMC doe de mediaserver  bevriest. Als iemand een idee heeft waar ik nog meer zou kunnen zoeken voordat ik een compleet nieuwe windows install op de mediaserver moet doen, graag!

Edit:
Van een maat van me vernomen dat er tijdens de Windows update waarschijnlijk een nieuwe netwerk driver geïnstalleerd is die dit probleem veroorzaakt. Een google search gaf inderdaad als resultaat dat dit de mogelijke oorzaak is:

http://www.sevenforums.com/network-sharing/5787-problems-atheros-l1-ethernet-adapter-win7-x64-2.html
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: high-q on June 14, 2013, 09:39:45
Edit:
Van een maat van me vernomen dat er tijdens de Windows update waarschijnlijk een nieuwe netwerk driver geïnstalleerd is die dit probleem veroorzaakt.

... en alweer opgelost. Het was inderdaad de netwerk driver. Kwestie van de laatste versie van de chip fabrikant downloaden en instellen volgens het advies wat in de gevonden thread stond. Nog geen 10 minuutjes werk.

Samenvatting van afgelopen week:

1. HDMI 1.4 bord geïnstalleerd en settings doorlopen
2. Verschillende tests met muziek- en videofragmenten gedaan
3. Combinatie met HTPC getest

Resultaat:

1. Geen spontane reboots meer met harde knal
2. Heel af en toe een zacht tikje of plopje bij het wisselen van source
3. Geen storende geluiden meer in XBMC
4. Geen 24p issue
5. Helaas nog wel vreemde bijgeluiden in MPC-HC

Op het laatste issue na ben ik na een week verschillende tests te hebben gedaan dik tevreden. Ik durf nu in ieder geval voor 99% te zeggen dat het vervangen van het hardware component de oplossing was voor mijn problemen.

Afgelopen week uiteraard ook een aantal films gekeken zonder testjes tussendoor te doen en dat was echt 101% genieten. Het geluid in stereo is top, met surround heb ik een heerlijke bubble en met HD-audio is de kwaliteit echt Geweldig! Ben blij dat voor aankomende week het grootste probleem in ieder geval is opgelost.

So for now I'm a happy camper  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

 :pompom:

en nou ff klaar met troubleshooten en genietuhhhh  :headbanging:

Flinks druk geweest zie ik. Persoonlijk vind ik dat altijd erg leuk om te doen troubleshooten met een happy end.

Maaruhh hoe simpel kan het soms zijn he. een neueu drifur LOL :D

QuoteSo for now I'm a happy camper

RalphH

Mooi dat de problemen zijn opgelost Q, nu genieten!

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 09:58:31
troubleshooten met een happy end.

Niet alleen troubleshooten gheghe ;D

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik hou me voor de verandering een keer in Ralph  :D

RalphH

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 10:41:04
Ik hou me voor de verandering een keer in Ralph  :D

Ik heb getwijfeld, maar kon me niet beheersen :bigsmile:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Thanks guys,

Genieten doe ik zeker, zelfs terwijl ik dit aan het typen ben en er heerlijke muziek op staat  :music:

Quote from: Raymond187 on June 15, 2013, 09:58:31
en nou ff klaar met troubleshooten en genietuhhhh  :headbanging:

Flinks druk geweest zie ik. Persoonlijk vind ik dat altijd erg leuk om te doen troubleshooten met een happy end.

Maaruhh hoe simpel kan het soms zijn he. een neueu drifur LOL :D

Je weet hoe dat gaat in onze branche. Vind het heerlijk om me met dat soort problemen bezig te houden. Soms is het zelfs even nodig om keihard tegen een muur aan te lopen, als je daarna de oplossing hebt ben je 200% tevreden!

Quote from: RalphH on June 15, 2013, 10:29:18
Niet alleen troubleshooten gheghe ;D

Weekendmodus ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Hey guys,

Aankomend weekend is het weer zo ver: een M&G in The CinemaLounge. Helaas zijn door een fout in de communicatie wat mensen afgevallen, dus hebben we dit keer een klein groepje. Wat staat er voor deze keer op de planning?

RalphH:

- neemt zijn panelen mee om te horen wat voor effect deze hebben in de ruimte
- neemt zijn meetspulletjes mee om met REW aan de slag te gaan
- neemt zijn zijn NAS mee om zijn eigen referentiemateriaal in deze ruimte te bekijken en te beluisteren

Denoontje

- Neemt zijn Linn DS mee om te horen hoe deze samen met de Arcam AVR600 klinkt
- MacBook Pro voor REW ivm het ontbreken van een analoge ingang op mijn Air??

High-Q

- Zorgt ervoor dat alles werkt zodat zijn gasten niet voor niets naar het hoge noorden komen
- Zorgt voor genoeg hapjes en drankjes, zodat iedereen het een dagje in de man-cave overleeft

Kortom gaat het een leuke dag worden met veel getweak en ongetwijfeld veel gezelligheid. Ben erg benieuwd wat ik deze
dag allemaal van deze heren ga leren!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RonG


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ziet er goed uit. gaat zeker goed komen.

Jammer dat ik er niet bij kan zijn  :nopompom:

next time

RalphH

Quote from: Raymond187 on June 21, 2013, 15:21:02
Jammer dat ik er niet bij kan zijn  :nopompom:

next time

Iets met vat en verzuren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MVG

Veel plezier mannen! Ralph de wagen veer volgeladen  :D

Raymond187


RalphH

#2173
Nee, witte kool en dat doen we dan in een vat met azijn en dan wordt het zuur maar verzuurt het niet :P
En dan heb jij ook wat te bikken de volgende keer ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Heb nog wel oude sokken liggen. Kan mooi mee in het vat. Vooral de sokken na 1.5 uur sporten. Lekkere jus  :pompom: