The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

high-q

#1475
Quote from: high-q on October 15, 2012, 09:35:17
Ben er gister na heel vaak proberen niet uit gekomen. Ik vermoed dat er aan het einde van de kabel, aan de receiver-kant, een kabelbreuk zit of dat de connector niet helemaal lekker is. Vandaag ga ik een el-cheapo HDMI-kabel halen om vast te stellen of het probleem in de huidige kabel zit. Heb gelijk ook maar een mailtje gestuurd naar kabeltje.com met de vraag of er nog garantie op zit.

Vanmiddag nog even mail contact gehad met kabeltje.com en mede aan de hand van wat postings uit dit topic aangegeven welke problemen ik met de kabel heb gehad. Heb zojuist bericht van de contactpersoon gehad dat de kabel onder garantie vervangen kan worden. Zodra ik mijn defecte exemplaar terug heb gestuurd komt er een nieuwe mijn kant op. Ik ben uiteraard erg blij met deze goede service!

Vanavond haal ik for the time being alsnog een goedkope HDMI-kabel op. Altijd makkelijk om later nog ééntje op reserve te hebben.

Quote from: HTip on October 15, 2012, 10:46:33
Mooi verslag van een heel herkenbare ervaring. Leuk dat je speakers van Avantgarde hebt mogen beluisteren. Ik heb lang geleden op een high-end beurs de Duo's gehoord en was daar erg van gecharmeerd. Waren helaas voor ons toen niet bereikbaar.

De Duo's zijn er volgens mij ook nog in verschillende smaken. Het betreffende type had een prijskaartje van maar liefst 30k voor het paar, dus voor mij sowieso voorlopig helemaal niet bereikbaar. Lijkt me ook niet dat je zoiets:



in een 5.1 opstelling wilt hebben :D

Quote from: HTip on October 15, 2012, 10:46:33
En je ziet maar weer hoeveel kennis je moet hebben, want elke projector reageert weer anders en niet ieder CMS is hetzelfde. Je moet kunnen interpreteren wat je ziet en wat er gebeurt als je aanpassingen hebt gedaan. Daarom vind ik het ook knap dat o.a. Garmt dit zo goed kan. :thumbs-up:

Inderdaad, daarom vond ik het ook erg knap dat hij binnen een periode van iets langer dan een uur toch nog het optimale uit de projector wist te krijgen :worship:

Quote from: HTip on October 15, 2012, 10:46:33
Belangrijkste is dat je beter beeld hebt... en misschien binnenkort nóg beter geluid ;)

Op dat gebied wordt mijn geduld aardig op de proef gesteld: Iedere keer als ik op het punt sta een knoop door te hakken, komt er weer een onverwachte kostenpost langs. Maar ja, zo erg is dat niet want over het algemeen heb ik niet echt iets om over te klagen :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Hoi High-Q

goed om te lezen dat de Epson nog steeds bevalt.

De Anthem kan ik je alleen maar aanraden, ik ben er erg tevreden over.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

larzie

Leuk verslag weer. Wel balen dat ik niet meekon naar BB&G. Had de jongens graag eens ontmoet en je hebt leuke demo's mogen ervaren.
Ben benieuwd wanneer je de Anthem gaat beluisteren en deze gaat vergelijken met de AVR600 in een rechtstreekse battle. Ik hou me aanbevolen om mee te gaan om mee te genieten!  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: DVDmartinDVD on October 15, 2012, 19:59:24
Hoi High-Q

goed om te lezen dat de Epson nog steeds bevalt.
De Anthem kan ik je alleen maar aanraden, ik ben er erg tevreden over.

Groet Martin.

Hi Martin,

Ik ben nog erg tevreden over de Epson. Ik weet niet of je het topic heb gevolgd, maar een paar week terug is de complete optical engine onder garantie vervangen. Ik was zelf al erg onder de indruk van jouw Anthem, alleen is dat wel een ander verhaal dan de MRX700 ;)

Mocht je nog van plan zijn om eens naar het noorden te komen, dan staat de uitnodiging nog steeds. Momenteel zit ik alleen nog even met de HDMI kabel die problemen geeft.

Quote from: larzie on October 15, 2012, 21:37:53
Leuk verslag weer. Wel balen dat ik niet meekon naar BB&G. Had de jongens graag eens ontmoet en je hebt leuke demo's mogen ervaren.
Ben benieuwd wanneer je de Anthem gaat beluisteren en deze gaat vergelijken met de AVR600 in een rechtstreekse battle. Ik hou me aanbevolen om mee te gaan om mee te genieten!  :D

Thanks, het bezoek was ook erg leuk. Als er een volgende keer komt, dan moet je zeker mee. Tegen die tijd zijn ze vast ook wel klaar met de verbouwing, waar ik zelf ook heel erg benieuwd naar ben. Vind het een hele goeie zaak dat ze hun HT-ruimte o.a akoestisch gaan behandelen, zodat testopstellingen daar compleet tot hun recht komen en op die manier gedemonstreerd kunnen worden.

Rechtstreekse battle gaat wat moeilijk worden, ik zou namelijk niet weten hoe je een A/B vergelijk met receivers aan moet pakken. Zullen denk ik toch wel verschillende sessie gaan worden, wanneer het zo  ver is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Even los van het geluid... maar ik ben zo ontzettend blij dat ik geen 30K heb om die dingen neer te zetten.. :-X

Ik kan me niet voorstellen dat een MRX700 een vervanger kan zijn voor de AVR600. In mijn geval is dat anders... Ik heb maar een AVR350, dus voor mij zou het een mooie upgrade zijn verwacht ik. Maar de MRX700 lijkt mij eerder ( bijna ) op eenzelfde lijn met de 600 te liggen waarbij de één uitblinkt in specifieke aspecten en de ander weer uitblinkt op andere aspecten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: LittleNinja on October 16, 2012, 12:18:15
Even los van het geluid... maar ik ben zo ontzettend blij dat ik geen 30K heb om die dingen neer te zetten.. :-X

Met dat geld had ik zelf waarschijnlijk iets anders gedaan  :laugh:

Quote from: LittleNinja on October 16, 2012, 12:18:15
Ik kan me niet voorstellen dat een MRX700 een vervanger kan zijn voor de AVR600. In mijn geval is dat anders... Ik heb maar een AVR350, dus voor mij zou het een mooie upgrade zijn verwacht ik. Maar de MRX700 lijkt mij eerder ( bijna ) op eenzelfde lijn met de 600 te liggen waarbij de één uitblinkt in specifieke aspecten en de ander weer uitblinkt op andere aspecten.

Dat maakt voor mij de keus juist zo moeilijk. Vanwege mijn fronts neig ik meer naar de AVR600 en let ik hier op de prestaties bij voornamelijk stereo muziek en komt de MRX700 meer in aanmerking vanwege de ARC. Twee punten die in dit topic al vaker voorbij zijn gekomen. 

Het liefst heb ik best of both worlds: High-end stereo EN surround. Alleen heb ik gemerkt dat het probleem niet verdwijnt als je de oplossing gaat zoeken in een hoger segment. Een discussie die ik afgelopen zaterdag ook bij BB&G heb gehad. De keus tussen Arcam of Anthem blijft een persoonlijke, waarbij je zelf bij beide merken de voor- tegen de nadelen af moet wegen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Bekend probleem  ;). Valt het in jouw situatie niet op te lossen door een losse stereo pre met HT bypass in te zetten?
Dat bevalt mij uitstekend. En ik geloof dat bijvoorbeeld Htip hier ook heel erg gelukkig mee is.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Sonic Circle

Quote from: larzie on October 15, 2012, 21:37:53
Ben benieuwd wanneer je de Anthem gaat beluisteren en deze gaat vergelijken met de AVR600 in een rechtstreekse battle. Ik hou me aanbevolen om mee te gaan om mee te genieten!  :D

Als er een rechtstreekse confrontatie tussen deze 2 merken en types in demo te luisteren is bij BB&G wil ik heel graag aanschuiven :).

high-q

Quote from: clockwork on October 16, 2012, 13:06:35
Bekend probleem  ;). Valt het in jouw situatie niet op te lossen door een losse stereo pre met HT bypass in te zetten?
Dat bevalt mij uitstekend. En ik geloof dat bijvoorbeeld Htip hier ook heel erg gelukkig mee is.

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Om eerlijk te zijn heb ik hier helemaal nog niet over nagedacht. Heel kort door de bocht zou ik op basis van de eerdere vergelijking dan zeggen dat de AVR600 dan afvalt, aangezien het stereoprobleem opgelost wordt door de dedicated stereoversterker. Niet dat de AVR600 met surround niet goed is, maar meer omdat ARC flexibeler ingezet kan worden. Volgens mij kan je met het prijsverschil tussen de AVR600 en de MRX700 wel een leuke stereoversterker kopen, dan is de volgende vraag wat een mooie match is. 

Quote from: Sonic Circle on October 16, 2012, 14:43:57
Als er een rechtstreekse confrontatie tussen deze 2 merken en types in demo te luisteren is bij BB&G wil ik heel graag aanschuiven :).

Lijkt mij ook erg interessant. Is het voor jou trouwens niet makkelijker dat BB&G met een Anthem bij jou thuis langs komt?
Even los van de vergelijking: Jouw interesse in Anthem is ook gebaseerd op de ARC?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Quote from: high-q on October 16, 2012, 16:33:40
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Om eerlijk te zijn heb ik hier helemaal nog niet over nagedacht. Heel kort door de bocht zou ik op basis van de eerdere vergelijking dan zeggen dat de AVR600 dan afvalt, aangezien het stereoprobleem opgelost wordt door de dedicated stereoversterker. Niet dat de AVR600 met surround niet goed is, maar meer omdat ARC flexibeler ingezet kan worden. Volgens mij kan je met het prijsverschil tussen de AVR600 en de MRX700 wel een leuke stereoversterker kopen, dan is de volgende vraag wat een mooie match is. 


Dat zou dan idd een eerste conclusie kunnen zijn. Ik weet niet zeker of je het alleen met een stereo pre af zou kunnen (ik werk hier met losse voor- en eindversterking) of dat het een volledige stereo versterker zou moeten zijn. Welicht kunnen onze vrienden uit Hilversum hier een ei over leggen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on October 16, 2012, 16:43:28
Dat zou dan idd een eerste conclusie kunnen zijn. Ik weet niet zeker of je het alleen met een stereo pre af zou kunnen (ik werk hier met losse voor- en eindversterking) of dat het een volledige stereo versterker zou moeten zijn. Welicht kunnen onze vrienden uit Hilversum hier een ei over leggen?

Ik dacht dat HT-passtrough op deze manier werkte: Je laat al het pre/proc werk door de receiver doen en lust het signaal van de fronts rechtstreeks door naar de eindversterking in de stereoversterker die in HT-passtrough staat .... toch?

Op deze manier kan je een MRX als pre/pro inzetten met de voordelen die ARC biedt en deze analoog door lussen naar de AVR600 die de versterking voor zijn rekening neemt en van circuit schakelt bij stereo :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Ik zou overigens zelf voordat je dat pad gaat volgen eerst de MRX neerzetten en kijken of je echt wel iets tekort komt in stereo.
Er is een aantal forum leden die volgens mij best wel kritisch stereo luisteren en die ook erg tevreden zijn met de stereo van de MRX.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on October 16, 2012, 17:20:14
Ik zou overigens zelf voordat je dat pad gaat volgen eerst de MRX neerzetten en kijken of je echt wel iets tekort komt in stereo.
Er is een aantal forum leden die volgens mij best wel kritisch stereo luisteren en die ook erg tevreden zijn met de stereo van de MRX.

Ik ben er nog niet over uit welk pad ik wil gaan volgen. Ik was voorheen zo goed als overtuigd dat de AVR600 de oplossing was voor mijn probleem. Nu heb ik de MRX700 met surround gehoord en  ben ik daar ook best van onder de indruk. Met muziek weet ik nog niet hoe deze presteert, maar dat kan ik tegen die tijd inderdaad wel eerst testen in mijn eigen opstelling. Ergens de komende weken heb ik in mijn eigen ruimte een luistersessie met de AVR600. Ik  ben erg benieuwd of het qua issues deze keer beter gaat dan de vorige keer.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

leuk om de Arcam in je eigen ruimte te kunnen testen!

Ik moet zeggen dat ik zelf wel wat voorzichtig zou zijn met de Arcam. Ik begrijp dat forumlid Hoekie (alweer?) problemen ermee heeft.  :sadlike:

Zijn de Arcam en de MRX de enige receivers die je overweegt of wil je ook nog breder kijken/luisteren?


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on October 17, 2012, 10:24:06
leuk om de Arcam in je eigen ruimte te kunnen testen!

Ik moet zeggen dat ik zelf wel wat voorzichtig zou zijn met de Arcam. Ik begrijp dat forumlid Hoekie (alweer?) problemen ermee heeft.  :sadlike:
Zijn de Arcam en de MRX de enige receivers die je overweegt of wil je ook nog breder kijken/luisteren?

Is ook meer een voorwaarde voordat ik eventueel op aankoop over ga. De laatste keer had ik nog wat last van bugs in de software, dus vraag ik me af of die inmiddels zijn opgelost. Wat ik ook begreep, is dat dit per unit heel erg kan verschillen. Waar ik wel heel erg over te spreken was, waren de match mijn luidsprekers, de kwaliteit in stereo en de bubble in surround.

De insteek was om op zoek te gaan naar een receiver of pre/pro/pow die goed zijn in surround en stereo. De AVR600 doet het tot aan deze prijsrange het beste op stereo en zoals ik zei was ik ook erg tevreden over het surround. De enige receiver binnen de dezelfde prijsrange die het, zoals ik het lees, op surround beter doet voor betrekkelijk minder geld is de MRX700.

Op zich sta ik ook wel open voor andere merken, alleen heb ik mij hier nog niet echt in verdiept. Bjorn kwam een tijdje geleden met het voorstel Primare, maar na wat uitzoekwerk kwam ik erachter dat ook hier nog kinderziektes in de software zaten. Belangrijkste voorwaarde is dat de match goed moet zijn met de speakers, want die wil ik in geen geval up- of downgraden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Net in de pauze even een goedkope (25eu) 10m HDMI 1.4 kabel gekocht om vanavond mee te testen. Ben erg benieuwd of ik beeld krijg en, als ik beeld krijg, hoe deze bevalt na de calibratie.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Quote from: clockwork on October 16, 2012, 13:06:35
Bekend probleem  ;). Valt het in jouw situatie niet op te lossen door een losse stereo pre met HT bypass in te zetten?
Dat bevalt mij uitstekend. En ik geloof dat bijvoorbeeld Htip hier ook heel erg gelukkig mee is.

Dat was bij mij inderdaad de oplossing en was een dusdanige verbetering in stereo dat ik niet meer anders wil ;) De SR9600 was al erg goed in stereo (volgens de reviews), maar de aparte stereoversterker was echt een significante verbetering.

Quote from: high-q on October 16, 2012, 17:01:17
Ik dacht dat HT-passtrough op deze manier werkte: Je laat al het pre/proc werk door de receiver doen en lust het signaal van de fronts rechtstreeks door naar de eindversterking in de stereoversterker die in HT-passtrough staat .... toch?

Op deze manier kan je een MRX als pre/pro inzetten met de voordelen die ARC biedt en deze analoog door lussen naar de AVR600 die de versterking voor zijn rekening neemt en van circuit schakelt bij stereo :D
Klopt! In surround is de stereoversterker alleen eindversterker en in stereo is het daarnaast ook een voorversterker. Betekent wel dat je de bron op 2 manieren moet aansluiten, 1 op de receiver (in mijn geval analoog 5.1 en hdmi) en 1 op de stereoversterker (alleen analoog stereo). Het werkt erg goed, maar zoals je terecht opmerkte is de match wel erg belangrijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: high-q on October 17, 2012, 14:33:04
Net in de pauze even een goedkope (25eu) 10m HDMI 1.4 kabel gekocht om vanavond mee te testen. Ben erg benieuwd of ik beeld krijg en, als ik beeld krijg, hoe deze bevalt na de calibratie.
Ben ook benieuwd. Hoop dat alles goed gaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Als ie een beetje afgeschermd is, dan komt dat vast goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: HTip on October 17, 2012, 14:52:10
Dat was bij mij inderdaad de oplossing en was een dusdanige verbetering in stereo dat ik niet meer anders wil ;) De SR9600 was al erg goed in stereo (volgens de reviews), maar de aparte stereoversterker was echt een significante verbetering.

In het afgelopen jaar heb ik die ervaring gehad met de AVR600 en de 002/402 set van Van de Leur Audio. De Arcam heb ik me vanwege de match al een hele tijd op blind gestaard, met in mijn achterhoofd wel de issues die deze receiver met zich mee zou kunnen brengen. De Van de Leur opstelling beviel erg goed, maar viel buiten budget.

Quote from: HTip on October 17, 2012, 14:52:10
Klopt! In surround is de stereoversterker alleen eindversterker en in stereo is het daarnaast ook een voorversterker. Betekent wel dat je de bron op 2 manieren moet aansluiten, 1 op de receiver (in mijn geval analoog 5.1 en hdmi) en 1 op de stereoversterker (alleen analoog stereo). Het werkt erg goed, maar zoals je terecht opmerkte is de match wel erg belangrijk.

Ah, mooie aanvulling. Eigenlijk ook wel logisch dat je bij stereogebruik het kortste pad wilt hebben, dus de bron (ook) rechtstreeks op de stereoversterker.

Quote from: HTip on October 17, 2012, 14:53:29
Ben ook benieuwd. Hoop dat alles goed gaat...

Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het aan de Supra HDMI kabel ligt, fingers crossed :-X

Quote from: RalphH on October 17, 2012, 15:26:21
Als ie een beetje afgeschermd is, dan komt dat vast goed.

Het is een vrij dunne en platte kabel, ik vraag me af of die uberhaupt afgeschermd is. Op zich niet zo erg als dat niet zo is denk ik,
want de kabel komt verder nergens langs. Alleen bij de inputs van de receiver komt ie bij andere kabels in de buurt.

Heb jij hier wel eens problemen mee gehad?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Quote from: high-q on October 17, 2012, 16:53:37
Heb jij hier wel eens problemen mee gehad?

Eerlijk gezegd niet, maar in de regel hoor je wel dat boven de 7m afscherming wel een pré is. Als er verder niets langs ligt, dan zal het geen probleem zijn. Heb zelf 15m die is wel afgeschermd (ruim onder €100,-) doet het prima.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Quote from: high-q on October 17, 2012, 16:53:37
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het aan de Supra HDMI kabel ligt, fingers crossed :-X

Test geslaagd: Ik heb met de nood-kabel weer beeld  :pompom:
De boosdoener is nu aangewezen, het is inderdaad de Supra kabel.

Gisteren eerst een etentje gehad, dus heb niet uitgebreid kunnen testen.
Kwaliteit van de gecalibreerde projector ga ik vanavond bepalen.

Quote from: RalphH on October 17, 2012, 17:03:05
Eerlijk gezegd niet, maar in de regel hoor je wel dat boven de 7m afscherming wel een pré is. Als er verder niets langs ligt, dan zal het geen probleem zijn. Heb zelf 15m die is wel afgeschermd (ruim onder €100,-) doet het prima.

De Supra die ik normaal gesproken gebruik is wel afgeschermd, maar gister tot zo ver ik kon zien niet echt last gehad met de nood-kabel. Ik had wel het idee dat het beeld wat minder was, maar dat kan ook aan het gebruikte bronbestand liggen.




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on October 18, 2012, 09:43:22
Test geslaagd: Ik heb met de nood-kabel weer beeld  :pompom:
De boosdoener is nu aangewezen, het is inderdaad de Supra kabel.

Mooizo! Even een iets mindere kabel, maar is toch alleen maar noodoplossing ;)
PS: Vergeet me niet te waarschuwen als je de AVR600 op bezoek hebt!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

Weer beeld is inderdaad het belangrijkste! Ben je nog wel van plan om weer een "betere" kabel aan te gaan schaffen, of is het wel ff goed zo?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer