The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

larzie

Ok bij deze mijn ervaring.

De laatste keer dat ik bij High-q was lag er nog geen vloerbedekking, laat staan inrichting en ook een en ander was nog niet geverfd. Toen we de ruimte inkwamen viel me met name de afwerking van de ruimte op. Deze was kwalitatief erg hoog, maar ik had ook niet anders verwacht van High-q. Ook was de ruimte erg donker door de donkere kleuren op de wanden. High-q had voorlopig wat platen voor de ramen geplaatst, omdat hier nog een andere oplossing voor komt om de ruimte te verduisteren. Ik denk dat het toevoegen van de studiolampen die hij in z'n idee heeft zitten toch net even dat stukje meer licht geven, zodat de ruimte als je geen film kijkt toch iets vriendelijker oogt. Het is nu echt een darkroom :P

Na wat muziek te hebben beluisterd op de opstelling zoals deze er stond. High-q noemde al één en ander hierboven kwam inderdaad naar voor dat het laag net als bij mij in mijn ruimte vrij boomerig was ondanks dat op de vloer een stevige vloerbedekking lag. Ook het hoog ontbrak enigszins. Ondanks dat hebben we toch prettige muziek geluisterd. Met name de covers van Trijntje Oosterhuis van nummers van Michael Jackson en wat nummers van Jason Mraz waren lekkere nummers om te luisteren. Na een tijdje te hebben geluisterd waren we toch wel benieuwd naar mijn Nordost kabels in High-q zijn set. Na eerst mijn Kimber 8tc bruggen te hebben geplaatst werden vervolgens de Nordost kabels ingeplugd.
Ons idee dat kabels niet veel verschil zullen maken in een set werd meteen compleet de grond ingeboord. Wat een wereld van verschil. Het leek wel of de speakers ineens extra lucht kregen om eindelijk een lekker geluid te produceren. Het geluid klonk veel moeitelozer en gedetaileerder. Het boomerige laag was bijna compleet verdwenen en het hoog was weer terug. De Prodigy denderde door de ruimte heen met een lekkere strak lage basdreun. Ik heb geen idee eigenlijk meer wat we allemaal hebben geluisterd, maar alles wat lossless was klonk erg fijn. Je hoorde ook meteen het enorme verschil in kwaliteit tussen mp3 en lossless.

Vervolgens hadden we de film "The International" op aanraden van HTip (bedankt daarvoor) aangezet. Doordat het scherm groter was dan het geprojecteerde beeld zag je het gedeelte waarop niet geprojecteerd werd als grijs wat wel een klein beetje jammer was. Het beeld dat de Epson projector van High-q produceerde was werkelijk schitterend, met mooie diepe zwartwaarden.
Ook de film zelf droeg mee aan een schitterend plaatje. Wat een mooie opnames zaten er in de film. En dan bedoel ik met name de shots waarop je compleet alles zag, zowel de complete omgeving als de personages die in de scenes de hoofdrollen hadden. De scene in het Guggenheim Museum (New York) was werkelijk te gek. Eén van de beste shooting scenes die ik heb gezien. De SVS sub had het er maar druk mee!  :D

Nadat de film was afgelopen sloot High-q XBMC weer af. Het beeld erachter was wit. Volgens mij ben ik nu nog sneeuwblind.  :wacko:  Dat was niet heel lekker voor mijn ogen.  :wacko:

Omdat mijn eigen versterker 2 weken op bezoek is bij Marantz voor een reparatie heeft High-q mijn Nordost kabels en Kimber bruggen voor die periode te leen. Ik hoop echter wel dat ik ze weer terug krijg. Ben bang dat hij ze nu niet meer wil teruggeven :P Ik weet wel dat het voor hem andere kabels gaan worden dan zijn huidige!  :D

High-q thanks voor de gezellige avond! En wie weet vanavond wel weer met als hoofdfilm "The Grey" en ook de Nordost centerspeaker kabel in de opstelling erbij! :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Hey Larzie,

Super bedankt voor je bijdrage. Alle opbouwende kritiek wordt meegenomen bij het doorvoeren van eventuele verbeteringen! Het is inderdaad nu nog even jammer dat de zijkanten bij 16:9 beelden nog niet bedekt worden. Misschien ga ik aankomend weekend aan de slag met het in elkaar knutselen van masking-panelen, ik heb zo'n vermoeden dat meer mensen over het niet gebruikte deel van het scherm gaan vallen. Persoonlijk stoor ik me er niet zo aan. En wat betreft die lampen, die zijn onderweg. Het is nu inderdaad nog een vleermuizengrot.


Haha, ik had ook gelijk vanuit XBMC af kunnen sluiten inderdaad. Wist ook niet dat Windows Exploder nog open stond  ;D

Wees maar niet bang hoor, je kabels krijg je wel terug. Hoe lang had jij mijn dropveter kabels ook alweer geleend? :P
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Da-lite

#1027

Bedankt trouwens voor je compliment, ik vind het zelf ook nog steeds leuk om heen en weer te bladeren in dit topic  ;D


Edit: Heb je zelf ook een topic? Aan je avatar te zien ben je ook serieus bezig.
[/quote]

Nee , dat heb ik zelf nog niet .
Maar ik ga er wel eens m'n werk van maken in de komende weken .  :smile:
Leuke verslagjes om te lezen , geniet nog van je ruimte .
 
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

RubenV.

Leuk om te zien dat de ruimte bijna af is nu, ik volg het topic al sinds het begin (kwam er toen met zoeken op uit omdat ik net zelf een setje TD-8's had gekocht). Het ziet er echt waanzinnig mooi uit :inlove:. Toevallig zet ik zelf vaak ook de International op als ik het bezoek wil trakteren op spectaculair beeld en geluid. De eerste scene met die stortregen wordt ook heel ruimtelijk neergezet door tannoy's vind ik zelf. En die shootout staat zeker in mijn top tien van shoot-out's.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

#1029
Quote from: RubenV. on March  9, 2012, 22:52:13
Leuk om te zien dat de ruimte bijna af is nu, ik volg het topic al sinds het begin (kwam er toen met zoeken op uit omdat ik net zelf een setje TD-8's had gekocht). Het ziet er echt waanzinnig mooi uit :inlove:. Toevallig zet ik zelf vaak ook de International op als ik het bezoek wil trakteren op spectaculair beeld en geluid. De eerste scene met die stortregen wordt ook heel ruimtelijk neergezet door tannoy's vind ik zelf. En die shootout staat zeker in mijn top tien van shoot-out's.

Bedankt voor je compliment! Het zijn nog maar een paar dingen die moeten gebeuren, voordat de ruimte voor mijn gevoel helemaal af is. Zo had ik de shutters bijvoorbeeld vorige maand al verwacht. De radiatorkasten staan goed op hun plek, maar zijn nog niet vastgezet aan de muur, ik mis nog twee mooie afdekkapjes waar de surround kabels uit de muur komen, de dedicated groepen moeten nog netjes afgewerkt worden en ik moet de achterwanden van de kast nog verven en plaatsen.

Qua hardware zou de tv-lift de eerste aanschaf zijn. Ik moet zeggen dat ik de tv wel echt mis. Het is niet echt de bedoeling dat ik de beamer aan slinger als ik even snel iets wil instellen of een serietje wil kijken. De anamorfische lens staat ook nog voor later dit jaar op de planning, dan kan ik het projectieverhaal voorlopig ook afsluiten.

Wat leuke filmschilderijen en accesoires voor in de ruimte zouden leuk zijn, maar daar loop ik vast wel een keer tegen aan. Dat zijn niet echt dingen die haast hebben. Het belangrijkste is natuurlijk dat we beeld en geluid hebben. Met het tweaken daarvan zal ik ook nog wel een tijdje zoet zijn.  

De TD8's zijn ook ontzettend mooie speakers. Heb jij je ze ook in een surroundopstelling staan? Zo ja, wat gebruik je dan als center & surrounds en met wat voor apparatuur stuur je de boel aan?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Leuke verslagjes weer :) Zo zie je maar weer wat speaker kabels kunnen doen. Ik denk dat ik The International ook maar is moet gaan aanschaffen, lees er nu wel erg veel over :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Gister nog even bij High-q geweest. Eerst de film "Machine gun preacher" gekeken, omdat High-q dacht de film "The Grey" in blu-ray te hebben gedownload. Echter was dit een russische versie met 2.0 stereo geluid. Die hebben we dus maar geskipped. Machine gun preacher was niet een superfilm, maar je bleef wel geboeid. Het ging over een man die zich in eerste instantie bekeerde tot het geloof en vervolgens via de kerk in Soedan belande om daar de mensen te helpen. Hierdoor komt hij in een uitzichtloze situatie, waarin alles wat hij heeft naar Soedan gaat om de mensen daar te helpen. Het was jammer dat het beeld en geluid in de film gewoon niet goed was en ze hadden de film ook veel beter kunnen uitwerken.
Ik had dit keer mn Nordost flatline gold mkII centerspeaker kabel ook meegenomen om High-q z'n frontstage van dezelfde bekabeling te voorzien. Het bijzondere was dat bij een aantal niet hd audio films de bubble niet helemaal lekker klonk. De center leek wat te zacht en het geluid leek met name van achter te komen.
Echter toen we o.a. Gladiator en Fast Five opzetten klonk dit meteen alweer een stuk beter! Wat kan een opname dan ook weer veel verschil maken!

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

W.Otter

ik vond machine gun preacher wel weer 1 van de betere films de laatste tijd.. goed verhaal, soms wat voorspelbaar.. of ben je meer van het genre: Zombibi? :sarcasm:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Quote from: W.Otter on March 10, 2012, 19:31:40
ik vond machine gun preacher wel weer 1 van de betere films de laatste tijd.. goed verhaal, soms wat voorspelbaar.. of ben je meer van het genre: Zombibi? :sarcasm:



Ik vond hem ook goed hoor  ;D


Quote from: larzie on March 10, 2012, 13:15:54
Gister nog even bij High-q geweest. Eerst de film "Machine gun preacher" gekeken, omdat High-q dacht de film "The Grey" in blu-ray te hebben gedownload. Echter was dit een russische versie met 2.0 stereo geluid. Die hebben we dus maar geskipped.

Ik had dit keer mn Nordost flatline gold mkII centerspeaker kabel ook meegenomen om High-q z'n frontstage van dezelfde bekabeling te voorzien. Het bijzondere was dat bij een aantal niet hd audio films de bubble niet helemaal lekker klonk. De center leek wat te zacht en het geluid leek met name van achter te komen.
Echter toen we o.a. Gladiator en Fast Five opzetten klonk dit meteen alweer een stuk beter! Wat kan een opname dan ook weer veel verschil maken!


Erg jammer inderdaad van The Grey, die had ik wel erg graag willen zien. Nu ik steeds meer films met de beamer kijk, merk ik ook steeds meer verschil tussen een 1080p MKV-rip en een untouched Blu-Ray rip. Moet zeggen dat ik daar op de TV veel minder last van had. Ik heb het hier dan over MKV-rips van 8gb tot 15gb, deze missen veel scherpte en diepte ten opzichte van een untouched BD50-rip.

Ook een ontzettend groot verschil is tussen een "normale" 5.1 track en de hd-versie hiervan. In de huiskamer hoorde je wat meer detail bij de hd-soundtracks en klonk het geluid wat minder gecomprimeerd, maar in de nieuwe ruimte is het echt een wereld van verschil. De normale surroundtracks die ik in de huiskamer heel goed vond klinken, klinken in deze ruimte wat dunnetjes. De hd-versies hiervan klinken echter nog grootser dan dat ze in de huiskamer deden.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: W.Otter on March 10, 2012, 19:31:40
ik vond machine gun preacher wel weer 1 van de betere films de laatste tijd.. goed verhaal, soms wat voorspelbaar.. of ben je meer van het genre: Zombibi? :sarcasm:

Het verhaal was inderdaad een beetje voorspelbaar. Ook de rare overgangen. Eerst steekt hij een indiaan 30 keer met een mes terwijl hij net uit de gevangenis komt en zit hij zwaar onder de drugs. En de volgende dag bekeerd hij zich plotseling tot het geloof en wordt hij ineens een "good guy". Was allemaal slordig uitgewerkt. Het verhaal van kindsoldaten en de uitzichtloze situatie in sommige afrikaanse gebieden is ook wel eerder in diverse films zoals Blood Diamond belicht.
Dit was dan een, als ik de aftiteling begrijp, op waarheid gebaseerd verhaal. Dan vraag ik me af wat die Rambo acties in de film moeten. Lijkt me sterk dat dat in het echt ook zo gegaan is. Ook vond ik het geluid en de opnames verre van geweldig. Acteren was dan wel weer goed, ondanks het matige verhaal.

Maar goed neemt niet weg dat de film verder wel boeide hoor :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Leuke verslagen om te lezen. Leuk ook dat jullie "The International" als eerste film hebben gekeken. Zowel de opening als de scene in het Guggenheim staan ook op de demoschijf waar frankp mee bezig is. De hele film is trouwens erg goed, maar die 2 scenes springen er wel uit ;) Hadden jullie de BD-rip gekeken?

Volgens mij weer een believer erbij? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: larzie on March 11, 2012, 00:20:32
Het verhaal was inderdaad een beetje voorspelbaar. Ook de rare overgangen. Eerst steekt hij een indiaan 30 keer met een mes terwijl hij net uit de gevangenis komt en zit hij zwaar onder de drugs. En de volgende dag bekeerd hij zich plotseling tot het geloof en wordt hij ineens een "good guy". Was allemaal slordig uitgewerkt. Het verhaal van kindsoldaten en de uitzichtloze situatie in sommige afrikaanse gebieden is ook wel eerder in diverse films zoals Blood Diamond belicht.
Dit was dan een, als ik de aftiteling begrijp, op waarheid gebaseerd verhaal. Dan vraag ik me af wat die Rambo acties in de film moeten. Lijkt me sterk dat dat in het echt ook zo gegaan is. Ook vond ik het geluid en de opnames verre van geweldig. Acteren was dan wel weer goed, ondanks het matige verhaal.

Maar goed neemt niet weg dat de film verder wel boeide hoor :D

Ben ik grotendeels wel met je eens. Met dit soort verhalen is het erg moeilijk om de juiste details en overgangen goed te verwerken in maximaal 120 minuten, niet iedere regiseur is daar een ster in.


Quote from: HTip on March 11, 2012, 10:00:18
Leuke verslagen om te lezen. Leuk ook dat jullie "The International" als eerste film hebben gekeken. Zowel de opening als de scene in het Guggenheim staan ook op de demoschijf waar frankp mee bezig is. De hele film is trouwens erg goed, maar die 2 scenes springen er wel uit ;) Hadden jullie de BD-rip gekeken?

Volgens mij weer een believer erbij? :D

Inderdaad een goede film. Een heel mooi stuk zonder actie vond ik het verhoor van Wilhelm Wexler, geweldig!
We hebben de BD50 versie bekeken, mooie aanwinst voor de verzameling.

Ik denk dat ik inderdaad een aantal films opnieuw in Bluray formaat binnen moet halen  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Met believer bedoelde ik eigenlijk de kabels :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: high-q on March 10, 2012, 09:23:25
Bedankt voor je compliment! Het zijn nog maar een paar dingen die moeten gebeuren, voordat de ruimte voor mijn gevoel helemaal af is. Zo had ik de shutters bijvoorbeeld vorige maand al verwacht. De radiatorkasten staan goed op hun plek, maar zijn nog niet vastgezet aan de muur, ik mis nog twee mooie afdekkapjes waar de surround kabels uit de muur komen, de dedicated groepen moeten nog netjes afgewerkt worden en ik moet de achterwanden van de kast nog verven en plaatsen.


De TD8's zijn ook ontzettend mooie speakers. Heb jij je ze ook in een surroundopstelling staan? Zo ja, wat gebruik je dan als center & surrounds en met wat voor apparatuur stuur je de boel aan?

Ik heb ze gekocht voor stereo. Maar na wat proberen in mijn toenmalige surroundopstelling (2xB&W cm9, 2xcm1, cm center, Rel strata II) bleken ze in surround een prima alternatief voor de CM9's. Ik was van plan om een aparte stereo set erbij te nemen. Maar na een verhuizing naar een kleinere ruimte heb ik hier vanaf gezien, de CM9's te koop gezet, en vrijgekomen budget gebruikt om mijn DAC te upgraden en de "stereo-set"naar een hoger plan te tillen. Als eindversterker gebruik ik een emotiva xpa-5, en als processor een emotiva umc-1. Als stereo preamp staat er een Audio Research LS17, en als dac een Antelope Zodiac +. Films kijk ik op een isf-gecalibreerde pioneer 5090-h. Misschien moet ik ook maar eens een showcase aanmaken...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

high-q

Quote from: HTip on March 11, 2012, 14:48:28
Met believer bedoelde ik eigenlijk de kabels :D

Oh ja, dat ook! Ik had wel vaker met kabels geexperimenteerd, maar kwam altijd terug op het setje kabels dat ik al had. Deze hebben het in mijn set altijd prima gedaan. Eerder was ik niet echt fan van kabels die meer hoog dan laag gaven, maar nu snap ik dat hier prima mee te tweaken valt als je juist te veel laag hebt  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1040
Quote from: RubenV. on March 11, 2012, 21:41:06
Ik heb ze gekocht voor stereo. Maar na wat proberen in mijn toenmalige surroundopstelling (2xB&W cm9, 2xcm1, cm center, Rel strata II) bleken ze in surround een prima alternatief voor de CM9's. Ik was van plan om een aparte stereo set erbij te nemen. Maar na een verhuizing naar een kleinere ruimte heb ik hier vanaf gezien, de CM9's te koop gezet, en vrijgekomen budget gebruikt om mijn DAC te upgraden en de "stereo-set"naar een hoger plan te tillen. Als eindversterker gebruik ik een emotiva xpa-5, en als processor een emotiva umc-1. Als stereo preamp staat er een Audio Research LS17, en als dac een Antelope Zodiac +. Films kijk ik op een isf-gecalibreerde pioneer 5090-h. Misschien moet ik ook maar eens een showcase aanmaken...

Interessante set zeg! Ik zou niet direct zeggen dat de combinatie B&W en Tannoy het goed met elkaar zou doen, maar het kan dus prima. Tannoy + Audio Research klinkt lekker, heb ik ook wel eens aan de TD12's gehoord.

Ben erg benieuwd hoe Tannoy met Emotiva klinkt. Hoop binnenkort een uitgebreid verslag te lezen in jouw topic  ;)   
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on March 12, 2012, 08:09:55
Interessante set zeg! Ik zou niet direct zeggen dat de combinatie B&W en Tannoy het goed met elkaar zou doen, maar het kan dus prima. Tannoy + Audio Research klinkt lekker, heb ik ook wel eens aan de TD12's gehoord.

Ben erg benieuwd hoe Tannoy met Emotiva klinkt. Hoop binnenkort een uitgebreid verslag te lezen in jouw topic  ;)   

Zou nog mooier zijn als Ruben in het hoge noorden zou wonen voor een demo. Ben wel benieuwd naar de Emotiva XPA-5 icm onze Marantz en Tannoys. :blush:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Er zijn best veel mensen die met de combinatie Marantz/Emotiva draaien. Hoe dat dan samen met Tannoy gaat ben ik ook wel benieuwd naar.

Afgelopen weekend trouwens ook weer wat uurtjes in de ruimte doorgebracht. Zaterdagavond kwamen mijn neef en zijn vriendin bij ons op bezoek om te kijken hoe het was geworden. We zijn begonnen met een stukje Transformers 2, gevolgd door een Bluray van Beyoncé en hebben het afgerond met een paar leuke games op de Xbox die hij mee had genomen.

Transformers is inmiddels wel een bekend verhaal: het geeft met zowel beeld als geluid een mooie en complete thuisbioscoop belevenis. Het concert van Becyoncé was qua beeld en geluid ook erg goed. Hoewel het absoluut een talentvolle show-dame is, die met haar alleen maar uit vrouwen bestaande band een mooi optreden weet neer te zetten, is het niet bepaald mijn muziek. Haar stembereik is geweldig, alleen vind ik dat ze veel te veel jengelt en te veel gefocust is op girl-power muziek. Dat weerhield de vriendin van mijn neef er echter niet van om constant op het puntje van haar stoel te zitten, alle liedjes mee te zingen en het concert compleet te herbeleven  :D

Nadat de dames de ruimte hadden verlaten om in de woonkamer lekker verder te gaan kletsen, werd de Xbox aan geslingerd en kwamen Assassins Creed 3, Call Of Duty Modern Warfare 3 en Forza Motorsport 4 voorbij. De eerste twee games waren mij veel te ingewikkeld, dus heb ik hier alleen maar naar zitten kijken. Mijn vingers zijn meer getraind voor pc gebruik dan voor controller-gebruik, maar het spel Forza 4 durfte ik in de gemakkelijke stand nog wel aan  ;D

Toch best wel vermakelijk eigenlijk, om een spelletje te spelen op een scherm dat groter is dan de TV. Misschien een leuke toevoeging voor in de toekomst.
 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DD2


skyfox

Weer een mooi verslag! Leuk om te lezen hoe mensen je ruimte ervaren. Ik heb het (in mindere mate) ook al meegemaakt. Alleen is mijn ruimte natuurlijk nog niet af.

Wat beleving betreft vind ik een concert kijken in een HT-ruimte nog steeds het allergaafst! De beleving komt zo dicht bij the real thing, maar dan vanuit je luie stoel of bank. Heerlijk!

Moet misschien ook maar eens een racestuurtje overwegen voor m'n HT kamer... Gamen op de beamer is best stoer...  :headbanging:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: DD2 on March 12, 2012, 13:33:31
:worship:

verry nice!!

Thanks, die van jou staat ook nog steeds in mijn top 5!  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: skyfox on March 12, 2012, 16:19:58
Weer een mooi verslag! Leuk om te lezen hoe mensen je ruimte ervaren. Ik heb het (in mindere mate) ook al meegemaakt. Alleen is mijn ruimte natuurlijk nog niet af.

Wat beleving betreft vind ik een concert kijken in een HT-ruimte nog steeds het allergaafst! De beleving komt zo dicht bij the real thing, maar dan vanuit je luie stoel of bank. Heerlijk!

Moet misschien ook maar eens een racestuurtje overwegen voor m'n HT kamer... Gamen op de beamer is best stoer...  :headbanging:

Ik denk dat iedereen met een private ht dat wel mee maakt. Het is toch een soort van luxe dat je zo'n ruimte in huis kan en mag hebben en het vergroot inderdaad de belevenis van muziek luisteren, film kijken en gamen. Ben het met je eens dat concerten een genot zijn om te kijken in je eigen HT, dat doe ik zelf ook erg graag  :bigsmile:

Een gameconsole aanschaffen zou nog eens gevaarlijk kunnen worden voor mij, haha  :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on March 13, 2012, 09:04:37

Een gameconsole aanschaffen zou nog eens gevaarlijk kunnen worden voor mij, haha  :angel:

PS3 aanschaffen! Gewoon doen  ;D
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

skyfox

Quote from: rallufff on March 13, 2012, 09:08:07
PS3 aanschaffen! Gewoon doen  ;D

+1!!

Kunnen we tegen elkaar gaan racen. Soort HTforum cup... Lol!  :clapping:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

larzie

Quote from: rallufff on March 13, 2012, 09:08:07
PS3 aanschaffen! Gewoon doen  ;D

Koop er dan ook fifa 12 bij en 2 extra controllers :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT