The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

high-q

Quote from: svenG on March  6, 2012, 15:27:14
Prachtig! 8)
Groet Sven

Quote from: RonG on March  7, 2012, 09:42:36
Gave HT man, echt super mooi. Ik zie me er al zitten en genieten :D

Ontzettend bedankt weer voor de complimenten. Het is inderdaad een fijn gevoel om op de bank te ploffen
en heerlijk weg te zakken in een film of een stukje muziek  :happy:


Quote from: HTip on March  6, 2012, 22:31:58
Je ruimte wordt alleen maar mooier :wub: Bankje staat erg goed en vind ik niet te groot. Enige is dat je aan de uiteinden van de bank mogelijk iets mindere kwaliteit bubble hebt. Maar wie daarop let is een ...

Even iets over de akoestiek. Je tapijt absorbeert veel hoog en door de plaatsing van de fronts in de hoek krijg je mogelijk een boost in het laag. Daarnaast kan het balkenplafond geluid vangen, waardoor je ook mid/hoog mist. Heb je het trapgat nog dicht gemaakt? Pas overigens wel op met nog meer absorptie toe te voegen. De MDF-platen met de rockwoolplaten zou ik persoonlijk niet doen, zeker als je nu al hoog mist.


Thanks! Ik heb de speakers achter de bank een dikke meter verder naar achteren geplaatst en voor mijn gevoel heeft dat ook weer invloed gehad op de bubble. Hopelijk ook als  je meer op het uiteinde zit. Gelukkig zit ik zelf toch altijd in het midden :)

Qua akoestiek is het inderdaad erg jammer dat het hoog nu te veel door het tapijt geabsorbeerd word. De fronts staan een halve meter van de zijkant en een halve meter van de achterwand af. In principe kunnen ze nog een halve meter naar voren, maar of dit helpt?  Trapgat kan ik ivm gebrek aan ruimte niet dicht maken helaas, ik kan er hooguit een zwaar gordijn voor hangen. 

De rockwool en mdf-platen heb ik alleen overdag voor de ramen geplaatst om het donker te krijgen, voorlopig heb ik daar ook geen andere oplossing voor. Is het hoog uberhaupt nog wel terug te krijgen door bijvoorbeeld gebruik te maken van diffusiepanelen?

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Da-lite




Ik zit nu al een paar dagen naar een scherm te kijken die nog niet compleet gevuld is. Heel
stiekem kan ik ook niet wachten tot ik een anamorfische lens aan kan schaffen, maar om de
vrede in huis te bewaren zal ik nog even geduld hebben  :angel:

Wil niet zeggen dat ik ontevreden ben, want het beeld vind ik echt prachtig!


[/quote]

Zo'n lens is duur , ikzelf zou ook zo'n lens willen ..maar ik moet hier ook de kerk in het midden houden .  :smile:
Maar je kan wel zo lang je wacht op zo'n lens , je scherm vullen met een 2.35 film .
Ik doe dit zelf ook , en ik weet dat ik wat licht verlies op deze manier , maar de film beleving die je ervoor in de plaats krijgt is enorm .
Ik zoom de 2.35 film uit tot deze het volledige 2.35 scherm vult en van die zwarte balken onder en boven , daar zie je niks van ...en bij jou is de muur van het scherm ook vrij donker .
Dus ideaal om het zo te doen .
Geloof me , eens je zo film kijkt .. blijf je zo kijken tot wanneer je je lens hebt .
Het zou anders zonde zijn van je 270 scherm .
Btw , telkens ik deze topic eens kom lezen , kijk ik elke keer terug naar je mooie foto's .

Mvg ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

high-q

Overigens heb ik gisteren een ontzettend leuke en leerzame avond gehad met een aantal niet-forumleden met een gezonde interesse in ht/audio. Het was de bedoeling dat we wat luidsprekerkabels zouden gaan testen en daarna naar wat muziek- en videofragmenten zouden gaan luisteren en kijken. De kabels die ze mee hadden genomen waren de W&M LS01 die ik al een keer eerder in mijn set heb gehad en een set DIY Litze kabels. We hebben heel even de W&M kabels in de opstelling gehad, maar kwamen tot de conclusie dat het vanwege een nog onbekend probleem niet lekker klonk.

Bij het aansluiten van het andere setje kabels, schoot de receiver in de protection modus. Omdat ik dit nog niet eerder mee had gemaakt, wist ik niet hoe ik de receiver weer uit de beveiliging kon krijgen. Een zoekterm op google leverde als antwoord op dat de receiver terug moest naar Marantz Service. Dat was flink balen, want we hadden nog geen 15 minuten geluisterd. Daarna toch maar even snel de handleiding erbij gepakt om te zien of hier nog iets te vinden was over de ingebouwde beveiliging. Hierin stond geschreven dat het apparaat alleen maar aangezet kon worden mbv de afstandsbediening, niet het eerste waar je aan denkt als je een indicatieledje ziet branden. Maar goed, hij deed het weer :)

Omdat ik uit voorzorg alles los had gehaald, moest ik ook alles opnieuw aansluiten voordat we verder konden met het videogedeelte. Nadat alles aangesloten was, zijn we begonnen met een stukje Transformers 3. Wat hier overduidelijk naar voren kwam, was dat het laag veel te nadrukkelijk aanwezig was. Na wat ideeen uitgewisseld te hebben, heb ik via de receiver het volume van de sub een flink stuk terug gedraaid en het volume van de center iets omhoog gezet. Hoewel ik dacht dat alles goed was ingesteld dmv de dBmeter, was dit toch een grote verbetering. Ook met multi-channel muziek was het nu een stuk prettiger luisteren.

Wat is er allemaal voorbij gekomen?

Muziek

*. Black Dub - Love lives
*. Black Dub - I Believe in you
*. Black Dub - Ring the alarm

ivm de protection mode zijn we niet verder gekomen


Video

*. Transformers 3 - Shockwave scene in Tsjernobyl
*. Transformers 3 - Highway black SUV chase
*. The Dark Knight - Bank robbery scene
*. Rio - Intro scene


Muziek Video

*. Norah Jones & The handsome band 2004 - Sunrise
*. Katie Melua - Concert under the sea 2006 - Nine million bicylces
*. Chris Botti and Friends - Drum Solo
*. Joe live from Japan - Band credits instrumental  
*. Herman van Veen - Verboden te lachen


Heren, als jullie meelezen: Het was gezellig! Volgende keer in één keer goed en een complete film of concert kijken. Hopelijk heb ik jullie niet besmet met het HT-virus  :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1003
Quote from: Da-lite on March  7, 2012, 13:23:32
Zo'n lens is duur , ikzelf zou ook zo'n lens willen ..maar ik moet hier ook de kerk in het midden houden .  :smile:
Maar je kan wel zo lang je wacht op zo'n lens , je scherm vullen met een 2.35 film .
Ik doe dit zelf ook , en ik weet dat ik wat licht verlies op deze manier , maar de film beleving die je ervoor in de plaats krijgt is enorm .
Ik zoom de 2.35 film uit tot deze het volledige 2.35 scherm vult en van die zwarte balken onder en boven , daar zie je niks van ...en bij jou is de muur van het scherm ook vrij donker .
Dus ideaal om het zo te doen .
Geloof me , eens je zo film kijkt .. blijf je zo kijken tot wanneer je je lens hebt .
Het zou anders zonde zijn van je 270 scherm .
Btw , telkens ik deze topic eens kom lezen , kijk ik elke keer terug naar je mooie foto's .

Mvg ,


Zo'n lens is inderdaad niet goedkoop. Helaas heb ik vanwege enkele tegenslagen een aantal upgrades moeten verplaatsen naar een later moment (hopelijk dit jaar nog). Het lijkt me dat je een boel scherpte en detail verliest op de manier die je beschrijft, maar proberen kan uiteraard geen kwaad. Wel lastig om te doen op deze beamer, omdat alles handmatig moet gebeuren.

Bedankt trouwens voor je compliment, ik vind het zelf ook nog steeds leuk om heen en weer te bladeren in dit topic  ;D


Edit: Heb je zelf ook een topic? Aan je avatar te zien ben je ook serieus bezig.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Ik denk dat het zeker kan helpen als de speakers naar voor schuift. Je krijgt dan minder reflectie van de achterwand en daardoor minder boost van de bas. Tegelijk krijgen de andere frequenties meer lucht en ruimte. Enige waar je voor moet waken is dat de afstand tot de center niet teveel afwijkt van de fronts.

Als je het trapgat gaat "afdekken" met een zwaar gordijn, krijg je nog meer absorptie van het midden/hoog. Dus dat zou ik niet doen. Dan maar open.

Misschien kan je met diffusie wat midden/hoog terugkrijgen, maar alleen als dat in de plaats van de absorptie komt. Niet als je het nu nog gaat toevoegen. In het ergste geval moet je wat tapijt vervangen door een harde ondergrond. In de luisterdriehoek moet je dat zeker laten liggen. Maar dat is niet iets wat je even snel kan proberen. Als je er niet uitkomt is een meting eigenlijk de enige weg.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

rallufff

Quote from: high-q on March  7, 2012, 13:37:45
W&M LS01 die ik al een keer eerder in mijn set heb gehad en een set DIY Litze kabels. We hebben heel even de W&M kabels in de opstelling gehad, maar kwamen tot de conclusie dat het vanwege een nog onbekend probleem niet lekker klonk.

Vanwege een onbekend probleem? Hmmm vreemd....

Je was wel tevreden over deze kabel toch?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: rallufff on March  7, 2012, 13:58:10
Vanwege een onbekend probleem? Hmmm vreemd....

Je was wel tevreden over deze kabel toch?

Ja klopt, in de vorige ruimte :)

In deze ruimte heb ik met de huidige opstelling problemen met het laag, waardoor het sowieso niet lekker klonk. Ook heb ik mijn speakers ge-bi-amped, dus heb ik eigenlijk 2 setjes luidsprekerkabel nodig. Gisteren hebben we snel wat brugjes in elkaar geknutseld om toch met één paar kabels te spelen. Daarnaast stond de receiver nog in bi-amp modus, dus dat zijn weer een paar dingen die mee spelen. Doordat de receiver in protection-mode schoot heb ik niet alle opties geprobeerd, omdat ik zo het apparaat zo snel mogelijk weer aan de praat wilde krijgen. In die zin was de reden onbekend  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on March  7, 2012, 14:12:24
Ja klopt, in de vorige ruimte :)

In deze ruimte heb ik met de huidige opstelling problemen met het laag, waardoor het sowieso niet lekker klonk. Ook heb ik mijn speakers ge-bi-amped, dus heb ik eigenlijk 2 setjes luidsprekerkabel nodig. Gisteren hebben we snel wat brugjes in elkaar geknutseld om toch met één paar kabels te spelen. Daarnaast stond de receiver nog in bi-amp modus, dus dat zijn weer een paar dingen die mee spelen. Doordat de receiver in protection-mode schoot heb ik niet alle opties geprobeerd, omdat ik zo het apparaat zo snel mogelijk weer aan de praat wilde krijgen. In die zin was de reden onbekend  ;)

Aah oke dus wellicht stond de receiver in een verkeerde modus..

Vond het al gek want je hoort normaal nooit dat de LS-01 niet goed klinkt.





| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

high-q

Quote from: HTip on March  7, 2012, 13:46:58
Ik denk dat het zeker kan helpen als de speakers naar voor schuift. Je krijgt dan minder reflectie van de achterwand en daardoor minder boost van de bas. Tegelijk krijgen de andere frequenties meer lucht en ruimte. Enige waar je voor moet waken is dat de afstand tot de center niet teveel afwijkt van de fronts.

Als je het trapgat gaat "afdekken" met een zwaar gordijn, krijg je nog meer absorptie van het midden/hoog. Dus dat zou ik niet doen. Dan maar open.

Misschien kan je met diffusie wat midden/hoog terugkrijgen, maar alleen als dat in de plaats van de absorptie komt. Niet als je het nu nog gaat toevoegen. In het ergste geval moet je wat tapijt vervangen door een harde ondergrond. In de luisterdriehoek moet je dat zeker laten liggen. Maar dat is niet iets wat je even snel kan proberen. Als je er niet uitkomt is een meting eigenlijk de enige weg.

Ik ga vanavond of morgen eens schuiven met de luidsprekers. Misschien wel handig als Larzie me daar mee kan helpen als hij toch langs komt. Als de fronts verder naar voren komen, schuif ik de kast met daarop de center ook een stukje naar voren.

Duidelijk, trapgat laten we zo en vwb diffusie moet ik na gaan denken wat ik daar aan kan doen, maar vooral wanneer. Het liefst kijk ik eerst nog lekker een paar filmpjes zonder me al te druk te maken om het genoemde probleem  ;D

Ontzettend bedankt voor de tips!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Klinkt inderdaad als een leuk avondje :) Even vervelend van de protectie, maar dat is gelukkig ook weer opgelost. Als je het laag al wat teveel aanwezig vond, snap ik ook wel dat de W&M niet helemaal lekker klonk, deze zet als het goed is het laag ook wat meer aan en temt het hoog juist weer een beetje. Zou, zoals ik het lees, juist andersom moeten zijn bij jou ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: rallufff on March  7, 2012, 14:26:35
Aah oke dus wellicht stond de receiver in een verkeerde modus..
Vond het al gek want je hoort normaal nooit dat de LS-01 niet goed klinkt.

Nee, het lag puur aan de testopstelling :)


Quote from: Martijn90 on March  7, 2012, 14:29:59
Klinkt inderdaad als een leuk avondje :) Even vervelend van de protectie, maar dat is gelukkig ook weer opgelost. Als je het laag al wat teveel aanwezig vond, snap ik ook wel dat de W&M niet helemaal lekker klonk, deze zet als het goed is het laag ook wat meer aan en temt het hoog juist weer een beetje. Zou, zoals ik het lees, juist andersom moeten zijn bij jou ;)


Het andere setje kabels zou meer invloed hebben op het hoog en luchtiger klinken. Hadden we graag willen testen, maar na het "onglukje" durfde ik dat even niet aan :ph34r:
Ik zal Larzie eens vragen of hij zijn Nordost kabels en bruggen mee wil nemen voor een test.



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Quote from: high-q on March  7, 2012, 14:40:27
Nee, het lag puur aan de testopstelling :)



Het andere setje kabels zou meer invloed hebben op het hoog en luchtiger klinken. Hadden we graag willen testen, maar na het "onglukje" durfde ik dat even niet aan :ph34r:
Ik zal Larzie eens vragen of hij zijn Nordost kabels en bruggen mee wil nemen voor een test.




Enig idee hoe dat ongelukje is gebeurd? + en - tegen elkaar terwijl hij aanstond o.i.d.?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: Martijn90 on March  7, 2012, 14:43:18
Enig idee hoe dat ongelukje is gebeurd? + en - tegen elkaar terwijl hij aanstond o.i.d.?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat het gebeurd is doordat één van de bruggen los is geschoten.
Netspanning had ik eraf gehaald bij het verwisselen van de kabels, maar aan de speakerkant had ik het niet gecontroleerd.

Was in ieder geval blij dat hij weer aan kon en niet opgestuurd hoefde te worden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Mijn lijstje om morgen mee te nemen:

* 2x nordost flatline gold mkII (voor fronts)
* 1x nordost flatline gold mkII (voor center)
* 4x kimber 8tc jumpers
* 1x RadioShack DB meter
* 2x dropveter luidsprekerkabel van High-q

Anders nog iets? :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: larzie on March  7, 2012, 17:26:33
Mijn lijstje om morgen mee te nemen:

* 2x nordost flatline gold mkII (voor fronts)
* 1x nordost flatline gold mkII (voor center)
* 4x kimber 8tc jumpers
* 1x RadioShack DB meter
* 2x dropveter luidsprekerkabel van High-q

Anders nog iets? :D


Ziet er compleet uit!  :smile:
Misschien voor die tijd nog een suggestie welke film we gaan kijken


Quote from: clockwork on March  7, 2012, 17:41:09
Je goede humeur en een beker met je naam erop. :D

Als je echt met een beker met je naam erop komt ga ik heel hard lachen :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: clockwork on March  7, 2012, 17:41:09
Je goede humeur en een beker met je naam erop. :D


Goede humeur gaat altijd wel lukken. Beker met naam wordt lastig... heb toen niet meegedaan met die Unox actie :(
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

#1017
Gisteren met Larzie weer een gezellige avond gehad. Voor hem was het alweer een tijdje geleden dat hij voor het laatst op bezoek was geweest, dus dat betekende voor hem een boel veranderingen. We hadden op de planning staan dat we de testopstelling zouden beluisteren zoals die er stond en vervolgens wat dingen zouden veranderen:

*. Afstand luidsprekers
*. Toe-in luidsprekers
*. Speakerkabels + bruggen
*. Instellen met dB-meter

We hebben via de squeezebox een aantal nummers beluisterd en gingen daarna al snel aan de slag. Bij het luisteren naar de set zoals die er stond kwamen we beiden al snel tot de conclusie dat het laag veel te nadrukkelijk aanwezig was, het hoog niet voldoende was en dat de soundstage vrij vlak was en dat het geluid wat aan de speakers bleef plakken.

Voor de test had hij een setje mooie Kimber bruggen en Nordost luidsprekerkabel meegenomen. Nadat we mijn te korte luidsprekerkabels afgekoppeld hadden, werden de bruggen geplaatst en de andere luidsprekerkabels aangesloten. Doordat deze kabels wat langer waren, werd het een stuk gemakkelijker om met de plaatsing van de luidsprekers te spelen: We hebben ze op gelijke afstanden van de zij- en achterwanden gezet en ze een klein beetje toe-in gegeven.  

Als eerst zijn we begonnen met het nummer van Snow Patrol, Run (Little Noise Sessions - the Union Chapel (Live), omdat deze in Lars zijn set voor een overstuurd laag zorgt. Hier viel ons op dat de soundstage een stuk ruimtelijker was geworden, meer diepte had gekregen, meer de kamer in kwam en het laag een stuk gecontroleerder klonk. Het overstuurde laag was zo goed als verdwenen. Hoe schrijf je dat ook alweer? Er was geen:"Wroewroewroe" meer  :tongue2:  

Een aantal andere nummers die onder andere voorbij kwamen:

*. Touch Yello - Takla Makan
*. Andreas Vollenweider - Caverna Magica
*. The Eagles - Hotel California (live)
*. Trijntje Oosterhuis & Leonardo Amuedo - Human Nature
*. Sara K. - Waterfalls
*. Patricia Barber - Bye Bye Blackbird
*. John Mayer - Man on the side (live)
*. Ed Sheeran - The A-Team
*. Jason Mraz - 1000 things
*. The Prodigy - Voodoo People  (DIE BAS :D)

.. en nog een aantal (Larzie help eens even :))

Na de muzieksessie zijn we over gegaan op film. Omdat we al een uitgebreide luistersessie achter de rug hadden, hebben we gelijk maar de hoofdfilm aangeslingerd: The International. Deze stond na een aanbeveling van HTip al een tijdje op de to-watch-list (bedankt nog!!), nu was het er eindelijk van gekomen. Tijdens de eerste scene hoorde ik gelijk al een hele mooie verbetering in de bubble: De regen klonk erg groots en realistisch, alsof het echt van boven naar beneden viel. Later in de film ook een geweldige scene in het Gugenheim museum: De kogels vliegen je hier om de horen en bij het afvuren van de pistolen en uzi's voel je de druk echt op je borst ... WOW!!  :o

Moet er wel even bij zeggen dat ik, voordat de bezoek kwam, al heel even bezig was geweest met de sub: Gain terug gedraaid naar 11u en in de receiver op 0 gezet. Moet zeggen dat de sub tijdens de film de nodige druk gaf en verder vrij subtiel mee speelde. Ook op die gebied valt nog het één en ander te tweaken. Binnenkort een keer een anti-mode proberen in de opstelling.

Al met al was het weer een erg leuke sessie. Larzie, bedankt nog voor het helpen en dat ik je kabels even mag lenen. Ik ben erg benieuwd hoe jij het ervaren hebt!




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Mooi stuk heren.

Leuk een avondje bezig zijn met dit soort dingen. The International moet ik ook maar is gaan kijken binnenkort ;).

Die PB13-Ultra is wel erg bruut zeker? Dikke klappen worden er uitgedeeld denk ik  ;). Ik moet zelf ook nog is gaan kijken naar mijn sub-instellingen.. wil er ook een keer goed voor gaan zitten en wellicht inderdaad nog is met anti-mode.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

mooi verslag. :clapping:

Het klinkt alsof de ruimte ook zonder al teveel akoestische aanpassingen al helemaal goed voldoet. 

Had de verbetering van het laag te maken met de betere opstelling van de speakers of ook met de Nordost bekabeling? Ik heb sinds kort ook Nordost super flatline op mijn fronts en ik vind het ook voor een verbetering zorgen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Mooi verslag! Ik ben benieuwd naar hoe je akoestiek het nu doet. Zoals je het beschrijft klinkt het alsof het al redelijk tot goed voldoet!  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Quote from: rallufff on March  9, 2012, 13:40:43
Mooi stuk heren.

Leuk een avondje bezig zijn met dit soort dingen. The International moet ik ook maar is gaan kijken binnenkort ;).

Die PB13-Ultra is wel erg bruut zeker? Dikke klappen worden er uitgedeeld denk ik  ;). Ik moet zelf ook nog is gaan kijken naar mijn sub-instellingen.. wil er ook een keer goed voor gaan zitten en wellicht inderdaad nog is met anti-mode.

Thanks! Het is altijd maar even afwachten of anderen zich kunnen verplaatsen in hoe je iets beschrijft.

De PB13 Ultra is zeker een bruut apparaat, ik merk wel dat ik er wat meer aandacht aan moet besteden om hem goed in de opstelling te laten integreren. Een great Gramma zou me bijvoorbeeld geen overbodige luxe lijken. Port-tuning moet ik ook nog eens proberen, misschien dat de sub daar wat strakker van wordt.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: skyfox on March  9, 2012, 13:50:59
Mooi verslag! Ik ben benieuwd naar hoe je akoestiek het nu doet. Zoals je het beschrijft klinkt het alsof het al redelijk tot goed voldoet!  :thumbs-up:

Quote from: clockwork on March  9, 2012, 13:48:36
mooi verslag. :clapping:

Het klinkt alsof de ruimte ook zonder al teveel akoestische aanpassingen al helemaal goed voldoet. 

Had de verbetering van het laag te maken met de betere opstelling van de speakers of ook met de Nordost bekabeling? Ik heb sinds kort ook Nordost super flatline op mijn fronts en ik vind het ook voor een verbetering zorgen.

Thanks ... zie post hierboven :)

Helemaal goed is het nog niet, ik zit zeker nog wel met de verhouding hoog/laag. Zoals eerder is gezegd, lijkt een meting onvermijdelijk als alles duideijk in kaart moet worden gebracht.

De opstelling van de speakers hebben we niet heel veel aan gedaan: Paar cm verschoven (max 2-4cm) en een tikje toe-in. Omdat mijn kabels te kort zijn is het moeilijk om een goede test te doen. Wat voor verbeteringen merkte jij met de Nordost?

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Quote from: high-q on March  9, 2012, 14:35:30Wat voor verbeteringen merkte jij met de Nordost?

Ik kwam van een paar Emotiva X-series speaker kabels.
De Nordost bieden mij nu meer detail en een wat strakker laag. Het geeft een wat rustiger beeld.
In eerste instantie vond ik het hoog wat teveel geaccentueerd, maar een week later ben ik daar aan gewend en vind ik het wel prettig zo.
Ik kan me voorstellen dat in jouw situatie dat ook wel een verbetering zou opleveren.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Quote from: clockwork on March  9, 2012, 14:41:50
Ik kwam van een paar Emotiva X-series speaker kabels.
De Nordost bieden mij nu meer detail en een wat strakker laag. Het geeft een wat rustiger beeld.
In eerste instantie vond ik het hoog wat teveel geaccentueerd, maar een week later ben ik daar aan gewend en vind ik het wel prettig zo.
Ik kan me voorstellen dat in jouw situatie dat ook wel een verbetering zou opleveren.

Dat komt ongeveer overeen met wat ik beschreef en het is inderdaad precies een tweak die ik in deze opstelling wel kan gebruiken. Had niet verwacht dat het zo veel verschil zou maken eigenlijk.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge