The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

high-q

#200
Foto update ...

Hierbij weer een (kleine) foto update van de werkzaamheden van gisteren. Het lijkt misschien niet veel, maar we hebben echt de hele dag nodig gehad om het plafond tussen de balken te plaatsen, de koof dicht en de scheidingswand dicht te maken en de boel verder te isoleren. Reden is dat de gipsvezelplaat veel harder is dan standaard gipsplaat. Festool draait hier flink overuren  ;D

Vandaag is de timmerman er voorlopig voor het laatst en gaat hij bezig met de verhoging bij de trap (nu nog een nis links op de plattegrond). Hierbij kan hij mij alvast een indruk geven hoe het podium gebouwd gaat worden (als die er nog komt).

Aankomende week zal het rustig zijn en kan ik mooi nadenken over de indeling van de projectiewand en de plaatsing van de audioapparatuur.


De foto's:



Plafond dicht. Alle gipsvezelplaten zijn tussen de balken geplaatst, koof staat nog open




Gat in het plafond voor de bekabeling naar de beamer en plaatsing spotjes




Koof bij de projectiewand en zijkanten dicht gemaakt



De basis is nu zo goed als af. Nu is het wachten nog op:


*. De installateur - Plaatsen en aansluiten radiatoren, aansluiten nieuwe groepenkast en aanpassen bestaande groepenkast naar 3 fasen.
*. Trappenbouwer - Aanleveren van de nieuwe trap die naar de ruimte boven de HT-Lounge gaat.
*. Stukadoor - Afwerken van de wanden en koof


Belangrijk punt is voor mij dat ik goed na denk over de eventuele aanpassingen, voordat de stukadoor komt en ik niet meer achter de voorzetwanden kan komen. Wanneer deze klaar is kunnen we verder gaan met fase 5 (vermeld in de OP) van de planning

Ik hou jullie op de hoogte


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Wat een werk gaat daar in zitten joh! Ziet er nu al zeer verzorgd uit.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Quote from: chansig on August 13, 2011, 11:24:12
Ben je een kleine 5 dagen op vakantie is het bijna klaar.. :D

Mooi hoor al die vorderingen..gaat de goede kant op.

Gr Hans

Dankje Hans!

Ik sta er ook versteld van hoe hard de timmerman er doorheen is geknald en dat allemaal met behoud van precisie en kwaliteit!! Zoals in de vorige post ook staat is de basis zo goed als klaar, maar er moet zeker nog wel wat gebeuren  :)


Quote from: Xander32 on August 13, 2011, 11:51:09
Wat een werk gaat daar in zitten joh! Ziet er nu al zeer verzorgd uit.


Sander.


Thanks! Het zit hem inderdaad allemaal in de details  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#203
Even een kleine update,

De timmerman is net klaar met het plaatsen van de verhoging op de plek waar de trap komt te staan. Reden van plaatsen van de verhoging is dat vanuit de keuken gezien deze ruimte een centimeter of 15 lager ligt. De verhoging loopt door tot aan de scheidingswand tussen de bijkeuken en de ht-ruimte. Een opstapje/afstapje op deze plek is logischer.


en de foto's ...



Verhoging gezien vanuit de nis, bedekt tevens de aanvoer vloerverwarming




Verhoging gezien vanuit richting naar de keukendeur




Verhoging loopt door tot scheidingswand + deur naar de bijkeuken

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

chansig

Vast wel aangegeven maar wat ga je met de wanden doen ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

high-q

Quote from: chansig on August 13, 2011, 13:08:01
Vast wel aangegeven maar wat ga je met de wanden doen ?

Gr Hans

Hi Hans,

Dat is nog even de vraag. In eerste instantie wil ik alles gestukt hebben. Of dat daadwerkelijk nodig is komt de stukadoor binnenkort vertellen. Daarna gaat de boel gesausd worden in een nog te bepalen kleur.

Als je een ander idee hebt hoor ik dat natuurlijk graag  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

chansig

Nee...niet echt. IK zag alleen al die gaatjes nu goed zitten en ik dacht: Ohh..lekker plamuren.

Stuken is denk ik wel het mooist, maar een leuk behang kan ook zijn charme hebben. Laatste is denk ik ook wat minder arbeidsintensief. Stuken geeft rotzooi, moet drogen en vervolgens verven.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Davey

Keurig hoor die afwerking. Erg mooi allemaal weer en mooie oplossing met de verhoging  :thumbs-up:.

high-q

Quote from: chansig on August 13, 2011, 13:28:34
Nee...niet echt. IK zag alleen al die gaatjes nu goed zitten en ik dacht: Ohh..lekker plamuren.

Stuken is denk ik wel het mooist, maar een leuk behang kan ook zijn charme hebben. Laatste is denk ik ook wat minder arbeidsintensief. Stuken geeft rotzooi, moet drogen en vervolgens verven.

Gr Hans


De stukadoor gaat me vertellen of de wand strak genoeg is om gelijk te behangen. In dat geval zal ik inderdaad moeten plamuren en komt er daarna vliesbehang overheen wat gesausd wordt in één kleur, zoals in de schetsen. Stuken was in eerste instantie de bedoeling en vind ik ook prima, dat wordt dan gedaan door iemand binnen de familie.

De troep vind ik niet zo erg (meer). Je moest eens weten wat voor stofbende er van dat rigidur af komt bij het zagen, het ligt zelfs in de woonkamer!  :blink:
Wachttijd heb ik door werkzaamheden van andere partijen vanaf nu sowieso. Vond de snelheid tot nu eigenlijk wel prettig  :laugh:


Quote from: Davey on August 13, 2011, 17:47:23
Keurig hoor die afwerking. Erg mooi allemaal weer en mooie oplossing met de verhoging  :thumbs-up:.


Dankje Davey,

ben er ook dik tevreden mee! De echte afwerking moet nog komen. Hoop dat die net zo mooi gaat worden als de basis  :happy:


Note:

Ik ben inmiddels met het scherm gezakt naar ongeveer 75cm, zal ik nog een foto van maken. De kunst is nu om het av/meubel zo te maken dat de geplaatste center (van 40cm hoog) samen met het tv-lift-meubel net onder die 75cm uit komen. Zal van de week aan de slag gaan met tekenen.



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Heb je inmiddels al mooie sketches gemaakt?  ::)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Kjelt

Die muren zijn dat nou gipsplaten of MDF, want de verhoging ziet er uit als hetzelfde materiaal?

high-q

Quote from: Maurits on August 15, 2011, 09:24:17
Heb je inmiddels al mooie sketches gemaakt?  ::)


Ben ik nog niet aan toe gekomen Maurits. Zaterdag, nadat de timmerman weg ging, ben ik richting strand gegaan om ff uit te waaien. Heb er nog een leuk weekendje van gemaakt   8)


Quote from: Kjelt on August 15, 2011, 10:23:54
Die muren zijn dat nou gipsplaten of MDF, want de verhoging ziet er uit als hetzelfde materiaal?


Het frame van de verhoging is van hout gemaakt (5x7). Het frame hebben we gevuld met overgebleven rockwool, daarna beplaat met 18mm OSB en daarna nog eens bekleed met 12mm Rigidur gipsvezelplaat. Eigenlijk gewoon gewerkt met afvalmateriaal.  ;D

Een probeersel voor een oplossing voor de "put", voordat daar vloerbedekking overheen gaat. De verhoging klinkt nu niet hol, dus we hopen dat dit straks voor de put ook een oplossing is. We gooien er tijdens de verbouwing zo veel mogelijk puin in om het te vullen.



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jaco

Waarom zet je de apparatuur niet rechts van het schern voor de zijmuur waar je kamer breder is?
Dan wordt je ook minder afgeleid door displays van apparatuur etc.
Opeens heb je dan niets meer voor je staan behalve luidsprekers, dat staat ook mooi (meningen verschillen)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

high-q

Quote from: jaco on August 15, 2011, 11:59:52
Waarom zet je de apparatuur niet rechts van het schern voor de zijmuur waar je kamer breder is?
Dan wordt je ook minder afgeleid door displays van apparatuur etc.
Opeens heb je dan niets meer voor je staan behalve luidsprekers, dat staat ook mooi (meningen verschillen)




Heb ik ook aan gedacht, ben zelf ook wel voorstander van een clean frontstage. Nadeel is dat ik al het leidingwerk weer aan moet passen. Kan in principe nog steeds, maar dan zit ik alsnog met de tv die ik ook wil gebruiken in deze opstelling. Die kan echt niet lager dan 75cm.

Heb er ook aan gedacht om de "tv-kist", waar de tv-lift en tv in zitten, als center stand te gebruiken. Met de center op een verhoging van 15 a 25cm die aan de kist gemonteerd is.


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kjelt

Quote from: high-q on August 15, 2011, 11:43:40
Het frame van de verhoging is van hout gemaakt (5x7). Het frame hebben we gevuld met overgebleven rockwool, daarna beplaat met 18mm OSB en daarna nog eens bekleed met 12mm Rigidur gipsvezelplaat.
Waarom nog gipsvezelplaat over de OSB dan? Daar gaat toch tapijt komen of worden daar tegels gelegd o.i.d. ? Ik kan me voorstellen dat gipsplaat niet ideaal is om overheen te lopen of is dit speciaal spul?

high-q

Quote from: Kjelt on August 15, 2011, 14:00:20
Waarom nog gipsvezelplaat over de OSB dan? Daar gaat toch tapijt komen of worden daar tegels gelegd o.i.d. ? Ik kan me voorstellen dat gipsplaat niet ideaal is om overheen te lopen of is dit speciaal spul?

Omdat het heel erg dempt. Daarnaast was het een uitprobeersel met afvalmateriaal. Gipsvezelplaat is veel harder en steviger dan normaal gipsplaat. Van dit materiaal zijn er ook nog speciale vloerplaten. Verschil is dat hier nog een isolerende laag aan vast gelijmd zit. Een extra isolatielaag in polystyreen, minerale wol of houtwol.

Er komt inderdaad nog vloerbedekking overheen.

http://www.pontmeyer.nl/productdetails/206555/e513200040  

"- Geschikt voor scholen, bioscopen, etc."  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Quote from: high-q on August 15, 2011, 14:34:28
Omdat het heel erg dempt. Daarnaast was het een uitprobeersel met afvalmateriaal. Gipsvezelplaat is veel harder en steviger dan normaal gipsplaat. Van dit materiaal zijn er ook nog speciale vloerplaten. Verschil is dat hier nog een isolerende laag aan vast gelijmd zit. Een extra isolatielaag in polystyreen, minerale wol of houtwol.

Er komt inderdaad nog vloerbedekking overheen.

http://www.pontmeyer.nl/productdetails/206555/e513200040  

"- Geschikt voor scholen, bioscopen, etc."  :)

LOL geschikt voor psychiatrische instellingen.  :P HT Freaks  :popcorn:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

Quote from: Maurits on August 15, 2011, 14:43:08
LOL geschikt voor psychiatrische instellingen.  :P HT Freaks  :popcorn:


Welcome to join my friend ...  :hehe:


Quote from: mtissink on August 15, 2011, 15:08:03
Hehe, crèches.., mannen en hun hobby.. :)


Met bijv. M&G's worden mannen met deze hobby weer kinderen  ;D


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Heb nog even gezocht naar TV lift meubels.
Denk dat het tv-lift kastje met maximale hoogte van 75cm iets als dit gaat worden:



In combinatie met een Screentech ST965 TV lift.

Ben nog niet helemaal uit over de plaatsing van de rest van de apparatuur. Heb momenteel twee opties:

1. Onder het scherm voor het tv-lift kastje in een apart a/v meubel van max. 35cm hoog. Center er boven op, zodat bovenkant center ook op 75cm uit komt
2. Center op een stand voor het tv-lift kastje en het aparte a/v meubel aan de rechterkant van de ruimte tussen de rechter front en subwoofer in.

[Edit]

Optie 3: A/V meubel van 75cm hoog, waar de center in valt en nog genoeg ruimte voor toekomstige updates (6 vakken totaal). TV-lift en tv vallen dan achter de kast en hebben dan geen ombouw nodig.



Alle opties hebben voordelen en nadelen.

Optie 1:

Voordeel: Kan gebruik maken van de aangelegde leidingen en hoef deze niet te verleggen
Nadeel: a/v meubel gaat laag en erg breed worden uitgaande van 5 a 6 vakken van 35x50x60cm (HxBxD), 2 meubels nemen meer diepte in beslag


Optie 2:

Voordeel: Clean frontstage met 2 main luidsprekers, center op stand en relatief kleine tv-meubel (75x130x30cm), a/v meubel krijgt gunstigere maat
Nadeel: Leidingen apparatuur moeten verlegd worden, kan geen gebruik maken van huidige speaker- en HDMI kabels.

[Edit]

Optie 3:

Voordelen: Voordelen van optie 1 wat betreft leidingen. Nadeel optie 1 vervalt, omdat de kast een ander design krijgt. Nadeel optie 2 vervalt, huidige kabels kunnen gebruikt blijven worden

Nadeel: Geen clean frontstage

De 3e optie is ook het goedkoopst. TV-lift kast vervalt, leidingen kunnen gebruikt blijven worden evenals de huidige bekabeling.




Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

My 2 cents --> optie 1.

Veel praktischer qua kabels enz. Je mooie en dure apparatuur blijft zichtbaar in je frontview. Zodat je daarop kan watertanden. :P
Een laag en breed meubel geeft een rustiger en opener uitzicht dan een meubel van 75cm hoog waarin de center staat.

Ik zou de ombouw van de tv rustig, slank en clean maken. Ik verwacht dat deze helemaal niet gaat opvallen als de center er eenmaal voor staat.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: Maurits on August 17, 2011, 09:49:11
My 2 cents --> optie 1.

Veel praktischer qua kabels enz. Je mooie en dure apparatuur blijft zichtbaar in je frontview. Zodat je daarop kan watertanden. :P
Een laag en breed meubel geeft een rustiger en opener uitzicht dan een meubel van 75cm hoog waarin de center staat.

Ik zou de ombouw van de tv rustig, slank en clean maken. Ik verwacht dat deze helemaal niet gaat opvallen als de center er eenmaal voor staat.


Met de kabels en behoud van de huidige kabels, de meest praktische oplossing. Wat betreft die lage brede kast, daar moet ik het nog even over hebben met de schoonheidscommissie ;D
Persoonlijk voel ik er wel wat voor. Ik kan alleen de logica niet verkopen dat je speciaal voor de tv een kast laat maken en daar vervolgens weer een kast voor gaat zetten. Ik heb ook al een geïntegreerde oplossing gezien, maar die vond ik zelf niet zo mooi.

Opvallen zal het hopelijk allemaal niet doen, aangezien bijn alles aan de kant van de projectiewand zwart gaat worden.




HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

high-q

Heb offertes van verschillende meubelmakers en moet zeggen dat de prijzen nogal uiteen lopen.

Goedkoopste oplossing van de tv kast ex. lift en spuitkosten is 80eu. Als ik een kast met dezelfde maten laat bouwen door de timmerman waar ik tot nu toe alles heb gekocht, zit ik gelijk op een euro of 500 ex. lift en spuitkosten. De kwaliteit ligt dan wel een stuk hoger en de kast is dan in exact dezelfde stijl als bijv. mijn radiatorkasten:



Ben er inmiddels wel over uit dat ik voor optie 1 ga qua opstelling.

Als het goed is komt vandaag de stukadoor langs om advies te geven over de afwerking van de wanden. Verder ben ik van plan aankomend weekend verder te gaan met een aantal zaken op elektra gebied.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge