PC als USB bron nog beter

Gestart door kyrill, juli 13, 2011, 16:27:58

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 16, 2012, 15:40:26
och en ik gebruik hem ook tussen mijn Olive 3HD en de Antelope audio als converter van usb naar spdif, klinkt daarmee zeer high-end

Grappige keus. Waarom niet rechtstreeks naar de Antelope of gewoon om te proberen?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

dronebone

Citaat van: Isflicka op januari 16, 2012, 16:56:39
Grappige keus. Waarom niet rechtstreeks naar de Antelope of gewoon om te proberen?

omdat de antelope meer dan 1 device over usb aanbiedt en olive daar niet voor geprogrammeerd is
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 16, 2012, 16:58:25
omdat de antelope meer dan 1 device over usb aanbiedt en olive daar niet voor geprogrammeerd is

Dus je kunt een usb-hub aansluiten op de antelope?

dronebone

Citaat van: Isflicka op januari 16, 2012, 17:22:56
Dus je kunt een usb-hub aansluiten op de antelope?

nee misschien eens verdiepen in usb composite devices

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 16, 2012, 17:50:02
nee misschien eens verdiepen in usb composite devices

Nou, ik denk niet dat dat nodig is hoor.....hahahaha

RubenV.

Ik heb na aanschaf van de Antelope Zodiac + mijn Hiface usb converter verkocht. Deze gaf een zeer mooi resultaat bij mijn DACMagic maar bij de zodiac vond ik het zonder mooier klinken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

dronebone

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 17, 2012, 01:22:18
Binnenkort een challenger over de vloer voor de Zodiac Gold + Voltikus:

Eximus DP1

Dan zet ik alvast in op de Eximus DP1.

dronebone

't Ja ik denk dat het een no-brainer gaat worden.

Van Eximus hoor ik heel goede dingen en staat nu in te spelen bij een collega die hem de Zodiac killer vindt, dus binnenkort passeert hij hier ook en dan doen we de shootout hier nog es opnieuw over.

Isflicka

Citaat van: RubenV. op januari 10, 2012, 19:39:58
Wat betreft de shielding heb ik ook al sata noise filters gespot http://www.sonore.us/SOtM.html#3
en daarnaast ook usb-insteekkaarten http://sotm-audio.com/sotm/products/tX-USB.htm
en als laatste nog een mooi anti -EMU behangetje voor aan de binnenkant van de pc http://sotm.godo.co.kr/shop/goods/goods_view.php?goodsno=186785451&category=004
Misschien iets voor mijn volgende pc projectje  O0

Afgelopen tijd had ik er al een beetje mee zitten rommelen maar ik moest er dit weekend wel werk van maken om echt klaar te zijn voor de luistersessie. Intussen ben ik er wel achter dat het gewoon noodzakelijk is om 'schone' 5v op de molex van de SOtM te zetten (de Best of Two Worlds Solution sqeezebox lag toch nog op de plank). Helaas moet ook het 12v deel van de molex gevoed worden want anders werkt het allemaal nog niet. Het resultaat.....heerlijk. Eindelijk weer de rust terug (zoals bij mijn vorige bron een asus accu laptopje) en het stereobeeld is weer heerlijk natuurlijk. Opvallende verbetering ook het diepere laag. Waar ligt de grens van de Metrum Octave? Na een paar uur weer eens terug naar de gewone USB aansluiting ....dat is schrikken! Naar aanleiding van een andere discussie nog even gekeken of het niet eenvoudiger zou zijn om de USB van buitenaf te voeden. Een soortgelijk USB kabeltje had ik nog liggen (om USB lineaire prik te geven) dat gaf wel iets beter resultaat maar het was zeker niet vergelijkbaar (ook niet bij de gewone USB aansluiting).

EJR

heb je de aqvox voeding geprobeerd? ben wel nieuwsgierig hoe dat zou werken met m'n audiophileo2.

volgens jkenny (van de modded hiface en z'n eigen dac's) is het wel wat overprijsd voor wat je krijgt

overigens schijnt er ook een battery pack of iets dergelijks te komen voor de Audiophileo all is daar op de site zelf nog niks over te vinden.
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

Isflicka

Citaat van: EJR op januari 19, 2012, 20:56:31
heb je de aqvox voeding geprobeerd? ben wel nieuwsgierig hoe dat zou werken met m'n audiophileo2.
volgens jkenny (van de modded hiface en z'n eigen dac's) is het wel wat overprijsd voor wat je krijgt
overigens schijnt er ook een battery pack of iets dergelijks te komen voor de Audiophileo all is daar op de site zelf nog niks over te vinden.

Nee, ik heb de USB versie van de BOTWS Lineaire voeding met SBooster gebruikt (eigenlijk voor de HRT Music Streamer Pro) maar daar kan ik helaas geen foto van vinden (misschien moet ik toch zelf een keer wat foto's maken). De HRT Music Streamer knapt van een BOTWS voeding wel heel erg op maar op het SOtM kaartje valt het allemaal een beetje tegen. Intussen zoek ik nog even door naar de oorzaak want dan moet het toch ook het 12v traject zijn. Helaas kan ik slecht stil blijven zitten dus ik heb de 12v ook maar voorzien van een eigen BOTWS Lineaire voeding. Bij wijze van experiment heb ik een goedkoop USB 3.0 PCI-e kaartje gekocht met aparte molex aansluiting (20 Euro). Vervolgens wil ik hier ook weer de 5v en 12v Lineaire voeding op aansluiten en dan eens vergelijken met het SOtM kaartje. Als het resultaat hetzelfde is hoef je misschien geen dure SOtM te kopen.

dronebone

meten is weten

hoeveel kaartjes moet je anders nog kopen voor je klaar bent ?

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 20, 2012, 13:15:22
meten is weten

hoeveel kaartjes moet je anders nog kopen voor je klaar bent ?

Geen idee, misschien nog heel veel! Nog niet zo heel lang geleden dacht ik ook alles te weten door te meten maar daar ben ik intussen anders over gaan denken  :hehe:. We zijn tegenwoordig steeds beter gaan meten maar het resultaat van alles hoeft niet een beter eindresultaat op te leveren. Vasthouden aan meten is weten staat soms groei en innovatie in de weg.

dronebone

Citaat van: Isflicka op januari 20, 2012, 14:08:54
Geen idee, misschien nog heel veel! Nog niet zo heel lang geleden dacht ik ook alles te weten door te meten maar daar ben ik intussen anders over gaan denken  :hehe:. We zijn tegenwoordig steeds beter gaan meten maar het resultaat van alles hoeft niet een beter eindresultaat op te leveren. Vasthouden aan meten is weten staat soms groei en innovatie in de weg.

we hebben het hier over voedingen, dan kijk je toch naar de laagste ripple?

ik ben zo destijds bij m'n htpc voeding uitgekomen door reviews te zoeken met metingen

het onnozele was dat mijn onkyo kaart zich zeer weinig van de voeding aantrekt maar die heeft dan ook bijna een power plant op z'n pcb

andere kaarten zoals bvb Radeon 6450 klinkt een stuk minder hard dan dezelfde film bvb afgespeeld door m'n HDI Dune, beide met dezelfde bluray in bitstream
dus het nut van een goede voeding is relatief tov de implementatie van de rest

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 20, 2012, 14:12:37
we hebben het hier over voedingen, dan kijk je toch naar de laagste ripple?

ik ben zo destijds bij m'n htpc voeding uitgekomen door reviews te zoeken met metingen

het onnozele was dat mijn onkyo kaart zich zeer weinig van de voeding aantrekt maar die heeft dan ook bijna een power plant op z'n pcb

andere kaarten zoals bvb Radeon 6450 klinkt een stuk minder hard dan dezelfde film bvb afgespeeld door m'n HDI Dune, beide met dezelfde bluray in bitstream
dus het nut van een goede voeding is relatief tov de implementatie van de rest

Dat wil ik juist aantonen met zo'n 20 Euro kaartje...

dronebone

Citaat van: Isflicka op januari 20, 2012, 14:31:17
Dat wil ik juist aantonen met zo'n 20 Euro kaartje...

das een goedkope tweak ....

EJR

dacht dat het sotm kaartje vooral handog was voor als je een usb dac gebruikt.nou begrijp ik dat de betere usb dacs de 5v usb voeding  sowieso ontkoppeld hebben en hun eigen voeding gebruiken.

Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

Isflicka

Citaat van: EJR op januari 20, 2012, 14:57:27
dacht dat het sotm kaartje vooral handog was voor als je een usb dac gebruikt.nou begrijp ik dat de betere usb dacs de 5v usb voeding  sowieso ontkoppeld hebben en hun eigen voeding gebruiken.

Laat je niet van de wijs brengen door een meegeleverde dac voeding want meestal wordt toch gebruik gemaakt van de 5v usb voeding. Er zijn maar weinig merken zoals Antelope met een eigen 5v usb voeding.

Isflicka

De SOtM tX-USB blijft toch een leuke kaart. Intussen heb ik alleen de Best of Two Worlds Solutions 12v variant op het 12v gedeelte van de molex aangesloten en dat bevalt erg goed. Het geheel wordt wel erg gevoelig voor het in fase staan van de set.

RubenV.

Citaat van: dronebone op januari 17, 2012, 20:17:18
't Ja ik denk dat het een no-brainer gaat worden.

Van Eximus hoor ik heel goede dingen en staat nu in te spelen bij een collega die hem de Zodiac killer vindt, dus binnenkort passeert hij hier ook en dan doen we de shootout hier nog es opnieuw over.

Is de shootout al geweest, en zoja: wat was het resultaat? Ik ben er iig zeer benieuwd naar!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Isflicka

Citaat van: RubenV. op maart 11, 2012, 20:25:25
Is de shootout al geweest, en zoja: wat was het resultaat? Ik ben er iig zeer benieuwd naar!

Waarom ben je afgelopen weekend niet even naar Wetteren gereden? Had je zelf een shootout kunnen doen....

RubenV.

Citaat van: Isflicka op maart 12, 2012, 11:55:10
Waarom ben je afgelopen weekend niet even naar Wetteren gereden? Had je zelf een shootout kunnen doen....

Ik wist niet dat ze dan opendeur-weekend hadden. Maar om terug te komen op mijn vraag:Is de shootout al geweest, en zoja: wat zijn jullie bevindingen/meningen?
Mijn topic
Bluray collectie