CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Masterkale

Citaat van: vik op november 21, 2013, 06:43:16
Ok je hebt dus een stappen plan.  ::)


De gemodificeerde MM 8077 is fantastische versterker voor zowel stereo als in een MCH configuratie. CM biedt ook de mogelijkheid om de versterker te bruggen voor wat meer controle voor bijvoorbeeld lastige front speakers. Dat heb ik dus laten doen. Het nadeel is wel dat je 2 kanalen mist.  Dus je gaat van 7 naar 5 kanalen.

Qua klank is de Marantz MM 8077 de mooiste MCH versterker die CM op het moment in huis heeft. Zoek je meer vermogen dan kom je bij Emotiva uit. Bijvoorbeeld de XPA-5 , XPR-5.


De CM MM 8077 speelt inderdaad op een zeer hoog niveau, maar de rest van de keten is natuurlijk ook erg belangrijk.

Je mag hier gerust een keer komen luisteren en CM heeft een demo dag op zaterdag 7 December. Daar ga ik ook naartoe.


CM draait inderdaad zonder Audyssey maar heeft wel de nodige aanpassingen in de akoestiek wat er tegen over staat. 

Welke Isophon speakers heb? Heb je een aparte HT ruimte? Misschien dat je daar iets meer over kan vertellen?

Zaterdag de 7de zou ik ook wel kunnen maar doordeweeks kan hij toch ook wel wat demonstreren lijkt me? Ook al ben ik wel benieuwd hoe het bij jou thuis klinkt.

Ik ben bezig met het verbouwen van mijn woonkamer. Ik heb zojuist een sony hw55 opgehangen en een projectiescherm van 250cm breed. Ik ben ook bezig met plafond panelen (frames hangen al aan het plafond).
Dit is verder dan ook de enige akoestische behandeling in mijn kamer. Voor de rest heb ik vrij harde materialen overal, leren bank, paneelgordijnen (erg dun), betonnen woning, laminaat, RVS granieten tafels. Wel heb ik een kleed bij de bank liggen.

Ik heb momenteel 3 isophon speakers. 2x FRC-C 1x FRC-D. Mijn plannen zijn ooit om de FRC-C naar achteren te plaatsen en cassiano-D aan de voorkant. Nu hangen er achter phonar M4 edma speakers. Als sub heb ik een SVS SB13ultra. Front heights 2x mini energy speakers. Als wides heb ik tijdelijk nog mijn phonar P4 edma staan (staat in de verkoop). Momenteel dus een 9.1 opstelling.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

treky22

Citaat van: vik op november 11, 2013, 14:51:17
Op 07-12-2013 is er weer een demo weekend.


Zijn er mensen die mee willen? Ik kan wat mensen mee nemen dat is geen enkel probleem.

Voor eten en drinken wordt gezorgd, enkel je goede humeur meenemen.  8)



Dit is het programma :

- den Sony VPL-VW500ES in der CM Version und 4K Zuspielung
- die neuen JVCs ( DLA-X500, 700 )
- das Infitec 3D System komplett Cinemike optimiert.
- Cinemike Tuning der Top Aurum Lautsprecher ( Vulkan, Titan, Center )
- die Aurum aktiv Serie ( Altan und Orkan )
- Unsere Referenz Endstufen Advance Acoustic MAA1000 in der Tuning Stufe 2
- die Marantz AV7701 mit Ultimate Tuning

OMG  :devil:
Waarom is dit nou elke keer als ik het weekend moet werken!!!
We starten vanaf die week met 5-ploegen, dus vrij krijg ik zowieso niet.

Die Quadrals en ook de combi met de AA's wil ik echt wel een keer beluisteren  :music: :wub:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Zo te lezen een aardige ruimte.  :)

Ik kan even niks vinden over het type Isophons, maar volgens mij vragen die best wel wat van je versterker of niet?

Je mag gerust komen luisteren geen probleem. Of kom het weekend van 7 en 8 Dec naar het demo weekend. Anders door de weeks ook geen probleem je kan gewoon afspreken.








Citaat van: Masterkale op november 21, 2013, 12:55:33
Zaterdag de 7de zou ik ook wel kunnen maar doordeweeks kan hij toch ook wel wat demonstreren lijkt me? Ook al ben ik wel benieuwd hoe het bij jou thuis klinkt.

Ik ben bezig met het verbouwen van mijn woonkamer. Ik heb zojuist een sony hw55 opgehangen en een projectiescherm van 250cm breed. Ik ben ook bezig met plafond panelen (frames hangen al aan het plafond).
Dit is verder dan ook de enige akoestische behandeling in mijn kamer. Voor de rest heb ik vrij harde materialen overal, leren bank, paneelgordijnen (erg dun), betonnen woning, laminaat, RVS granieten tafels. Wel heb ik een kleed bij de bank liggen.

Ik heb momenteel 3 isophon speakers. 2x FRC-C 1x FRC-D. Mijn plannen zijn ooit om de FRC-C naar achteren te plaatsen en cassiano-D aan de voorkant. Nu hangen er achter phonar M4 edma speakers. Als sub heb ik een SVS SB13ultra. Front heights 2x mini energy speakers. Als wides heb ik tijdelijk nog mijn phonar P4 edma staan (staat in de verkoop). Momenteel dus een 9.1 opstelling.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Jammer.  ::)




Citaat van: treky22 op november 21, 2013, 19:59:46
OMG  :devil:
Waarom is dit nou elke keer als ik het weekend moet werken!!!
We starten vanaf die week met 5-ploegen, dus vrij krijg ik zowieso niet.

Die Quadrals en ook de combi met de AA's wil ik echt wel een keer beluisteren  :music: :wub:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Citaat van: vik op november 22, 2013, 00:20:14
Zo te lezen een aardige ruimte.  :)

Ik kan even niks vinden over het type Isophons, maar volgens mij vragen die best wel wat van je versterker of niet?

Je mag gerust komen luisteren geen probleem. Of kom het weekend van 7 en 8 Dec naar het demo weekend. Anders door de weeks ook geen probleem je kan gewoon afspreken.

De isophons zijn kleine speakers slechts 52cm hoog. Het is in principe gewoon een vescova maar dan zonder onderkant.
Waar woon je ongeveer?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Citaat van: Masterkale op november 22, 2013, 03:01:47
De isophons zijn kleine speakers slechts 52cm hoog. Het is in principe gewoon een vescova maar dan zonder onderkant.
Waar woon je ongeveer?

PM
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Prachtig dit :

CM had een klant die kwam zijn Ayre DX-5 vergelijken  met de Denon 3313 en een Oppo.  Die ging doodziek naar huis en heeft gelijk de 3313 besteld en de Ayre te koop gezet.  :D

Zelfs de Oppo was beter dan de Ayre.

De Ayre heeft wel een beter beeld dan een standaard Oppo vertelde Mike.

De Ayre heeft een prijskaartje van 10.000 euro.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Zo zie je maar weer, prijs zegt niet alles. Eigenlijk zelfs helemaal niets. Als 1 manjaar 200k kost en Denon met 10 manjaar een product maakt waar er 1 miljoen van verkocht worden wereldwijd dan zijn de kosten van de manuren 2 euro per apparaat. Als een klein high end bedrijf met diezelfde 10 manjaar een product maakt waar er slechts 1000 van verkocht worden zijn de kosten van de manuren 2000 euro per apparaat.  ;)

Masterkale

Ik ben reuze benieuwd wat ik allemaal te horen krijg woensdag   O0
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Citaat van: Masterkale op november 24, 2013, 17:23:53
Ik ben reuze benieuwd wat ik allemaal te horen krijg woensdag   O0

::)  Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren maar dat komt wel goed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Woensdag een bezoekje gebracht aan Cinemike met Vik samen. Ik heb wat spullen mogen luisteren.
De standaard AV7701 (nieuw uit verpakking) op een marantz CM MM8807
AV7005 met tuning 1 op de CM 8807
De denon AVP met tuning 3 op de CM MM8807 (bij Vik en bij cinemike thuis)

Ik kan er maar 1 ding over zeggen Wauw .. Wat een multichannel voor stage neer kan zetten is gewoon vergelijkbaar met een dikke stereo amp op een set kef blades .

Wel is een opamp tuning vereist om echt diepte in het geluid naar voren te krijgen (soundstage). Bij de 1ste tuning is het naar mijn idee meer de dynamiek en tonen die stukken beter naar voren komen.

Bij mij komt er sowieso een MM8807 en het liefste een AV8801 .. Alleen heb ik nog geen AV8801 budget momenteel. De AV7005 is prijs technisch veel aantrekkelijker.. Maar ik heb graag het neusje van de zalm.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

 ::)    Tja het zijn allemaal keuzes die je moet maken. De AV 8801 wordt al voor aangeboden voor 2000-2100 euro zag ik, maar daarbij moet je wel behoorlijk bijleggen.

Ik zou persoonlijk kijken voor een gebruikte AV 7005 (of de 7005 die Mike ingeruild krijgt) dan de OP AMP upgrade erbij en je bent helemaal klaar. (buiten de versterker om dan)

Dan heb je een fantastische set staan. De CM 8801 is erg mooi en de AVP weer een wat hoger niveau maar financieel gezien is de AV 7005 "a bargain" en scheelt weinig met de AV 8801.  Voor de laatste %% moet je dieper in de buidel tasten.

Leuk om te lezen dat je alles positief hebt ervaren.  ;)


Citaat van: Masterkale op november 29, 2013, 16:22:47
Woensdag een bezoekje gebracht aan Cinemike met Vik samen. Ik heb wat spullen mogen luisteren.
De standaard AV7701 (nieuw uit verpakking) op een marantz CM MM8807
AV7005 met tuning 1 op de CM 8807
De denon AVP met tuning 3 op de CM MM8807 (bij Vik en bij cinemike thuis)

Ik kan er maar 1 ding over zeggen Wauw .. Wat een multichannel voor stage neer kan zetten is gewoon vergelijkbaar met een dikke stereo amp op een set kef blades .

Wel is een opamp tuning vereist om echt diepte in het geluid naar voren te krijgen (soundstage). Bij de 1ste tuning is het naar mijn idee meer de dynamiek en tonen die stukken beter naar voren komen.

Bij mij komt er sowieso een MM8807 en het liefste een AV8801 .. Alleen heb ik nog geen AV8801 budget momenteel. De AV7005 is prijs technisch veel aantrekkelijker.. Maar ik heb graag het neusje van de zalm.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Vergeet niet dat je de AV8801 als streamer kunt gebruiken dit is ook een groot voordeel tegenover de AV7005. Mijn Linn Majik DS heb ik ervoor weg gedaan Mike zei meteen al dat die overbodig zou zijn.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Citaat van: RvD op november 30, 2013, 01:22:16
Vergeet niet dat je de AV8801 als streamer kunt gebruiken dit is ook een groot voordeel tegenover de AV7005. Mijn Linn Majik DS heb ik ervoor weg gedaan Mike zei meteen al dat die overbodig zou zijn.

Goed punt Rudy.  Voor een beetje een redelijke streamer betaal je ook weer extra. Hoe bevalt hij als streamer?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Citaat van: vik op november 30, 2013, 08:27:51
Goed punt Rudy.  Voor een beetje een redelijke streamer betaal je ook weer extra. Hoe bevalt hij als streamer?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik mijn 8801 een tijdje terug in die hoedanigheid probeerde en deze alleen maar vastliep.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RvD

Uitstekend bevalt dat.

Van vastlopen heb ik gelukkig nog geen last gehad als software gebruik ik Twonky en op de tablet upnp player (android).

De Marantz remote app gebruik ik ook af en toe om ook Spotify te gebruiken dit werkt ook goed.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Masterkale

Citaat van: RvD op november 30, 2013, 01:22:16
Vergeet niet dat je de AV8801 als streamer kunt gebruiken dit is ook een groot voordeel tegenover de AV7005. Mijn Linn Majik DS heb ik ervoor weg gedaan Mike zei meteen al dat die overbodig zou zijn.

Dat is zeker een goed punt... iemand een av8801 te koop? :p
Hoe bevalt de phonar center eigenlijk? Die heb je volgens mij via mij gekocht.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

RvD

Dat vermoeden had ik ook al, als je naam Tom is dan heb ik jouw oude center speaker.  ;)

Ik had hiervoor al een C3 center speaker maar had ik verkocht omdat ik wilde overstappen naar Quadral. Dit is helaas toen fout uitgepakt omdat ik de Vulkans niet goed klinkend kreeg in de huiskamer te veel bass en druk op de oren wat erg vermoeiend was om naar te luisteren. Gelukkig kwam ik toen jouw oude C4 tegen om de Phonar set weer compleet te maken.

Je bent nu zelf bij Mike geweest en weet nu hoe Quadral klinkt dat geluid blijft toch door je hoofd spoken.  ;D Ze zijn nu met een tuning bezig voor de Orkan en Altan aktive speakers mijn hoop is eigenlijk een beetje als dat klaar is dat ze ook een tuning kunnen maken voor de normale Orkan en Altan want mijn eigen versterking wil ik behouden omdat dit meer dan goed bevalt.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

De tuning voor de Vulkan R en Titan / Titan center moet klaar zijn voor a.s. weekend en geldt dan denk ik voor alle Quadral speakers.

Wat betreft de Orkan VIII ik denk dat die voor de meeste omstandigheden prima is en levert voldoende druk.

De aktieve lijn klinkt aardig maar zoals een aantal aktieve speakers die ik heb gehoord vind ik het niet veel bijzonders met een ingebouwde amp.




Citaat van: RvD op december  1, 2013, 19:02:34
Dat vermoeden had ik ook al, als je naam Tom is dan heb ik jouw oude center speaker.  ;)

Ik had hiervoor al een C3 center speaker maar had ik verkocht omdat ik wilde overstappen naar Quadral. Dit is helaas toen fout uitgepakt omdat ik de Vulkans niet goed klinkend kreeg in de huiskamer te veel bass en druk op de oren wat erg vermoeiend was om naar te luisteren. Gelukkig kwam ik toen jouw oude C4 tegen om de Phonar set weer compleet te maken.

Je bent nu zelf bij Mike geweest en weet nu hoe Quadral klinkt dat geluid blijft toch door je hoofd spoken.  ;D Ze zijn nu met een tuning bezig voor de Orkan en Altan aktive speakers mijn hoop is eigenlijk een beetje als dat klaar is dat ze ook een tuning kunnen maken voor de normale Orkan en Altan want mijn eigen versterking wil ik behouden omdat dit meer dan goed bevalt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Citaat van: RvD op december  1, 2013, 19:02:34
Dat vermoeden had ik ook al, als je naam Tom is dan heb ik jouw oude center speaker.  ;)

Ik had hiervoor al een C3 center speaker maar had ik verkocht omdat ik wilde overstappen naar Quadral. Dit is helaas toen fout uitgepakt omdat ik de Vulkans niet goed klinkend kreeg in de huiskamer te veel bass en druk op de oren wat erg vermoeiend was om naar te luisteren. Gelukkig kwam ik toen jouw oude C4 tegen om de Phonar set weer compleet te maken.

Je bent nu zelf bij Mike geweest en weet nu hoe Quadral klinkt dat geluid blijft toch door je hoofd spoken.  ;D Ze zijn nu met een tuning bezig voor de Orkan en Altan aktive speakers mijn hoop is eigenlijk een beetje als dat klaar is dat ze ook een tuning kunnen maken voor de normale Orkan en Altan want mijn eigen versterking wil ik behouden omdat dit meer dan goed bevalt.

Haha ja dat klopt, mijn phonar p4`s staan nog steeds te koop. Ze verkopen niet best en ze staan al voor de helft van het geld
De Orkan VIII klonk inderdaad erg goed met de cinemike setup. Ik was erg verbaasd wat deze kleine speakers neer konden zetten.
De phonar P4 hadden ze ook staan bij cinemike. Deze heb ik alleen niet gehoord.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

RvD

Kan ook niet begrijpen waarom je P4's nog niet verkocht zijn. Deze week stond nog een set P5 te koop en zijn al weg zag ik. De oude serie klinkt wel beter heeft een mooiere tweeter naar mijn mening. De P6 heb ik van de zomer eens uitgebreid beluisterd bij Stassen en vergeleken met de P5. De tweedehandsmarkt is slecht op dit moment misschien ook eens audio-markt.de proberen het adverteren kost maar 4 euro dus is de gok waard denk ik.

De aktive Altan heb ik wel eens gehoord en was onder de indruk toen al wat voor druk deze konden leveren. Maar ben zelf ook geen fan van aktive speakers heb liever de versterking in eigen hand.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

Masterkale

Ja ik begrijp het ook niet .. Ze zien eruit als nieuw. Mensen betalen liever het dubbele voor een nieuwe blijkbaar.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Citaat van: Masterkale op december  2, 2013, 00:32:56
Ja ik begrijp het ook niet .. Ze zien eruit als nieuw. Mensen betalen liever het dubbele voor een nieuwe blijkbaar.


Zet ze anders hier op : http://www.hifi-markt.nl/ 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Ja ik ga ze wel op wat meer sites zetten. thnx voor de tips.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch