CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jaco

#1175
Citaat van: vik op september 10, 2013, 23:19:53

Dat heb je goed gezien.  Niks mis mee. Of ben jij een helderziende die kan voorspellen hoe iets klinkt vanaf een foto?

Nee, maar ze zijn over het algemeen niet bedoeld om ingebouwd te worden.

Elac is er wat vaag over:

Grundsätzlich sollten die Chassis immer in Richtung des Hörers zeigen. Regallautsprecher sollen nicht auf den Rücken und keinesfalls auf die Vorderseite gelegt werden. Der Abstand zur Rückwand bzw. Regalwand soll 2 cm nicht unterschreiten. Die Platzierung im Regal oder auf einem kleinen Ständer bewirkt eine Bassverstärkung, die bei der Entwicklung mitberücksichtigt wurde. Es sollte jedoch darauf geachtet werden, dass keine anderen Raumwände (z.B. Seitenwände) in unmittelbarer Nähe die Bassverstärkung überbetonen und damit die Basswiedergabe unpräzise wird. Es sollten also Raumecken oder das unterste Regalfach gemieden werden.


En je voelt je snel aangevallen blijkbaar, liever alleen maar hoera roepers in je topic wellicht.
Maar als het goed klinkt, prima, het staat in ieder geval netjes.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

De center gaat prima in het meubel. Hij staat op Ceraballs en komt vrij ver naar voren en steekt net buiten het meubel.

Belangrijk voor mij was wel dat de bass poorten voor zitten en niet achter.

Vanwaar de keuze?

Mijn vriendin en ik hebben een meubel laten bouwen die zweeft (bevestigd aan de muur) met een LED verlichting die op de vloer schijnt en als ik zou kiezen om de center op het meubel te plaatsen dan wordt de kijk hoogte van de plasma te hoog voor de kijk afstand waar wij op zitten. (te veel omhoog kijken wat niet relaxed is).

Veel keuze was er niet omdat alles in het meubel moet staan.

Excuses voor het korte lontje.  ;)




Citaat van: jaco op september 11, 2013, 12:00:16
Nee, maar ze zijn over het algemeen niet bedoeld om ingebouwd te worden.

Elac is er wat vaag over:

Grundsätzlich sollten die Chassis immer in Richtung des Hörers zeigen. Regallautsprecher sollen nicht auf den Rücken und keinesfalls auf die Vorderseite gelegt werden. Der Abstand zur Rückwand bzw. Regalwand soll 2 cm nicht unterschreiten. Die Platzierung im Regal oder auf einem kleinen Ständer bewirkt eine Bassverstärkung, die bei der Entwicklung mitberücksichtigt wurde. Es sollte jedoch darauf geachtet werden, dass keine anderen Raumwände (z.B. Seitenwände) in unmittelbarer Nähe die Bassverstärkung überbetonen und damit die Basswiedergabe unpräzise wird. Es sollten also Raumecken oder das unterste Regalfach gemieden werden.


En je voelt je snel aangevallen blijkbaar, liever alleen maar hoera roepers in je topic wellicht.
Maar als het goed klinkt, prima, het staat in ieder geval netjes.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Citaat van: vik op september 11, 2013, 13:47:48
De center gaat prima in het meubel. Hij staat op Ceraballs en komt vrij ver naar voren en steekt net buiten het meubel.
Dan heb je geen/minder issues met het afstraalgedrag denk ik. Die informatie kon ik niet uit de foto halen, en helderziend ben ik inderdaad niet  ;)

Trouwens veel fabrikanten roepen volgens mij ook maar wat over hun center. Het lijkt me gek dat je een luidspreker kunt maken die goed klinkt in opstellingen die erg verschillen: los op een stand, bovenop een TV (gaat wat moeilijker tegenwoordig met platte TV's) of ingebouwd in een meubel.

CitaatExcuses voor het korte lontje.
Geen probleem, mijn reactie erop was wellicht ook wat opstandig..

Ik snap het ook wel, je bent druk bezig met modificaties en niet iedereen geloofd daar in. Maar daar heb ik juist geen positieve of negatieve mening over. Zelf veel geld uitgegeven aan de stroomvoorziening, maar ik gebruik HDMI kabels van bettercable..  :o
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

En Rudy?  ::)




Citaat van: RvD op september 10, 2013, 12:56:26
Ziet er goed uit !

21 September ga ik naar Mike toe om de Marantz AV8801 CM op te halen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Gisteren de Marantz AV8801 CM opgehaald.

Eerst bij Mike een vergelijk gemaakt tussen mijn oude Denon AVP met 3D upgrade en de nieuwe Marantz AV8801 CM. Het verschil was direct meer dan duidelijk de originele AVP maakt een brei van het geluid ook de bass is aangedikt. Met de AV8801 CM zijn de instrumenten mooi van elkaar gescheiden en echt een strakke bass weergave. Nu is bij mij thuis de CM kette weer rond bron en voor/eind versterker.  :)

De nieuwe referentie speler de Marantz UD7007 CM heb ik ook beluisterd deze is echt heel erg goed. Maar zelf ben ik tevreden met mijn Oppo CM want deze heeft wat functionaliteit wat ik niet kan missen zoals volledige bluray's afspelen vanaf een externe hd  met ondertitels.

Zeer tevreden over deze switch om zelf de AVP te laten upgraden naar de final mod ging me persoonlijk te ver, dit staat dan ook niet in verhouding tegenover de rest van de set en daar was Mike het toch met me over eens.

 
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Gefeliciteerd Rudy  :clapping:


Ik denk inderdaad dat je er heel verstandig aan hebt gedaan met de inruil van je AVP op de AV 8801. Ook meteen een prachtige streamer.

De AVP laten modden kost weer een berg extra en de AV-8801 is een waanzinnge pre-pro. En incl. de OP amp upgrade  ::)

Veel plezier!


Dit vond ik btw 2 leuke foto's. Zoveel AVP's bij elkaar heb ik nog niet gezien  :D Allemaal voorzien van de nieuwe OP amps.



Citaat van: RvD op september 22, 2013, 13:38:19
Gisteren de Marantz AV8801 CM opgehaald.

Eerst bij Mike een vergelijk gemaakt tussen mijn oude Denon AVP met 3D upgrade en de nieuwe Marantz AV8801 CM. Het verschil was direct meer dan duidelijk de originele AVP maakt een brei van het geluid ook de bass is aangedikt. Met de AV8801 CM zijn de instrumenten mooi van elkaar gescheiden en echt een strakke bass weergave. Nu is bij mij thuis de CM kette weer rond bron en voor/eind versterker.  :)

De nieuwe referentie speler de Marantz UD7007 CM heb ik ook beluisterd deze is echt heel erg goed. Maar zelf ben ik tevreden met mijn Oppo CM want deze heeft wat functionaliteit wat ik niet kan missen zoals volledige bluray's afspelen vanaf een externe hd  met ondertitels.

Zeer tevreden over deze switch om zelf de AVP te laten upgraden naar de final mod ging me persoonlijk te ver, dit staat dan ook niet in verhouding tegenover de rest van de set en daar was Mike het toch met me over eens.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Die stapel AVP's heb ik ook gezien en dan wat boven nog stond aan Marantz spullen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

@ Rudy :

Je moet met die op amp upgrade wel even op letten dat je niet te hard gaat spelen. (oren) Het geluidsbeeld is zo relaxed dat je niet in de gaten hebt dat je hem steeds harder gaat zetten. Ik heb mezelf er ook al op betrapt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ja heb ik gemerkt dat het volume wat harder stond als normaal.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

HTip

Gaaf die foto's van die AVP's. De Hausmesse heeft dus aardig aangetoond dat het loonde om de OPAMPs te upgraden. Was ook wel te verwachten, want het verschil was erg goed te horen.

@Rudy: gefeliciteerd met je nieuwe processor. Indrukwekkende CM-set heb je staan 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RvD

Thanks Philip. Jouw set is ook prachtig heb je filmpje gezien op tweakers.  ;)

De AV8801 begint nog steeds beter te klinken heb hem een paar nachtjes laten aan staan om sneller in te spelen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Mooi zo Rudy.  :)



Even over de DBT-3313 : wat is dit een fantastische speler. Wat heel erg opvalt is de dvd kwaliteit in zowel beeld en geluid. Daar heeft CM geen valse belofte over gedaan. Het is gewoon weer leuk om dvd´s te bekijken.


Ik heb mijn Kuro afgelopen maandag laten kalibreren en de persoon die de ISF heeft uitgevoerd was ook zeer te spreken over de dvd kwaliteit.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: RvD op september 25, 2013, 10:05:44
Thanks Philip. Jouw set is ook prachtig heb je filmpje gezien op tweakers.  ;)

De AV8801 begint nog steeds beter te klinken heb hem een paar nachtjes laten aan staan om sneller in te spelen.
Dank je Rudy! Ik heb er ook veel leuke reacties op gekregen :thumbs-up:

De AV8801 zal nog wel de nodige tijd nodig hebben om op klank te komen. Ik neem aan dat hij nieuw is? Mijn PM-11S3 staat nu ook (dag en nacht) in te spelen, want optimaal klinkt die nog niet ;) En daar zitten 40 OPAMPs in :o

@vik: Ik had me bij CineMike al verbaasd over de DVD-weergave, dus kan me goed voorstellen dat je nu zit te genieten :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RvD

Ja de AV8801 is nieuw had 8 uur gespeeld als test na de modificatie. Dit is nummer 3 trouwens die geleverd is maar er loopt nog een wachtlijst wegens drukte.  ;D

De PM11 is ook top de S1 heb ik toen der tijd gehoord toen ik mijn speakers kocht. De S3 zal er nog wel een flinke schep boven op doen en eindelijk worden ze in het zwart geleverd.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Bij de AVP en de AV 8801 is het zo dat deze tussen de 20 en 30 uur een dip krijgen. Na 60-70 uur spelen ze optimaal.  Inspelen is simpel door er een bron aan te koppelen en deze zonder versterking te laten draaien.


CitaatMijn PM-11S3 staat nu ook (dag en nacht) in te spelen, want optimaal klinkt die nog niet ;) En daar zitten 40 OPAMPs in :o

40 stuks toe maar.  :)




Citaat van: HTip op september 25, 2013, 14:47:43
Dank je Rudy! Ik heb er ook veel leuke reacties op gekregen :thumbs-up:

De AV8801 zal nog wel de nodige tijd nodig hebben om op klank te komen. Ik neem aan dat hij nieuw is? Mijn PM-11S3 staat nu ook (dag en nacht) in te spelen, want optimaal klinkt die nog niet ;) En daar zitten 40 OPAMPs in :o

@vik: Ik had me bij CineMike al verbaasd over de DVD-weergave, dus kan me goed voorstellen dat je nu zit te genieten :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: RvD op september 25, 2013, 15:30:21
Ja de AV8801 is nieuw had 8 uur gespeeld als test na de modificatie. Dit is nummer 3 trouwens die geleverd is maar er loopt nog een wachtlijst wegens drukte.  ;D
Wachtlijst voor de AV8801 was te verwachten na de Hausmesse. De AVP-bezitters zijn massaal aan het overstappen ;)

Citaat
De PM11 is ook top de S1 heb ik toen der tijd gehoord toen ik mijn speakers kocht. De S3 zal er nog wel een flinke schep boven op doen en eindelijk worden ze in het zwart geleverd.  ;)
De S3 is nog aan het inspelen, maar ik hoor nu al de potentie :wub: Wat mij bij het vorige model tegenhield was het ontbreken van de mogelijkheid van het schakelen naar alleen eindversterker. En de kleur was ook niet wat ik wilde ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: vik op september 26, 2013, 07:55:50
Bij de AVP en de AV 8801 is het zo dat deze tussen de 20 en 30 uur een dip krijgen. Na 60-70 uur spelen ze optimaal.  Inspelen is simpel door er een bron aan te koppelen en deze zonder versterking te laten draaien.
Dan ben je zo klaar met inspelen. Mijn PM moet iets langer ;) Die heeft er al 192 uur opzitten en speelt nog niet optimaal...

Citaat
40 stuks toe maar.  :)

Ik vond het ook veel voor een stereoversterker, maar een vriend van mij heeft uitgelegd waarom het zoveel kunnen zijn. En hij zei meteen dat dat wel een hele goede versterker moest zijn. Ik glunderde natuurlijk :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Op 07-12-2013 is er weer een demo weekend.


Zijn er mensen die mee willen? Ik kan wat mensen mee nemen dat is geen enkel probleem.

Voor eten en drinken wordt gezorgd, enkel je goede humeur meenemen.  8)



Dit is het programma :

- den Sony VPL-VW500ES in der CM Version und 4K Zuspielung
- die neuen JVCs ( DLA-X500, 700 )
- das Infitec 3D System komplett Cinemike optimiert.
- Cinemike Tuning der Top Aurum Lautsprecher ( Vulkan, Titan, Center )
- die Aurum aktiv Serie ( Altan und Orkan )
- Unsere Referenz Endstufen Advance Acoustic MAA1000 in der Tuning Stufe 2
- die Marantz AV7701 mit Ultimate Tuning
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Leuk en interessant programma! Helaas kan ik dat weekend niet. En ik ben ook nog aan het bijkomen van het vorige weekend :D

Eerst maar eens jouw speler (en die van Joris) meemaken in mijn eigen set. En wie weet wat er daarna gaat gebeuren... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

 :)  Had je vorig weekend ook een M&G of demo dagje?


Laat maar weten wanneer je klaar bent voor de spelers.  ;)


Citaat van: HTip op november 13, 2013, 10:54:39
Leuk en interessant programma! Helaas kan ik dat weekend niet. En ik ben ook nog aan het bijkomen van het vorige weekend :D

Eerst maar eens jouw speler (en die van Joris) meemaken in mijn eigen set. En wie weet wat er daarna gaat gebeuren... ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Citaat van: vik op november 13, 2013, 11:14:51
:)  Had je vorig weekend ook een M&G of demo dagje?


Laat maar weten wanneer je klaar bent voor de spelers.  ;)


Toen kon ik ook niet. Tenminste als je de M&G bij Jean Sibelius bedoelt ;)

Zo gauw het kan zijn jullie welkom :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Masterkale

Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn Denon 4311. Nu zat ik eerst te denken om het versterker gedeelte aan te pakken en dan de 4311 als pre-amp te gebruiken.

Nu hoorde ik van cinemike zelf dat de marantz mm8807 met tuning beter klinkt dan de audionet amp VII.

Ik vraag me af of ik sowieso wel verschil ga horen met eerst alleen de versterker?

De AV8801 staat nog op het lijstje maar deze heeft nog wat maanden nodig.

Ik ben van plan om binnenkort wel naar cinemike toe te rijden. Het is wel een 3 uur rijden dus het moet wel de moeite waard zijn.

Cinemike is overigens niet echt Fan van audyssey. Hebben jullie de AVP wel met wel audyssey aan staan?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Dag Masterkale.

Begrijp ik het goed dat zowel de AV 8801 en de MM 8077 op je lijstje staan? Voor beiden dus upgrade plannen?

Is er een speciale reden dat je kiest voor de AV 8801? 



Citaat van: Masterkale op november 20, 2013, 09:51:00
Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn Denon 4311. Nu zat ik eerst te denken om het versterker gedeelte aan te pakken en dan de 4311 als pre-amp te gebruiken.

Nu hoorde ik van cinemike zelf dat de marantz mm8807 met tuning beter klinkt dan de audionet amp VII.

Ik vraag me af of ik sowieso wel verschil ga horen met eerst alleen de versterker?

De AV8801 staat nog op het lijstje maar deze heeft nog wat maanden nodig.

Ik ben van plan om binnenkort wel naar cinemike toe te rijden. Het is wel een 3 uur rijden dus het moet wel de moeite waard zijn.

Cinemike is overigens niet echt Fan van audyssey. Hebben jullie de AVP wel met wel audyssey aan staan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

#1198
Citaat van: vik op november 20, 2013, 16:29:53
Dag Masterkale.

Begrijp ik het goed dat zowel de AV 8801 en de MM 8077 op je lijstje staan? Voor beiden dus upgrade plannen?

Is er een speciale reden dat je kiest voor de AV 8801?

Momenteel houd ik mijn denon 4311 nog even. Als ik een versterker aangeschaft heb, dan zal ik wel weer een goede pre-amp willen. Zo gaat dat met het audiovirus.

Ik heb isophon speakers dus een nette aansturing is wel vereist. 

Definitieve plannen liggen er dus nog niet.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Ok je hebt dus een stappen plan.  ::)


De gemodificeerde MM 8077 is fantastische versterker voor zowel stereo als in een MCH configuratie. CM biedt ook de mogelijkheid om de versterker te bruggen voor wat meer controle voor bijvoorbeeld lastige front speakers. Dat heb ik dus laten doen. Het nadeel is wel dat je 2 kanalen mist.  Dus je gaat van 7 naar 5 kanalen.

Qua klank is de Marantz MM 8077 de mooiste MCH versterker die CM op het moment in huis heeft. Zoek je meer vermogen dan kom je bij Emotiva uit. Bijvoorbeeld de XPA-5 , XPR-5.


De CM MM 8077 speelt inderdaad op een zeer hoog niveau, maar de rest van de keten is natuurlijk ook erg belangrijk.

Je mag hier gerust een keer komen luisteren en CM heeft een demo dag op zaterdag 7 December. Daar ga ik ook naartoe.


CM draait inderdaad zonder Audyssey maar heeft wel de nodige aanpassingen in de akoestiek wat er tegen over staat. 

Welke Isophon speakers heb? Heb je een aparte HT ruimte? Misschien dat je daar iets meer over kan vertellen?




Citaat van: Masterkale op november 21, 2013, 00:13:21
Momenteel houd ik mijn denon 4311 nog even. Als ik een versterker aangeschaft heb, dan zal ik wel weer een goede pre-amp willen. Zo gaat dat met het audiovirus.

Ik heb isophon speakers dus een nette aansturing is wel vereist. 

Definitieve plannen liggen er dus nog niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike