CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Duffel

Citaat van: vik op augustus 13, 2013, 12:03:39
Ze hebben een paar Afrikanen zitten met een verf krabbertje.  ;D

:laugh:

danielo

#1151
Citaat van: vik op augustus 13, 2013, 19:27:42
Blijkbaar ben ik 1 van de weinigen die snapt dat de beste man niet gaat vertellen wat hij voor vervangende onderdelen gebruikt.

Ik snap het prima maar deel wel de mening dat zoveel steken in bv een bluray player mij ook zorgen geeft. Ik heb hier nog een denon 2900 koste dacht ik 1200 euro nieuw toen maar verschillende mods (sdi, audio, clock etc etc) hebben mij denk ik 3k extra gekost en tja wat doe ik er nu mee. Ook feit dat als er iets stuk gaat je eigenlijk vast zit aan 1 plek is een echte zorg. Dit zijn oa redenen waarom ik niet weer het 'modden' pad volg.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Ik respecteer je redenen/keuze en ook die van andere mensen. Daar ben ik niet de moeilijkste in.  :)

Iedereen is vrij om te beslissen wat hij wil of niet.

Ik vind het niet zo erg als ik een keer bijvoorbeeld een loopwerkje moet laten vervangen van laten we zeggen 100 euro. Zijn er andere problemen worden die ook gewoon opgelost daar zijn ze daar niet de moeilijkste in.

Komt er in de toekomst weer wat beters uit, dan ben ik al vrij snel op de hoogte en verkoop ik het snel weer door. Dan leg ik weer wat geld bij enz.  Niet zo gek anders als wat andere mensen hier op het forum doen.


Citaat van: danielo op augustus 13, 2013, 19:35:39
Ik snap het prima maar deel wel de mening dat zoveel steken in bv een bluray player mij ook zorgen geeft. Ik heb hier nog een denon 2900 koste dacht ik 1200 euro nieuw toen maar verschillende mods (sdi, audio, clock etc etc) hebben mij denk ik 3k extra gekost en tja wat doe ik er nu mee. Ook feit dat als er iets stuk gaat je eigenlijk vast zit aan 1 plek is een echte zorg. Dit zijn oa redenen waarom ik niet weer het 'modden' pad volg.

Daniel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#1153
Verder zijn bedrijven als : Quadral, Denon, Marantz, Sim2 en JVC volledig op de hoogte van de aanpassingen die Cinemike uitvoert.

Ze doen ook helemaal niet moeilijk als er onderdelen aangeleverd moeten worden ivm met reparaties die Mike nodig heeft. Ook niet bij orginele onderdelen tijdens garantie periode.

Sterker nog ze zijn zelfs aanwezig op demo weekenden als de "Hausmesse" en  staan zelfs met JVC en Quadral op de Highend beurs in Munchen tijdens de demo's.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

Citaat van: vik op augustus 13, 2013, 20:02:32
Verder zijn bedrijven als : Quadral, Denon, Marantz, Sim2 en JVC volledig op de hoogte van de aanpassingen die Cinemike uitvoert.

Ze doen ook helemaal niet moeilijk als er onderdelen aangeleverd moeten worden ivm met reparaties die Mike nodig heeft. Ook niet bij orginele onderdelen tijdens garantie periode.

Sterker nog ze zijn zelfs aanwezig op demo weekenden als de "Hausmesse" en  staan zelfs met JVC en Quadral op de Highend beurs in Munchen tijdens de demo's.

Uit ervaring kan ik inderdaad melden dat denon nooit lastig deed bij reperaties als er een bekende modder gewerkt heeft en het probleem niet in dat deel zat. Het is niet dat ik nooit meer mods doe maar meer dat ik wel voorzichtiger ben.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Citaat van: vik op augustus 13, 2013, 19:53:36
Komt er in de toekomst weer wat beters uit, dan ben ik al vrij snel op de hoogte en verkoop ik het snel weer door.
Dan verleg je het probleem naar een ander. Maar je hebt gelijk je bent op de hoogte van de eventuele nadelen en die afweging en beslissing moet eenieder zelf maar maken.

vik

Citaat van: Kjelt op augustus 14, 2013, 12:48:54
Dan verleg je het probleem naar een ander. Maar je hebt gelijk je bent op de hoogte van de eventuele nadelen en die afweging en beslissing moet eenieder zelf maar maken.

Probleem naar een ander? Waar heb je het over?   :eh:

Ik bedoel verkoop hem gewoon door tegen een normale verkoop prijs, leg weer geld bij en koop weer wat nieuws.

De persoon aan wie ik hem verkoop is gewoon op de hoogte dat garantie via CM gaat lopen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Laat maar dan ga ik weer in herhaling vallen. Lees mijn bezwaar nog maar eens door en zie dat degene die het product koopt daar dus een afweging in moet maken.

vik

#1158
Citaat van: Kjelt op augustus 14, 2013, 16:15:10
Laat maar dan ga ik weer in herhaling vallen. Lees mijn bezwaar nog maar eens door en zie dat degene die het product koopt daar dus een afweging in moet maken.

Ok het kwartje is gevallen. 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Een kleine update:

Op 9 September wordt mijn AVP voorzien van de nieuwe OP-amp upgrade (Stufe 3 en kan er op wachten). Mijn DBT-3313 is dan ook gelijk klaar.

Een vriend van mij gaat mee en laat ook zijn CM Marantz AV 7005 voorzien van deze nieuwe OP amps, en neemt daarbij de CM Marantz  UD 7007 mee naar huis.

We zijn erg benieuwd hoe deze OP amps gaan uitpakken op de CM AV 7005.

Wat heel bijzonder is van de digitale tuning (HDMI stereo) van zowel de DBT-3313 en de UD 7007 is dat deze op  gelijk niveau presteert als de gemodificeerde stereo XLR uitgangen van de CM Denon DVD A1UD.

De XLR stereo upgrade van de CM Denon A1UD is een stap hoger als de gemodificeerde  XLR uitgangen van de CM Oppo 95 die ik pas geleden heb verkocht.

Kortom spannende en leuke tijden. :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Spannende tijden inderdaad! Jij maakt zo een grote stap vooruit in je geluid... 8)

De upgrade van de opamps was voor jullie beiden dus te interessant om niet te doen. We hebben het verschil kunnen horen dus een goede beslissing :thumbs-up:

Ben benieuwd hoe de Denon/Marantz in mijn set presteren en of de Marantz SACD via PCM over HDMI in surround kan laten spelen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jinsu

@Vik

Je stelt met regelmaat dat de modificaties van CM een grote stap vooruit zijn, baseer je dit op blinde tests of ga je naar een samenstelling luisteren weet jij van te voren dat iets is gemodificeerd? Begrijp me niet verkeerd, ik heb in het verleden zelf cd-spelers (Teac VRDS-25X) vergeleken met diverse gemodificeerde varianten. En daaruit bleek voor mij dat een modificatie niet altijd beter klinkt, de waarneming is immers iets subjectiefs/persoonsgebonden.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

vik

Dat baseer ik op het kijken en luisteren tijdens de demo dagen of terwijl op zijn Duits een "Hausmesse".  Daar wordt alles met elkaar vergeleken. Je hebt ook de mogelijkheid om je eigen spullen mee te nemen om te vergelijken. Thuis vergelijken ook mogelijk.


In de audio-video branche zijn er meerdere bedrijven die modificeren en ieder doet zijn eigen ding naar eigen smaak. Dan komt er natuurlijk ook kennis bij kijken en de 1 is beter als de ander.


Ik ken eigenlijk niemand die de CM sound niet mooi vindt. Als je gemodificeerd tegen standaard naast elkaar zet valt op dat de standaard heel erg gecomprimeerd klinkt. Dat geldt voor zowel bron, versterker als pre-pro. 

Maar ook in zijn klanten kring zijn er mensen met verschillende smaken en wensen en daar past CM zich ook op aan.


Hij heeft bijvoorbeeld een klant met een serie McIntosh versterkers en zijn wensen zijn meer dynamiek en snelheid waarbij het mooie middengebied niet mag worden veranderd. Dat is dan ook gebeurd.


De standaard fabrikant die een "live" performance weet neer te zetten moet ik nog tegen komen. Ik heb ze op de HighEnd beurs Munchen of elders in ieder geval niet gezien of gehoord.

Ik zelf (geldt ook voor andere klanten) ga ik ieder geval nooit meer terug naar standaard spul.

Wat mooi is om te zien dat de interesse vanuit het buitenland steeds groter wordt.



Citaat van: Jinsu op augustus 28, 2013, 08:02:27
@Vik

Je stelt met regelmaat dat de modificaties van CM een grote stap vooruit zijn, baseer je dit op blinde tests of ga je naar een samenstelling luisteren weet jij van te voren dat iets is gemodificeerd? Begrijp me niet verkeerd, ik heb in het verleden zelf cd-spelers (Teac VRDS-25X) vergeleken met diverse gemodificeerde varianten. En daaruit bleek voor mij dat een modificatie niet altijd beter klinkt, de waarneming is immers iets subjectiefs/persoonsgebonden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Prijstechnisch was het heel aantrekkelijk om alles in keer te doen en het mooie van de OP amp upgrade is dat je erop kunt wachten.

Zodra ik alles binnen heb maken wij een afspraak en komen we bij je langs.  :)




Citaat van: HTip op augustus 27, 2013, 18:29:03
Spannende tijden inderdaad! Jij maakt zo een grote stap vooruit in je geluid... 8)

De upgrade van de opamps was voor jullie beiden dus te interessant om niet te doen. We hebben het verschil kunnen horen dus een goede beslissing :thumbs-up:

Ben benieuwd hoe de Denon/Marantz in mijn set presteren en of de Marantz SACD via PCM over HDMI in surround kan laten spelen...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het was een lange maar erg leuke dag.

De Marantz AV 7005 OP amp upgrade was ook zeker de moeite waard en heeft ook een flinke boost gekregen dus Joris was ook erg blij.

Alle OP amps van de AV 7005 zijn vervangen voor zowel de XLR als de RCA. Hij draait namelijk nu nog met RCA en wil binnen een paar maanden een MM 8077 kopen en dan via XLR gaan aansluiten. Anders heeft hij nu niks aan de OP upgrade en hij was er nu toch, dan maar alles.

Het is echt ongeloofelijk hoe snel en netjes Cinemike werkt en hebben alles van dichtbij meegemaakt tijdens het vervangen.

Hier ook alles aangesloten en nu even inspelen. Klinkt nu al heerlijk.  :)

Datum voor bij jou spreek ik met je af via de PM.







Citaat van: HTip op september  9, 2013, 06:42:21
Veel plezier vandaag! :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ziet er goed uit !

21 September ga ik naar Mike toe om de Marantz AV8801 CM op te halen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

HTip

#1168
Mooie set heb je toch! Zeker te weten dat een groot deel door CineMike onder handen is genomen :thumbs-up:

Ook mooi dat Joris ook tevreden is met de update van zijn "oude" Marantz. Op deze manier kan je een ouder apparaat een nieuw leven geven.

Ik zie de PM wel verschijnen. Ik heb nog geen zicht op een datum dat ik de nieuwe CA platen heb en daar wil ik graag de topspelers van CineMike op hebben staan met jullie komst ;) Zal waarschijnlijk eind september/begin oktober worden. Dus daarna zijn jullie zeker welkom!

@RvD: Ook voor jou spannende tijden :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Zo veel aan je apparatuur verbeteren, en je center in een kastje opsluiten ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

vik

Top! Er is een hoop veranderd sinds de laatste keer dat je bent geweest.

De AV 8801 CM is een topper!




Citaat van: RvD op september 10, 2013, 12:56:26
Ziet er goed uit !

21 September ga ik naar Mike toe om de Marantz AV8801 CM op te halen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bedankt Philip.  :)

Lijkt mij een goed plan om af te spreken als je de platen binnen hebt.. komt goed.



Citaat van: HTip op september 10, 2013, 17:15:48
Mooie set heb je toch! Zeker te weten dat een groot deel door CineMike onder handen is genomen :thumbs-up:

Ook mooi dat Joris ook tevreden is met de update van zijn "oude" Marantz. Op deze manier kan je een ouder apparaat een nieuw leven geven.

Ik zie de PM wel verschijnen. Ik heb nog geen zicht op een datum dat ik de nieuwe CA platen heb en daar wil ik graag de topspelers van CineMike op hebben staan met jullie komst ;) Zal waarschijnlijk eind september/begin oktober worden. Dus daarna zijn jullie zeker welkom!

@RvD: Ook voor jou spannende tijden :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: jaco op september 10, 2013, 20:44:35
Zo veel aan je apparatuur verbeteren, en je center in een kastje opsluiten ?


Dat heb je goed gezien.  Niks mis mee. Of ben jij een helderziende die kan voorspellen hoe iets klinkt vanaf een foto?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike