Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op juli  5, 2021, 19:56:40
Je zou ff een laken eerst kunne ophangen of ie de hoek aan kan.

En dit even checken?

https://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-NX7-projection-calculator-pro.htm#calc

Goede suggesties Thuur! Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de JVC dit niet zou kunnen (maar altijd goed om even te controleren natuurlijk).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

De JVC kan ook uit het midden van met de lens, dit schilt ook weer iets. Als het dus om een paar cm gaat, kan ik me het ook niet voorstellen dat dit niet gewoon mogelijk is zonder problemen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3377
Citaat van: denoontje op juli  5, 2021, 19:56:40
Je zou ff een laken eerst kunne ophangen of ie de hoek aan kan.

En dit even checken?

https://www.projectorcentral.com/JVC-DLA-NX7-projection-calculator-pro.htm#calc

Van dat laken  :thumbs-up: om het zekere voor het onzekere te nemen.

Even voor de goede orde... 21:9 is gelijk aan 2.35:1 cinemaScope genoemd?

Mijn projector (trow distance) staat 368cm van mijn huidige scherm af en dit blijft zo dat zal niet veranderen.

Met deze ingevulde waardes zou het met een 110" moeten lukken,of maak ik ergens nog een foutje met het invullen/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: NAF op juli  5, 2021, 20:53:08
Misschien een wilde gok maar zit er op de groep waar jouw scherm op zit niet toevallig ook een buiten aansluiting?

Ik heb het zelf gehad met een groep die er keer op keer uit bleef springen en waar ik de oorzaak maar niet van kon achterhalen totdat ik mijzelf herinnerde dat ik ooit een binnen wandcontactdoos had doorgeboord naar buiten om er daar ook een buitendoos op te zetten.
Laat die laatste nu toch half vol water staan toen ik hem opende.
De pakking was gaan lekken.

Met de regen van de afgelopen dagen zou het kunnen dat je ergens buiten een vocht probleem in de groep hebt zitten die in eerste instantie alleen je aardlek triggert maar uiteindelijke je groep er uit gooit.

Succes ermee in ieder geval.

Bedankt voor het meedenken maar dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd en heb uitgesloten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Zou indd moeten lukken maar ik zie dat je helemaal uitgezoomd hebt. Ik weet niet of je dat zou willen Leo. Ik in ieder geval niet want je "verliest" wel wat scherpte.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kerre

Hier ook een paar jaar geleden gehad. Viel de stroom in de achterkeuken, garage en tuin uit. Vooral met de diepvries en koelkast was dit niet zo relaxed. Na zoeken bleek dat een tuin spotje vol met water stond. Deze maakte sluiting...
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

papaleo

#3381
Citaat van: reza op juli  5, 2021, 21:51:49
Zou indd moeten lukken maar ik zie dat je helemaal uitgezoomd hebt. Ik weet niet of je dat zou willen Leo. Ik in ieder geval niet want je "verliest" wel wat scherpte.
Ja dit zag ik ook...ik wist alleen niet dat dit voor de scherpte nadelig zou gaan worden.
Met de 'vaste' gegevens die ik heb kan het toch niet anders?
Ik kan niet verder naar achteren met de projector.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Je lens is volgens mij het scherpst in het midden van de stand. Alles wat daar van af is verliest scherpte ( wel eens gehoord ) maar als je hem helemaal uitzoomt vergroot je natuurlijk ook de pixels.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Ik zal de afstanden nog maar eens goed nameten...
Nu ik het doek niet kan laten zakken heb ik de trowdistance met de 'natte vinger' gedaan...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Dat is wel handig Leo.
Want met die "dikke natte vingers" van je zou je er wel eens naast kunnen zitten :tounge2:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Citaat van: reza op juli  5, 2021, 22:38:31
Dat is wel handig Leo.
Want met die "dikke natte vingers" van je zou je er wel eens naast kunnen zitten :tounge2:
of kortsluiting veroorzaken :p

williams

#3386
Hoi Leo ik heb recentelijk bij een vriend van me een N5 opgehangen die tussen 10 en 15 cm uit het midden van zijn doek hing en heb hier geen enkele problemen gezien kwa scherpte of  dat de lensshift het niet redde.

Om ook even aan te haken bij je aardlekprobleem , ik denk zelf niet dat het in je scherm zit maar ergens anders .
Gaat bij jouw de aardlek eruit of ook de groepschakelaar waar het probleem in zit ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Volgens de manual zou het moeten werken maar ik denk persoonlijk dat het probleem aardlek niet te maken heeft met je scherm.

Hoeveel aardlek schakelaars gebruik je in totaal? Ik zou alle groepen (automaten) die gekoppeld zijn aan de aardlek met het probleem uitschakelen, aardlek weer in schakelen en alle groepen 1 voor 1 voor inschakelen totdat je de groep te pakken hebt die er uit klapt. Dan alle apparatuur van het stroom afkoppelen en 1 voor 1 weer alles proberen aan te sluiten totdat je de boosdoener te pakken hebt.

We zitten nu best wel met extreem weer (en heel veel vocht) en zou mij niets verbazen als het toch iets te maken heeft met vocht/ lekkage.




Citaat van: papaleo op juli  5, 2021, 22:36:46
Ik zal de afstanden nog maar eens goed nameten...
Nu ik het doek niet kan laten zakken heb ik de trowdistance met de 'natte vinger' gedaan...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jefften

Ik kan uit ervaring spreken dat je bij een N7 de opgegeven trow distance vanuit de manual niet kan vertrouwen.  :butbut:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

papaleo

#3389
Citaat van: williams op juli  6, 2021, 09:18:20
Hoi Leo ik heb recentelijk bij een vriend van me een N5 opgehangen die tussen 10 en 15 cm uit het midden van zijn doek hing en heb hier geen enkele problemen gezien kwa scherpte of  dat de lensshift het niet redde.

Om ook even aan te haken bij je aardlekprobleem , ik denk zelf niet dat het in je scherm zit maar ergens anders .
Gaat bij jouw de aardlek eruit of ook de groepschakelaar waar het probleem in zit ?


Citaat van: vik op juli  6, 2021, 09:41:50
Volgens de manual zou het moeten werken maar ik denk persoonlijk dat het probleem aardlek niet te maken heeft met je scherm.

Hoeveel aardlek schakelaars gebruik je in totaal? Ik zou alle groepen (automaten) die gekoppeld zijn aan de aardlek met het probleem uitschakelen, aardlek weer in schakelen en alle groepen 1 voor 1 voor inschakelen totdat je de groep te pakken hebt die er uit klapt. Dan alle apparatuur van het stroom afkoppelen en 1 voor 1 weer alles proberen aan te sluiten totdat je de boosdoener te pakken hebt.

We zitten nu best wel met extreem weer (en heel veel vocht) en zou mij niets verbazen als het toch iets te maken heeft met vocht/ lekkage.




Het was eerst dat de aardlek er uit ging...,daarna de aarde losgekoppeld in de meterkast en dit ging een tijdje goed tot dat van die bewuste groep de zekeringautomaat er om de haverklap er uit bleef springen.
Ik heb toen stap voor stap de gebruikers aangesloten op deze groep een voor een verwijderd zonder het gewenste resultaat de schakelaar blijft er naar verloop van tijd uitspringen en zodra ik nu (na een aantal droge dagen) de aarde weer wil aansluiten springt gelijk de aardlek er weer uit.
Er is een electricien bij geweest en die meet met meetapparatuur hele hoge waardes (weet niet precies wat hij meet) maar hij zeg aan de hand van wat hij meet dat die groep helemaal moet gaan nalopen om zo bij het probleem te kunnen komen.
Dit zal hij volgende week willen komen doen...
Dit zal een vervelende en tijdrovende klus zijn want de meeste kabels van deze groep lopen boven mijn plafond en dit ziet niet echt geordend uit ziet er als een wirwar/spaghetti uit... :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

SV..S

Puur uit interesse, welke aarde heb je dan losgekoppeld in de meterkast? De draad die bij de groep hoort die eruit klapt? Toch niet alle aarde losgegooid hoop ik?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

papaleo

Citaat van: SV..S op juli  6, 2021, 17:51:24
Puur uit interesse, welke aarde heb je dan losgekoppeld in de meterkast? De draad die bij de groep hoort die eruit klapt? Toch niet alle aarde losgegooid hoop ik?
Nee...,dat zou ik nooit doen!
Alleen van die groep die parten speelt heb ik los gekoppeld maar die hele groep staat nu buitenspel door ook de fase en de nul liggen er af te koppelen..,maw veiligheid voorop gesteld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Die meet waarschijnlijk een grote hoeveelheid lek stroom schat ik zo in.

Ik ben benieuwd Leo en hoop dat het snel wordt opgelost. Ws Spalluto heb gemaild voor je maar nog geen reactie.  ;)

Citaat van: papaleo op juli  6, 2021, 12:18:27
Het was eerst dat de aardlek er uit ging...,daarna de aarde losgekoppeld in de meterkast en dit ging een tijdje goed tot dat van die bewuste groep de zekeringautomaat er om de haverklap er uit bleef springen.
Ik heb toen stap voor stap de gebruikers aangesloten op deze groep een voor een verwijderd zonder het gewenste resultaat de schakelaar blijft er naar verloop van tijd uitspringen en zodra ik nu (na een aantal droge dagen) de aarde weer wil aansluiten springt gelijk de aardlek er weer uit.
Er is een electricien bij geweest en die meet met meetapparatuur hele hoge waardes (weet niet precies wat hij meet) maar hij zeg aan de hand van wat hij meet dat die groep helemaal moet gaan nalopen om zo bij het probleem te kunnen komen.
Dit zal hij volgende week willen komen doen...
Dit zal een vervelende en tijdrovende klus zijn want de meeste kabels van deze groep lopen boven mijn plafond en dit ziet niet echt geordend uit ziet er als een wirwar/spaghetti uit... :nopompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Aangezien het scherm niet meer reageert op de ir commando's,(heb ook al nieuwe batterijen in de remote geplaatst)...en ik vermoed dat de somfy motor defect is kan het wellicht ook dat kastje (RS485 ILT) zijn wat tussen de stroom en de motor zit daarmee stuur je de ir/trigger commando's naar het scherm toe.
Om dus uit te sluiten dat het de aanstuur/infrarood is die defect is wilde ik het volgende gaan proberen...

Op dit kastje/interface zit ook een trigger aansluiting ik wil deze gaan verbinden met mijn JVC.

Weet iemand of er een pasklare trigger-kabel in de handel is die aan de ene kant een/de mini-jack (voor in de JVC) heeft, en aan de andere kant...,zo'n (ik weet niet hoe deze heet) groen 12v voedingsblokje (female) aansluiting?...ik heb aan lengte ongeveer 6meter kabel nodig...mag ook langer.

Het gaat om dit kastje..
https://service.somfy.com/downloads/buildings/installation_instructions_rs485_4ilt_interface_en_january_09.pdf
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb dit kastje in de ruimte achter de tv aan de muur zitten en zag dat dat groene voedingsblokje/stekkertje reeds al in de interface aanwezig is/zit.
Dan is het weer wat makkelijker om een 2 polige kabel met mini-jack te gaan bestellen...maar moet ik nog ergens op letten wbt de mini-jack?

Ik heb deze zojuist besteld;
https://www.allekabels.nl/na/0/1511/jack-naar-tulp-kabel-35mm.html
Is deze wat ik moet hebben?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Trigger mini jack connector is meestal mono uitvoering Leo.
Jouw kabel is stereo maar dan moet je dus meten waar de spanning uitkomt en in theorie zou je de trigger uitgang kunnen kortsluiten.
Oftewel ik zou dit niet zomaar doen zeker niet met je dure JVC dan zou ik eerder een stekkervoedinkje van 12VDC en deze op de trigger in aansluiten van de Somfy als test.

Ik snap dat je ongeduldig bent maar met dit soort zaken is het verstandiger om eerst even de bevindingen van de elektricien af te wachten. Jammer dat je niet dichterbij woont anders had ik misschien wat meer kunnen betekenen.


Kjelt

Even snel in de somfy datasheet gekeken, de triggeringang lijkt polariteitsgevoelig dus op G moet de min van de stekkervoeding en op + de 12Vdc gezet worden. Dus even nameten met multimeter voor je hem aansluit.

papaleo

Hoi Wiecher....

Hahaaa,dit advies kreeg ik ook al van Vik  :thumbs-up:
Ik wacht zoals jullie adviseren gewoon tot Dinsdag dan komt de Electricein  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

De Electricien was vanmorgen om 08:00 hier aanwezig hij heeft echt alles wat er op de groep zit (de groep die problemen gaf) nagelopen en gemeten op elke aftakking meten hij wel ietsje 'rottigheid' ik weet niet wat hij precies meet maar verschillende aftakkingen die in een doos samen kwamen heeft hij opnieuw aangesloten.
Ik heb hem wel als eerste naar voren laten gaan daar waar mijn scherm zit deze zit het verste van de groep af maar daar meten hij juist dat het daar heel schoon was dus zag hij geen reden om aan sluiting of een defect van het doek/scherm/motor te denken...ook zag hij dat juist het eletr.scherm NIET op de groep zat welke steeds uitsloeg....daarom vond hij het helemaal vreemd dat deze nu plots niet meer werkte.
Hij vermoede dan ook in eerste instantie dat de RS485 Interface aansturings kastje defect was...hij vertelde mij dat hij dit kastje zou gaan loskoppelen en daarna weer zzou gaan aansluiten...en warempel daarna was mijn scherm uit de dode herrezen en deed hij het weer zoals voorheen alle ir commando's waren 'gelukkig' ook niet uit het geheugen gewist...volgens de Electricien zou het kunnen komen dat door het vele male uitslaan van de stroom de interface op slot stond en door deze los te koppelen weer is gaan werken.
Alleen al om het  feit dat deze weer werkt kon ik een gat in de lucht springen... :pompom:

Maar om een lang verhaal kort te maken...uiteindelijk was er één wcd waar hij heel veel rottigheid in meten daar zag hij ook dat er kabels bij geprikt waren waar hij de oorsprong niet kon zien en van wat het was...ook ik wist dit niet.
Nu was het een wcd op een muur waar vroeger mijn TV en andere apparatuur gestaan heeft maar ook had ik daar 12v rand-verlichting zitten nu denk hij dat er nog ergens achter deze muur nog steeds de/een trafo zit die nooit is weggehaald en dat deze nu is gaan opspelen met alle gevolgen van dien...
Hij heeft dan ook deze 'loze' bekabeling los gekoppeld hij vertelde mij wel dat,mocht ik tzt toch iets gaan tegenkomen wat het niet meer doet dan weten we waar we zouden moeten gaan zoeken.


Na dat hij alles weer netjes had aangesloten blijft (tot nu toe) alles werken... :pompom:


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Heel fijn dat er "een mogelijke oorzaak" is gevonden en dat je scherm het weer doet. Niks zo vervelend als een euvel waar de oorzaak niet van te vinden is  :devil:.
Vanavond filmpje kijken ??????;D