Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

buckler

Lol
Ja ik weet de hoeveelheid foot lambert niet meer maar Werner liet het me toen tijdens het meten wel zien... sky high in ieder geval  :clapping:
Plasma style  :pompom:
Ik draai sdr in low lamp en hdr in high lamp en heb met hdr zelfs nog iets meer licht.
Prachtige optie dat je die nits kan regelen vind ik
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2021, 23:19:07
Zodra ik zometeen m'n audio stukje op orde heb ga ik toch eens naar zo'n Lumagen kijken. Dit vind ik wel heel interessant, ook al is het niet het originele formaat. Het is gewoon veel mooier altijd een gevuld scherm te hebben. Gaat dat ook goed met ondertiteling?

Hey teejoo,Ik heb nog ff de koe bij de horen gepakt en wbt de ondertiteling uitgeprobeerd...

De srt subs schuiven ook mee netjes naar boven maar in mijn optiek staan ze dan wel wat te hoog in de Oppo kan dit naar believen instellen.

Zonder na te stellen


Naar beneden gesteld



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 10:17:00
Hey teejoo,Ik heb nog ff de koe bij de horen gepakt en wbt de ondertiteling uitgeprobeerd...

De srt subs schuiven ook mee netjes naar boven maar in mijn optiek staan ze dan wel wat te hoog in de Oppo kan dit naar believen instellen.

Zonder na te stellen


Naar beneden gesteld



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Denk dat Teejoo het heeft over de subs icm NLS, zelf nooit geprobeerd maar lijkt me dat deze naar de zijkanten toe ook gestreched worden, afhankelijk hoe je de NLS instelt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

#3153
Ik ben hier nog niet helemaal in thuis of ik moet het niet goed begrijpen maar de foto's zijn juist met NLS ingeschakeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 10:23:38
Ik ben hier nog niet helemaal in thuis of ik moet het niet goed begrijpen maar de foto's zijn juist met NLS ingeschakeld.

NLS laat het middenstuk van het scherm onaangeroerd en streched enkel de zijkanten, kun je zelf procentueel instellen hoeveel hij waar moet doen.
In je foto bovenstaand zullen de subs nog in het 'non-streched' gedeelte vallen, denk wanneer je lange regels tekst hebt die vrijwel de hele breedte van het scherm innemen de letters steeds breder worden naarmate het naar de zijkanten toe gaat.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: vik op mei  5, 2021, 09:54:56
Leuk verslag Reza!

Wel een kleine opmerking op je ervaring over de scene Jenny Lind - Never Enough (The Greatest Showman)

Ik ken deze scene door en door en is al jaren een benchmark scene bij CineMike. Dit heeft echt meer met calibratie en settings te maken en is absoluut geen beperking van Lumagen.

Als alles goed staat heeft Jenny zelfs een wat bleke huid, en is er een mooi onderscheid te maken van haar sprankelende gezicht met daarbij de spots op haar voorhoofd en zelfs wat schaduw. En geloof mij de JVC doet niets meer of beter als de Lumagen. Zet ze goed opgesteld naast elkaar en de Lumagen is een clear winner op het gebied van verfijning en details. Even los van het feit dat JVC het uitstekend voor elkaar heeft want dat roep ik iedere keer.  ;)

Tussen Jim en CineMike is er een directe lijn (ook op betrekking met testen van beta firmware) en als er iets niet goed zou zijn in de hardware of software krijgt Jim dat gelijk terug gekoppeld.    :)

Wat er dan zoals jij het zegt "niet goed" zou gaan bij deze scene met Madvr software of de Envy geen idee.   Het lijkt mij erg sterk dat Madshi deze scene niet goed voor elkaar zou kunnen krijgen maar ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.

Het vreemde is dat de huid tinten in de desbetreffende scenes niet correct zijn...,het eerte wat dan ook in je opkomt dat het aan een verkeerde Calibratie zou liggen maar het is alleen maar bij/in deze film ik heb het nog nergens anders kunnen opmerken dat de huid tinten niet kloppen...Misschien heeft de regisseur het wel zo bedoeld... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3156
Citaat van: PascalP op mei  5, 2021, 10:28:32
NLS laat het middenstuk van het scherm onaangeroerd en streched enkel de zijkanten, kun je zelf procentueel instellen hoeveel hij waar moet doen.
In je foto bovenstaand zullen de subs nog in het 'non-streched' gedeelte vallen, denk wanneer je lange regels tekst hebt die vrijwel de hele breedte van het scherm innemen de letters steeds breder worden naarmate het naar de zijkanten toe gaat.

Misschien begrijp ik het verkeerd...
Beide foto's zijn met 16:9-NLS

Deze foto is 16:9 zonder NLS ingeschakeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Kan geen duidelijk plaatje vinden om te verklaren wat ik wil zeggen, maar wat NLS doet is (in tegenstelling tot het hele beeld evenredig stretchen) het middelste gedeelte intact houden en naar de zijkanten toe meer gaan rekken om zo toch een 21:9 scherm te vullen met 16:9 content.

Hier zie je goed wat ik bedoel, let op de voetballers die het beeld in/uit lopen van de zijkant;

https://www.facebook.com/CogworksIO/videos/lumagen-non-linear-stretching-nls/569575993533089/

Dit zijn net bodybuilders en in het midden (unstreched) deel van het scherm zijn het weer voetballers ;)
Of naar de filmhoesjes die bij 1:04 nog allemaal een gelijke breedte hebben maar bij 1:07 zijn de buitenste covers breder.
Dit zelfde zul je dus ook met subtitles krijgen die een zeer lange regel tekst zijn.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Dan doet de Lumagen dit wel heel goed en kun je het naar wens instellen, zo kun je ook de top en bottom een ietsjepietsje croppen zodat hij al minder naar de zijkanten toe hoeft te stretchen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#3158
Citaat van: vik op mei  5, 2021, 09:54:56
Leuk verslag Reza!

Wel een kleine opmerking op je ervaring over de scene Jenny Lind - Never Enough (The Greatest Showman)

Ik ken deze scene door en door en is al jaren een benchmark scene bij CineMike. Dit heeft echt meer met calibratie en settings te maken en is absoluut geen beperking van Lumagen.

Als alles goed staat heeft Jenny zelfs een wat bleke huid, en is er een mooi onderscheid te maken van haar sprankelende gezicht met daarbij de spots op haar voorhoofd en zelfs wat schaduw. En geloof mij de JVC doet niets meer of beter als de Lumagen. Zet ze goed opgesteld naast elkaar en de Lumagen is een clear winner op het gebied van verfijning en details. Even los van het feit dat JVC het uitstekend voor elkaar heeft want dat roep ik iedere keer.  ;)

Tussen Jim en CineMike is er een directe lijn (ook op betrekking met testen van beta firmware) en als er iets niet goed zou zijn in de hardware of software krijgt Jim dat gelijk terug gekoppeld.    :)

Wat er dan zoals jij het zegt "niet goed" zou gaan bij deze scene met Madvr software of de Envy geen idee.   Het lijkt mij erg sterk dat Madshi deze scene niet goed voor elkaar zou kunnen krijgen maar ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.


Dank je Viktor.

het is volgens mij en vele andere een tonemapping dingetje. Dit omdat in deze scene er een ... hoeveelheid nits terug gezet moet worden naar 110/100/120 of what ever.  Dit schijnt in deze scene mede doordat er lichten op haar schijnen ( ook de scene ervoor als Hugh voor het rode gordijn staat ) erg moeilijk te zijn voor madVR en dus in Leo zijn geval de Lumagen.
Dit is uiteraard weg te krijgen maar dat gaat meestal ten koste van een mooie curve ( madVR ) of licht. Ik heb wel eens gelezen dat madVR en Lumagen gebruik maken van hetzelfde algoritme en JVC doet dit niet. Vandaar ook het verschil.

Even voor de duidelijkheid, voordat straks al mijn ramen in gegooid worden thuis.  :D

Ik beweer nergens dat de FA beter zou zijn dan een Lumagen of de Envy!
Het enige wat ik schrijf/zeg is dat JVC het echt goed voor elkaar heeft en niet onder doet dan de eerder genoemde externe apparaten.
Er zit gewoon echt geen wereld van verschil tussen de tonemapping van JVC en de rest.
Dit gaat dan echt puur om de tonemapping. Zoals ik al eerder schreef, gooit de Lumagen ( wat ik dus miste bij madVR, daarom ben ik voor de FA gegaan ) er een scherpte sausje over, wat ook echt heel mooi was.

Gisteravond werd ik teleurgesteld thuis..
Ik had bij Leo : The Eight Hundred zitten kijken (sdr) en dat zag er me toch een partij mooi uit!
Dus ik dacht laat ik deze film ook eens bekijken, maar dat was een behoorlijke deceptie.
Het beeld zag er gewoon echt niet mooi uit, en dit is in mijn ogen/beleving waar de echte verschillen/kracht zit.
Het upscalen van bronmateriaal. Dat is gewoon fenomenaal!

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Heldere toelichting vriend... ;)
En was het dan zoveel verschil met deze film.. :crazy:
Dat word dan sparen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: PascalP op mei  5, 2021, 11:01:34
Kan geen duidelijk plaatje vinden om te verklaren wat ik wil zeggen, maar wat NLS doet is (in tegenstelling tot het hele beeld evenredig stretchen) het middelste gedeelte intact houden en naar de zijkanten toe meer gaan rekken om zo toch een 21:9 scherm te vullen met 16:9 content.

Hier zie je goed wat ik bedoel, let op de voetballers die het beeld in/uit lopen van de zijkant;

https://www.facebook.com/CogworksIO/videos/lumagen-non-linear-stretching-nls/569575993533089/

Dit zijn net bodybuilders en in het midden (unstreched) deel van het scherm zijn het weer voetballers ;)
Of naar de filmhoesjes die bij 1:04 nog allemaal een gelijke breedte hebben maar bij 1:07 zijn de buitenste covers breder.
Dit zelfde zul je dus ook met subtitles krijgen die een zeer lange regel tekst zijn.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Dan doet de Lumagen dit wel heel goed en kun je het naar wens instellen, zo kun je ook de top en bottom een ietsjepietsje croppen zodat hij al minder naar de zijkanten toe hoeft te stretchen.

Ooh op die fiets... :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3161
Ik dacht vanochtend...héé weet je wat ik ook eens kan proberen ik heb de UHD HDR Benchmark schijf van S&M ook nog laat ik dir er eens doorheen knallen...dus ben weer ff 'lekker' bezig geweest [emoji28]

Eerst nog wat nagelopen kwa instellingen maar eigenlijk niets hoeven bij te regelen.

Dus ben ik de 4k demo filmpjes die hier opstaan eens gaan kijken en natuurlijk ook gaan vergelijken...[emoji851]
Mocht ik nog niet overtuigd zijn dan word je hier letterlijk met de neus op de feiten gedrukt...

Al zijn het soms kleine nuance verschillen,maar soms zijn ze toch duidelijk aanwezig ik weet alleen niet of de verschillen welke ontstaan door de 'soms' betere DTM van de Lumagen komen of dat dit komt door dat beeld ('scherper' dit word gebruik ik niet meer [emoji28]) meer details toont...[emoji41][emoji41]

Ik heb 'wat' foto's er van gemaakt...(MET EEN IPHONE X)
Dus oordeel zelf en op de foto's zijn de verschillen minder goed te zien dan dat je hiet op de bank zit te kijken.

De 'eerste' foto's van de reeks van twee zijn/is van de Oppo direct naar de JVC de 'tweede' foto is met tussenkomst van de Lumagen.

























Ik vond het wel leuk om dit met jullie te delen...

Ik vergeet nog wel te vermelden wat de JVC HDR instellingen zijn welke ik gebruik... (deze komen later want de pj heb ik zojuist uitgezet) ik weet dit niet uit mijn hoofd.

En nog 2 om het af te leren [emoji23]






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Mooie foto's Leo.
Zeker op sommige foto's duidelijk verschil in detail in voordeel voor de Lumagen.
Ik ben indd benieuwd naar je JVC instellingen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Tweede foto's lijken ieg de kleuren duidelijker en feller, wel mooi.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PascalP

Citaat van: reza op mei  5, 2021, 15:33:53

Zeker op sommige foto's duidelijk verschil in detail in voordeel voor de Lumagen.


dit dus ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

#3165
Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 14:48:40

Dat word dan sparen  :D

Zeker sparen maar dan voor een andere reciever..

:tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Hoi Leo ziet er erg mooi uit zo de foto's en je ziet inderdaad veel meer detail met de Lumagen  :pompom:

Wat me wel opvalt dat als ik op de info kijkt rechtsboven dan zie ik dat zowel de JVC als mede de tonemapping van de Lumagen in de HDR10 stand staat , ik zou dan ook verwachten dat de onderste foto met de Lumagen dit in SDR zou aangeven daar de tonemapping altijd naar SDR gaat .
Wordt er op deze manier met de Lumagen niet 2 keer tonemapping toegepast ,dus 1 maal door de Lumagen en hierna nog een keer door de JVC ?

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Ziet er goed uit Leo en best een flink verschil.
Erg herkenbaar en het is echt niet alleen detail of scherpte maar zodra je een scene ziet met meer kleur dan zie je ook gelijk meer diepte zodra de video processor het onder handen neemt.
Heb je ook nog naar je hoeveelheid nits gekeken en tot hoever je kan gaan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Citaat van: williams op mei  5, 2021, 16:52:40
Hoi Leo ziet er erg mooi uit zo de foto's en je ziet inderdaad veel meer detail met de Lumagen  :pompom:

Wat me wel opvalt dat als ik op de info kijkt rechtsboven dan zie ik dat zowel de JVC als mede de tonemapping van de Lumagen in de HDR10 stand staat , ik zou dan ook verwachten dat de onderste foto met de Lumagen dit in SDR zou aangeven daar de tonemapping altijd naar SDR gaat .
Wordt er op deze manier met de Lumagen niet 2 keer tonemapping toegepast ,dus 1 maal door de Lumagen en hierna nog een keer door de JVC ?

Je stuurt SDR 2020 naar de Lumagen met de HDR flag ,de Lumagen stuurt dan SDH/2020 uit waar hij intern de tonemapping doet en niet dubbel.
Met dit issue/instelling hebben we in het begin liggen worstelen want als èn de JVC èn de Lumagen 'dubbel' tonemapping doen dan ziet het beeld er echt niet meer uit alles is over-saturated en heel donker... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: reza op mei  5, 2021, 15:33:53
Mooie foto's Leo.
Zeker op sommige foto's duidelijk verschil in detail in voordeel voor de Lumagen.
Ik ben indd benieuwd naar je JVC instellingen.

Op de foto zie je het niet (goed) maar de foto met het reuzenrat zie je in het beeld van de Lumagen zelfs nog een paar sterren in de hemel flonkeren...als je de foto wat uitvergroot zie je het ook nog 'n klein beetje... ;)

De alle instellingen in de JVC staan precies zoals we hier begonnen met onze M&G de HDR-Auto heb ik nog handmatig geprobeerd om deze waarde op uit en op 1 of 2 te zetten maar daar zag ik geen positieve verschillen in ontstaan...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: buckler op mei  5, 2021, 17:14:59
Ziet er goed uit Leo en best een flink verschil.
Erg herkenbaar en het is echt niet alleen detail of scherpte maar zodra je een scene ziet met meer kleur dan zie je ook gelijk meer diepte zodra de video processor het onder handen neemt.
Heb je ook nog naar je hoeveelheid nits gekeken en tot hoever je kan gaan?

Ik praat eigenlijk niet meer over 'scherpte' maar over meer (micro) detail....de extra scherpte lijkt alleen maar zo.
Als je de calibreer uhd van S&M opzet onder het 'kopje' scherpte zie daar in de lijntjes in ieder geval niet zo duidelijk dat het scherper is/word...de lijntjes zijn wel 'strakker' maar vreemd genoeg in je content zie je dit dan wel als meer scherpte dan zal het wel meer detail zijn en geen extra scherpte wat de Lumagen als 'sausje' er voor je overheen giet  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


buckler

Nogmaals weet niet hoe de Lumagen werkt Leo maar je kan toch beter van je Oppo> HDR (auto) uit sturen (source direct) en dan laat de Lumagen (hdr flag off) er bt.2020 van maken en die stuurt dat dan weer door naar de JVC?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#3173
Citaat van: buckler op mei  5, 2021, 18:35:29
Nogmaals weet niet hoe de Lumagen werkt Leo maar je kan toch beter van je Oppo> HDR (auto) uit sturen (source direct) en dan laat de Lumagen (hdr flag off) er bt.2020 van maken en die stuurt dat dan weer door naar de JVC?
Ik dacht dat ik het snapte en ging er ook vanuit dat het zo zou werken. Dus SDR2020 naar de JVC waardoor die helemaal niets doet met HDR. Of is dat om zo automatisch het BT2020 te kunnen selecteren bedenk ik me nu Leo? Want dan is het wel logisch en handig!

Ik vind het in elk geval erg mooi!

PascalP

Citaat van: Teejoo op mei  5, 2021, 19:43:54
Ik dacht dat ik het snapte en ging er ook vanuit dat het zo zou werken. Dus SDR2020 naar de JVC waardoor die helemaal niets doet met HDR. Of is dat om zo automatisch het BT2020 te kunnen selecteren bedenk ik me nu Leo? Want dan is het wel logisch en handig!

Ik vind het in elk geval erg mooi!

Hoe ik begrijp schakelt Buckler zelf handmatig tussen lamp high/low voor HDR/SDR content, wat je met die 'HDR flag' doet is de JVC laten denken dat hij HDR content binnenkrijgt en automatisch naar het HDR profiel switched. (Dit kan ook met de Envy dacht ik)
Onder dit HDR profiel stel je dan uiteraard Bt.2020 etc in maar ipv een HDR curve (st.2084) en de bijbehorend mapping pak je een power Gamma curve van 2.2 of 2.4 zoals SDR content is (de Lumagen stuurt immers SDR2020 uit).
Als je dan weer HD/SDR content afspeelt zal de Lumagen geen HDR flag meesturen en switched de JVC naar je gekozen SDR profiel waar je dan bijvoorbeeld het kleurenfilter weghaalt, lamp low, rec.709 dat soort dingen.

Waar recent een 'issue' was met FW3.50 van JVC was dat je onder het HDR profiel geen power Gamma curve meer kon kiezen en die trucje dus niet meer werkte en je weer handmatig met je projector moest schakelen.
In FW3.51 en 3.52 is dit weer hersteld.
Toch Leo?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono