Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Punt is (als ik me goed herinner), dat wanneer je van chip naar chip switched de output niet aangepast wordt en gewoon 'actief' blijft (mits je natuurlijk dezelfde resolutie e.d. per input hebt ingesteld). Dus er is geen nieuwe handshake nodig.
Ga je echter switchen van input 1 naar 2 wordt het output signaal even onderbroken met dus ook een nieuwe noodzakelijke handshake.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Marco66 op maart 28, 2021, 16:57:34
Is bij met name de jvc die traag schakelt met resolutiewissel.

Geloof me Marco, de N-serie is hier al een flinke stap voorwaarts...
Weet niet hoe snel het bij je X7900 is, maar bij mijn RS400 (X5000) kan ik rustig een fles bier in de keuken gaan halen bij iedere nieuwe handshake :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Marco66

Citaat van: PascalP op maart 28, 2021, 16:59:03
Punt is (als ik me goed herinner), dat wanneer je van chip naar chip switched de output niet aangepast wordt en gewoon 'actief' blijft (mits je natuurlijk dezelfde resolutie e.d. per input hebt ingesteld). Dus er is geen nieuwe handshake nodig.
Ga je echter switchen van input 1 naar 2 wordt het output signaal even onderbroken met dus ook een nieuwe noodzakelijke handshake.

Heb volgens mij ook per ongeluk hdmi 1-3-5 gebruikt  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Helaas Leo.

Handshake issues is een vervelend iets waar we mee zullen moeten dealen in deze hobby. Het houdt maar niet op en de ketens worden steeds "langer" en dat betekent flink wat handjes die geschud moeten worden. Ook bij CM maak ik het mee dat er weer even een Oppo aan en uit gezet moet worden, of de Sony projector tot zelfs een Lumagen.

Dus een vlekkeloos handshake "Walhalla" heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. Al kost de set €500.000,-

Citaat van: papaleo op maart 28, 2021, 16:40:51
HDMI handshake zou met een externe VP ook verleden tijd zijn... ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

'Helaas'
Ooohhh,..is dit zo, zo had ik het wel altijd begrepen dat door de tussenkomst van een Lumagen ook de handshake irritatie voorbij zou zijn  :crazy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op april  1, 2021, 12:27:27
'Helaas'
Ooohhh,..is dit zo, zo had ik het wel altijd begrepen dat door de tussenkomst van een Lumagen ook de handshake irritatie voorbij zou zijn  :crazy:
Het lijkt me wel dat het minder zal zijn omdat je de Lumagen instelt op een vaste uitgangsresolutie bijvoorbeeld. Het enige wat dan nog voor wisselingen bij de JVC blijft zorgen is bijv. Het wisselen van sdr naar uhd bijv.

PascalP

Citaat van: Teejoo op april  1, 2021, 13:19:30
Het lijkt me wel dat het minder zal zijn omdat je de Lumagen instelt op een vaste uitgangsresolutie bijvoorbeeld. Het enige wat dan nog voor wisselingen bij de JVC blijft zorgen is bijv. Het wisselen van sdr naar uhd bijv.

Lumagen zul je instellen op SDR/Rec.2020 output, dus switch in de JVC zal niet nodig zijn, kunt zelfs SDR/Rec.709 uitsturen als Rec.2020
Enige wat je dan nog zou kunnen switchen (handmatig?) is lamp high/low afhankelijk van de content.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

bmateijsen

De Lyngdorf zou juist hiervoor meer geschikt moeten zijn, omdat hij in de hdmi keten als weergever wordt gezien.

Citaat van: vik op april  1, 2021, 09:05:09
Helaas Leo.

Handshake issues is een vervelend iets waar we mee zullen moeten dealen in deze hobby. Het houdt maar niet op en de ketens worden steeds "langer" en dat betekent flink wat handjes die geschud moeten worden. Ook bij CM maak ik het mee dat er weer even een Oppo aan en uit gezet moet worden, of de Sony projector tot zelfs een Lumagen.

Dus een vlekkeloos handshake "Walhalla" heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt. Al kost de set €500.000,-


Teejoo

Citaat van: PascalP op april  1, 2021, 14:01:09
Lumagen zul je instellen op SDR/Rec.2020 output, dus switch in de JVC zal niet nodig zijn, kunt zelfs SDR/Rec.709 uitsturen als Rec.2020
Enige wat je dan nog zou kunnen switchen (handmatig?) is lamp high/low afhankelijk van de content.
Een N serie bezitter doet dat niet Pascal! :D
Gewoon alles op low, lekker stil.

buckler

Nou ik wel hoor  :pompom:
SDR op low lamp en HDR op high lamp... geweldig :headbanging:
En om de lamp herrie wat weg te drukken zetten we gewoon het volume wat harder haha lol.
In de Envy hoef ik niks te doen en ik switch alleen de projector van sdr/low lamp naar hdr/high lamp.
Wat betreft die hdmi handshakes, ik had eerst twee hdmi kabels aan mijn nx9 aangesloten ,een van mijnnOppo/Envy en een van mijn Lyngdorf on screen display, en had toen ook wat probleempjes. De hdmi van mijn Lyngdorf uit de nx9 getrokken en alles wat perfect.
Tja, hdmi blijft een bitch sometimes
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: Teejoo op april  1, 2021, 15:43:40
Een N serie bezitter doet dat niet Pascal! :D
Gewoon alles op low, lekker stil.

Zo'n luxe positie heb ik niet Teejoo ;)
Maar neem toch wel aan dat je voor SDR lamp low draait met de Iris iets geknepen en voor HDR (als je dus op low draait) de Iris verder open?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op april  1, 2021, 16:12:09
Zo'n luxe positie heb ik niet Teejoo ;)
Maar neem toch wel aan dat je voor SDR lamp low draait met de Iris iets geknepen en voor HDR (als je dus op low draait) de Iris verder open?
Geintje natuurlijk, maar ik knijp de lampiris van de N7 idd meer bij SDR.

papaleo

#2862
Met HDR wil ik de meeste light-output hebben dit betekent dat de lamp-mode op high gaat ik neem het geluid dan maar voor lief...

Wbt de vaak brakke handshake dit is in de meeste gevallen met de Zappiti Pro welke sinds kort in mijn keten is opgenomen...,met de Zidoo de ATV4 en de Oppo heb ik minder last mee.


@Bjorn
Ik wil tzt helemaal geen video signal meer gaan aanbieden aan de Lyngdorf volgens sommigen is een video-signal 'killing' voor het uiteindelijke audio signal...ik laat dan het video signaal over aan de daarvoor bestemde VP en de Lyngdorf verzorgd dan alleen de audio daar is deze uiteindelijk voor ontworpen..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Hier ook op high voor hdr..geluid hoor je bij film eigenlijk niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Nee helaas.

Ik heb het niet zo zeer over de snelheid van het syncen maar algemeen dat er wel eens een apparaat vast loopt en onderbroken moet worden door de stroom er even af te halen. Ook de optische hdmi kabels en verschillende chips speelt een rol hierin. Dan heb je nog de rand apparatuur die constant wordt voorzien van nieuwe firmware etc. etc. Sony of JVC maakt geen bal uit het gebeurt gewoon. De ene bug wordt opgelost en vervolgens komt er weer wat bij.

Citaat van: papaleo op april  1, 2021, 12:27:27
'Helaas'
Ooohhh,..is dit zo, zo had ik het wel altijd begrepen dat door de tussenkomst van een Lumagen ook de handshake irritatie voorbij zou zijn  :crazy:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Dat heb ik weer...[emoji3061]

Wat betekend dit...?
Dat de HDMI kabel het begeven heeft?

Ik had de afgelopen dagen al af en toe dat het beeld niet volledig van kleur was het werd dan paars/groen maar ook was het de afgelopen tijd een crime om een handshake tot stand te krijgen.

Maar zojuist/vandaag krijg ik met geen mogelijkheid geen kleur meer uit deze kabel al van alles geprobeerd...zoals van alle bronnen en weergevers de stroom eraf gehaald alle hdmi kabels er uit gehad en weer ingestoken ook van output/input veranderd geswitched dit alles heeft geen zin gehad.

Nu had ik nog een lange hdmi kabel liggen deze er in gestoken en voila de kleuren weer terug...maar niet op/met de kabel die vreemd doet deze blijft een groen/paars beeld geven...
Het gaat hier om de Optische HDMI kabel V2 van RU-Connect.
Ik zou denken dat wanneer een optische kabel kaduuk is deze helemaal geen beeld zou geven kan het toch zo zijn dat deze kabel toch ergens een defect heeft en dat hij wel beeld geeft maar zonder het volledige kleurenpalet?





Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Je kabel/aansluiting is niet meer oke.
Niet alle bitjes vallen op zijn plaats waardoor je dus dit beeld krijgt..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Dirk

Citaat van: papaleo op april 10, 2021, 13:52:58
Ik zou denken dat wanneer een optische kabel kaduuk is deze helemaal geen beeld zou geven kan het toch zo zijn dat deze kabel toch ergens een defect heeft en dat hij wel beeld geeft maar zonder het volledige kleurenpalet?

Dat dacht ik ook, maar zeer recent had ik (weer) een optische HDMI van 15m die het begaf.
Alles leek normaal te werken, ttz ik kreeg het menu van zowel de processor als mijn set-top-box nog gewoon te zien in beeld, maar zodra er daadwerkelijke content moest worden getoond kwam die niet tevoorschijn.
Ik was er ook van overtuigd dat het "alles of niets" zou zijn bij een defecte optische kabel, waardoor ik ook erg lang aan het zoeken geweest ben op tal van andere plekken in de keten. :dry:

Na het tijdelijk testen met een 15m (koper) vervangkabel bleek het echter toch (weer) die optische HDMI kabel te zijn die zonder aanwijsbare oorzaak stuk was...dus nu ook maar eens een Aztebe besteld en ertussen gehangen, hopelijk gaat die wat langer mee.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo


vik

Oppo direct op de JVC heb je ook geprobeerd Leo?

Het lijkt wel een fout in de communicatie kleur ruimte of iets in die richting. Kan een handshake zijn  :confused:


Citaat van: papaleo op april 10, 2021, 13:52:58
Dat heb ik weer...[emoji3061]

Wat betekend dit...?
Dat de HDMI kabel het begeven heeft?

Ik had de afgelopen dagen al af en toe dat het beeld niet volledig van kleur was het werd dan paars/groen maar ook was het de afgelopen tijd een crime om een handshake tot stand te krijgen.

Maar zojuist/vandaag krijg ik met geen mogelijkheid geen kleur meer uit deze kabel al van alles geprobeerd...zoals van alle bronnen en weergevers de stroom eraf gehaald alle hdmi kabels er uit gehad en weer ingestoken ook van output/input veranderd geswitched dit alles heeft geen zin gehad.

Nu had ik nog een lange hdmi kabel liggen deze er in gestoken en voila de kleuren weer terug...maar niet op/met de kabel die vreemd doet deze blijft een groen/paars beeld geven...
Het gaat hier om de Optische HDMI kabel V2 van RU-Connect.
Ik zou denken dat wanneer een optische kabel kaduuk is deze helemaal geen beeld zou geven kan het toch zo zijn dat deze kabel toch ergens een defect heeft en dat hij wel beeld geeft maar zonder het volledige kleurenpalet?






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Marco66

Citaat van: papaleo op april 10, 2021, 13:52:58
Dat heb ik weer...[emoji3061]

Wat betekend dit...?
Dat de HDMI kabel het begeven heeft?

Ik had de afgelopen dagen al af en toe dat het beeld niet volledig van kleur was het werd dan paars/groen maar ook was het de afgelopen tijd een crime om een handshake tot stand te krijgen.

Maar zojuist/vandaag krijg ik met geen mogelijkheid geen kleur meer uit deze kabel al van alles geprobeerd...zoals van alle bronnen en weergevers de stroom eraf gehaald alle hdmi kabels er uit gehad en weer ingestoken ook van output/input veranderd geswitched dit alles heeft geen zin gehad.

Nu had ik nog een lange hdmi kabel liggen deze er in gestoken en voila de kleuren weer terug...maar niet op/met de kabel die vreemd doet deze blijft een groen/paars beeld geven...
Het gaat hier om de Optische HDMI kabel V2 van RU-Connect.
Ik zou denken dat wanneer een optische kabel kaduuk is deze helemaal geen beeld zou geven kan het toch zo zijn dat deze kabel toch ergens een defect heeft en dat hij wel beeld geeft maar zonder het volledige kleurenpalet?







Neem aan dat je de richting vd kabel goed hebt? Had ik keer verkeerd om en toen helemaal geen beeld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

papaleo

#2871
Citaat van: reza op april 10, 2021, 14:15:58
Je kabel/aansluiting is niet meer oke.
Niet alle bitjes vallen op zijn plaats waardoor je dus dit beeld krijgt..
Zou het dat kunnen zijn...?

Citaat van: Dirk op april 10, 2021, 14:22:47
Dat dacht ik ook, maar zeer recent had ik (weer) een optische HDMI van 15m die het begaf.
Alles leek normaal te werken, ttz ik kreeg het menu van zowel de processor als mijn set-top-box nog gewoon te zien in beeld, maar zodra er daadwerkelijke content moest worden getoond kwam die niet tevoorschijn.
Ik was er ook van overtuigd dat het "alles of niets" zou zijn bij een defecte optische kabel, waardoor ik ook erg lang aan het zoeken geweest ben op tal van andere plekken in de keten. :dry:

Na het tijdelijk testen met een 15m (koper) vervangkabel bleek het echter toch (weer) die optische HDMI kabel te zijn die zonder aanwijsbare oorzaak stuk was...dus nu ook maar eens een Aztebe besteld en ertussen gehangen, hopelijk gaat die wat langer mee.

Voor dat het beeld groen/paars werd loop ik al geruime tijd te klooien (tot irritatie toe) met op normale manier verkrijgen van een 'stabiele' handshake dus zou het zomaar kunnen zijn dat er al een tijdje 'glitch' in zat.

Citaat van: Teejoo op april 10, 2021, 14:31:20
Is dat nu al je 2e ruconnect?

Ja,klopt.
Op deze manier verlies ik toch mijn vertrouwen in dit merk.

Citaat van: vik op april 10, 2021, 15:08:09
Oppo direct op de JVC heb je ook geprobeerd Leo?

Het lijkt wel een fout in de communicatie kleur ruimte of iets in die richting. Kan een handshake zijn  :confused:

Nee,heb ik nog niet.
Maar dmv een andere kabel tussen de Lyngdorf en de JVC te prikken is het beeld wel in orde...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Marco66 op april 10, 2021, 15:28:55
Neem aan dat je de richting vd kabel goed hebt? Had ik keer verkeerd om en toen helemaal geen beeld.
Yep...had zeker ook nog gekund maar de kabel is nooit van zijn plaats geweest en ligt/zit er nu precies een jaar tussen (Source/Display)  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

#2873
Hier dus een zeer vergelijkbare situatie gehad, fwiw; mijn exemplaren kwamen niet van RU-connected.
Hij lag hier ook onaangeroerd sinds meer dan een jaar (waar de vorige ook nog lag die was stuk gegaan) op een vaste plek tussen beamer en processor/receiver. (die laatste is wel een aantal keer gewijzigd, maar nooit van plaats veranderd)

Mijn fiber HDMI kwam van Werner, die er bij de eerste kabel geen moment moeilijk over deed (wel integendeel) om hem meteen te vervangen, dus wat dat betreft was dit ook nu weer een optie...maar ik heb voor mezelf besloten eens een andere fabrikant te proberen.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

williams

Hoi Leo zo te zien aan de kleuren is er iets met de colordecoder die blijft hangen in je JVC .
Heb je dit probleem allen met de Apple TV of ook met andere bronnen ?
Zo ja schakel dan is op de Apple TV tussen RGB en YUV om te kijken of de decoder hierop reageert.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.