Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Zo zijn op 3 November 2015 mijn Twee Parasound JC1 opgehaald en verkocht...😱
Vandaag een forumlid en liefhebber blij gemaakt met mijn Denon AVC-A1HDA. 😢🤗😄
Heel veel plezier er mee...👍🏻😉

Over een paar dagen komt er een Marantz set voor in de plaats.,deze is in bestelling dus nog ff geduld.

-AV8802a
-MM8077

De kast is zo behoorlijk leeg zo...😁


Dus word vervolgt...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Zo Leo grote wijzigingen !  :ph34r:

Ga je nu ook voor Atmos?  ;D  Ben benieuwd wat je van de 8802 vind in vergelijking met de dikke Denon. Zijn volgens mij beide erg mooie machines. Worden ze ook nog ge-cinemike'd die Marantzen ?

Gefeliciteerd in ieder geval.

papaleo

Als ik die leegte daar zo zie...,Pfff ik mis nu m'n Denon al... :dozingoff:

Maar goed,ik hoop dat het in iedergeval een kwa 5.1 geluid een sidegrade gaat worden met de Marantz set,en stilletjes hoop ik op een upgrade,we zullen het zien...uhhh horen. ;)

Waarschijnlijk laat ik er om te beginnen een 'light' CM upgrade op los  8)
Ik wil inderdaad tzt gaan experimenteren met Atmos...,wie weet?!
Ik kan/zou de hoge speakers 'makkelijk' kunnen wegwerken in mijn plafond,maw ze hoeven bij mij niet echt in het zicht hoeven te komen,want dat zal een van de eisen (van de vrouw) zijn wanneer er evt speakers bij moeten/gaan komen...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

En dan bedoel ik deze Monitor Audio Atmos inceling speakers:

Monitor Audio CT265-FX,CT265 of CT265-IDC

Ik ben met Atmos een nieuwkomer,dus heb op dit vlak nog het nodige te leren...
Wellicht heeft iemand een andere tip om icm met mijn bestaande MA platinum speakers te combineren!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op november 12, 2015, 16:15:25
Waarschijnlijk laat ik er om te beginnen een 'light' CM upgrade op los  8)
Ik wil inderdaad tzt gaan experimenteren met Atmos...,wie weet?!
Ik kan/zou de hoge speakers 'makkelijk' kunnen wegwerken in mijn plafond,maw ze hoeven bij mij niet echt in het zicht hoeven te komen,want dat zal een van de eisen (van de vrouw) zijn wanneer er evt speakers bij moeten/gaan komen...

Ja daarom dacht ik er al aan. Vanwege de ruimte boven je plafond, daar kunnen mooi speakers in. En als de MM8077 niet mooi genoeg zou zijn dan kan die mooi de plafond speakers doen :) :D  Maar ik denk dat die eindversterker z'n mannetje wel staat hoor. Al waren je JC1 bakken wel bijzonder.

Kwa light CM mod. Ja daar struikel je over de Stufes :) PUN intended. Ik heb daar de AV7702 vs de 7702CM gehoord en er was wel duidelijk verbetering te horen, maar ik vond het wel prijzig allemaal.

Ben benieuwd hoe het uitpakt :)

MechanicalAnimal

Zo, papaleo.....hoog tijd om eens te vragen:


Wat zijn jouw ervaringen met het geplaagde AndroidTV op jouw toestel?

Werkt het feilloos of heb je 'm al van de muur gerukt.  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Citaat van: MechanicalAnimal op november 17, 2015, 23:26:09
Zo, papaleo.....hoog tijd om eens te vragen:


Wat zijn jouw ervaringen met het geplaagde AndroidTV op jouw toestel?

Werkt het feilloos of heb je 'm al van de muur gerukt.  :D

LOL
Nee,(nog) niet van de muur gerukt...,maar de software laat inderdaad zo op z'n tijd steken vallen  :crazy:
In het begin dacht ik...,wtf heb ik nu in huis gehaald!!!
Nee nog lang niet feiloos,maar het is na de laatste update (gelukkig) veel beter geworden,en op het moment van schrijven zag ik zojuist dat er weer een nieuwe firmware update klaar staat op de Sony site,daar beschrijven ze dat er veel stabiliteits verbeteringen in zitten...
Dus ben benieuwd,ga deze vanavond binnen halen en installeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

Okay thanks, dat is een eerlijk antwoord  :worship:

Sucses met de update, ik lees hier graag je bevindingen. Ik ben nogal een oldskool analoogje en de vehalen sturen mij weg van de 55x9305.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

papaleo

Het heeft langer geduurd dan verwacht...
Maar ben sinds vandaag de eigenaar van de Marantz AV 8802a + MM8077
De kast is nu weer redelijk gevuld...,zou zo maar eens kunnen dat er nog een Marantz eindversterker bij gaat komen,plaats zat.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Let niet op de warboel van kabels deze ga ik weer netjes ordenen.
Vergeet nog bijna dat ik er ook gelijk 7x v.d Hull gebalanceerde kabels bij had gekocht....deze kabels werden hier, paar weken geleden op het forum aangeboden...  ::)  :headbanging:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R


riwi

Ziet er goed uit Leo.
Staat weer strak zo'n Marantz set.   8)

Ben benieuwd hoe je de klank vind tov de oude Denon/Parasounds.

Kjelt

Mooi Leo, zou je de eindversterker niet een plank lager zetten voor de warmte of blijft ie redelijk koel?

Mario D

Citaat van: Kjelt op december 11, 2015, 14:21:53
Mooi Leo, zou je de eindversterker niet een plank lager zetten voor de warmte of blijft ie redelijk koel?

Of de eindversterker bovenaan zetten zou ook kunnen.
Enkel de eindversterker heeft een actieve ventilator.
Bij mijn mm8003 nog maar 1x weten aan slaan en dat was na een hele avond stereo draaien op -20 tot -10. 

Mooie combo trouwens Leo hoop ook ooit te kunnen upgraden naar deze set.  :inlove:

diceman

Gefeliciteerd.

Vond qua "smoelen" de gouden Marantz met de JC beter staan.

Desalniettemin is dit ook geweldig hoor.

H&C Hifi

Je hebt er even op moeten wachten  ;D

Maar wat van ver komt is goed luid het gezegde !

Veel luister en speelplezier Leo

papaleo

Dank jullie wel...

@Riwi
De Parasounds had ik al meer dan n 1/2 jaar niet meer ingebruik,ik liet alle kanalen,dus ook mijn fronts via de Denon lopen.
Ik had dit destijds getest om eens te kijken of ik nu daadwerkelijk verschillen zou horen,....nâw om eerlijk te zijn,ik hoorde daar geen schikbarende verschillen tussen...wat ik wel merkte is dat de fronts wat iets minder open waren...,en dit alleen met stereo,met suround merkte/hoorde ik geen moer van...

@Kjelt,Kalimero
Heb ik wel overwogen,en overweeg het nog steeds om de indeling wat anders te doen.
Ik heb nog een plank,die wilde ik gisteren er tussen schuiven....maar hij past niet meer in het rek,hij is op een of andere manier wat 'groter' geworden...,de plank heeft wel een paar jaar in de berging gestaan,dus denk dat die wat is uitgezet door waarschijnlijk wat vocht,de plank knelt in het rek wanneer ik deze er tussen wil schuiven.
Dus laat de plank n paar dagen acclamatiseren in de huiskamer,kijken of dat die dan wat wil krimpen.

Maar goed,ik had destijds de Denon AVC + (2x) JC1 Parasounds op elkaar staan en dit ging altijd prima,en als er èèn merk bekend staat voor het 'straalkachel-effect',dan is het Parasound wel.
Had toen de temparatuur tussen de units wel eens gemeten en deze schommelde tussen de 38*c en 51*c volgens velen hier (die er verstand van hadden) waaronder Rob_Dingen was dit helemaal niet erg,in iedergeval niet oververhit.
Electrische componenten kunnen makkelijk met temparaturen van 60 à 70*c goed blijven functioneren.
Ik weet ook dat (te veel) hitte/warmte de levensduur van deze componenten aanzienlijk verkort.

@diceman
Ik had geen Marantz,dat was een Denon...in 'Premium Zilver',deze match'de perfect met de Parasound
En,ja..dat vond ik ook wel,maar goed je kan niet alles hebben.. ::)

@Marchel
;) thx
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Crownfire

Imposante apparaten staan er weer :). Tevreden over het geluid ook neem ik aan?

papaleo

Te mooi om waar te zijn....?

HDfury Integral is capable of connecting any HDCP revision sources devices to any HDCP revision sink devices. GUARANTEED!!

Of zou ik met dit apparaatje,de HDfury/4K intergral van mijn VW500 een VW520 kunnen maken?
Het schijnt dat je van elke weergever een HDR weergever kunt maken?!
Dus stopt er HDR metadata in en deze stuurt het signaal dynamischer uit met een grotere kleurenspectrum.

HDfury Integral is a 4K60 4:4:4 600MHz 18Gbps HDMI2.0a capable device built for system integrators and advanced users that will please everyone else as well.


https://www.hdfury.com/4k-integral/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Moet je snel zijn want Warner Bros heeft net HDFury aangeklaagd  :omg:

papaleo

Ja,dat had ik begrepen...,voor dat er een uitspraak/verbod komt op het verkopen, zal ik m hopelijk wel binnen hebben.
Heb 'm vanochtend besteld,ben benieuwd wanneer deze verscheept gaat worden,ik had gelezen dat jij 'm ook al besteld had,waneer had jij dit gedaan dan?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Wel weer jammer is,op het moment van schrijven staat de € ongunstig tov de $  :-\
1€ is nog maar 1,074$ waard.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#624
Gisteren stond UPS voor de deur met mijn Link naar niet-forumsponsor weggehaald HDMI kabels...

Snel ff uitgepakt...,hele mooi kabel (kwa looks) wel wat aan de stugge kant,maar voelt en ziet er heel solide uit.
Heb deze wel gelijk ff'kes tussen de Nvidea Shield en de Sony TV gehangen en voilà deze doet wat die moet doen...,beeld geven met 4K@60P!!!
Voor de rest nog niets kunnen testen...
Dit is de eerste LANGE HDMI kabel die dit daadwerkelijk bij mij doet,en dus waarmaakt wat er in de specs staat.

De kabels moeten nog wel boven het plafond te komen lopen,dus dat gaat denk ik in het weekend of de komende week gebeuren...


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels