Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Starred

Citaat van: papaleo op december 23, 2011, 09:45:31
@Grindtegel
Inderdaad zoals CoSo al aangaf is het een WS-Spalluto MultiMasking 110" projectie scherm.

Hoe ben je bij dit merk gekomen?

papaleo

#226
Citaat van: Starred op januari  1, 2012, 14:04:08
Hoe ben je bij dit merk gekomen?

Om een lang verhaal kort te houden....

Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een BlackDiamomd II scherm,maar omdat dit scherm tot op heden nog steeds niet motorisch oprolbaar is ben van dit scherm afgestapt...
Ik vind/vond het Davision scherm welke 'Riwi' gebruikt een scherm dat mij wel altijd wel aansprak,deze komt bij Grobi vandaan,waar ze dit merk niet meer voeren,dus heb daar mijn huidige scherm aangeschaft,aangezien ze daar best wel bezitten over de nodige know-how,wat betreft HomeTheater ...heb ik dus nu dit scherm thuis hangen.
Het is welliswaar geen BDII doek,maar ben er heel tevreden mee.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

In welke prijsklasse valt dit scherm?

garmtz

Citaat van: Tinus_ op december 31, 2011, 17:09:25
Ziet er erg netjes uit.  :worship:



Maar witte sportsokken kan echt niet meer in 2012.  ;D



Zijn geen sportsokken en zijn ook niet wit... ;)   Ik HAAT witte sportsokken.

riwi

#229
Citaat van: Starred op januari  3, 2012, 13:29:53
In welke prijsklasse valt dit scherm?

2500 -3500 euro

papaleo

Ga Zaterdag een Oppo bdp-95 toevoegen aan mijn setup...  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

Het is al erg mooi geworden!! :inlove:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Eddye

Citaat van: papaleo op januari  6, 2012, 00:14:11
Ga Zaterdag een Oppo bdp-95 toevoegen aan mijn setup...  8)

Gefeliciteerd. Maar die Oppo's kan je toch alleen online bestellen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

papaleo

#233
Citaat van: Valkyrie op januari  6, 2012, 09:25:46
Het is al erg mooi geworden!! :inlove:
Thx...

Citaat van: Eddye op januari  6, 2012, 09:43:10
Gefeliciteerd. Maar die Oppo's kan je toch alleen online bestellen?
Normaal wel ja.
Maar het is (voor mij dan) ook mogelijk om app. bij Revo/Rene van 'LivingCinema' op te halen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Citaat van: papaleo op januari  1, 2012, 16:36:59
Om een lang verhaal kort te houden....

Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een BlackDiamomd II scherm,maar omdat dit scherm tot op heden nog steeds niet motorisch oprolbaar is ben van dit scherm afgestapt...
Ik vind/vond het Davision scherm welke 'Riwi' gebruikt een scherm dat mij wel altijd wel aansprak,deze komt bij Grobi vandaan,waar ze dit merk niet meer voeren,dus heb daar mijn huidige scherm aangeschaft,aangezien ze daar best wel bezitten over de nodige know-how,wat betreft HomeTheater ...heb ik dus nu dit scherm thuis hangen.
Het is welliswaar geen BDII doek,maar ben er heel tevreden mee.


Je nieuwe scherm is dus ook door Grobi geleverd?
Zijn er overigens nog dealers van deze schermen in NL?

Eddye

Citaat van: papaleo op januari  6, 2012, 10:18:50
Normaal wel ja.
Maar het is (voor mij dan) ook mogelijk om app. bij Revo/Rene van 'LivingCinema' op te halen  ;)

You lucky ......
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

beatbrother

Juist heel je topic doorgelezen.
Altijd knap om te zien hoe ruimtes kunnen veranderen en het is echt heel
mooi geworden. Je gaat er nog veel plezier aan beleven. Top man !

skyfox

Citaat van: papaleo op januari  6, 2012, 00:14:11
Ga Zaterdag een Oppo bdp-95 toevoegen aan mijn setup...  8)

Mooie upgrade! Wellicht dat ik ook ooit de stap naar Oppo ga maken. Geniet ervan!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

kippekop

Errrrug benieuwd naar het eindresultaat... en of we er ooit nog achterkomen wat voor kleur de sokken van Garmt dan wél zijn!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

papaleo

Citaat van: Starred op januari  6, 2012, 10:34:06
Je nieuwe scherm is dus ook door Grobi geleverd?
Zijn er overigens nog dealers van deze schermen in NL?

Yep..
Destijds (nog) niet,weet niet of dit nog zo is?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Wil nog ff een paar foto's laten zien,(onder de motorkap),van mijn 'kabel-bende'.  ::)
Ben vandaag bezig geweest om de kabels dmv kabelhouders/klemmen netjes te groeperen.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Ziet er weer gaaf uit Leo maar heeft je apparatuur wel genoeg ademruimte zo of zit er aktieve koeling in de kast want het ziet er wel vrij krapjes uit.

Jean Sibelius

Citaat van: Kjelt op januari  6, 2012, 23:09:01
Ziet er weer gaaf uit Leo maar heeft je apparatuur wel genoeg ademruimte zo of zit er aktieve koeling in de kast want het ziet er wel vrij krapjes uit.
Was ook mijn idee/vraag :). Ik herken de achterkanten van de JC-1's en ik weet hoe warm die (kunnen) worden.
Natuurlijk wel een ideale oplossing om zo ten alle tijden fatsoenlijk bij de kabels te kunnen komen 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Het word inderdaad best wel warm/heet,daarom zet ik,wanneer alles in actie is,de (achter) schuifdeur helemaal open en de glazen voordeur op een kier zodat er volgens mij voldoende warmte afgifte, en frisse lucht bij kan.
Ik had ook al aan geforceerde koeling zitten denken,weet niet wat er voor mijn situatie te koop is,)wat geen geluid maakt)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

micave

Wow! Meer kan ik niet zeggen.

Kjelt

Citaat van: papaleo op januari  7, 2012, 08:23:56
Ik had ook al aan geforceerde koeling zitten denken,weet niet wat er voor mijn situatie te koop is,)wat geen geluid maakt)
Dat had je eigenlijk bij het originele ontwerp al erin willen designen, ik zit dan te denken aan een afzuigopening bovenin het plafond van de kast dat op de huisafzuiging zit aangesloten bv. Ik weet niet of dat alsnog kan maar zou het zeker overwegen met zoveel warmtebronnen.

papaleo

Tja...,als ik van te voren het idee had gehad dat ik problemen met de warmte ontwikkeling van mijn apparaten had,zou ik daar zeker over nagedacht hebben...,het probleem is/was echter dat ik daar geen ervaring mee had  :-\
Daar in tegen heeft Ge, die dit meubel voor mij gemaakt heeft,mij daar ook niet op geattendeerd,niet dat ik hem daar verantwoordelijk voor stel,maar hij heeft waarschijnlijk wel de nodige ervaringen met dit soort kasten.

Maar goe...,zou..,wanneer ik de kast aan beide zijde(voor en achter) zou open zetten,er niet voldoende koeling voor deze warmte bronnen zijn dan?

Ik heb wat foto's genomen van dichterbij,dan kan je zien dat het niet zo is dat de versterkers er strak tussen in staan,maar er best wel ruimte (>5cm) boven de versterkers,en aan de zijkanten is om te kunnen ademen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op januari  7, 2012, 21:03:05
Maar goe...,zou..,wanneer ik de kast aan beide zijde(voor en achter) zou open zetten,er niet voldoende koeling voor deze warmte bronnen zijn dan?
Warmteafvoer is een vak apart. Zo was er laatst een forummember die een apparaat had dat met het deksel dicht te warm was maar met het deksel er vanaf goed op temperatuur. Hij heeft toen een deksel gemaakt met honderden ronde gaten erin en nog werdt het veels te warm. Dat klinkt raar maar voor hete lucht is een rond gat nog steeds een weerstand en ketst er op af. Gleuven daarentegen zijn veel beter en ga zo maar door. Oftewel je wilt eigenlijk in je apparaat meten of hij zijn warmte goed kwijt kan maar dat is praktisch onmogelijk.
Enigste wat je kunt doen is de originele handleiding van het apparaat nemen en kijken welke minimale afstanden er daar vermeld staan voor de ontluchting en je daar echt aan houden. Dan ben je in ieder geval ingedekt in geval van garantie. Mocht je afstand te klein zijn dan zul je echt met een kleine 12V ventilator bv de lucht op die plek willen forceren.

Rob_Dingen

Hoi Leo

Ziet er goed uit allemaal mijn complimenten.
Maak je niet te druk om de temperatuur 50 gr is geen probleem en dat is zo warm dat je hand er niet op kunt houden.
Waar je in de toekomst wel naar kan kijken om de versterkers boven te plaatsen (worden het heetste) en de processor lager.

Rob

papaleo

Citaat van: Rob_Dingen op januari  8, 2012, 11:39:24
Hoi Leo

Ziet er goed uit allemaal mijn complimenten.
Maak je niet te druk om de temperatuur 50 gr is geen probleem en dat is zo warm dat je hand er niet op kunt houden.
Waar je in de toekomst wel naar kan kijken om de versterkers boven te plaatsen (worden het heetste) en de processor lager.

Rob

Ja,das een goeie tip...
Warmte stijgt op,dus als de Parasounds boven zouden staan dan zou de processor minder belast worden met de warmte die mijn eindbakken afgeven  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels