Rega komt met opvolger voor klassieker...

Started by Alco, July 3, 2011, 18:48:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

Nu begrijp ik opeens waarom de P3-24 bestseller van Rega al een tijdje niet meer leverbaar is...
(althans, de standaard matzwarte uitvoering, zonder externe voeding/toerentalregelaar)

Er komt een opvolger, de RP3 met een vernieuwde arm. ( http://www.signals.uk.com/Resources/RP3%20FLYER.pdf )

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Quote from: Alco on July  3, 2011, 18:48:35
Nu begrijp ik opeens waarom de P3-24 bestseller van Rega al een tijdje niet meer leverbaar is...
(althans, de standaard matzwarte uitvoering, zonder externe voeding/toerentalregelaar)

Er komt een opvolger, de RP3 met een vernieuwde arm. ( http://www.signals.uk.com/Resources/RP3%20FLYER.pdf )



zal vast wel weer een bestseller worden :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

ThijsG

Spannend!! Ben benieuwd wat die gaat doen. Geen zwarte uitvoering, wat een teleurstelling :P haahaha
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Oud lid

Had ik al gezien. Eigenlijk toch meer van hetzelfde.

Dan vind ik de nieuwe REGA Brio R interessanter.



Erwin B

Alco

QuoteGeen zwarte uitvoering, wat een teleurstelling
Inderdaad,... zwart mag dan misschien wat standaard zijn, maar ik vind dat ook 't mooist.

QuoteEigenlijk toch meer van hetzelfde.

Dan vind ik de nieuwe REGA Brio R interessanter.
Kan ik me voorstellen. De RP3 lijkt inderdaad erg veel op de huidige P3-24.

De Brio R ziet er coool uit. 8) (doet me beetje denken aan Cyrus en de oude Nait 1, qua formaat)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

ThijsG

Quote from: Alco on July  3, 2011, 19:49:19
De Brio R ziet er coool uit. 8) (doet me beetje denken aan Cyrus en de oude Nait 1, qua formaat)

Maar ik snap niet waar de plaat op moet, en waar de arm gemonteerd gaat worden...  :shaun:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Oud lid

Beste Thys,

De Brio is ook een REGA klassieker, vandaar dat ik hem even wilde vermelden. En er is dus een nieuwe van. Zie topictitel. En,,,,hij is er in het formaat van de NAIT2 of de Cyrus versterkers.

Ik vind hem erg mooi!

Erwin B

ThijsG

Quote from: Erwin B on July  3, 2011, 22:13:10
Beste Thys,

De Brio is ook een REGA klassieker, vandaar dat ik hem even wilde vermelden. En er is dus een nieuwe van. Zie topictitel. En,,,,hij is er in het formaat van de NAIT2 of de Cyrus versterkers.

Ik vind hem erg mooi!

Erwin B

Was een grapje! :) ik wist niet dat rega ook versterking maakt.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Alex Groningen

Even een heel ander vraagje. Zit een beetje te zoeken naar zaken een beetje dicht in de buurt van Groningen waar ik de Rega RB 600 arm kan vinden, maar kan niet echt iets vinden, wie o wie wel? En ook graag met een prijs? Kom ze alleen tegen in Dollars.

Alco

QuoteZit een beetje te zoeken naar zaken een beetje dicht in de buurt van Groningen waar ik de Rega RB 600 arm kan vinden, maar kan niet echt iets vinden, wie o wie wel?
De RB600 is toch allang niet meer leverbaar ? :unsure: (die zat destijds op een P25)

De RB700 kost € 675

Ik ken alleen HiFi-huis in Zuidlaren als Rega dealer in de buurt van Grunn'n city.
(al houd Rega dealer zijn vaak in dat men 1 model in huis heeft en de rest kan bestellen)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: Alco on July  6, 2011, 21:56:02
De RB600 is toch allang niet meer leverbaar ? :unsure: (die zat destijds op een P25)

De RB700 kost € 675

Ik ken alleen HiFi-huis in Zuidlaren als Rega dealer in de buurt van Grunn'n city.
(al houd Rega dealer zijn vaak in dat men 1 model in huis heeft en de rest kan bestellen)

Oke, de RB 700 dus. Zat ik dus al helemaal fout te zoeken via :google:  :wacko: De Hifi zaak die je noemt ken ik wel.
Binnenkort ga ik maar eens op een mooie zomerdag gezellig naar Zuidlaren. Zal dan ook vragen wat mijn arm nog oplevert als ik hem hier op in ruil.

Alco

Maar....waarom naar Zuidlaren als je een Rega dealer in town hebt ? (of heb ik iets gemist)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: Alco on July  6, 2011, 22:15:47
Maar....waarom naar Zuidlaren als je een Rega dealer in town hebt ? (of heb ik iets gemist)

Omdat jij met het volgende stukje text kwam. ;)

Quote from: Alco on July  6, 2011, 21:56:02
Ik ken alleen HiFi-huis in Zuidlaren als Rega dealer in de buurt van Grunn'n city.
(

Alco

Ja, maar... ;D jij kwam daarna met de zin: "Binnenkort ga ik maar eens op een mooie zomerdag gezellig naar Zuidlaren. Zal dan ook vragen wat mijn arm nog oplevert als ik hem hier op in ruil."

Toen dacht ik:"Hey,..waarom eigenlijk naar Zuidlaren als je 'om de hoek' een Rega dealer hebt"  vandaar.  :lookaround:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: Alco on July  6, 2011, 22:28:17
Ja, maar... ;D jij kwam daarna met de zin: "Binnenkort ga ik maar eens op een mooie zomerdag gezellig naar Zuidlaren. Zal dan ook vragen wat mijn arm nog oplevert als ik hem hier op in ruil."

Toen dacht ik:"Hey,..waarom eigenlijk naar Zuidlaren als je 'om de hoek' een Rega dealer hebt"  vandaar.  :lookaround:

:D

Ik neem aan dat je Audio Artistiek bedoeld?

Alco

QuoteIk neem aan dat je Audio Artistiek bedoeld ?
Yep, the one and only. 8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Alex, ik vond zojuist een Rega RB700 arm, voor een schappelijke prijs :smile:

(http://www.studioalkmaar.nl/ onder 'platenspelers en extra', van € 850,- voor € 499,- )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: Alco on July  7, 2011, 19:47:05
Alex, ik vond zojuist een Rega RB700 arm, voor een schappelijke prijs :smile:

(http://www.studioalkmaar.nl/ onder 'platenspelers en extra', van € 850,- voor € 499,- )

Bedankt. Heb even zitten kijken op hun site en zie dat deze arm 2e hands is. Toch binnenkort maar even kijken bij Audio Artistiek.
Moet de arm ook laten monteren op de draaitafel en wil dan ook gelijk even kijken naar een goede kabel.

Dr.Bedlo

Quote from: Erwin B on July  3, 2011, 19:39:55
Had ik al gezien. Eigenlijk toch meer van hetzelfde.

Dan vind ik de nieuwe REGA Brio R interessanter.



Erwin B

Waarom doet mij dat toch altijd aan een pakje boter denken? ;)
Quad vintage.

Oud lid

Brio is een term uit de muziek, Fred. En betekent met vuur cq passie cq levendig.

Ja, dat krijg je als je wat in die "pop"muziek blijft hangen...


Erwin B

AbZ

Quote from: Erwin B on August  5, 2011, 13:16:31
Brio is een term uit de muziek, Fred. En betekent met vuur cq passie cq levendig.

Ja, dat krijg je als je wat in die "pop"muziek blijft hangen...
Doet me denken aan mensen die Bach alleen van ringtones kennen  :-\

Alco

Ik zie dat de nieuwe Rega RP3 € 739,- kost, incl. Elys-2 element.
( http://www.hifihuis.nl/?page=_viewproduct&productid=ad7de9cb )

Dat valt me nog enigszins mee.  
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Oud lid


Alco

QuoteNou kopen dan maar!

Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen... ::)
Ik bedoelde dat de P3-24 de laatste tijd iets van € 900,- moest kosten, excl. element.
(dan wel met externe PSU, maar je had geen keuze, want zonder was ie niet meer leverbaar)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alex Groningen

Quote from: AbZ on August  6, 2011, 14:43:56
Doet me denken aan mensen die Bach alleen van ringtones kennen  :-\

Wat heeft die meneer of mevrouw nog meer gedaan dan dan beltoontjes componeren?  :D