is 3d alweer aan het weg vallen.

Gestart door eduard, juli 3, 2011, 16:09:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hdnoob

Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 16:49:28
We praten over 2 compleet verschillende dingen betreffende dit onderwerp.
3D bioscopen EN 3D tv's.

China is voor mij geen maatstaf daar wordt van alles uit de grond gestampt.

Mijn ervaringen in Nederlandse bioscopen, irritant publiek (lullen, phonen en irriteren ) het geluid staat zo hard dat het tegen de pijngrens aan zit.
Beeld is totaal niet scherp.
Uiteraard zijn er goede bioscopen maar noem ze dan maar is op, sta altijd open voor suggesties maar ik ga geen 50 Km rijden en duur parkeren voor een filmpje.
Uiteindelijk ben ik ca. 50 euro kwijt aan 1 film.........sorry maar dat heb ik er niet meer over.

Ik ken vrijwel niemand in mijn kennissenkring die dagelijks/wekelijks/maandelijks 3D content op zijn 3D tv kijk.
Vrijwel allemaal hebben ze in het begin een 3D film gehuurd of gekocht en daar bleef het bij.
De klachten die ik hoorde waren vrijwel identiek.
Ruimte moest verduisterd worden en daar hebben de meeste mensen totaal geen zin in.
Pijn in hun hoofd of een 'naar' gevoel', duizelig etc.
Bril zat voor geen meter.
Bril op bril ook zo een leuke uitvinding.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat een flauwekul. Dit zijn toch geen argumenten meer? Dat het publiek irritant is en het geluid te hard staat in de bios maakt 3D waardeloos?

en voor de thuissituatie hebben mensen geen zin in hun kamer te verduisteren?? Kijkt 2D met volle zon op je TV/projector wel lekker dan.

De gemiddelde persoon in een vrienden en kennissenkring kopen zonder na te denken een TV die 3D ondersteunt, en dan gaan zeiken dat het koppijn geeft. 

Straks bij VI Oranje zal het wel weer gezegd worden dat je met een 3D TV supercool het WK in 3D kan zien met perfecte 2D/3D conversie.... en dan iedereen zeiken dat 3D echt niks is..



alexander2

#501
Citaat van: hdnoob op juni  1, 2014, 17:38:40
Wat een flauwekul. Dit zijn toch geen argumenten meer? Dat het publiek irritant is en het geluid te hard staat in de bios maakt 3D waardeloos?

en voor de thuissituatie hebben mensen geen zin in hun kamer te verduisteren?? Kijkt 2D met volle zon op je TV/projector wel lekker dan.

De gemiddelde persoon in een vrienden en kennissenkring kopen zonder na te denken een TV die 3D ondersteunt, en dan gaan zeiken dat het koppijn geeft. 

Straks bij VI Oranje zal het wel weer gezegd worden dat je met een 3D TV supercool het WK in 3D kan zien met perfecte 2D/3D conversie.... en dan iedereen zeiken dat 3D echt niks is..


edit : post verwijderd

Ernst Jan


Gaeje

Citaat van: hdnoob op juni  1, 2014, 13:44:25
Ik weet natuurlijk niet wat jouw ervaring is met 3D maar ik durf best te stellen dat als je naar een goede 3D setup gaat met de juiste film (bios desnoods) dat je het wel iets vindt.
trust me, ik heb het genoeg kansen gegeven. Ik ben naar Avatar geweest in 3D, The Hobbit 48FPS, Transformers 3 en Life of Pi.

Allemaal in kinepolis bioscopen die toch hun shit op orde hebben (voor de rest zou ik niet moeten weten waar ik het moet gaan zoeken, wil ik het nog beter hebben)

De enige uit het rijtje waar ik 3D geen afbreuk vond doen aan de film was transformers 3. (omdat het verhaal daar quasi onbestaand is)
Bij Avatar en Hobbit was het neutraal, en bij life of pi had ik echt spijt omdat mn film verknald werd erdoor.

Bij allemaal (behalve transformers) vond ik het beeld te donker, te zacht (flou) en ook bij allemaal vind ik de bril bijzonder hinderlijk, ook omdat je met reflectie zit van de projectorlamp die in je bril valt en dus stoort.

Van zodra er iets recht op je afkomt (wat bij die 3D films wel vaak genoeg is) word ik helemaal uit de vertelling gehaald en me er heel bewust van dat ik naar een film zit te kijken, wat je dus net NIET wil.

Dus nee dank je, ik kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden al gimmick bij sowieso films die nergens over gaan (hersenloze actie) maar dat wordt hoe langer hoe minder mijn genre...

Job

#504
Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 16:49:28
We praten over 2 compleet verschillende dingen betreffende dit onderwerp.
3D bioscopen EN 3D tv's.
Dat is ten dele waar. Maar waar eerder werd bericht dat de (extra) omzet op theatrical 3D-releases terugliep, vond ik dit nieuws relevant. Vooral omdat het betekent dat er iig stereo-content zal zijn (in een bepaald segment).

CitaatChina is voor mij geen maatstaf daar wordt van alles uit de grond gestampt.
Ik gaf al aan dat de relevantie van China in dit geval is dat de studio's daar een groot deel van hun geld verdienen. Het is dus uitermate relevant voor de beschikbaarheid van content.

Citaathet geluid staat zo hard
Dat is dan jouw perceptie, want de meeste bioscopen draaien ruim onder de luidheidsstandaard waarop films gemixt worden. Op enkele uitzonderingen na. De meeste bioscopen draaien op of onder standje 5, waar de referentiestand 7 is. Scheelt bij mijn weten een dB of 6.

Wat veel uitmaakt is de kwaliteit van het weergavesysteem. Schel, onevenwichtig geluid klinkt sneller "te hard" dan een mooi gebalanceerde weergave. Wat volgens mij precies de reden is dat die exploitanten het geluid zo zacht zetten. Anders horen ze meteen hoe slecht hun geluid klinkt.

CitaatBril zat voor geen meter.
Ik denk dat 3D voor thuis pas echt aanslaat als het zonder bril is.

squeek

Citaat van: Gaeje op juni  1, 2014, 18:55:56
trust me, ik heb het genoeg kansen gegeven. Ik ben naar Avatar geweest in 3D, The Hobbit 48FPS, Transformers 3 en Life of Pi.

Allemaal in kinepolis bioscopen die toch hun shit op orde hebben (voor de rest zou ik niet moeten weten waar ik het moet gaan zoeken, wil ik het nog beter hebben)

De enige uit het rijtje waar ik 3D geen afbreuk vond doen aan de film was transformers 3. (omdat het verhaal daar quasi onbestaand is)
Bij Avatar en Hobbit was het neutraal, en bij life of pi had ik echt spijt omdat mn film verknald werd erdoor.

Bij allemaal (behalve transformers) vond ik het beeld te donker, te zacht (flou) en ook bij allemaal vind ik de bril bijzonder hinderlijk, ook omdat je met reflectie zit van de projectorlamp die in je bril valt en dus stoort.

Van zodra er iets recht op je afkomt (wat bij die 3D films wel vaak genoeg is) word ik helemaal uit de vertelling gehaald en me er heel bewust van dat ik naar een film zit te kijken, wat je dus net NIET wil.

Dus nee dank je, ik kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden al gimmick bij sowieso films die nergens over gaan (hersenloze actie) maar dat wordt hoe langer hoe minder mijn genre...

De ironie wil dat deze blu ray als enige van de hoop net de donkerste is, dat heb je zelf ervaren bij mij. Maar ik snap de frustratie wel die je noemt, vooral in de bioscoop is het vaak een gok of je een degelijke projectie gaat krijgen. Thuis heb je wel meer controle, zolang de blu ray uitgave van de film natuurlijk wel goed is.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

hdnoob

Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 18:07:05

Gelukkig ben jij de expert in iedereen infantiel afzeiken. :clapping: :clapping: :clapping:
De gemiddelde Nederlander is dom behalve jij?
Iedereen zeikt behalve jij nietwaar?
Maar weet je wat het zo jammer maakt met je superieure inbreng en je hoogst intelligente inbreng:

3D is gewoon super als je een beetje investeert in HT en bij een film of game gemaakt met 3D in mind. Wel zou ik 3D niet op een TV kijken maar alleen op groter scherm.

Hilarisch om te zien dat de grootste afzeiker dit zelf schrijft. :D

Beste veel suk6 met je gezeik over anderen en vooral doorgaan met dit soort krachttermen.

Ik bedoel dus een thuis projector he. Jij maakt een strikte scheiding tussen alleen bios en TV's. Voor thuis 3D kijken zou ik een projector nemen en geen TV.


hdnoob

Citaat van: squeek op juni  1, 2014, 19:01:31Thuis heb je wel meer controle, zolang de blu ray uitgave van de film natuurlijk wel goed is.

^this, het is soms per film even tweaken maar dan heb je wel zaken afgetikt dat misselijkheid of crosstalk zou kunnen veroorzaken.

alexander2

Citaat van: hdnoob op juni  1, 2014, 19:25:46
Ik bedoel dus een thuis projector he. Jij maakt een strikte scheiding tussen alleen bios en TV's. Voor thuis 3D kijken zou ik een projector nemen en geen TV.

En hoeveel mensen hebben een projector?
Het overgrote deel is nog steeds platte schermen.

Ik herken mij meer in dit artikel

http://spectrum.ieee.org/tech-talk/consumer-electronics/audiovideo/3d-tv-is-officially-dead-for-now-and-this-is-why-it-failed

squeek

Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 19:54:57
En hoeveel mensen hebben een projector?
Het overgrote deel is nog steeds platte schermen.

Ik herken mij meer in dit artikel

http://spectrum.ieee.org/tech-talk/consumer-electronics/audiovideo/3d-tv-is-officially-dead-for-now-and-this-is-why-it-failed

Meer dan je vermoed. Toegegeven, de tv is een standaard meubel stuk geworden, maar als je ziet hoeveel projectoren er de deur uitgaan laatste jaren. Het forum staat continu vol met topics over welke projector te kiezen voor welk budget, dat zie je met tv's niet zo. Projectie is nog in volle opmars maar zal waarschijnlijk het aantal tv's niet inhalen. Maar hoe lang bestaat de tv al wel niet in vergelijking tot de projector voor thuis?!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

alexander2

#510
Citaat van: squeek op juni  1, 2014, 20:08:21
Meer dan je vermoed. Toegegeven, de tv is een standaard meubel stuk geworden, maar als je ziet hoeveel projectoren er de deur uitgaan laatste jaren. Het forum staat continu vol met topics over welke projector te kiezen voor welk budget, dat zie je met tv's niet zo. Projectie is nog in volle opmars maar zal waarschijnlijk het aantal tv's niet inhalen. Maar hoe lang bestaat de tv al wel niet in vergelijking tot de projector voor thuis?!

Squeek dit forum is niet representatief omtrent dit onderwerp omdat het een Htforum is.
Ga je naar een mega toko welke ook beamers verkopen dan zou je is moeten vragen aan een verkoper hoeveel mensen er daadwerkelijk een beamer koopt.
Daarna moet je even doorvragen en de vraag stellen...hoeveel mensen kopen een 3D beamer?
Daarna nog de laatste vraag...hoeveel mensen laten hun beamer kalibreren.
Neem van mij maar aan dat de antwoorden bedroevend zijn.

Je moet realistisch blijven met dit soort onderwerpen en nuchter.
Ja, er zijn mega aantallen 3D panels verkocht maar dat komt omdat er vrijwel geen panel meer te koop is die geen 3D optie heeft.
Maar de vraag die echt telt.......welke percentage maakt vaak gebruik van 3D?
Ikzelf schat nog geen eens 5 procent.

Dan mag iedereen een zeikerd zijn en het niet begrijpen hoe het werkt maar dat is niet relevant.
Ik hoop dat het voetballen een impuls zal geven maar ik hoor niet meer zulke geweldige verhalen omtrent de sales.

hdnoob

Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 20:21:04
Squeek dit forum is niet representatief omtrent dit onderwerp omdat het een Htforum is.
Ga je naar een mega toko welke ook beamers verkopen dan zou je is moeten vragen aan een verkoper hoeveel mensen er daadwerkelijk een beamer koopt.
Daarna moet je even doorvragen en de vraag stellen...hoeveel mensen kopen een 3D beamer?
Daarna nog de laatste vraag...hoeveel mensen laten hun beamer kalibreren.
Neem van mij maar aan dat de antwoorden bedroevend zijn.

Je moet realistisch blijven met dit soort onderwerpen en nuchter.
Ja, er zijn mega aantallen 3D panels verkocht maar dat komt omdat er vrijwel geen panel meer te koop is die geen 3D optie heeft.
Maar de vraag die echt telt.......welke percentage maakt vaak gebruik van 3D?
Ikzelf schat nog geen eens 5 procent.

Dan mag iedereen een zeikerd zijn en het niet begrijpen hoe het werkt maar dat is niet relevant.
Ik hoop dat het voetballen een impuls zal geven maar ik hoor niet meer zulke geweldige verhalen omtrent de sales.

Op die kijkswijze is 3D-TV dead misschien ja. Maar deze topic gaat over 3D en daar horen projectors bij. 3D met een projector kan super zijn (al is het maar 5% dan nog is dat voldoende om 3D geen fail te noemen).

Ik hoop niet dat het WK 3D-tv's moet gaan promoten.  Wedstrijden met 2D naar 3D conversie kijken is toch verschrikkelijk. Natuurlijk zal iedereen roepen dat 3D waardeloos is.

Syphon

Citaat van: hdnoob op juni  1, 2014, 17:38:40
Wat een flauwekul. Dit zijn toch geen argumenten meer? Dat het publiek irritant is en het geluid te hard staat in de bios maakt 3D waardeloos?

en voor de thuissituatie hebben mensen geen zin in hun kamer te verduisteren?? Kijkt 2D met volle zon op je TV/projector wel lekker dan.

De gemiddelde persoon in een vrienden en kennissenkring kopen zonder na te denken een TV die 3D ondersteunt, en dan gaan zeiken dat het koppijn geeft. 

Straks bij VI Oranje zal het wel weer gezegd worden dat je met een 3D TV supercool het WK in 3D kan zien met perfecte 2D/3D conversie.... en dan iedereen zeiken dat 3D echt niks is..

Amen! Heb genoeg mooie 3D films gezien op mijn TV en meerdere demo's. Alle vrienden waren erg positief net als ik. Een goede 3D film heeft zeker meerwaarde. Vooral de enorme diepte maakt het heel mooi.

squeek

Citaat van: alexander2 op juni  1, 2014, 20:21:04
Squeek dit forum is niet representatief omtrent dit onderwerp omdat het een Htforum is.
Ga je naar een mega toko welke ook beamers verkopen dan zou je is moeten vragen aan een verkoper hoeveel mensen er daadwerkelijk een beamer koopt.
Daarna moet je even doorvragen en de vraag stellen...hoeveel mensen kopen een 3D beamer?
Daarna nog de laatste vraag...hoeveel mensen laten hun beamer kalibreren.
Neem van mij maar aan dat de antwoorden bedroevend zijn.

Je moet realistisch blijven met dit soort onderwerpen en nuchter.
Ja, er zijn mega aantallen 3D panels verkocht maar dat komt omdat er vrijwel geen panel meer te koop is die geen 3D optie heeft.
Maar de vraag die echt telt.......welke percentage maakt vaak gebruik van 3D?
Ikzelf schat nog geen eens 5 procent.

Dan mag iedereen een zeikerd zijn en het niet begrijpen hoe het werkt maar dat is niet relevant.
Ik hoop dat het voetballen een impuls zal geven maar ik hoor niet meer zulke geweldige verhalen omtrent de sales.
Ik denk dat je daar pas echt duidelijkheid op krijgt al er effectief marktonderzoek naar wordt gedaan om te zien hoeveel mensen effectief hun 3D opties gebruiken van hun tv/projector. Zelf schatten is totaal niet representatief. Daarnaast is het grappig om te zien dat mensen die niet houden van 3D meestal een ganse vrienden/kennis kring hebben die het ook allemaal afkeuren (zoals jijzelf al aangaf eerder in dit topic) en anderen die het wel graag hebben een vriendenkring hebben die het allemaal ook geweldig vonden  :clapping: daarom ben ikzelf nogal kalm in die ganse discussie van 3D is dood/passé. Het is het volgende kabeltjes topic voor een deel want wie heeft er nu gelijk? En maakt het feitelijk uit zelfs? Dat begrijp ik dus helemaal niet. Je ziet hier soms mensen bijna op kruistocht gaan omdat ze niet liever willen horen dat 3D eruit ligt/gaat. Niemand die je verplicht 3D te zien denk ik dan. Zelfs een 3D blu ray kan je in 2D schakelen om hem zo te zien. Dit hele topic is 3D hater gebaseerd en is gewoon 10 pagina's of meer ja tegen nee discussie.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

alexander2

Citaat van: squeek op juni  1, 2014, 21:49:07
Ik denk dat je daar pas echt duidelijkheid op krijgt al er effectief marktonderzoek naar wordt gedaan om te zien hoeveel mensen effectief hun 3D opties gebruiken van hun tv/projector. Zelf schatten is totaal niet representatief. Daarnaast is het grappig om te zien dat mensen die niet houden van 3D meestal een ganse vrienden/kennis kring hebben die het ook allemaal afkeuren (zoals jijzelf al aangaf eerder in dit topic) en anderen die het wel graag hebben een vriendenkring hebben die het allemaal ook geweldig vonden  :clapping: daarom ben ikzelf nogal kalm in die ganse discussie van 3D is dood/passé. Het is het volgende kabeltjes topic voor een deel want wie heeft er nu gelijk? En maakt het feitelijk uit zelfs? Dat begrijp ik dus helemaal niet. Je ziet hier soms mensen bijna op kruistocht gaan omdat ze niet liever willen horen dat 3D eruit ligt/gaat. Niemand die je verplicht 3D te zien denk ik dan. Zelfs een 3D blu ray kan je in 2D schakelen om hem zo te zien. Dit hele topic is 3D hater gebaseerd en is gewoon 10 pagina's of meer ja tegen nee discussie.

Als het zo irrelevant is waarom reageer je dan. ;)

Gaeje

Citaat van: squeek op juni  1, 2014, 21:49:07
Dit hele topic is 3D hater gebaseerd en is gewoon 10 pagina's of meer ja tegen nee discussie.

ik weet het eigenlijk niet, ik was vroeger alleszins écht tegen en kon het niet rap genoeg zien verdwijnen, maar nu denk ik dat het zal blijven bestaan naast de gewone cinema, en dat het wel zijn publiek zal hebben.

ikzelf zal er niet meer naartoe gaan alleszins

Kjelt

tja what's next, je hebt al de dbox stoelen en dadelijk krijgen we een bioscoop zaal die als simulator beweegt, ala star tours in Disneyland.
Hoe dan ook het blijft allemaal niche markt. Main stream zal 2D blijven.

Midcall

Citaat van: Kjelt op juni  2, 2014, 09:37:35
tja what's next, je hebt al de dbox stoelen en dadelijk krijgen we een bioscoop zaal die als simulator beweegt, ala star tours in Disneyland.
Hoe dan ook het blijft allemaal niche markt. Main stream zal 2D blijven.
Main stream in de bioscoop lijkt mij al enige tijd 3D. Alle blockbusters, die 70% van het totale bioscooppubliek trekken zijn nagenoeg allen in 3D.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Fox

Citaat van: Midcall op juni  3, 2014, 01:16:56
Main stream in de bioscoop lijkt mij al enige tijd 3D. Alle blockbusters, die 70% van het totale bioscooppubliek trekken zijn nagenoeg allen in 3D.

Dit zou waar zijn als er een KEUS in de bioscoop tussen 2D en 3D was, maar die is er gewoon niet!

Dat men dus verplicht wordt als men een film in de bios wil kijken tot 3D, wil nog niet zeggen dat 3D het populairst is.

Midcall

Ik ga liever af op feiten, niet op meningen of 'wat als....' veronderstellingen. 3D is mainstream, simpelweg omdat alle grote films in 3D uitkomen en dit de meeste bezoekers trekt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

hdnoob

Citaat van: Fox op juni  3, 2014, 10:22:50
Dit zou waar zijn als er een KEUS in de bioscoop tussen 2D en 3D was, maar die is er gewoon niet!

Dat men dus verplicht wordt als men een film in de bios wil kijken tot 3D, wil nog niet zeggen dat 3D het populairst is.

In de meeste bioscopen draaien zowel de 2D als 3D versies hoor. Vaak om ongeveer dezelfde tijd ook nog eens dus je hebt er totaal geen last van mocht je een versie absoluut niet willen.

alexander2

Citaat van: Midcall op juni  3, 2014, 17:47:27
Ik ga liever af op feiten, niet op meningen of 'wat als....' veronderstellingen. 3D is mainstream, simpelweg omdat alle grote films in 3D uitkomen en dit de meeste bezoekers trekt.

Is dat wel zo?

http://www.boxoffice.com/statistics/3d-release-calendar

http://www.blu-ray.com/3d/releasedates.php


Kjelt

Citaat van: Midcall op juni  3, 2014, 17:47:27
Ik ga liever af op feiten, niet op meningen of 'wat als....' veronderstellingen. 3D is mainstream, simpelweg omdat alle grote films in 3D uitkomen en dit de meeste bezoekers trekt.
Alles wat je hier schrijft is jouw mening en niet onderbouwd met enig hard feit.
Laat maar eens wat feiten zien in harde bezoekersaantallen en dan voor bv heel europa of USA.
De laatste tellingen die ik heb gezien waren een half jaar geleden en toen waren China en Rusland de enigste twee markten waar 3D een succes was.

Midcall

Eeuwigdurende herhalingen van discussies geloof ik verder wel. Ik stel simpelweg vast dat (nog steeds) nagenoeg alle grote releases in 3D (met of zonder IMAX) uitkomen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

jaco

Ik heb de 3D brillen die bij de projector zitten niet eens uitgepakt.
En ja ik kan het eventueel afspelen met een oppo 93 en sony VW90.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm