Automobiel ?

Gestart door mimic, juni 30, 2011, 08:25:44

Vorige topic - Volgende topic

mimic

TX!

nee nog geen sub op oog!
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

Douma

Hey, kijk eens aan! Ook met car audio bezig. :thumbs-up: Het lijkt erop dat we een beetje hetzelfde pad bewandelen. Ik ben ook bezig een setje in mijn auto te bouwen. Het plan was eerst om een composet in de deuren te bouwen, maar dit gaat me toch wat teveel werk kosten. En aangezien ik niet de meest stabiele autobezitter ben heb ik mijn plannen iets gewijzigd. :D

Voor versterking heb ik een goede basis genomen waarop ik eventueel later kwalitatief betere speakers kan zetten zonder ook de versterking te moeten vervangen.

Precision Power DCX 300.4

Wat speakers betreft kon ik voor een leuke prijs dit setje op de kop tikken:

Infinity Kapp 693.9i

De sub moet ik nog even over nadenken. Straks eerst maar eens de hoedenplank en kofferbak van mijn auto aanpakken. Dat is een behoorlijk blikpakket. De kabels zijn in ieder geval al getrokken:

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Roger Black

Mooie versterker! Maar je bent al zoveel aan het strippen, waarom niet even de bekleding van de deuren er af halen en een composetje monteren. Dat heeft veel meer positief effect dan achterspeakers!

Ghanzzzzz

Toch jammer dat je geen compo erin zet. Dit vind ik na de Headunit toch wel het belangrijkste deel van de install, maar wel begrijpelijk.. in de oudere auto's hebben ze er nooit echt over nagedacht dat er ook nog een leuke audioinstallatie in moet. Ik ken het zelf met de golf mk1 (cabrio). Vergt veel zelfbouw in dat geval.

En wat betreft het hele interieur eruit geef ik hem groot gelijk. Als ik het voor mijzelf bekijk heb ik het interieur er in ongeveer in 10 minuutjes uit en dan heb je alle ruimte :D

Overigens een algemeen ICE topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114560.0

Douma

Het plaatsen van een composet heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik moet daarvoor een bak in de deur maken om zo de speaker van de buitenlucht (en dus vocht) af te schermen. Ik moet de deurpanelen voorzien van een bak om inhoud te creeeren en dit alles moet netjes afgewerkt worden. Dit is dermate bewerkelijk dat ik het niet zie zitten om dit bij een auto te doen die best over een paar maandjes weer weg kan zijn.

En wat Ghanzzzzz al zegt, het interieur eruit is een kwestie van minuten, dus als ik me bedenk is er weinig verloren. Daarnaast is mijn composet nog niet verkocht, dus wie weet. ;)

Ik ben wel van plan de gehele kofferbak te dempen en te bekleden. Wat voor bekleding zou ik het beste kunnen gebruiken? Het moet namelijk een beetje eenvoudig op de rondingen van de wielkasten aan te brengen zijn.

Ghanzzzzz

Bij een beetje accessoireshop of zelfs de mediamarkt vindt je wel bekledingsstof in verschillende kleuren. Die vind ik zelf wel vrij makkelijk te verwerken.

Wat betreft de compo.. hoezo moeten ze dicht van lucht e.d.? Geen enkele deur is 100% luchtdicht en compo's zijn gemaakt om vrij goed free-air te spelen (dus geen kist)
Ook zijn ze vrij goed bestand tegen weersinvloeden. Het komt nog wel eens voor dat deuren niet geheel lucht en waterdicht zijn. De afwateringsgaatjes zitten er immers ook niet voor niets ;)
Voor druppels van bovenaf kan je bijvoorbeeld een plakje bitumenmat boven de magneet leggen als 'afdakje'.
Belangrijk is wel dat de ophanging goed is..

Douma

Citaat van: Ghanzzzzz op september  6, 2011, 18:56:58
Bij een beetje accessoireshop of zelfs de mediamarkt vindt je wel bekledingsstof in verschillende kleuren. Die vind ik zelf wel vrij makkelijk te verwerken.

Wat betreft de compo.. hoezo moeten ze dicht van lucht e.d.? Geen enkele deur is 100% luchtdicht en compo's zijn gemaakt om vrij goed free-air te spelen (dus geen kist)
Ook zijn ze vrij goed bestand tegen weersinvloeden. Het komt nog wel eens voor dat deuren niet geheel lucht en waterdicht zijn. De afwateringsgaatjes zitten er immers ook niet voor niets ;)
Voor druppels van bovenaf kan je bijvoorbeeld een plakje bitumenmat boven de magneet leggen als 'afdakje'.
Belangrijk is wel dat de ophanging goed is..

Uiteraard moet de boel niet luchtdicht, maar de deur van een Polo 2 is behoorlijke gatenkaas. Aangezien ik in na een ritje wasstraat meer druppels uit de deur zie komen dan me lief is ga ik daar niet zo even een speaker in monteren.

mimic

Hey me topic gaat aan de wandel! ( geen probleem trouwens! :) )

Leuk dat ook nu we weer met vergelijkbare dingen bezig zijn!
Anthem MX1120/ STRE PRE/ MCA525 Gen2- Triangle Magellan Duetto/ Voce- DIY 18&15inch dualSUB

Douma

Citaat van: mimic op september  6, 2011, 21:15:12
Hey me topic gaat aan de wandel! ( geen probleem trouwens! :) )

Leuk dat ook nu we weer met vergelijkbare dingen bezig zijn!

Hoe is bij jou de stand van zaken in de bmw? Al over uit welke sub het moet worden?

mimic

Bij mij was gelukkig het inbouwen minder werk ( lees, 2 dagen sleutelen! ). Ik ben zeer blij met het composetje, de sub die ik leen; een bandpass pioneer dingetje is verre van audiofiel en moet door 3 lagen gewapend staal. Wellicht iets overdreven, maar die BMW is serieus stevig inelkaar gezet!

Ik heb eerst even wat thuis audio op oog; daarna eens verder sparen.

Hint; 4 Avanti`s?

Douma

Citaat van: mimic op september  7, 2011, 20:26:29
Bij mij was gelukkig het inbouwen minder werk ( lees, 2 dagen sleutelen! ). Ik ben zeer blij met het composetje, de sub die ik leen; een bandpass pioneer dingetje is verre van audiofiel en moet door 3 lagen gewapend staal. Wellicht iets overdreven, maar die BMW is serieus stevig inelkaar gezet!

Ik heb eerst even wat thuis audio op oog; daarna eens verder sparen.

Hint; 4 Avanti`s?

Thuis audio? Wat nou? Dacht dat het gas daarvoor inmiddels uitgezet was.

mimic

:)

Muziek staat op een laag pitje; de drang naar perfectie is gevlogen. Wel ben ik van mening dat de Klipsch RB-81 niet geheel matched ( als rear ) met de Avanti`s.

En kan ik nou net nog aan een setje Avanti`s komen!

Douma

Citaat van: mimic op september  7, 2011, 20:51:54
:)

Muziek staat op een laag pitje; de drang naar perfectie is gevlogen. Wel ben ik van mening dat de Klipsch RB-81 niet geheel matched ( als rear ) met de Avanti`s.

En kan ik nou net nog aan een setje Avanti`s komen!

Haha, ook dat is nieuw voor mij, de RB-81 als rears...

mimic

Zo!

Passen leuk bij je RF3-II ! :)  Ze staan op t punt in de doos naar belgie te verdwijnen btw..