A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Citaat van: Rob_Dingen op november  8, 2021, 15:08:23
Ben benieuwd wat het doet om alle speakers in de hoek te stapelen voor de laag weergave.
Volgens mij gaan die als bas absorbers werken.
Maar misschien valt het wel goed uit.

Rob

Om dit effect te minimaliseren werd toch vaak een kortsluiting gemaakt op de terminals?


Met vriendelijke groet,

Kermy

twani


twani

Precies wat een stuiterbal als ík nodig heeft ná een dag werken..

Oleg Byonic...

twani

Langzaam alle spullen voor de 2e set aan het verzamelen waarmee we lekker kunnen experimenteren.

Dat wordt vintage en recent door elkaar. Streamen gaan we voorlopig met de aloude (ex DON) Touch en een M2tech DAC.

Inmiddels heb ik meerdere Luxman en Rotel versterkers die allemaal volledig nieuw opgebouwd zijn alsmede een hele rits van B&O classics (vergis je niet, de oudere exemplaren kunnen echt mooi klinken) waarmee we lekker kunnen wisselen ....




twani

De M2Tech heb ik eigenlijk alleen maar gekocht omdat ik het uiterlijk altijd al zo grappig vond....

Hoe hij klinkt merken we wel. Ik heb niks met reviews maar veel meer met de match in de complete set.

Soms hang je zo'n apparaat in je set en klinkt het nergens naar, een ander keer in een heel andere situatie geweldig.

Ook hier op het forum zie je veel mensen de optelsom van "een aantal dure componenten bij elkaar en het geluid moet goed" zijn maken.

Deze M2tech kocht ik met de bijbehorende Palmer voeding voor €150,-

Ik vind dat bedrag echt meer dan zat voor een DAC.

Nu nog een paar übergoedkope No Name kabels eraan en het feest is compleet

Grappig hierin is dat dat vaak mijn spontaan en uit het niets aan elkaar geknoopte sets nog het beste klinken.

Vorige week een setje B&O S45 MK2 speakers op originele stands aan een oude (wel gereviseerde) Beomaster 1900 gehangen en in de huiskamer opgesteld. Alles natuurlijk verbonden met de originele B&O meegeleverde speakertouwtjes.

Sorry voor alle KEF fans, maar dit klonkt toch echt heel veel beter dan m'n hypermoderne KEF LSX'en die  daarbij zelfs nog door een losse sub worden ondersteund..

Vroeger begrepen ze het echt al wel......

Dat waren deze...

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Citaat van: twani op november 14, 2021, 10:07:16
.

Ik heb het ook altijd een leuk dacje gevonden.
Als je hem weg wil doen hoor ik het wel? 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

twani

Citaat van: Kingpin op november 14, 2021, 10:23:41
35 jaar geleden ook gehad  :worship:

Als je ooit nog een set terug wilt roep je het maar.

Ik heb wel een paartje of 10 denk ik en voor jou zit daar sowieso een gratis paartje tussen :)

twani

Citaat van: Peerless Monster op november 14, 2021, 10:28:12
Ik heb het ook altijd een leuk dacje gevonden.
Als je hem weg wil doen hoor ik het wel? 😊

Als ie écht voor geen meter klinkt stuur ik je een PB :laugh:

chansig

Ik begrijp dat jij ook alle mogelijkheden onbenut laat als het gaat om kabels. Jammer. Gepruts in de ruimte dus. Leuk gepruts...dat dan weer wel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op november 14, 2021, 10:43:52
Ik begrijp dat jij ook alle mogelijkheden onbenut laat als het gaat om kabels. Jammer. Gepruts in de ruimte dus. Leuk gepruts...dat dan weer wel. :D

Gr. Hans

Gelukkig leest Huub hier niet mee :D.

Bij mij zit er nauwelijks een filosofie achter als ik weer eens uit de losse pols een set samenstel en neerkwak.

Huub doet eigenlijk precies hetzelfde alleen dicht hij zichzelf daarbij een solide onderbouwde gedachtegang toe als hij wat aan de set veranderd :D

Zoals jij altijd zo mooi zegt...  als iemand er het juiste gevoel bij heeft wat hij aan het doen is is het hoofddoel bereikt toch :)

chansig

Ieder zijn ding toch ? Voor mij is het belangrijk dat ik weet dat ik naar een geluid zit te luisteren wat in de basis technisch goed is. Daar heb ik voornamelijk anderen voor nodig...ie technische basis. Dan laat ik de muziek over me heen komen en is het goed.

Een ander heeft daar een kabel voor nodig en gaat dan onderbouwen waarom die kabel juist dat doet in die set op dat moment, met die muziek. Die laat vervolgens de muziek over zich heen komen en dan is het goed.

Dus ieder zijn ding.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op november 14, 2021, 11:24:25
Ieder zijn ding toch ? Voor mij is het belangrijk dat ik weet dat ik naar een geluid zit te luisteren wat in de basis technisch goed is. Daar heb ik voornamelijk anderen voor nodig...ie technische basis. Dan laat ik de muziek over me heen komen en is het goed.

Een ander heeft daar een kabel voor nodig en gaat dan onderbouwen waarom die kabel juist dat doet in die set op dat moment, met die muziek. Die laat vervolgens de muziek over zich heen komen en dan is het goed.

Dus ieder zijn ding.

Gr. Hans

En de volledig zwarte achtergrond komen we allemaal vanzelf een keer tegen💀

😁

scrutinizer

Citaat van: twani op november 14, 2021, 12:56:56
En de volledig zwarte achtergrond komen we allemaal vanzelf een keer tegen💀

😁
Jij bent de muziek voor deze gelegenheid al aan het uitzoeken.... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: twani op november 14, 2021, 12:56:56
En de volledig zwarte achtergrond komen we allemaal vanzelf een keer tegen💀

😁

:D

"Jouw"muziek heb ik ook wel eens geprobeerd. Te weinig naar geluisterd om te kunnen zeggen of het complexe muziek is die wat vraagt van je speakers/ruimte. Ik kan me voorstellen dat er veel gelaagdheid in kan zitten, welke makkelijk een brei kunnen worden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: scrutinizer op november 14, 2021, 12:58:24
Jij bent de muziek voor deze gelegenheid al aan het uitzoeken.... :D

Het hele leven is één lange, spannende en vooral leuke voorbereiding op de dood.  :D

Ik stel mij zo voor dat mijn muziek zo ongeveer de muziek zal zijn die er uitsluitend gedraaid wordt als we er niet meer zijn en tussen de sterren door zweven...

Mooie gedachte nú al😉

twani

Even over kabels nog. Zelfs de set van Twani kan niet zónder...

Deze kabels heb ik uit de werkplaats "gestolen"😁.

Is gewoon auto electro draad.

Vooral die éne zorgt voor een zwarte achtergrond...

HuubF

Citaat van: twani op november 14, 2021, 16:18:58
Even over kabels nog. Zelfs de set van Twani kan niet zónder...

Deze kabels heb ik uit de werkplaats "gestolen"😁.

Is gewoon auto electro draad.

Vooral die éne zorgt voor een zwarte achtergrond...

Jonguh, als je niet in de achterhoek zou wonen zou ik vandaag nog met mijn Atlas Mavros startkabels op de stoep staan.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: HuubF op november 14, 2021, 16:32:03
Jonguh, als je niet in de achterhoek zou wonen zou ik vandaag nog met mijn Atlas Mavros startkabels op de stoep staan.  :worship:

Ohw Huub, met of zonder kabels. Je bent altijd van harte welkom😉

Mijn set gaat overigens nog steeds áán zónder startkabels😁

En inderdaad, het is Zandvoort Huub😉

twani

Even snel wat aangesloten en voor het eerst na de rebuild tot een luisterruimte klinken er voorzichtig de eerste noten door deze kamer 😇

Zoals jullie aan de rommel vast kunnen zien is het nog niet klaar.

Maar muziek hebben we al wel tijdens het klussen👍