A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

twani


Richi

Kijk, dat is nog eens liefde voor luidsprekers!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Citaat van: Richi op augustus 30, 2021, 10:57:26
Kijk, dat is nog eens liefde voor luidsprekers!

Liefde maar in dit geval ook gewoon noodzaak😁

twani

Vandaag een heuse vintage Rotel gekocht.......

De RA1312

NAF

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst.

Wat een mooi apparaat.  :inlove:

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

twani



Richard70…

Mooi weer, je hebt zo onderhand een aardig lijstje met schitterend vintage spul staan :inlove:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Marco66

Citaat van: twani op augustus 30, 2021, 11:40:15
Liefde maar in dit geval ook gewoon noodzaak😁

Goed bezig Theo, had er zelf de energie ff niet meer voor maar komt helemaal goed bij jou!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: Marco66 op september  1, 2021, 08:39:43
Goed bezig Theo, had er zelf de energie ff niet meer voor maar komt helemaal goed bij jou!

Haha ja..    Toevallig vandaag fineer besteld :)   Die ervaring heb ik ooit opgedaan toen ik m'n Klipsch Cornwall klonen zelf heb gefineerd met Makassar fineer.

Werd mooi en ik was er eigenlijk best redelijk handig in.

Ze krijgen dus echt een hele nieuwe jas Marco :)

twani


Tjeb

Citaat van: twani op september  1, 2021, 16:54:00
Haha ja..    Toevallig vandaag fineer besteld :)   Die ervaring heb ik ooit opgedaan toen ik m'n Klipsch Cornwall klonen zelf heb gefineerd met Makassar fineer.

Werd mooi en ik was er eigenlijk best redelijk handig in.

Ze krijgen dus echt een hele nieuwe jas Marco :)

Ga je de "strijkbout methode" gebruiken of heb je andere manieren?
Ik heb destijds mijn vloerstaanders op deze manier gedaan en dat beviel erg goed, ik bedoel hiermee beide inlijmen met houtlijm, stokjes tussen het oppervlak en het fineer en één voor één de stokjes wegtrekken en daarna de lijm weer activeren met de strijkbout.

twani

Citaat van: Tjeb op september  1, 2021, 17:25:15
Ga je de "strijkbout methode" gebruiken of heb je andere manieren?
Ik heb destijds mijn vloerstaanders op deze manier gedaan en dat beviel erg goed, ik bedoel hiermee beide inlijmen met houtlijm, stokjes tussen het oppervlak en het fineer en één voor één de stokjes wegtrekken en daarna de lijm weer activeren met de strijkbout.

Já, zo deed ik dat toen.

Overigens zonder de stokjes... Wat bedoel je daar precies mee Tjeb? :) 

Ging bij mij ook perfect. En dan van dat oven bakpapier tussen fineer en strijkbout....  Zo was het toch?  (is alweer een paar jaar terug)

Tjeb

Ik legde/te (wat is het eigenlijk) er sate prikkers tussen zodat de twee toch niet stiekem zouden verkleven. Heb dat bij een eerder projectje met monitoren gehad en dat was niet fijn, troep weer kaal maken met een scherpe beitel, schuren enz.

Bakpapier gaat idd goed, een oud wit t-shirt werkt ook.

twani

#16441
Citaat van: Tjeb op september  2, 2021, 17:12:47
Ik legde/te (wat is het eigenlijk) er sate prikkers tussen zodat de twee toch niet stiekem zouden verkleven. Heb dat bij een eerder projectje met monitoren gehad en dat was niet fijn, troep weer kaal maken met een scherpe beitel, schuren enz.

Bakpapier gaat idd goed, een oud wit t-shirt werkt ook.

Ohw zó....   Kan me daar niks van herinneren... :o

Volgens mij heb ik zowel kast als deel fineer gewoon beiden ingesmeerd met houtlijm en terzijde gelegd om even "aan te drogen" en pas daarna het vel fineer naar de kast toegebracht voor de strijkboutmethode....

Waarom zou hij er vlak boven moeten liggen vóór het definitief verlijmen Tjeb?

Mis ik iets? :wacko:

dre73

Omdat het fineer uit kan zetten,dan krijg je een bel er in.
Maar als je handig ben begin je aan 1 kant. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Citaat van: dre73 op september  2, 2021, 22:36:55
Omdat het fineer uit kan zetten,dan krijg je een bel er in.
Maar als je handig ben begin je aan 1 kant. :D

Ik ben té ónhandig om aan 2 kanten tegelijk te beginnen :D


Maarre een bel?  Ook daar weet ik niks meer van...   Heb ik toen gewoon geluk gehad of ligt het ook nog aan het soort fineer Dré?

Tjeb

Idd wat Dre73 aangeeft, krimpen/uitzetten en zelfs scheuren. Ook als je het fineer en de print hiervan door wil laten lopen in de zijkanten. Je kunt dan nog schuiven om het exact uit te laten komen.



twani


twani

Naar dit...


Oftewel weer de oorspronkelijke Dynaudio kleur....

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kermy


JoWa

Top man. [emoji1360]

Hoe heb je ze weer zo netjes gekregen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX