A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

twani


Staaled

Klopt.
Geaccidenteerd en daarmee niet zo een glijbaan ;) als vele andere.
Vrij warm nu ook.
Nogmaals een stevige aanmoediging. :exclamation: :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op november 12, 2017, 16:04:33
Klopt.
Geaccidenteerd en daarmee niet zo een glijbaan ;) als vele andere.
Vrij warm nu ook.
Nogmaals een stevige aanmoediging. :exclamation: :thumbs-up:

Thx nogmaals Staaled.  Inmiddels met goed gevolg  voltooid.  Hell, wat een marathon is Athene. Van de bijna 43km ben je er ongeveer 30 aan het klimmen :blink:

twani

Gelukkig ook nog een paar daagjes eraan vastgeplakt om Athene en Acropolis te bekijken

twani

Vandaag ook begonnen met de restauratie van een vroeger topmodel uit de Bang en Olufsen range.

Pure seventies  :inlove:  Bijna 1,20 meter hoog en niet te tillen :blink:

Ze kunnen wat liefde gebruiken😉

twani


chansig

Ik ben bijna van de 70e jaren...en nog net te tillen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani


twani


twani

Citaat van: chansig op november 15, 2017, 15:59:43
Ik ben bijna van de 70e jaren...en nog net te tillen.  :D

Gr. Hans

Maar toch wel iets groter dan 1,20 meter Hans? :D

chansig

 :D

Net aan. Mooi project trouwens. Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: twani op november 15, 2017, 15:47:27
Thx nogmaals Staaled.  Inmiddels met goed gevolg  voltooid.  Hell, wat een marathon is Athene. Van de bijna 43km ben je er ongeveer 30 aan het klimmen :blink:
Top. :thumbs-up:

En weer lekker bezig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op november 15, 2017, 16:57:59
Top. :thumbs-up:

En weer lekker bezig.

Ik heb ze voor de fun gekocht maar blijkt nu hét topmodel van B&O te zijn geweest tussen 1976 en 1978..

De woofer betreft een 33cm exemplaar :blink:

twani

#15463
De bovenste speakers op de foto, flinke jongens.

De driverbezetting is een mix van Seas, Peerless, ITT en Philips....

twani


solitaire

De twee cirkel vormige plaatjes (als ik het goed zie) aan weerskanten van de Peerless cone, is dat de bevestiging van de inwendige kast tbv. die mid-driver ?

Er lijkt stevig gebruik gemaakt te zijn van kunststoffen (baffle / printplaat / hoog-drivers ed.); was (ben ?) je niet bang dat die aan het einde van hun levensduur kunnen zitten en misschien eerdaags hun structurele stevigheid gaan verliezen (knappen / verkruimelen oid.) ? Bij mijn Leak 'Sandwich' en JansZen 'Z-600' speakers houd ik altijd mijn hart vast ...

Mooie luidsprekers, daar gaat nog flink zweet en tranen in zitten denk ik, maar dan heb je ook wat !! Past ook mooi in die fraaie verzameling van je :coffee:




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Citaat van: solitaire op november 15, 2017, 20:31:08
De twee cirkel vormige plaatjes (als ik het goed zie) aan weerskanten van de Peerless cone, is dat de bevestiging van de inwendige kast tbv. die mid-driver ?

Er lijkt stevig gebruik gemaakt te zijn van kunststoffen (baffle / printplaat / hoog-drivers ed.); was (ben ?) je niet bang dat die aan het einde van hun levensduur kunnen zitten en misschien eerdaags hun structurele stevigheid gaan verliezen (knappen / verkruimelen oid.) ? Bij mijn Leak 'Sandwich' en JansZen 'Z-600' speakers houd ik altijd mijn hart vast ...

Mooie luidsprekers, daar gaat nog flink zweet en tranen in zitten denk ik, maar dan heb je ook wat !! Past ook mooi in die fraaie verzameling van je :coffee:




soli

B&O gebruikt vrij veel kunststof voor de Baffle constructies, zo ook mijn Penta's .  Dat is gewoon erg goed spul want mankeert na al die jaren nooit iets eigenlijk :)

De midwoofers ga ik refoamen en de filters haal ik eraf en laat ik doormeten/herstellen door Andre Vijlbrief, B&O goeroe van beroep ;D.  Die meten inderdaad waarschijnlijk helemaal nergens meer naar :tounge2:

solitaire

En die twee ronde 'dingen' aan weerskanten van de Peerless cone, is dat de bevestiging van de inwendige kast tbv. die mid-driver ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Vandaag voor het eerst het 41 jaar oude (destijds) topmodel van B&O geopend.

De Caps zijn in dit geval Bi polair en een "recap kit" is inmiddels via het Beoworld forum besteld.

Kortom, we gaan recappen😉

twani


twani


twani


twani

Een paar caps zien eruit zoals deze met het kunststof omhulsel een beetje gekreukeld en losgekomen.

Gemeten heb ik niet maar vervangen kan geen kwaad denk....


twani


twani