A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

twani


twani


twani

#14627
Hedenmiddag de Beolab Penta's uit de main setup gehaald en weggebracht voor het laten fixen van de final tunigstufe no.3 welke oa bestaat uit het vervangen van alle nog bestaande onderdelen door nieuw en waar mogelijk béter.

Dit geldt dan voor zowel monoblokken als cross-overs.

Tot die tijd mogen de sousterain Beolab 1 zuilen hun werk verrichten in de hoofd setup.

Bijna 2 meter hóóg en (ooit in 2003) een kleine 7 roodjes nieuw.

twani


twani


twani


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#14632
Citaat van: Xander32 op september  5, 2016, 21:21:10
Wat spreekt jou, buiten diens looks, zo aan aan deze speakers?

De Beolabs die er nu (tijdelijk) staan pakken mij qua sound eigenlijk helemaal niet Robert.  Staan ook bekend om hun wat meer afstandelijke geluid met retestrak en droog laag vrijwel zónder enige volumelimiet
(Hou ik dus niet van), alsmede het wat teruggetrokken middengebied(hou ik dus ook niet van)

Dit type Beolab heeft icepower op het laag en traditionele versterking op mid en hoog.

Ze staan hier nu slechts ter overbrugging totdat mijn geliefde Penta's weer terug zijn.  Daarover kan ik veel langer gepassioneerd orakelen.  Nimmer zo'n romantische klinkende speaker binnen gehad, echt hélémáál mijn klank.

Eigenlijk heel erg dezelfde klank als mijn voormalige Harbeths SHL5 maar dan zónder de volumelimieten zo kenmerkend voor de Harbeths.

De reden is vooral de aanwezigheid van liefst 8 midwoofers die ten opzicht van elkaar licht in verzet zijn geplaatst.  Tevens is in mijn kamer het Penta concept met een groot aantal wat kleiner woofers wat geschikter vwb de weergave van de allerlaagste frequenties.  Geen staande golven, cornergain en andere akoestische shit.

Je kunt bovendien (net als de Beolab 1 die er nu staat trouwens) met een schakelaar in het filter ingrijpen waarbij je kunt kiezen voor "aan de wand" , "in de hoek' of 'vrijstaand"...

Soort van primitieve DSP zeg maar :D

De Penta's zijn voor mij eindstation, zoveel is zeker. Nooit wat beters gehoord.


Xander32

Bah, eindstation, wat saai!  8). Iig. een verre van doorsnee keuze en een lekker 'compacte' set zo (de hoogte van de ls. daargelaten).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#14634
Citaat van: Xander32 op september  5, 2016, 22:09:30
Bah, eindstation, wat saai!  8). Iig. een verre van doorsnee keuze en een lekker 'compacte' set zo (de hoogte van de ls. daargelaten).


Ik ben juist blij met "een" eindstation.  Ben flink klaar met dat "holle" hifi apparatuur gebeuren.
Beter kabeltje hier, ander stekkertje daar, brrr nooit weer :D

Ik luister eigenlijk al tijden slechts nog naar muziek en ben me daarbij nimmer meer bewust van de electronica die daarvoor zorgt.

Avond aan avond aan avond muziek en niets anders.

Weet je hoe relaxed dat is? :)

twani


DofN

Als je ze een metertje verder uit elkaar zet, klinkt het dan beter?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#14638
Citaat van: doorofnight op september  6, 2016, 19:39:05
Als je ze een metertje verder uit elkaar zet, klinkt het dan beter?

Van dat soort onrust heb ik al lang geen last meer DON. 

Ze staan waar ze het mooist staan, basta :)


De evolutie heeft z'n werk gedaan... Van muziekliefhebber naar highender (WTF that may be) en gelukkig weer op tijd terug naar de essentie.   Muziek :music:

twani


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


Former member 78

Citaat van: twani op september  6, 2016, 21:47:46
Van dat soort onrust heb ik al lang geen last meer DON. 

Ze staan waar ze het mooist staan, basta :)


De evolutie heeft z'n werk gedaan... Van muziekliefhebber naar highender (WTF that may be) en gelukkig weer op tijd terug naar de essentie.   Muziek :music:

Maar dat scheelt aardig in de rust.
Voordeel is weer dat je met plezier naar Spotify kan luisteren :)

Dat kan natuurlijk niet als je een echte highender-boy bent  :D

Ik ben ook blij dat het bij mij redelijk klaar is.
Heb een leuke set staan, en het staat idd zoals het 't beste staat en niet zoals 't beste zal klinken.

i2Paq

Welke mooie buizenbak zie ik in je openingspost?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani


i2Paq

Citaat van: twani op september 15, 2016, 09:52:21
Cayin 300B ;)

Mooi!

Is dat voor tijdelijk of zijn de foto's gedateerd?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BuSpu

wat is er met de hartjes gebeurd ??

twani


BuSpu


twani

#14649
Citaat van: i2Paq op september 15, 2016, 10:31:43
Mooi!

Is dat voor tijdelijk of zijn de foto's gedateerd?

Alles is weg op de Beolab Penta`s na, die aan het pré-gedeelte van een Naim UnitiQute hangen.

Dat is eigenlijk mijn complete set tegenwoordig, méér wordt het ook nooit meer.....