A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

tompj

#14475
Snap ik wel. Ik vind de nieuwere lijn Guarneri (Evolution) heel anders dan mijn Guarneri's. Ik heb de Evolutions bijna magisch horen klinken op een Ref Arc set. Tranentrekkend mooi. Maar de oudere series hebben dat wat geen andere luidsprekers hebben: ingetogenheid gekoppeld aan detail. Niets wordt overdreven, alles klinkt vloeiend, terwijl er heel veel detail te horen is. Dat laatste gaat bij andere speakers nogal eens gepaard met wat scherpte of het los van elkaar staan van instrumenten. Je hoort wel veel, maar muziek is het niet meer.

Maar hoe doen ze het nu bij jou?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#14476
Inmiddels zijn de Concertino's aangesloten op de Beomaster 1900.

Het klinkt eigenlijk precies als verwacht: Relaxation pur sang :inlove:

Zo ziet de Sousterain setup er vandaag uit...



twani

#14477
Als speakerdraad wordt het obligate "auto electriciteits" kabel gebruikt.

Iets van 4,0 MM koper geloof ik. 

Kost niks en klinkt uiteraard net zo goed als iedere andere luidsprekerkabel tussen de €10,- en €10000,-.

Misschien spendeer ik er zelfs nog wel eens een sierkous van zo'n 1 a 3 euro de meter aan :tounge2:



Siddartha

niet gek voor een kelder... normaal 'zakt' het niveau dan.. :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

#14481
Citaat van: tompj op juli 24, 2016, 13:08:41
Snap ik wel. Ik vind de nieuwere lijn Guarneri (Evolution) heel anders dan mijn Guarneri's. Ik heb de Evolutions bijna magisch horen klinken op een Ref Arc set. Tranentrekkend mooi. Maar de oudere series hebben dat wat geen andere luidsprekers hebben: ingetogenheid gekoppeld aan detail. Niets wordt overdreven, alles klinkt vloeiend, terwijl er heel veel detail te horen is. Dat laatste gaat meestal gepaard met wat scherpte of het los van elkaar staan van instrumenten. Je hoort wel veel, maar muziek is het niet meer.

Maar hoe doen ze het nu bij jou?

Ik snap volledig wat je hier zegt Tom :).   Detail en Resolutie lijkt tegenwoordig  wel een doel an sich. 

Téveel ervan zit mij meestal danig in de weg bij het luisteren naar muziek...

twani

Citaat van: Siddartha op juli 24, 2016, 19:41:29
niet gek voor een kelder... normaal 'zakt' het niveau dan.. :D

Daarom heet het hier ook een sousterain  :)

twani


DofN

Die ken ik niet en zal ik zo eens opzoeken. Ik luister naar het prachtige prachtige Freefall van Laurie Anderson. Uitmuntende productie, heel mooi nummer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Citaat van: twani op juli 24, 2016, 22:31:20
Daarom heet het hier ook een sousterain  :)
Ah, een kelder op niveau [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

YamahaRXV

#14486
Citaat van: twani op juli 24, 2016, 12:59:25
Met de nieuwe China series heb ik helemaal niks, komen hier ook niet in huis...

Daarin sta ik denkelijk niet alleen, zag van de week de Olympica monitor voor ónder de 2 mille worden aangeboden :wacko:  Was een setje van een maand of 8 oud pas.....

Voor de échte SF liefhebbers is het probleem vast niet dat ze niet meer in Italië worden geproduceerd maar méér de verschuiving qua klankafstemming naar het "commerciële midden" waarmee bedoeld véél resolutie en dróóg láág zoals zoveel luidsprekerfabrikanten "nowadays"....

Niks voor mij, brrrrrrr...

Het is inderdaad wel opvallend hoeveel gebruikte SF Olympica sets je de laatste tijd aangeboden ziet  ???
Ik heb inmiddels al weer een tijd terug een set Cremona M vloerstaanders uitgebreid beluisterd bij mijn dealer die voor een redelijk interessante prijs weg mochten en ik stond destijds echt sterk in twijfel om de aankoop te doen, maar toch niet gedaan.  Kort daarna ook nog de Olympica 1 en 2 beluisterd, maar wat een verschil in klanksignatuur was dat al zeg in vergelijking met de Cremona M, en dat gezien het feit dat velen de Cremona M ook al minder ''oer SF'' vinden...
De Olympica,s vind ik persoonlijk ook te commercieel en ''13 in een dozijn'' klinkend en zeker niet vergelijkbaar met de onderscheidende en toch wel kenmerkende ''oude'' Sonus Faber sound.

Heb zelf sterk het gevoel dat vele SF liefhebbers van het eerste uur misschien wel teveel geloof hebben gehad in de Olympica serie en daar toch wel (stevig) in teleurgesteld zijn geraakt. Het zou wel het riante aanbod van gebruikte Olympica sets kunnen verklaren...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 24, 2016, 23:20:10
Het is inderdaad wel opvallend hoeveel gebruikte SF Olympica sets je de laatste tijd aangeboden ziet  ???
Ik heb inmiddels al weer een tijd terug een set Cremona M vloerstaanders uitgebreid beluisterd bij mijn dealer die voor een redelijk interessante prijs weg mochten en ik stond destijds echt sterk in twijfel om de aankoop te doen, maar toch niet gedaan.  Kort daarna ook nog de Olympica 1 en 2 beluisterd, maar wat een verschil in klanksignatuur was dat al zeg in vergelijking met de Cremona M, en dat gezien het feit dat velen de Cremona M ook al minder ''oer SF'' vinden...
De Olympica,s vind ik persoonlijk ook te commercieel en ''13 in een dozijn'' klinkend en zeker niet vergelijkbaar met de onderscheidende en toch wel kenmerkende ''oude'' Sonus Faber sound.

Heb zelf sterk het gevoel dat vele SF liefhebbers van het eerste uur misschien wel teveel geloof hebben gehad in de Olympica serie en daar toch wel (stevig) in teleurgesteld zijn geraakt. Het zou wel het riante aanbod van gebruikte Olympica sets kunnen verklaren...


Een eerdere serie (níet "M") Cremona's zie ik ook nog wel eens in de "kelder"  :D verdwijnen Jan :)

Gewoon leuk om te hebben wel......

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 25, 2016, 09:49:48

Een eerdere serie (níet "M") Cremona's zie ik ook nog wel eens in de "kelder"  :D verdwijnen Jan :)

Gewoon leuk om te hebben wel......

Die zijn te goed om in de kelder te laten verdwijnen Theo en verdienen minimaal een prominente plek in je huiskamer  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#14489
Citaat van: YamahaRXV op juli 25, 2016, 10:02:27
Die zijn te goed om in de kelder te laten verdwijnen Theo en verdienen minimaal een prominente plek in je huiskamer  ;D

Daar staan al twee retro lantarenpalen lazy hun werk te doen :tounge2:

twani


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani


Siddartha

Je hebt alleen verkeert verkeerd geschreven [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani


Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani


twani

#14499
Duivels goed, waarbij de muziek zo ongeveer compleet vrij en grenzeloos door de luisterruimte heenzweeft.


Daar zijn de Penta's volledig debet aan.

Het ontwerp -vrijwel zonder Baffle l+R náást de units - zorgt ervoor dat de speakers compleet verdwijnen.

Hemels :inlove: :music: