A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

#14200
Citaat van: Bas Akkerman op april 11, 2016, 21:34:06
Theo, wat is er bijzonder aan dit model? Geen cynische bijklank, maar oprechte nieuwsgierigheid overigens.

Voor de autokenners onder ons wellicht een wat onhandige vraag, maar voor jou Bas: :tounge2:

Echt alles is anders dan gebruikelijk bij een Saab uit de pré GM periode ;)

Je koopt deze auto ook niet echt vanwege de fabuleuze rijkwaliteiten, veel meer voor de bijzondere sfeer die je proeft tijdens het rijden van zo`n ding.  De geur van het interieur (materialen!), de ambiance, de beleving.

Allemaal ontastbare zaken weet ik, de klassieke autoliefhebber zal begrijpen wat ik hier neerpen ;)

eddy135

En niet te vergeten het in prachtige staat zijnde stijlvolle uiterlijk!  :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

Een cabriootje van fl. 100.000,- in die tijd een aardig bedrag!

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

luuk123456

#14203
Prachtige Saab! Moet altijd glimlachen als ik dit model over de weg zie 'zoeven'.
Toch lijkt 185pk me nog altijd meer dan genoeg vermogen om mee te komen in het huidige verkeer nietwaar?

De BMW vind ik wat veel van het goeie (als je begrijpt wat ik bedoel), maar dit zou ook zomaar jaloezie kunnen zijn, daar ben ik nog niet helemaal uit :blink:

gefeliciteerd met jullie aankoop in ieder geval, mij heb je! :colgate:

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

twani

Citaat van: advr op april 12, 2016, 13:28:02
Een cabriootje van fl. 100.000,- in die tijd een aardig bedrag!

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Was zo`n ding werkelijk zó duur toen ? :o  Had ik me niet eens gerealiseerd.. ???

Kerkhoffd

Wat een gave 900 Twani! Dat Saab gevoel kun je inderdaad niet uitleggen. Voor mij is het jeugdsentiment. Zeker de oude 900 turboroffel en het uitlaatgeluid van een turbo of Turbo roept zoveel herinneringen op. Even leuk als de audio hobby.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr

Citaat van: twani op april 12, 2016, 13:57:38
Was zo`n ding werkelijk zó duur toen ? :o  Had ik me niet eens gerealiseerd.. ???
Zo duur was ie... En ook in geel...

Verstuurd vanaf mijn S7 edge met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DofN

Ik heb die Saabs trouwens altijd prachtige auto's gevonden. In het wit ook nog erg smaakvol.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Nou, het is me duidelijk Theo door jouw enthousiasme en die van de andere mensen. Een auto waar je warme gevoelens van krijgt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#14209
Grappig, ik heb via het originele onderhoudsboekjes de 1e eigenaar van de Saab kunnen terugvinden..

Ze wonen nog steeds in North Canton Ohio the States :).  Heb ze foto's van de auto gestuurd in huidige staat.  Moet welhaast een jaar of 20 geleden zijn dat ze de auto voor het laatst in het echt hebben gezien. :o

Als het mij zou overkomen dat iemand vanuit de andere kant van de wereld foto's zou sturen van een auto die ik 2 a 3 decenia terug in bezit heb gehad zou ik zeer verrast opkijken .... :)

Grappig ook dat ze nog steeds op hetzelfde adres wonen ...  Ze zijn 60 en 61 inmiddels :D



Bas Akkerman

Wat gaaf dat je hen hebt weten te bereiken en dat je er überhaupt aan denkt dat te doen. Wat was hun reactie?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 14, 2016, 07:06:08
Wat gaaf dat je hen hebt weten te bereiken en dat je er überhaupt aan denkt dat te doen. Wat was hun reactie?

Mwa ja, hun volledige naam en adres staan in de Owners Manual van de auto en een blik op de Google wees uit dat deze mensen nog steeds op hetzelfde adres wonen. Ingewikkeld ze te vinden was het dus niet.....

Ben ook benieuwd naar de reactie, zou het zelf zoals gezegd wel grappig vinden.....

sultankat

Citaat van: twani op april 13, 2016, 22:58:32
Grappig, ik heb via het originele onderhoudsboekjes de 1e eigenaar van de Saab kunnen terugvinden..

Ze wonen nog steeds in North Canton Ohio the States :).  Heb ze foto's van de auto gestuurd in huidige staat.  Moet welhaast een jaar of 20 geleden zijn dat ze de auto voor het laatst in het echt hebben gezien. :o

Als het mij zou overkomen dat iemand vanuit de andere kant van de wereld foto's zou sturen van een auto die ik 2 a 3 decenia terug in bezit heb gehad zou ik zeer verrast opkijken .... :)

Grappig ook dat ze nog steeds op hetzelfde adres wonen ...  Ze zijn 60 en 61 inmiddels :D




In meerdere opzichten dus een historische auto. Ik snap jouw aankoop volledig: denk ook vaak aan dit type auto als vervanger.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

Aankomende maandag haal ik het interieur uit de Saab om het leder opnieuw te verven.

De deurpanelen doe ik ook :)



twani

Hier een "vóór" en "ná" foto van iemand van het Saabforum die hetzelfde heeft gedaan met eveneens een Colorado rood interieur......

Gaat lukken




twani


twani

#14216
Op de keeper beschouwd de enige radiozender die ik nodig heb :music:



twani

Vandaag aan netvinterieur van de Saab gewerkt.....



twani


twani


twani


twani


twani


twani


twani