A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: twani op februari 13, 2016, 23:30:45
Weet ik DON :).  Is overigens heerlijk ruimtelijk opgenomen :thumbs-up:


De duistere klanken van dit album zweven hier op een welhaast mysterieuze "gewichtloze" manier door de luisterruimte. 

I love it :inlove:

Naim klinkt toch juist plat volgens velen? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

DofN

#13726
Citaat van: YamahaRXV op februari 14, 2016, 00:03:52
Dat weet je weer op een mooie en bijzondere wijze te omschrijven Theo ;D

(..)

En het klopt ook nog.

NB: dit nummer begint ook opvallend ruimtelijk, het is zowat 3D [en dat via Spotify en een SQBT streamertje :)]

Dead Editors
Dead Editors van Massive Attack, Roots Manuva van Ritual Spirit
Massive Attack, Roots Manuva
320k VBR, Ogg Vorbis (Spotify)


Citaat van: Robiwan op februari 14, 2016, 08:37:15
Naim klinkt toch juist plat volgens velen? :D

Een goede NAIM klinkt net als alle goede versterkers: zoals het hoort  :P
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: Robiwan op februari 14, 2016, 08:37:15
Naim klinkt toch juist plat volgens velen? :D

Grappig dat je dat inderdaad nog eens aanhaald.... 

Ik had er namelijk rekening mee gehouden dat het "beeld"  met de Naim wat compacter zou uitvallen dan ik gewoon was...  Ook al door de nogal consistente berichtgeving over Naim die daar op zo duiden.

Het kan aan mij liggen maar heb van dit fenomeen in míjn set niets terug gevonden ???

Robiwan

Citaat van: twani op februari 14, 2016, 09:26:36
Grappig dat je dat inderdaad nog eens aanhaald.... 

Ik had er namelijk rekening mee gehouden dat het "beeld"  met de Naim wat compacter zou uitvallen dan ik gewoon was...  Ook al door de nogal consistente berichtgeving over Naim die daar op zo duiden.

Het kan aan mij liggen maar heb van dit fenomeen in míjn set niets terug gevonden ???

^^
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

twani

Hoeveel méér David&Goliath wil je in beeld hebben :tounge:





twani


eddy135

Citaat van: twani op februari 14, 2016, 11:59:11
Zij zijn gróót en ik is kléin...




Als je citeert, moet je het wel goed doen!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op februari 14, 2016, 12:10:16
Als je citeert, moet je het wel goed doen!  ;D

Jij hebt wel erg goed opgelet vroeger :tounge2:

twani

Zó, de schitterende Kefjes zijn opgehaald, de DDDAC is inmiddels ook verkocht en opgehaald......


Eens kijken welke DAC ik nu ga bouwen....

tompj

Citaat van: twani op februari 14, 2016, 20:34:45
Zó, de schitterende Kefjes zijn opgehaald, de DDDAC is inmiddels ook verkocht en opgehaald......


Eens kijken welke DAC ik nu ga bouwen....
Lekker bezig Theo! Waar heb je nog een dac voor nodig eigenlijk?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op februari 14, 2016, 21:08:25
Waar heb je nog een dac voor nodig eigenlijk?

......voor als de UnitiQute weer ingewisseld wordt voor wat anders misschien ?  :D  ''Twaz'' wisselt nog wel eens de laatste tijd  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op februari 14, 2016, 21:47:29
......voor als de UnitiQute weer ingewisseld wordt voor wat anders misschien ?  :D  ''Twaz'' wisselt nog wel eens de laatste tijd  :P

Twaz :D

twani

Gewoon wéér vanavond, omdat ie zo knettergoed is :)



DofN

Had een muziekdag vandaag en heb een paar albums van Desiderii beluisterd. Erg gaaf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#13741
Citaat van: doorofnight op februari 14, 2016, 22:38:05
Had een muziekdag vandaag en heb een paar albums van Desiderii beluisterd. Erg gaaf.

Het was er ook wel het weer voor vandaag :tounge2:  Mijn hemel wat een drakenweer :devil:


Het is mijn nieuwste ontdekking deze man, ben er erg van onder de indruk :inlove:

botsen

De komst (en alweer vertrek?) van de Kefs had ik even gemist.
Hoe bevielen ze?

remco320

Ik vind de kefs echt onwijs mooi in deze kleurstelling. Nu even geen budget, maar wat zou reëel zijn om voor deze jongens te reserveren als ik ze ga zoeken op den interwebs?
En wat vond jij van de sound zo op het meubel!

twani

Citaat van: botsen op februari 14, 2016, 23:04:56
De komst (en alweer vertrek?) van de Kefs had ik even gemist.
Hoe bevielen ze?
Die had ik alweer ruim een halfjaar denk ik... :).  Waanzinnig mooi afgewerkte speakers, vooral in betreffende Birds eye maple...

Qua geluid zullen ze enorm op de LS 50 lijken waarmee ze technisch veel gemeen hebben.

Ik heb ze wat verder van de achterwand gehad, konden ze niet zo waarderen, klonk dún en wat krasserig zelfs...

Kort(er) aan de achterwand ging het prima. Zelf schat ik mijn ruimte net even té groot in voor deze speakers waardoor ik het potentieel nooit helemaal heb ervaren zo denk ik....

twani

#13745
Citaat van: remco320 op februari 14, 2016, 23:16:41
Ik vind de kefs echt onwijs mooi in deze kleurstelling. Nu even geen budget, maar wat zou reëel zijn om voor deze jongens te reserveren als ik ze ga zoeken op den interwebs?
En wat vond jij van de sound zo op het meubel!


De mijne zijn voor €500,- weggegaan  ;). In fabrieksnieuwe staat met alle toebehoren én doos overigens :)

remco320

Fair enough. Door de basreflexpoort aan de voorkant kan je ze volgens mij dicht bij de muur zetten en heb je redelijk dezelfde unit erin als de ls50 als ik het goed heb. Had jij de behoefte om er een sub bij te moeten gebruiken Theo?

twani

Citaat van: remco320 op februari 15, 2016, 09:24:05
Fair enough. Door de basreflexpoort aan de voorkant kan je ze volgens mij dicht bij de muur zetten en heb je redelijk dezelfde unit erin als de ls50 als ik het goed heb. Had jij de behoefte om er een sub bij te moeten gebruiken Theo?

Ík ben één van die mensen die een SUB altijd opmerkt in een set, hoe goed geïntegreerd ook.

Is een afwijking (of juist een gave :tounge2:) van me.

Kortom, ik begin daar maar niet aan.  Niks slechts over het integreren van een SUB in stereo overigens, maar ben er gewoon extreem gevoelig voor....

Vooral het gebrek aan lineariteit als je het volume ópendraait stoort mij.  Dwz, in geval van draaien op (bijv) laag volume soms goed geïntegreerd, bij opschroeven van volume ineens wél waarneembaar..

Zoiets, hoop dat ik het goed uitleg........

Staaled

#13748
Citaat van: twani op februari 15, 2016, 09:33:46
Ík ben één van die mensen die een SUB altijd opmerkt in een set, hoe goed geïntegreerd ook.

Is een afwijking (of juist een gave :tounge2:) van me.

Kortom, ik begin daar maar niet aan.  Niks slechts over het integreren van een SUB in stereo overigens, maar ben er gewoon extreem gevoelig voor....

Vooral het gebrek aan lineariteit als je het volume ópendraait stoort mij.  Dwz, in geval van draaien op (bijv) laag volume soms goed geïntegreerd, bij opschroeven van volume ineens wél waarneembaar..

Zoiets, hoop dat ik het goed uitleg........
Heldere waarneming.

Er kunnen twee zaken een rol spelen:

1 Niet lineaire in-roomrespons. Dat kan bij lager volumes niet opvallen of juist overkomen als een betere balans gezien de afnemende gehoorgevoeligheid
bij lagere frequenties.

2 Mismatch, te luid , tov de mains. Werderom speelt gehoorgevoeligheid hier een rol in.
Een verbetering in deze is verschillende voicings te gebruiken, zoals bijvoorbeeld Lyngdorf doet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sirius666

Citaat van: remco320 op februari 15, 2016, 09:24:05
Fair enough. Door de basreflexpoort aan de voorkant kan je ze volgens mij dicht bij de muur zetten en heb je redelijk dezelfde unit erin als de ls50 als ik het goed heb. Had jij de behoefte om er een sub bij te moeten gebruiken Theo?

Bij de KEF's die twani had was een sub denk ik niet noodzakelijk. Alles hangt natuurlijk wel af van de genres die je luistert, jouw versterker en de ruimte.