A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.


twani

Wat ik trouwens apart vond is dat ik tijdens het "uitfasen" van de Naim unit geen beste danwel slechte kant kon detecteren.

Beide ongeveer dezelfde waarde afgelezen op de Van den Hul Polechecker .....

Hoe zit zoiets bij Naim producten?


De beide Marantz versterkers bijv laten daar enorme verschillen zien, zijn dan oo niet geaard...

twani

Citaat van: Baardmannetje op februari  8, 2016, 15:46:50
Het ziet er in ieder geval serieus uit.

;D

Ik geloof niet in kabels méér dan dat je ze nodig hebt om de zooi te laten spelen :D

op eigen verzoek verwijderd.

In klankverschillen geloof ik ook niet maar ik kan een kek kleurtje wel waarderen.

O0


twani

Citaat van: Baardmannetje op februari  8, 2016, 16:12:48
In klankverschillen geloof ik ook niet maar ik kan een kek kleurtje wel waarderen.

O0

Bling bling de la Boutique dus :tounge2:


Koper klinkt als koper, dik koper voor de lange afstanden, solid koper op het hóóg, stranded op het láág. Ingewikkelder wordt het niet.

frank2

Citaat van: twani op februari  8, 2016, 17:30:11
Bling bling de la Boutique dus :tounge2:


Koper klinkt als koper, dik koper voor de lange afstanden, solid koper op het hóóg, stranded op het láág. Ingewikkelder wordt het niet.

En zo is het.    (Voor de onwetenden)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

VlisChris

Nog op zoek naar een B&O 5500/Penta 1?
Staat te koop in Middelburg.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

op eigen verzoek verwijderd.


op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Citaat van: frank2 op februari  8, 2016, 17:50:41
En zo is het.    (Voor de onwetenden)

Dat laatste is natuurlijk niet zo aardig om te zeggen over anderen die geen verschillen ervaren. Net zo onaardig zou het zijn om te zeggen dat mensen onwetend zijn als deze de verschillen wel ervaren.

Dat stadium (een ander in een hoekje zetten om je eigen ervaring kracht bij te zetten) hebben we nu toch wel een keer gehad ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Het moet een grapje zijn geweest anders spoor je niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op februari  8, 2016, 19:10:19
Het moet een grapje zijn geweest anders spoor je niet.
En veel akoestische aanpassingen lees ik in je "Sig" DON :thumbs-up:

Kijk, daar geloof ik nu weer wél heel erg in, hoor je de "alwetende" eigenlijk nooit over :D

Ik was van de week nog even bij Bjorn die momenteel "Listeningroom no.1"  :tounge2: akoestisch aan het beetnemen is, en hij omschreef het heel treffend. 

Hij zei dat je ongeveer voor 80% naar de ruimte luistert, de rest is apparatuur :)

Ik geloof 'm ;)

twani

Citaat van: Christiaan S op februari  8, 2016, 17:59:37
Nog op zoek naar een B&O 5500/Penta 1?
Staat te koop in Middelburg.

Marktplaats Chris? Of andere inside info?

DofN

Citaat van: twani op februari  8, 2016, 20:03:11
En veel akoestische aanpassingen lees ik in je "Sig" DON :thumbs-up:

Kijk, daar geloof ik nu weer wél heel erg in, hoor je de "alwetende" eigenlijk nooit over :D

Ik was van de week nog even bij Bjorn die momenteel "Listeningroom no.1"  :tounge2: akoestisch aan het beetnemen is, en hij omschreef het heel treffend. 

Hij zei dat je ongeveer voor 80% naar de ruimte luistert, de rest is apparatuur :)

Ik geloof 'm ;)

Ja het is verbazend zoveel invloed als je kamer heeft op het geluid. In het kort: Een akoestisch gespoten plafond, een akoestisch gespoten eerste reflectiewand die vervolgens voor 1/3e bedekt is met melamine e.d., een paneel van 1 bij 2 meter aan de zijwand, twee wollen kleden en plooigordijnen (7,5 meter) die naar wens nog dicht kunnen. Een laminaatvloer. Tegen de wand achter staat een boekenkast. Hier kan je echt alles in de opname horen, en dat komt niet omdat ik gouden kabels of de allerbeste luidsprekers heb :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani


twani


DofN

Je zou ook eens iets van Symmetry moeten luisteren  8) Zelfs je gekapte plantjes staan zoals ze moeten staan!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: doorofnight op februari  8, 2016, 20:24:51
Ja het is verbazend zoveel invloed als je kamer heeft op het geluid. In het kort: Een akoestisch gespoten plafond, een akoestisch gespoten eerste reflectiewand die vervolgens voor 1/3e bedekt is met melamine e.d., een paneel van 1 bij 2 meter aan de zijwand, twee wollen kleden en plooigordijnen (7,5 meter) die naar wens nog dicht kunnen. Een laminaatvloer. Tegen de wand achter staat een boekenkast. Hier kan je echt alles in de opname horen, en dat komt niet omdat ik gouden kabels of de allerbeste luidsprekers heb :)

Je vergeet: je gouden oortjes nog, het vermogen om niet meer te kunnen reflecteren, de instelling hebbend dat wat jij hoort ook zo is voor anderen etc...zo alles bij elkaar ben je eigenlijk een gezegend man.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op februari  9, 2016, 08:07:46
Je vergeet: je gouden oortjes nog, het vermogen om niet meer te kunnen reflecteren, de instelling hebbend dat wat jij hoort ook zo is voor anderen etc...zo alles bij elkaar ben je eigenlijk een gezegend man.

Gr Hans

Onwetend dus gezegend :D

chansig

#13671
Die onwetend zijn, zijn dan weer zalig...toch ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op februari  9, 2016, 08:12:00
Die onwetend zijn, zijn dan weer zalig...toch ?

Gr Hans

Ik ben atheïst Hans, weet er te weinig van :D

frank2

#13673
Citaat van: doorofnight op februari  8, 2016, 20:24:51
Ja het is verbazend zoveel invloed als je kamer heeft op het geluid. In het kort: Een akoestisch gespoten plafond, een akoestisch gespoten eerste reflectiewand die vervolgens voor 1/3e bedekt is met melamine e.d., een paneel van 1 bij 2 meter aan de zijwand, twee wollen kleden en plooigordijnen (7,5 meter) die naar wens nog dicht kunnen. Een laminaatvloer. Tegen de wand achter staat een boekenkast. Hier kan je echt alles in de opname horen, en dat komt niet omdat ik gouden kabels of de allerbeste luidsprekers heb :)

Inderdaad is de kamer waar de speakers staan erg belangrijk, akoestiek dient goed te zijn, ik heb het geluk dat mijn kamer een goede akoestiek heeft, nadat er een ruim vloerkleed ligt en geperst schuim onder de bank ligt. Daarnaast en ik weet ondertussen wel dat er mensen zijn die dat niet geloven, dient de stroomvoorziening ook up to date te zijn, wordt vaak ook zwaar onderschat, en als deze goed is kan/ zal je set nog aanmerkelijk beter spelen. Bovendien hoeft het niet duur te zijn.

Het is op sets van alle prijsklasse goed te horen, je hoeft er geen dure set voor te hebben, pas geleden het verschil tussen 2 verschillende connectoren op een set van 1500€ nog beluisterd, duidelijk verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike