A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

twani

#12975
Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 19:52:54
Jullie mogen van mij lekker droeftoeteren hoor....ik heb er geen last van/

Ik lees wel dat jullie (Yamaha, Twani en Lynch) er zeer regelmatig opmerkingen over maken en tegelijkertijd aangeven dat het je allemaal niets doet.

En dat jullie elkaar gevonden hebben is een mooi systemisch gegeven.

Gr Hans

Kennelijk vindt jij het ook meer dan reuze interessant gezien jouw immers vér van tevoren te voorspellen reacties aangaande dit onderwerp.

Rook, vuur, brandjes, bluswerkzaamheden, etterende zandbakken, Hanssie is er altijd bij :D

Wat ik overigens gek genoeg van jou dan wel weer kan hebben :)

lynch1979

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 19:52:54
Jullie mogen van mij lekker droeftoeteren hoor....ik heb er geen last van/

Ik lees wel dat jullie (Yamaha, Twani en Lynch) er zeer regelmatig opmerkingen over maken en tegelijkertijd aangeven dat het je allemaal niets doet.

En dat jullie elkaar gevonden hebben is een mooi systemisch gegeven.

Gr Hans

Ik heb persoonlijk nooit gezegd dat het niets met mij doet, dat weet jij ook.

Maar mijn goede voornemen voor 2016 en de jaren erna is, dat ik het allemaal lekker laat voor wat het is zonde van mijn energie.

Er is al genoeg energie aan verspilt.

twani

Citaat van: lynch1979 op januari  1, 2016, 20:07:55
Ik heb persoonlijk nooit gezegd dat het niets met mij doet, dat weet jij ook.

Maar mijn goede voornemen voor 2016 en de jaren erna is, dat ik het allemaal lekker laat voor wat het is zonde van mijn energie.

Er is al genoeg energie aan verspilt.

Heel goed Frankie, de blik fris omhóóg :pompom:

Een mooi jaar toegewenst man ;)

chansig

Citaat van: twani op januari  1, 2016, 19:56:01
Kennelijk vindt jij het ook meer dan reuze interessant gezien jouw immers vér van tevoren te voorspellen reacties aangaande dit onderwerp.

Rook, vuur, brandjes, bluswerkzaamheden, etterende zandbakken, Hanssie is er altijd bij :D

Wat ik overigens gek genoeg van jou dan wel weer kan hebben :)

We komen elkaar inderdaad altijd op dezelfde plekken tegen... :D

Ik denk overigens dat ik met jou ook geen problemen heb...tenminste niet op het forum. Ws zal irl hetzelfde zijn.

En Lynch...inderdaad ik generaliseerde...sorry. Maar ik zou snel met je voornemen gaan beginnen anders is het op de eerste dag al gedaan met je goede voornemens. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 20:18:47
We komen elkaar inderdaad altijd op dezelfde plekken tegen... :D

Ik denk overigens dat ik met jou ook geen problemen heb...tenminste niet op het forum. Ws zal irl hetzelfde zijn.

En Lynch...inderdaad ik generaliseerde...sorry. Maar ik zou snel met je voornemen gaan beginnen anders is het op de eerste dag al gedaan met je goede voornemens. :D

Gr Hans

Geen sorry nodig Hans  ;)

Ik ben net wakker, dus voor mij is de eerste dag in het nieuwe jaar pas begonnen  :D
Maar het gaat nu wel in..... 

YamahaRXV

#12980
Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 19:52:54
Jullie mogen van mij lekker droeftoeteren hoor....ik heb er geen last van/

Ik lees wel dat jullie (Yamaha, Twani en Lynch) er zeer regelmatig opmerkingen over maken en tegelijkertijd aangeven dat het je allemaal niets doet.

En dat jullie elkaar gevonden hebben is een mooi systemisch gegeven.

Gr Hans

Hans, zoals ik er in sta is dat de door jou genoemde drie personen naar mijn weten: a) veel meer details weten betreffende dit onderwerp en: b) misschien ook nog eens een aantal persoonlijke situaties hebben ervaren waardoor (bij mij in ieder geval wel) er toch wel een groot gehalte van mixed feelings aanwezig zijn. Enerzijds het gevoel van: f*ck it, het (ze) is/zijn de moeite totaal niet waard, anderzijds toch wel de weggeëbde irritatie en woede die gerelateerd aan een aantal ervaren situaties en twani zijn correcte beschrijvingen toch weer naar boven komt drijven.
En laat ik nu ook eens interessant pseudo-psycholoog spelen door te zeggen: ''waar er twee kijven, hebben er twee schuld'' of ''als je met één vinger wijst naar een ander wijzen er drie vingers naar jezelf'' (en zo nog veel meer van dat soort neutraliserende uitspraken die je op een beetje management cursussen ook als verplichte leerstof onder je neus gedrukt krijgt  :laugh:), maar soms kom je gewoon niet uit bepaalde situaties of conflicten als de inzichten, maar zeer zeker de persoonlijke karakters teveel uit mekaar liggen en dan houdt het meestal op.

Verder hoef ik er niet meer over te melden, aangezien ik weet dat jij er genoeg van op de hoogte ben om in ieder geval een neutraal uitgangspunt te kiezen, maar zoals twani al aangaf ben je er zelf maar al te graag als de kippen bij met het bekende kannetje olie wat maar al te graag over de vuurhaard gegooid wordt  ;)
Als je zo graag een schuldige aan wil wijzen vergeet dan ook niet de vaak door jouw geuite uitspraak dat het altijd aan een ander ligt, want je maakt zelf groter deel uit van escalerende situaties als dat je mogelijk zelf beseft....




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Zo, dat was even taai. Ik die Heco's erg mooi om te zien :) En als ze minder bevallen hou je toch gewoon je Harbeths of zijn die al verkocht?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik ken alleen de kant van Lynch als het gaat om zijn situatie met Onder13 en de kant van Onder13  als het gaat om zijn situatie met Lynch. En wat ik daar van vind ? Niet boeiend voor op een forum. Lynch weet het en Onder13 ook.

Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2016, 20:40:14
Als je zo graag een schuldige aan wil wijzen vergeet dan ook niet de vaak door jouw geuite uitspraak dat het altijd aan een ander ligt, want je maakt zelf groter deel uit van escalerende situaties als dat je mogelijk zelf beseft....


Ik wijs helemaal geen schuldige aan in jullie verhaal. Ook nooit gedaan...

En ik zie dat je de uitspraak "dat het altijd aan een ander ligt" niet helemaal goed begrijpt. Al is het alleen maar dat ik hem nooit zo zou uitspreken..

En dat jij vindt dat ik ergens meer onderdeel van uitmaak dan dat ik denk. Deze uitspraak tovert in ieder geval een grote smile op mijn gezicht. Je dicht me echt teveel invloed toe...en dat doe jij en niet ik.  :D

Overigens een mooi 2016...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 20:51:50
En dat jij vindt dat ik ergens meer onderdeel van uitmaak dan dat ik denk. Deze uitspraak tovert in ieder geval een grote smile op mijn gezicht. Je dicht me echt teveel invloed toe...en dat doe jij en niet ik.  :D

En met deze uitspraak bewijs je dus exact waar ik op doelde, jammer dat je het wederom niet wilt zien  :(
Hoe noemen ze dit soort gedragskenmerken ook alweer in de psychologie..... ''blinde vlekken'' toch ?

Maar goed, desondanks wens ik jou uiteraard ook een zeer mooi 2016 toe, enne.... hopelijk ambieer je naast je huidige job geen nevenfunctie bij de vrijwillige brandweer want dat lijkt mij nou niet echt zo,n goed voornemen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Jan...je realiseert je toch wel hetgeen jij ergens van vindt niet per definitie waarheid is ? Dus dan hoe kan je dan stellen dat ik een blinde vlek zou hebben ? Dat kan ik alleen zelf..

Ik weet heel goed hoe mensen op mijn posts kunnen reageren...er is me zelfs gevraagd om op iemand dat niet meer te doen want anders blablabla.

En tuurlijk weet ik dat ik een onderdeel ben....blablabla. Maar ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf en niet voor wat jij schrijft. En daar zit volgens mij een grote nuance.

Jij hebt bonje met Onder13 en vind het vervolgens verstandig/leuk/handig/slim om dit op momenten in topics uit te spelen. Moet jij weten...ik zie het en vind het raar. En dat schijf ik dan. Tsja.....brandje steek jezelf aan en inderdaad ik zeg dat je dat doet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#12985
Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 20:51:50
Ik ken alleen de kant van Lynch als het gaat om zijn situatie met Onder13 en de kant van Onder13  als het gaat om zijn situatie met Lynch. En wat ik daar van vind ? Niet boeiend voor op een forum. Lynch weet het en Onder13 ook.

Ik wijs helemaal geen schuldige aan in jullie verhaal. Ook nooit gedaan...

En ik zie dat je de uitspraak "dat het altijd aan een ander ligt" niet helemaal goed begrijpt. Al is het alleen maar dat ik hem nooit zo zou uitspreken..

En dat jij vindt dat ik ergens meer onderdeel van uitmaak dan dat ik denk. Deze uitspraak tovert in ieder geval een grote smile op mijn gezicht. Je dicht me echt teveel invloed toe...en dat doe jij en niet ik.  :D

Overigens een mooi 2016...

Gr Hans

Hans is altijd een beetje als de "Houdini van de discussie" :tounge:...

Als deze moeilijk of confronterend wordt danwel Hans persoonlijk betrokken dreigt te raken weet ie er altijd net op tijd uit te springen, of met een kwinkslag afstand van te nemen. 

Is ook een gave, echt wel :laugh:


PS: deze post is verre van rót bedoeld :)

chansig

Oke...je ziet het als een trucje oid ?

Mmmm...oke. Het is daadwerkelijk hoe ik tegen problemen aankijk. Mensen hebben in het algemeen de neiging om het vooral bij een ander neer te leggen en dan met name als het om hun eigen denken/handelen gaat:

Ik sla mijn kind moet die maar niet vervelend doen...

Dat vind ik een hele rare gedachten. Je mag me aanpreken op wat ik schrijf  en ook als dat uitdagend/sarcastisch/stokerig is...maar maak mij niet verantwoordelijk voor wat jezelf of een ander schrijft/denkt/doet. Is echt niet aan mij.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 21:19:56
Maar ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf en niet voor wat jij schrijft. En daar zit volgens mij een grote nuance.

Zucht..... :wacko:

Enigszins herkenbaar...??  :angel:

Een groot deel van je gedrag wordt gevormd door de directe prikkel die erop volgt. Als dat positief is en een fijn gevoel geeft ('plezier' of 'comfort'), heb je een grotere kans dat gedrag weer te vertonen. Als dat een negatieve prikkel is en direct tot een vervelend gevoel leidt, ('pijn of discomfort) zal dat gedrag waarschijnlijk uitblijven. Volgend op deze pijn- of plezierervaring ontstaat er wel (plezier) of geen (pijn) link in onze hersenen. Als de prikkel zich in het vervolg weer voordoet, volgt automatisch het gedrag.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 21:19:56
Jij hebt bonje met Onder13 en vind het vervolgens verstandig/leuk/handig/slim om dit op momenten in topics uit te spelen. Moet jij weten...ik zie het en vind het raar. En dat schijf ik dan. Tsja.....brandje steek jezelf aan en inderdaad ik zeg dat je dat doet.

Gr Hans

Dus jij krijgt een lekker gevoel bij het uit spelen van je bonje?

Ik krijg in ieder geval geen vervelend gevoel door je vertellen dat ik het raar vindt dat je dat doet.

Maar goed het GGGG schema is mij niet vreemd...dus herkenbaar. Gevaarlijke is alleen weer dat jij niet kan bepalen hoe het voor mij werkt. Wat je erover denkt moet je uiteraard lekker zelf weten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 22:20:49
Dus jij krijgt een lekker gevoel bij het uit spelen van je bonje?

In tegenstelling tot wat je mogelijk wel zou verwachten, nee zeker niet.  Waar ik overigens wel een lekker gevoel bij krijg is het drinken van de heerlijke wijn die ik van lynch1979 cadeau heb gehad, dat soort dingen geven mij pas echt positieve prikkels  :thumbs-up:

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 22:20:49
Ik krijg in ieder geval geen vervelend gevoel door je vertellen dat ik het raar vindt dat je dat doet.

Mooi toch, je bent tenslotte verantwoordelijk voor wat je zelf schrijft, en als dat positieve prikkels geeft is het cirkeltje rond, toch ?

Citaat van: chansig op januari  1, 2016, 22:20:49
Gevaarlijke is alleen weer dat jij niet kan bepalen hoe het voor mij werkt. Wat je erover denkt moet je uiteraard lekker zelf weten.

Klopt helemaal, ik bedenk mij nu dat die cirkel van Stephen Covey helemaal zo gek nog niet is om als leidraad te houden in situaties waar deze van toepassing is, als je het niet erg vindt ga ik even op de juiste plek zitten in die cirkel, maakt het allemaal weer wat minder gecompliceerd  :thumbs-up:
Voor mij ook meteen een mooie afsluiting van deze al veel te lang durende discussie.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

#12990
Citaat van: YamahaRXV op januari  1, 2016, 23:31:03
Mooi toch, je bent tenslotte verantwoordelijk voor wat je zelf schrijft, en als dat positieve prikkels geeft is het cirkeltje rond, toch ?

Ja die Lynch dat is een toffe kerel. Ik lust overigens geen wijn..het is maar dat hij het weet voor het geval dat...maar  welke cirkel is rond ?

Dat ik weet waarom ik reageer op je zeer regelmatige opmerkingen richting het andere forum cq personen die daar rondhangen ?

Klopt....maar als je dat brandje opstoken noemt...oke...prima. Geeft dat ook positieve prikkels ?

Stephen ken ik niet maar als die jou kan helpen het juiste plekje te vinden...dan moet het wel een goede kerel zijn.

Gr Hans

01-01-2016 0:22 uur:En plots is het me duidelijk: Het opmerkingen maken over het andere forum cq personen vind je niet leuk......maarrrrrrr...het weten dat ik reageer (want dat is zo voorspelbaar) en dat je daar dan vervolgens wat van kan vinden geeft jou positieve prikkels. :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

:D ^^ :D
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#12991
Wat een psychologisch geleuter in een showcase topic  :dozingoff:

tompj

#12992
Citaat van: Joris1971 op januari  2, 2016, 07:43:19
Wat een psychologisch geleuter in een showcase topic  :dozingoff:
+1
Je hebt ze d'r altijd bij. Na een cursusje zelf de psycholoog gaan uithangen, koketterend met je 'kennis' op een forum. Gedoe op het ene forum slaat over op het andere...well done.

Theo, please, vertel door over je nieuwe luidsprekers. Dat vind ik persoonlijk wel interessant.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#12994
Citaat van: tompj op januari  2, 2016, 09:55:45
+1
Je hebt ze d'r altijd bij. Na een cursusje zelf de psycholoog gaan uithangen, koketterend met je 'kennis' op een forum. Gedoe op het ene forum slaat over op het andere...well done.

Theo, please, vertel door over je nieuwe luidsprekers. Dat vind ik persoonlijk wel interessant.

Ik hoop deze week Tom. Ik zal ze zeker op de foto zetten en tevens uitgebreid over zowel de klankmatige als de estetische eigenschappen verhalen :) ;)

Vooral de "plaatsbaarheid" vind ik interessant.  Gaat het moeilijk zijn de juiste positie te vinden of zullen ze - net als de Harbeths - wat dat betreft gemakkelijke "guys" zijn....

chansig

Citaat van: tompj op januari  2, 2016, 09:55:45
+1
Je hebt ze d'r altijd bij. Na een cursusje zelf de psycholoog gaan uithangen, koketterend met je 'kennis' op een forum. Gedoe op het ene forum slaat over op het andere...well done.

:D

Gelukkig geen curus gevolgd en owww...ik had gisteren 2 Westmalle Triples op dat verklaart mijn geleuter misschien. :D :D :D

In ieder geval sorry voor het langdurige off topic gedoe.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: twani op januari  1, 2016, 20:11:57
Heel goed Frankie, de blik fris omhóóg :pompom:

Een mooi jaar toegewenst man ;)



Jij ook een heel mooi jaar toegewenst Theo, maak er wat moois van.

Ben benieuwd wat je nieuwe speakers je gaan brengen, behalve muziek uiteraard  ;)

twani

#12997
Citaat van: chansig op januari  2, 2016, 10:20:09
:D

Gelukkig geen curus gevolgd en owww...ik had gisteren 2 Westmalle Triples op dat verklaart mijn geleuter misschien. :D :D :D

In ieder geval sorry voor het langdurige off topic gedoe.

Gr Hans

Je vergeet af te sluiten met je gebruikelijke opmerking dat alles "hetgeen ergens van gevonden wordt" voor rekening van deze of gene díe er iets van vindt komt  :D 

tompj

#12998
Citaat van: twani op januari  2, 2016, 10:18:11
Ik hoop deze week Tom. Ik zal ze zeker op de foto zetten en tevens uitgebreid over zowel de klankmatige als de estetische eigenschappen verhalen :) ;)

Vooral de "plaatsbaarheid" vind ik interessant.  Gaat het moeilijk zijn de juiste positie te vinden of zullen ze - net als de Harbeths - wat dat betreft gemakkelijke "guys" zijn....
Cliffhanger dit! Ben echt benieuwd. Ik weet hoe de Harbeths bij jou klonken. Echt heel erg goed vond ik. Maar je hebt gelijk....experimenteren is leuk en je kunt altijd weer terug. Ben ook stiekem benieuwd of je ooit nog bij de Memento's belandt. Echt een luidspreker voor jou denk ik. (Laatste nieuwe paartje is nog te koop in NL....)

Daarnaast: ik weet dat je best fan bent van Spotify Premium. Ik kan je toch Qobuz aanbevelen. Echt een stap voorwaarts.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

chansig

Citaat van: twani op januari  2, 2016, 10:22:55
Je vergeet af te sluiten met je gebruikelijke opmerking dat alles "hetgeen ergens van gevonden wordt" voor rekening van deze of gene díe er iets van vindt komt  :D

Ik hoopte dat dat niet meer gezegd hoefde te worden...maar zo je maar: Jij vindt dat het nodig is...maar dat is jouw pakkie an. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.