A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

De KEF XQ20 jes "schijnen" nogal helder te klinken, klopt dat Twani?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: LPlover op oktober 19, 2015, 11:08:38
De KEF XQ20 jes "schijnen" nogal helder te klinken, klopt dat Twani?
Klopt helemaal ;).  They need carefull system matching :)

advr

Gewoon een saaie versterker aan hangen[emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Former member 78

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 11:25:52
Klopt helemaal ;).  They need carefull system matching :)

Jij speelde toch met een 300B?

twani

Citaat van: ArjanR1 op oktober 19, 2015, 10:43:14
Denk dat zelfs de doos van die Kefjes nog mooier is dan de Harbeth :D
Vind het echt een leuke speaker om te zien, veel plezier ermee!


:D :D :D


Goed te zien hier is ook het behoorlijke volume van de SHL5 Harbeth...  De XQ20 KEF is namelijk op zich helemaal geen kleine monitor, naast de Harbeth echter een liliputer.

Zie hier meteen ook de indicatie voor de behoorlijke bassweergave van de Harbeth, iets waarvan sommigen nogal eens durven te beweren dat een Harbeth geen bass "doet"

twani

Citaat van: advr op oktober 19, 2015, 11:28:00
Gewoon een saaie versterker aan hangen[emoji41]


Een Marantz PM 11 dan maar? :D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: ArjanR1 op oktober 19, 2015, 11:28:48
Jij speelde toch met een 300B?

Nog steeds, maar aan de Harbeths....

Former member 78

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 11:29:39

:D :D :D


Goed te zien hier is ook het behoorlijke volume van de SHL5 Harbeth...  De XQ20 KEF is namelijk op zich helemaal geen kleine monitor, naast de Harbeth echter een liliputer.

Zie hier meteen ook de indicatie voor de behoorlijke bassweergave van de Harbeth, iets waarvan sommigen nogal eens durven te beweren dat een Harbeth geen bass "doet"

Lekker laten beweren :D
Ik speel in de woonkamer met Magnat Edelstein, die hebben een 110 mm bass midrange driver.

Zelfs die kunnen een redelijk laag neerzetten, laat staan een Harbeth ;)

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 11:31:07
Nog steeds, maar aan de Harbeths....

Dan voorzie ik geen probleem met een wat heldere speaker.
Of jouw 300B moet totaal anders zijn dan mijn 300B PP.

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 11:25:52
Klopt helemaal ;).  They need carefull system matching :)

De Kef,s in het souterrain aangestuurd door de heerlijk warm en ''romantisch'' klinkende Cayin 300B en de Harbeth SHL5 in de woonkamer aansturen met een mooie Pass Labs Int.150 Theo.... :P
Schijnt echt een supercombi te zijn  8) 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2015, 12:33:06
De Kef,s in het souterrain aangestuurd door de heerlijk warm en ''romantisch'' klinkende Cayin 300B en de Harbeth SHL5 in de woonkamer aansturen met een mooie Pass Labs Int.150 Theo.... :P
Schijnt echt een supercombi te zijn  8)


Gelóóf er helemaal in Jan.   :D.     Daarvoor zullen dan toch echt de nodige reserves op tafel moeten worden gesmeten.  Die krengen schijnen nogal duur te zijn :tounge2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 19:29:39

Gelóóf er helemaal in Jan.   :D.     Daarvoor zullen dan toch echt de nodige reserves op tafel moeten worden gesmeten.  Die krengen schijnen nogal duur te zijn :tounge2:

  ;D  Heb nog een mooie in de aanbieding met 43% reductie op de huidige nieuwprijs... :tounge2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2015, 19:41:55
  ;D  Heb nog een mooie in de aanbieding met 43% reductie op de huidige nieuwprijs... :tounge2:

Echt?? Toch maar weer terug naarde oude vertrouwde SN1  :thumbs-up:
mainly British stuff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Martin!!! op oktober 19, 2015, 19:45:23
Echt?? Toch maar weer terug naarde oude vertrouwde SN1  :thumbs-up:


Ik zeg ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZOEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM, en dat wil Jan nooit meer :D

Martin!!!

#12491
Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 21:44:47

Ik zeg ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZOEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM, en dat wil Jan nooit meer :D

Hahaha dat is waar ook,, hier slechts een licht ruisje...... met het oor dicht bij de rechter 30.1. Ik heb dan wel mjjnHiCap ver van de SN1 af staan, komten ze dichter bij elkaar dan gaat het hier ook fout  :notify:
mainly British stuff

J o e p



Van harte gefeliciteerd, 500 pagina's. Is dat goed voor een lintje?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Focal Chora 826.

YamahaRXV

#12493
Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 21:44:47

Ik zeg ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZOEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM, en dat wil Jan nooit meer :D

Liever ZZZZZZZENNNNN dan ZZZZZZZZZZOEMMMMMMM  ;)
1x SuperUnity met een brom als een transformatorhuisje.
1x Supernait met een lichte trafobrom en constant ruis hoorbaar over de speakers ondanks dat het volume op nul stond + een afstandsbediening die vaak totaal niet werkte + knetterende inschakel "ploppen" waarbij je werkelijk vreesde voor je hoog units in de speakers.
1x V1 dac i.c.m. de zwaar overpriced NAP 250 met alweer een constante ruis over de speakers bij volume stand "0" en een sound als een natte krant  :-X

Nee, dat merk komt er never nooit meer in hier  :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Gelijk heb je Jan, je moet je er wel goed bij voelen,  dat doe ik nog steeds met mijn fijne  NAIMsetje,, al was de NDX een tegenvaller. Momenteel is er een Kingpin voeding voor de SBTonderweg ben zeer benieuwd maar op basis van hetgeen ik bij Kingpin heb gehoord heb ik hier alle vertrouwen in...... Verder ben ik de LP12 nog wat verder aan het upgraden met wat mooie Vertere interlinks., want paatjes draaien blijft voor mij op nummer 1.

Maarruh tussen alle regels door lezende ga je op de weegschaal Jan  ;D ;D?
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op oktober 19, 2015, 22:26:21
Gelijk heb je Jan, je moet je er wel goed bij voelen,  dat doe ik nog steeds met mijn fijne  NAIMsetje,, al was de NDX een tegenvaller. Momenteel is er een Kingpin voeding voor de SBTonderweg ben zeer benieuwd maar op basis van hetgeen ik bij Kingpin heb gehoord heb ik hier alle vertrouwen in...... Verder ben ik de LP12 nog wat verder aan het upgraden met wat mooie Vertere interlinks., want paatjes draaien blijft voor mij op nummer 1.

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik geen (luister)plezier heb beleefd aan de SN1 met Ndac en de MM als renderer  ;)
Wat betreft de NDX; zeker een mooie streamer, maar i.m.o. te veel geld voor wat je er voor terug krijgt.
Je haalt het voorbeeld zelf al aan, als je ziet hoeveel ''value for money'' je krijgt met een ''ordinary'' SBT (met goede voeding !) of een MM aan een kwalitatief goede dac dan gaat het in bepaalde gevallen nergens meer over... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#12496
Citaat van: J o e p op oktober 19, 2015, 22:12:44


Van harte gefeliciteerd, 500 pagina's. Is dat goed voor een lintje?

Het is inderdaad een hele prestatie :wacko:   Ben er alleen nog niet uit of ik daar nou trots op moet zijn of niet... :D

Ik heb gezien (daar waar het mijn eigen input betreft) de kwaliteit van de content in dit topic besloten er tóch maar niet al te veel mee te koop te lopen :D


Enfin, een forum (en dus ook dit topic) wordt ook gemaakt door iedereen en al zeker niet door mij alléén.   Voor mij persoonlijk is het inmiddels meer een soort van "document" waarin de tijdreis door de jaren heen wordt vastgelegd .

Grappig daarin is te zien mijn veranderende persoonlijke attitude jegens audio, mensen en meer zaken in en om de wereld.

In dit langlopende topic zie je mij van schuchtere onwetende en vooral vragende forummember veranderen in een door velen als bitchy criticaster geziene personage, al waarna mijn persoonlijke gemoedsrust dóór-evolueert naar een wat meer "flexdude" die het eigenlijk allemaal wel prima vindt.

Ik kan er allemaal wel om lachen en daar gaat het toch om :)


advr

Tijden veranderen maar gelukkig ben jij niet stil blijven staan. [emoji106]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Robiwan

#12498
Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2015, 22:16:24
Liever ZZZZZZZENNNNN dan ZZZZZZZZZZOEMMMMMMM  ;)
1x SuperUnity met een brom als een transformatorhuisje.
1x Supernait met een lichte trafobrom en constant ruis hoorbaar over de speakers ondanks dat het volume op nul stond + een afstandsbediening die vaak totaal niet werkte + knetterende inschakel "ploppen" waarbij je werkelijk vreesde voor je hoog units in de speakers.
1x V1 dac i.c.m. de zwaar overpriced NAP 250 met alweer een constante ruis over de speakers bij volume stand "0" en een sound als een natte krant  :-X

Nee, dat merk komt er never nooit meer in hier  :devil:

oeps wat een pech :crazy: Mijn Naim set is denk ik de uitzondering want deze is gelukkig compleet stil zonder enige vorm van stroom conditioning :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2015, 08:01:31
oeps wat een pech :crazy: Mijn Naim set is denk ik de uitzondering want deze is gelukkig compleet stil zonder enige vorm van stroom conditioning :)

Jij draait veel vinyl, dan hoor je het gebrom toch niet door al dat gespetter en geknetter van de plaat :tounge2: