A Woman’s Nightmare

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

Vorige topic - Volgende topic

cccp

twani

Vanavond een nieuw paartje van deze dames opgehaald.  Waarom? Heb ze altijd al schitterend gevonden en kon ze nú aan een redelijke prijs kopen...

Technisch grotendeels verwand aan de LS50, die ik echter mínder mooi vind.  Wat meteen weer een smaakkwestie van jewelste is overigens.

Morgen even foto's schieten van mijn eigen paartje.

Voor nu even wat internetfoto's.  Die van mij zijn trouwens birdseyemaple.  Oogverblindend mooi in het echt.

twani

Citaat van: cccp op oktober 17, 2015, 10:13:27
Die vintage apparatuur rechts is  :wub:

Tja vintage B&O is (alweer) een verslaving van me........

Marino

Is dat de 10 of de 20? Zeker mooier dan de LS50 en iets duurder nieuw?
Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Citaat van: Marino op oktober 18, 2015, 07:53:58
Is dat de 10 of de 20? Zeker mooier dan de LS50 en iets duurder nieuw?

Is de 20....   €1400 officieel ooit bij introductie, daarmee fors duurder dan LS50. 

Daarvan is de afwerking/constructie echter behoorlijk simpeler. (Geen gebogen kast, alleen baffle, geen fineer en flink kleiner dan LS50)

De klankprestaties liggen zeer kort op elkaar...

Raphie

Is toch de voorloper van de destijds XQ? Met de xq tweeter er bovenop, mooi spul idd
JBL PRX Power!

Marino

Mooi hoor! Inderdaad een stuk duurder / luxer uitgevoerd. Blijft een mooi concept dat coaxiaal.
Versterking:
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2015, 08:28:51
Is toch de voorloper van de destijds XQ? Met de xq tweeter er bovenop, mooi spul idd

De opvolger juist daarvan Raph ;)

Raphie

Mooi iig. Na de XQ dus. Maar je gaat ook nog weer van wat spul afscheid nemen? Of wordt het souterain gewoon vintage showroom, waar je de hele dag kan vertoeven in je eigen "winkel" :D
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2015, 08:41:48
Mooi iig. Na de XQ dus. Maar je gaat ook nog weer van wat spul afscheid nemen? Of wordt het souterain gewoon vintage showroom, waar je de hele dag kan vertoeven in je eigen "winkel" :D

Afscheid nemen staat niet in de planning. :tounge2:   

En ik sluit ook niet uit dat ik op termijn "iets" van een winkel ga starten Raph :)

Raphie

Citaat van: twani op oktober 18, 2015, 08:57:02

Afscheid nemen staat niet in de planning. :tounge2:   

En ik sluit ook niet uit dat ik op termijn "iets" van een winkel ga starten Raph :)
de passie is zeker daar, mooie projecten komen er voorbij.
JBL PRX Power!

YamahaRXV

Absoluut mooie monitor speakers, zien er m.i. ook veel mooier en degelijker opgebouwd uit als de LS 50  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

advr

Citaat van: twani op oktober 17, 2015, 23:45:47
Vanavond een nieuw paartje van deze dames opgehaald.  Waarom? Heb ze altijd al schitterend gevonden en kon ze nú aan een redelijke prijs kopen...

Technisch grotendeels verwand aan de LS50, die ik echter mínder mooi vind.  Wat meteen weer een smaakkwestie van jewelste is overigens.

Morgen even foto's schieten van mijn eigen paartje.

Voor nu even wat internetfoto's.  Die van mij zijn trouwens birdseyemaple.  Oogverblindend mooi in het echt.

Die ken ik helemaal niet, leuke dingen zijn dat. ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Former member 78

Zijn idd erg leuke speakers om te zien! :)
Met de klank zal ook niet veel mis zijn, denk ik...

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

twani

advr

twani

Former member 78

Denk dat zelfs de doos van die Kefjes nog mooier is dan de Harbeth :D
Vind het echt een leuke speaker om te zien, veel plezier ermee!