A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Mitch-- op juni 20, 2015, 20:17:09
Lekker bezig theo!  :)

Héé kerel, hoe is het? :pompom:


Zag ik jouw auto nu van de week bij ons op de brug hangen? :unsure:

Oud lid

Ik hou van zo'n simpele set! Mooi in zijn eenvoud.

Gaan de andere versterkers in de verkoop?

Erwin B

Mitch--

Citaat van: twani op juni 20, 2015, 20:19:23
Héé kerel, hoe is het? :pompom:


Zag ik jouw auto nu van de week bij ons op de brug hangen? :unsure:

Uitstekend!! Even lekker genieten van stukje muziek nu, vanmiddag weer uit Shanghai terug gekomen dus hik nog beetje tegen een jetlag aan, gelukkig weer knap geluid nu :) (in china maakt alles herrie dus blij met mn betties!)

Zou ook niet weten waar red is geweest, zal even the misses aankijken ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#12128
Citaat van: doorofnight op juni 20, 2015, 20:19:11
Dat is mooi :) Leg je regelmatig luisterbezoeken af? Ik weet niet welk pad je hebt bewandeld om hier te komen? En ik weet niet goed wat modernistische high-end kwaliteiten zijn? ;-)

Wel weet ik dat sinds ik wat uitleg van een paar ter zake kennis hebbende mensen heb gehad en me er ook wat meer in ben gaan verdiepen, dat dure of exotische componenten geen enkele voorwaarde zijn voor een goed geluid. Akoestiek, plaatsing en kwaliteit van de LS zijn bepalend. En je luisterstemming.

Die laatste vind ik een mooie genoemd door jou ;).  Luisterstemming is een hele belangrijke factor.

Vooropgesteld dat "een fijne klank" altijd iets persoonlijks is dat heel dicht bij jezelf staat, is mijn set vooral tot stand gekomen middels het zélf ín huis slepen van allerhande audiocomponenten (die vroeger of later toch weer mochten vertrekken) en door de jaren heen het beluisterd hebben van tal van sets bij audiozaken en andere bezitters van een leuke set.

Voorgangers van de Harbeths waren bijv Kef IQ 70, Heco Celan 901XT, Von Schweikert VR4 gen III HSE.

De Harbeths zijn hier vaste waarde gebleken, staan hier nu 4 jaar alweer zónder enige behoefte überhaupt iets anders te proberen.  Ze zijn feitelijk de thuishaven van de set, net zoals dat geworden is de DDDAC PCM 1794 diy NOS DAC met Cinemag 15B uitgangstrafo's.  Verder is de Mac Mini een stille venoot op de achtergrond die z'n plek ook niet meer hoeft af te staan. Bediening, flexibiliteit, betrouwbaarheid, allemaal "Top Notch".

De versterkers waren nog de laatste variabele in de set, waarin een aantal erg goede merken de revue heeft gepasseerd totdat de Cayin/Spark 300B SE voorbij kwam (die ik grappig genoeg voor een bedrag vér ónder de €1000,- heb weten te bemachtigen en daarmee met afstand de goedkoopste in de rij was)

Deze deed de magie van de Leben CS 300 combineren met het (in die versterker) aller allerlaatste ontbrekende stukje "bite" en een AB!

De Cayin is "build like a tank" en stunning to look at.

Nou, zó is het een beetje gegaan dus :)

twani

Citaat van: Erwin B op juni 20, 2015, 20:24:29
Ik hou van zo'n simpele set! Mooi in zijn eenvoud.

Gaan de andere versterkers in de verkoop?

Erwin B

Alles is wég :)

DofN

Dat zijn toch drie interessante luidsprekers die je hebt gehad! :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#12131
Citaat van: doorofnight op juni 20, 2015, 21:13:33
Dat zijn toch drie interessante luidsprekers die je hebt gehad! :)

Vooral de Von Schweikert was er een uit het "betere segment", want niet goedkoop...
Die representeerde heel goed hetgeen wat ik eigenlijk bedoelde met modernistische Zogenaamde Higend kenmerken.

Namelijk erg véél van alles. Veel diepe bass, veel headroom, voloptueuze klank. Van alles gewoon heel erg veel, maar tóch ontbrak er iets :nopompom:

Laten we het de X-factor noemen ;). Alles is goed maar er mist iets, zonder dat je kunt vertellen wát het is.....  Lekker zweverige verklaring,  ik weet het, maar o zo waar.......

DofN

Von Schweikert Audio VR-4 GEN III HSE Loudspeakers
Price: $5995 USD per pair.
Warranty: Ten years parts and labor.

Dat is inderdaad al behoorlijk wat.

Hier nu Biosphere.. Via spotify. Lekker. Wel op LS met een hifi-prijsje, denk ik..  Toch vind ik ze goed klinken <grin>.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#12133
Citaat van: doorofnight op juni 20, 2015, 21:35:59
Von Schweikert Audio VR-4 GEN III HSE Loudspeakers
Price: $5995 USD per pair.
Warranty: Ten years parts and labor.

Dat is inderdaad al behoorlijk wat.

Hier nu Biosphere.. Via spotify. Lekker. Wel op LS met een hifi-prijsje, denk ik..  Toch vind ik ze goed klinken <grin>.

Dat is toevallig! Hier nu ook Biosphere, natuurlijk via Spotify Premium.....  Substrata2 :inlove:

Ik glij even helemaal wég, ontsnap aan de harde wreedheden en gruweldaden momenteel gaande op deze aardkloot, zaken die mij emotioneel behoorlijk raken en bezig (moeten) houden.....

Genocide, vluchtelingen, kindjes Syrië. Ja, ik heb het erg moeilijk mee op het moment😪

Jumping Jack

#12134
Erg mooie buizenbak, alleen jammer dat ie niet zwart is  ;). Hier is het ook al een tijd behoorlijk rustig: geen behoefte en ook geen tijd om er mee bezig te zijn. De set doet waar ie voor dient, en dat is muziek weergeven op een manier die mij plezier geeft!  :coffee:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op juni 20, 2015, 21:59:35
Erg mooie buizenbak, alleen jammer dat ie niet zwart is  ;). Hier is het ook al een tijd behoorlijk rustig: geen behoefte en ook geen tijd om er mee bezig te zijn. De set doet waar ie voor dient, en dat is muziek weergeven op een manier die mij plezier geeft!  :coffee:.

Dat is hier op het forum als vloeken in de kerk, maar ik zeg Tóp Nick!   Klaar is klaar, luisteren maar :)

rovinggecko

En die ambitie om zelf nog een keer een 300B te bouwen?  :devil:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Citaat van: rovinggecko op juni 20, 2015, 22:54:58
En die ambitie om zelf nog een keer een 300B te bouwen?  :devil:

Als die van Merwe van Creative Audio nu eindelijk eens een keer met die "Kit" over de brug komt wel "Rov" :) ;)

twani

En terwijl ik deze posting nog eens teruglees denk ik......Ohw ja? Waarom dan? Dit gaat niet beter zijn dan de Cayin dus misschien doe ik het gewoon helemaal niet meer ook. :nowink:


twani

Citaat van: Mitch-- op juni 20, 2015, 20:31:40
Uitstekend!! Even lekker genieten van stukje muziek nu, vanmiddag weer uit Shanghai terug gekomen dus hik nog beetje tegen een jetlag aan, gelukkig weer knap geluid nu :) (in china maakt alles herrie dus blij met mn betties!)

Zou ook niet weten waar red is geweest, zal even the misses aankijken ;) hehe

Ohw oké, zal precies zo een geweest zijn dan....

Wilde al een boze PM sturen omdat ie zo smerig was :D

rovinggecko

Gaat nog wel even duren gok ik. Geloof dat ze eerst een lm3886 kit gaan doen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Citaat van: twani op juni 20, 2015, 23:16:18
En terwijl ik deze posting nog eens teruglees denk ik......Ohw ja? Waarom dan? Dit gaat niet beter zijn dan de Cayin dus misschien doe ik het gewoon helemaal niet meer ook. :nowink:
Goede vraag, zal dan eigenlijk alleen nog zijn omdat het leuk is het zelf te bouwen, maar of het nu zo veel beter gaat klinken...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani


twani

#12143
Blijft leuk als je "aan het circuit" woont.

"Mijn Monique" op de foto met Max vanavond....

Robiwan

Citaat van: twani op juni 27, 2015, 20:43:17
Blijft leuk als je "aan het circuit" woont.

"Mijn Monique" op de foto met Max vanavond....

wat een lekker ding zeg!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Citaat van: LPlover op juni 27, 2015, 20:48:06
wat een lekker ding zeg!

Soms kun je om iets simpels compleet in een deuk liggen.

Dit is er zo een:

Citaat van: eddy135 op juni 27, 2015, 23:08:30
Jij valt op jonge jongens?  :D

:D  :D :D

twani

Zin in één van de "basics" :music: